URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 05 DECEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În mandatul care acum se sfârșește, cel mai bine reprezentată categorie de oameni ai muncii în Parlament a fost cea a pușcăriașilor. Ieșiți la vot, ca să nu mai trebuiască să mergem cu copiii și nepoții în frig la proteste, numai pentru că niște lepădături, în virtutea mandatelor de parlamentari, cred că pot face ce vor cu țara asta! Cei care au ceva de spus să vină la vot sau să tacă pe veci, că regretele târzii nu-s de niciun folos.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Cum ar putea, oare, o clasă politică, clădită ea însăși pe impostură și mediocritate, să instituie norme și criterii de selecție pe care chiar ea le-ar pica, cu brio? Răspunsul este, totuși, la îndemână: prin simpla transparentizare, pe care o cerem cu toții, și noi, cei din mass-media, și generațiile mai tinere, și Uniunea Europeană, în care ne-am zorit să intrăm, atrași de avantaje, nu de rigori.
Zic şi eu
Adrian Cris
Zilele trecute am vorbit cu surse din Consiliul Judeţean şi de la una dintre instituţiile subordonate unde personalul va fi înjumătăţit. În aparatul propriu al CJ Bihor, concursurile pentru ocuparea posturilor rămase s-au desfăşurat săptămâna trecută, deocamdată fără să conteste nimeni corectitudinea lor. Dar, dacă ar fi să acuze cineva ceva, ar putea fi chiar noua conducere. O funcţionară a fost prinsă copiind (ceea ce şefii CJ nu au anunţat, şi rău au făcut!), deşi bibliografia de concurs n-a conţinut noţiuni de astrofizică, ci doar normele legale ce reglementează administraţia judeţeană.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Ieşirile publice recente ale arhiepiscopului Tomisului, Teodosie, sunt nişte consecinţe fireşti ale slăbiciunii Statului Român şi a instituţiilor sale în faţa Bisericii Omniprezente Române Cum bine ştim, în România nu se câştigă alegeri fără ajutorul făţiş (şi complet ilegal) al popii din sat, aşa că, odată ajunşi la putere, politicienii tac şi le înghit prelaţilor derapajele, lăsându-i să se transforme în monştri mai presus de orice...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pentru candidații cărui partid intenționați să votați duminică, 6 decembrie, la alegerile parlamentare?














De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Apropierea alegerilor parlamentare impune cunoaşterea rolului şi modului de funcţionare al Parlamentului, precum şi a statutului parlamentarilor ca reprezentanţi ai cetăţenilor. Potrivit Constituţiei, organizarea şi funcţionarea fiecărei Camere se stabilesc prin regulament propriu. Fiecare Cameră îşi alege un birou permanent.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Gripa este o boală respiratorie acută determinată de infecţia cu virusuri gripale. Boala afectează căile respiratorii superioare şi/sau inferioare şi este frecvent însoţită de febră, cefalee, dureri musculare şi astenie. Virusurile gripale aparţin familiei Orthomixoviridae, existând 2 genuri, unul care cuprinde virusurile gripale A şi B şi altul care cuprinde virusul gripal C.
25 Februarie 2016, 12:25

Întâlnirea şefilor aeroporturilor din România, la Felix: Oradea va avea încă un terminal de pasageri

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La Hotelul Lotus Therm din Băile Felix a început prima întâlnire din acest an a Asociaţiei Aeroporturilor din România, organism de breaslă ce reuneşte directorii aeroporturilor româneşti şi se întruneşte de două ori pe an pentru a dezbate problemele comune ale acestora, împreună cu reprezentanţii altor organizaţii din domeniul aviaţiei, precum Autoritatea Aeronautică Civilă ori Romatsa.

"O realizare excepţională"

Într-o conferinţă de presă susţinută joi, preşedintele Asociaţiei, David Ciceo, directorul Aeroportului din Cluj, a explicat că între temele aflate pe ordinea de zi se numără competiţia dintre aeroporturi, riscurile de securitate ale zborurilor şi aeroporturilor şi perspectiva accesării fondurilor europene în exerciţiul financiar 2014-2020 al Uniunii Europene, obiectiv pentru care, a adăugat secretarul de stat Nicolae Buică, de la Ministerul Fondurilor Europene, "sunt prevăzute mai multe instrumente financiare".

Fără excepţie, participanţii au ţinut să evidenţieze calitatea lucrărilor de modernizare a Aeroportului orădean, finalizate anul trecut de către un consorţiu de companii austriece condus de Porr Construct. "Nu am crezut că o lucrare de asemenea amploare se poate finaliza într-un timp aşa scurt, este o realizare excepţională, care va genera o dezvoltare economică pe orizontală", a spus directorul de dezvoltare al Romatsa, Aliodor Frâncu, în timp ce oficialul Ministerului Fondurilor Europene a afirmat că "Aeroportul din Oradea este la un standard foarte ridicat, una din cele mai frumoase investiţii între aeroporturile din România", care "va pune Oradea pe harta aeroporturilor importante din această zonă".

Încă o aerogară

În conferinţa de presă, directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, a anunţat că după modernizarea infrastructurii aeroportuare realizată anul trecut, dar şi a aerogării în urmă cu patru ani, Aeroportul pregăteşte o nouă investiţie, şi anume construirea a încă unui terminal pentru pasageri.

"Suntem în stadiul elaborării studiului de fezabilitate, la care lucrează IPTANA (n.r. – firmă de proiectare specializată în domeniul aeronautic), proiectanţii au făcut deja măsurătorile topografice, iar în martie sau aprilie pe masa Consiliului Judeţean va fi proiectul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici", a spus Pasc.

La solicitarea BIHOREANULUI, directorul Aeroportului a precizat că noua aerogară a fost cerută atât de companiile interesate să deschidă linii internaţionale, dar şi necesară în perspectiva aderării României la Tratatul de la Schengen. "Noul terminal a fost solicitat de managerii companiilor aeriene pentru a despărţi fluxul curse interne – curse externe, dar şi odată cu aderarea la Spaţiul Schengen, pentru a despărţi cursele din Spaţiul Schengen de cele din spaţiul non-Schengen", a spus Pasc.

Directorul a precizat, de asemenea, că noul terminal de pasageri "nu va fi foarte mare, va avea un singur nivel, pe o suprafaţă de circa 2.500 – 3.000 metri pătraţi, şi va avea o valoare estimată de cel mult 5 milioane euro", sumă ce va fi acoperită în cea mai mare parte din fonduri europene.

Secretoşi, dar optimişti

În ce priveşte perspectiva construirii unui terminal cargo, care să facă posibilă inclusiv operarea transporturilor aeriene de mărfuri, atât directorul Aeroportului, cât şi preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a explicat că acesta este "dorit", dar "nu urgent".

"Este o dorinţă a noastră, nu de primă urgenţă în acest moment. În acest scop am şi primit un teren de 14 hectare de la Ministerul Apărării, pe care Consiliul Judeţean îl poate scoate la concesionare, să vină o firmă specializată în cargo, care să plătească apoi redevenţe Consiliului", a spus Pasc. "Nu este o chestiune presantă", a confirmat şi Cornel Popa, adăugând că ar fi fost de dorit să existe o cerere în acest sens din partea companiilor producătoare din judeţ, însă deocamdată nu este cazul.

În fine, cu privire la cursele externe, Pasc a reiterat că "în luna mai urmează semnarea contractelor pentru primele patru curse externe, dar nu putem divulga destinaţiile, pentru că am mai făcut asta şi s-a deschis o cursă la Debreţin".

Nemulţumiţi de Tarom

Cu toate că la întrunirea Asociaţiei Aeroporturilor din România au participat şi reprezentanţi ai Tarom, aceştia nu au vrut să participe la conferinţa de presă, pentru a nu fi luaţi la întrebări de jurnalişti în legătură cu desele întârzieri ale curselor interne, consemnate – de altfel – nu doar la Oradea, ci pe toate aeroporturile din ţară.

Însă, întrucât în luna ianuarie oficiali ai Tarom au insinuat că de vină ar fi echipamentele de navigaţie ale Romatsa, care ar fi îngreunat pregătirile pentru aterizări ori decolări, directorul de dezvoltare al acestei companii, Aliodor Frâncu, a ţinut să precizeze că la Oradea, cel puţin, aşa numitele instalaţii ISL sunt atât de performante încât permit operarea aeronavelor până la o limită de vizibilitate de 30 de metri.

De altfel, şi preşedintele CJ Cornel Popa a spus textual că este "nemulţumit" de serviciile Tarom, adăugând că această companie are o problemă în ce priveşte "flota", adică nu are suficinte aeronave pentru a asigura la timp toate cursele.

Tot reprezentantul Romatsa a spus, pe de altă parte, că interesul crescând manifestat de alte companii, precum Blue Air, Wizz Air ori Ryan Air, pentru cursele interne operate în prezent mai ales de Tarom, creează premisele unei competiţii care, în final, se va reflecta în creşterea calităţii serviciilor şi în scăderea preţurilor biletelor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Ei pun carul in fruntea boilor ....
De la Iasi se va putea zbura la London-Luton cu 3 companii diferite: Blue Air, Wizz Air si Tarom. De la Oradea se putea zbura in aer momentan caci nu este nici un contract parafat deci nu intra nici un venit in visteria aeroportului dar ei vor terminal nou. E beton, adica au terminal functional suficient dimensionat pentru capacitatile actuale dar ei vor unul nou pentru ca l-a solicitat companiile care inca nu zboara de la Oradea. E noaptea mintii, adica mai intai aduci curse, exploatezi la maxim utilitatile care le ai in prezent si apoi dupa ce ajungi la capacitate maxima te extinzi. Dar la capacitatile economice ale unor experti din CJ Bihor precum d-l Cartis este un articol beton pentru a fi postat pe pagina Aeroportului Oradea.
Postat 05 Martie 2016, 16:33 de Klaus_Sebastian
GIGI SE....
Cine naiba il mai tine in brate pe acest individ ? Nici acum nu i s-a gasit inlocuitor ?
Postat 25 Februarie 2016, 22:31 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0226 RON
  • 1 EUR = 4.8736 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON