URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 29 NOIEMBRIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iohannis nu-l poate suporta pe Ilie Bolojan pentru că este un exemplu negativ. Adică tu să vii și sâmbăta la lucru, când alții abia miercuri ajung la serviciu de la ski, dar și asta numai pentru a avea de unde pleca joi la golf? Pentru președintele României se potrivește perfect bancul acela cu ardeleni care spune că de-aia mănâncă ei ciorba cu dumicați de pâine ca să nu deschidă gura de două ori.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Aflat recent în Capitală, discutam la un moment dat cu colegi de breaslă din diferite colțuri de țară, la o cafea, pe terasa hotelului ultracentral ce ne găzduia. Sub ochii noștri se etalau mărcile a trei epoci. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că persoanele cu funcții publice ar trebui să fie obligate să-și declare, fără ocolișuri, apartenența la masonerie?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Într-o societate democratică, rolul Parlamentului este unul esențial. În România, Constituția prevede că Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului român şi unica autoritate legiuitoare a ţării.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hipertensiunea arterială (HTA) este una dintre cele mai răspândite boli cardiovasculare şi reprezintă o problemă majoră de sănătate publică pentru că afectează arterele şi organe vitale ca inima, rinichii, creierul şi ochii, fiind responsabilă de aproximativ 75% din toate atacurile de cord şi accidentele vasculare.
08 Noiembrie 2022, 19:52

Investiție de 9 miliarde de lei! A fost semnat contractul de finanțare pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Șeful CFR, Ion Simu Alexandru, și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, a lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, o investiție masivă în valoare totală de 9,36 de miliarde de lei.

Este vorba în total de 166,7 kilometri de cale ferată, conform unui comunicat publicat în aceeași zi de reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate (CFR SA).

Investiția este structurată pe patru loturi: 1 Cluj Napoca - Aghireș, 2 Aghireș - Poieni, 3 Poieni - Aleșd, 4 Aleșd - frontieră (n.r. - frontiera cu Ungaria, din Episcopia Bihor). Lucrările au fost atribuite, în urma unor licitații, mai multor firme.

Conform CFR, după realizarea investiției, pe traseul modernizat trenurile vor putea atinge viteze de circulație de 160 km / h. În proiect este inclusă modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe, reabilitarea a 5 tuneluri feroviare, modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată, modernizarea stațiilor, precum și construcția unor clădiri noi pentru călători în câteva stații, inclusiv în Oradea. 

În aceeași informare se arată că linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor „beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR”.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Bine ca se face (de data asta nu e cliseu).
In 4 ani de zile (fara intarzieri sper), trenurile vestice vor circula tot cu 160km/h, Railjet-ul austriac de exemplu (fiind cel mai aproape si raspandit). Transformarea e absolut necesara si din motiv estetic, unele gari au nevoie de un upgrade serios. Va fi interesant de vazut ce solutie se gaseste la Oradea, sa imbine trecutul cu viitorul. Cea mai mare problema ramane controlul vamal, la orice calatorie spre occident, dureaza ore. Degeaba investim miliarde daca nu intram in Schengen.
Postat 09 Noiembrie 2022, 06:34 de CT
KP aka mama Omida
Doamne da sa se schimbe proiectul, și sa bage TGV și sper sa nu comentezi de costul de 10 ori mai mare ::::)))
Postat 08 Noiembrie 2022, 22:41 de Sandu2100
Aia, da...
O sa mearga trenul cu fotovoltaic, ca pina atunci inchidem toate centralele. Pentru cei care nu s-au prins, esenta revolutiei electrice este destul de simpla; "stati acasa, iar daca e musai sa va deplasati, va ajunge 100km." Hai,doua...
Postat 08 Noiembrie 2022, 21:51 de excalibur
Peste 10 ani, când se va putea circula cu 160 km/h către Cluj ...
... trenurile de la Viena la Episcopia Bihor vor circula cu 320 km/h. Când vor intra în România vor trebui să frâneze brusc.
Postat 08 Noiembrie 2022, 20:58 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7043 RON
  • 1 EUR = 4.9266 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON