URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 23 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
A fost o perioadă în care tramvaiul a intrat în dizgrație, nu doar la noi, ci cam peste tot în Europa. Și în Oradea am pierdut linii importante, pentru că e mult mai ușor să tragi un asfalt peste șine decât să deschizi trasee noi, care presupun săpături, traverse, muncă multă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cam așa se jură un personaj dintre cele care, la ordinul încă președintelui Iohannis, au făcut posibilă coaliția PSD-PNL. Nu se numește Gâgă, ci Rareș Bogdan. „Guvernăm împreună, dar nu participăm la treburile coaliției, nu mai există colaborare între noi și PSD”, zicea acesta joia trecută.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La data de 5 octombrie 2024, Curtea Constituțională a admis o contestație formulată de doi cetățeni și a anulat o Decizie a Biroului Electoral Central prin care se dispusese înregistrarea candidaturii pentru funcția de Președinte al României a doamnei Diana Ivanovici Șoșoacă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
07 Martie 2023, 18:40

Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO)

Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (foto: Paul Lelea / BIHOREANUL, Ovi D. Pop)
Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (sursa foto: Ovi D. Pop)
Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (sursa foto: Ovi D. Pop)
Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (sursa foto: Ovi D. Pop)
Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (sursa foto: Ovi D. Pop)
Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (sursa foto: Ovi D. Pop)
Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (sursa foto: Ovi D. Pop)
Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (sursa foto: Ovi D. Pop)
Imagini de pe șantierul șoselei de legătură Oradea - A3. În ce stadiu sunt lucrările la drumul spre autostradă (FOTO) (sursa foto: Ovi D. Pop)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Lucrările pentru construirea celor 19 kilometri ai drumului care va lega Oradea de Autostrada Transilvania (A3) se desfășoară în ritm alert. Gradul de execuție a ajuns aproape la jumătate din volumul proiectat și asumat prin contractul încheiat între Strabag și CNAIR.

„Aproape de 50%”

Dacă anul trecut, în octombrie, când directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a vizitat șantierul împreună cu primarul Oradiei, Florin Birta, și cu Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor și fost primar, calitate în care a inițiat acest proiect, stadiul de execuție a lucrării de infrastructură rutieră era de 33%, în prezent a ajuns aproape la jumătate.

„Proiectul este la aproape 50% stadiu fizic de execuție”, a declarat marți, pentru BIHOREANUL, directorul Secției Drumuri Naționale Oradea, inginerul Traian Bulzan.

Pe de altă parte, managerul de proiect din cadrul Strabag, Marius Mitrofan, precizează că avansul lucrărilor este de circa 4% față de graficul din contract.

Spectaculoase sunt câteva structuri aflate în stadii avansate de execuție, cum ar fi un pasaj din zona Căii Sântandreiului peste liniile ferate, un pod peste Crișul Repede și un alt pasaj peste Calea Borșului, cu mențiunea că pe câțiva kilometri ai viitoarei șosele a fost așternut, încă de anul trecut, și un strat de mixtură asfaltică de rezistență.

Parteneriat Primărie - CNAIR

Proiectul drumului de legătură dintre Oradea și Autostrada Transilvania a fost inițiat de Primăria municipiului în urmă cu mai mult de cinci ani, în parteneriat cu CNAIR. El prevede construirea a peste 19,07 kilometri de șosea, din care 16 km cu profil de autostradă și 3 km cu profil de drum expres.

Șoseaua pornește din actuala girație de pe Calea Sântandreiului, unde se lucrează la un pod peste linia ferată, și continuă aproximativ paralel cu calea ferată peste câmpurile dintre oraș și Sântandrei, urmând să traverseze cu un pod drumul de legătură construit în 2018 între Oradea și comună (ce iese în zona Ioșia Nord), iar apoi și Crișul Repede cu un pod spectaculos, cu 8 deschideri.

Drumul continuă către Calea Borșului, pe care o va traversa tot cu un pod, a cărei înălțime este preconizată să fie suficient de înaltă pentru a permite ca pe viitor pe aici să treacă o linie de tramvai către comuna Borș. De acolo, șoseaua se va îndrepta spre Biharia, unde se va conecta cu Autostrada Transilvania.

Zi lumină

Începerea lucrărilor a fost ordonată de CNAIR pe 20 aprilie 2022, iar de la 1 mai Strabag a mobilizat pe șantier chiar și câte 400-500 muncitori și zeci de utilaje, ritmul de lucru fiind „zi lumină”, 7 zile pe săptămână, până la finele anului trecut, pentru ca de aproximativ o jumătate de lună să fie reluat cu intensitate.

Proiectul, a cărui valoare este de 545,91 milioane lei (echivalentul a 110 milioane euro), este cel mai amplu de acest fel aflat în execuție în Bihor. Varianta inițială a fost completată și cu o conexiune la viitorul drum expres Oradea - Arad printr-un nod rutier în spatele Gării Ioșia, care, având în vedere direcțiile de deplasare multiple, va fi cel mai important din regiunea de nord-vest.

Termenul pentru finalizarea lucrărilor este luna decembrie a acestui an.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
sandu mincinosu, Pinochio
Bai sluga mincinoasa, PSD si PNL e acelasi partid, e o alianta de rahat, Asa ca .................
Postat 09 Martie 2023, 20:06 de adi13
Christa
Se pare ca ai nevoie de sfaturi, pt evoluție, nu prea ești în trend. @Petre93 nu am sa apar interesele PSD cum faci tu și alții, pt ca nubeste nimic acolo la PZD. Au mai fost și nu au făcut nimic.
Postat 08 Martie 2023, 20:51 de Sandu2100
pt unu
Te ce crezi in Los Angeles sa fie facut calumea, noi traim in Birtin, si lucrariele se fac doar dupa neuronii Bolovanului, cum crede el. Sa fie, dar sa fie mic si ieftin, ca sa dea bine la televizor si sa aiba postacii subiecte de propaganda. Ca si porcaria aia de pasaj Tudor Vladimirescu fara viraj stanga, toata intersectia din orice directie va fi fara viraj stanga, si aplaudacii sunt in culmea extazului ca se face.
Postat 08 Martie 2023, 14:15 de adi13
Drop/sandu
Se putea ca drop/sandu sa nu isi apere interesele partidului! Ham ham
Postat 08 Martie 2023, 09:23 de Petre93
@Sandu2100
Lasati, stiu ce am de facut, nu am nevoie de sfaturi nici ajutoare. Era o ironie foarte subtire si foarte subtila fara a deranja si jigni pe nimeni. La orice se poate comenta daca nu jignesti si urmaresti doar evolutia.
Postat 08 Martie 2023, 08:43 de Christa
Christa
Se vede ceva ca știi, dar mai ai de lucrat. Succes.
Postat 07 Martie 2023, 22:30 de Sandu2100
@Sandu2100
stiu cum e si cu santierul (mai mult decat se crede) si cu jurnalismul. Multumesc de ajutor.
Postat 07 Martie 2023, 20:43 de Christa
Christa
Dacă te făceai jurnalistă știai cum e, dar așa numa blabla.
Postat 07 Martie 2023, 20:19 de Sandu2100
Imagine.
Drumul de legatura e inutil in absenta autostrazii si nu e exista semne ca aceasta va fi gata in curand.
Postat 07 Martie 2023, 20:18 de User anonimizat
cu scuze....dar
Sa faci un articol in care sa spui despre stadiul lucrarilor la un anumit drum, sa afirmi ca e la aproape 50% si tu sa trantesti 49 de poze din diferite unghiuri despre aceeasi giratie nu e usor....sau?
Postat 07 Martie 2023, 19:53 de Christa
mare nod rutier va fi acolo
daca te uiti la orase dezvoltate, ar merge un nod pe cel putin 3-4 nivele: ai calea ferata, ai semafor cu drumuri secundare (santandrei), ai inelul de centura al orasului, ai legatura cu autostrada... era bun o diferenta de nivel si intre calea ferata si drumul de stanandrei, ca sa nu mai stai la tren si sa blochezi intersectia/giratia si tot accesul spre Densusianu/Iosia/Rogerius
Postat 07 Martie 2023, 19:02 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5973 RON
  • 1 EUR = 4.9731 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON