URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 19 IUNIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut. De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Durerea nevindecabilă a căpeteniilor UDMR-iste nu e doar că Bolojan le-a zburat din funcţiile bine plătite din CJ Bihor un număr însemnat de politruci, ci că şefii acestui partid, începând cu Cseke Attila şi cu Szabó Ödön, îşi văd carierele serios periclitate. În ultimele patru cicluri electorale, UDMR Bihor a scăzut de la 7-8 consilieri municipali în Oradea la doar 4 şi de la 9-10 consilieri judeţeni la numai 6 sub "înţeleapta" conducere a unor personaje precum cei doi.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
O nouă competiție europeană fără România (campionatul european, în cazul de față) nu ne mai supără așa cum ne-ar fi supărat în anii 90, semn că ne-am obișnuit deja. De fapt, ce zic eu că ne-ar fi supărat? Pe vremea aceea ni s-ar fi părut de-a dreptul imposibil! Dar construcțiile trainice și strategiile pe termen lung nu se mai practică în sportul românesc decât sporadic, organizațiile și finanțatorii nu mai au răbdare, își doresc rezultate imediate. În cele mai multe cazuri se practică un soi de agricultură sportivă debilă - se plantează azi și se culege mâine.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primăria vrea să amendeze cu 2.500 lei şoferii care intră cu maşinile pe spaţiile pietonale din centrul Oradiei. Ce părere aveţi despre măsura propusă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit Dicţionarului explicativ al limbii române, sula este o unealtă alcătuită dintr-o tijă mare şi subţire de oţel, dreaptă sau curbă, ascuţită la vârf, fixată într-un mâner şi folosită în pielărie (cizmărie, cojocărie etc) pentru a găuri pielea ori talpa spre a putea trece acul cu aţa prin ele. Poate multă lume nu ştie, dar sula s-a utilizat şi încă se utilizează şi astăzi pe scară largă inclusiv în justiţie, la găurirea coperţilor de dosare, pentru a putea fi realizată operaţiunea de coasere a acestora...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al diabetului zaharat cuprinde antidiabeticele orale şi insulinele. Diabetul non-insulino-dependent care nu poate fi controlat prin regimul dietetic răspunde bine la grupa medicamentelor pe bază de derivate de sulfoniluree (cum este tolbutamidul sau glipizidul), care sunt uşor de folosit şi, după majoritatea specialiştilor, sigure. Vezi mai departe ce mediamente se folosesc și când este nevoie de tratament cu insulină...
25 Martie 2020, 07:55

Front de lucru: Șantierele din Oradea „duduie”, stimulate de scăderea traficului provocată de coronavirus (FOTO)

Front de lucru: Șantierele din Oradea „duduie”, stimulate de scăderea traficului provocată de coronavirus (FOTO) LIBER, LA PROGRAM! Lucrările de prelungire a drumului rapid avansează în ritm accelerat. "Zile în şir am negociat zadarnic cu Poliţia Rutieră restricţionarea circulaţiei pentru amenajarea sensului giratoriu de la baza serpentinei spre Paleu. După închiderea şcolilor, traficul auto a scăzut, iar constructorii lucrează susţinut", spune viceprimarul Florin Birta
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Paradoxal, dar corona-criza are părţile ei bune. Izolarea populaţiei în case reduce poluarea provocată de industrie şi transporturi, scăderea traficului eliberează şoselele pentru constructori, iar închiderea şcolilor şi a grădiniţelor permite termoizolarea unităţilor de învăţământ.

"Încercăm să profităm cât mai mult de această perioadă şi să accelerăm ritmul lucrărilor", spune viceprimarul Florin Birta.

Şantiere de criză

Florin Birta, viceprimar OradeaÎn plină epidemie de coronavirus, şantierele municipalităţii merg înainte. "Vom lucra atât timp cât nu punem în pericol constructorii", spune Florin Birta (foto). Ca măsură de precauţie, şedinţele de progres cu executanţii se ţin pe WhatsApp, ieşirile în teren se fac doar la nevoie şi în grupuri mici, iar antreprenorii au fost obligaţi să ia măsuri pentru protejarea angajaţilor.

Primăria vrea să profite la maximum de eliberarea căilor de acces. Datorită noilor condiţii, de exemplu, firma Drumuri Orăşeneşti a putut accelera ritmul la prelungirea drumului rapid, astfel încât acesta să fie predat la sfârşitul lunii aprilie. Vinerea trecută, constructorii suprabetonau corpul viaductului şi montau bordurile drumului spre Biharia, care va fi asfaltat după încetarea traficului greu din şantier.

Au dispărut ambuteiajele

Relaxarea traficului a permis accelerarea lucrărilor şi la pasajul rutier pe sub bulevardul Magheru. Vineri, la 8 dimineaţa, circulaţia în zonă se desfăşura fluent, în ciuda restricţionării la o bandă pe sens. Ambuteiajele, de la intersecţia cu strada George Enescu până în turbogiraţie, au dispărut complet. Angajaţii Freyrom au finalizat rampa de acces dinspre Aleea Ştrandului, au început turnarea fundaţiilor pasajului şi pregătesc acoperirea acestuia, astfel încât să fie gata în iunie.

La rândul lor, angajaţii Porr Construct au pregătit terenul dinspre cartierul Europa pentru a amenaja ocolirea viitorului pasaj suprateran de pe şoseaua de centură, au început turnarea fundaţiilor rampei de urcare dinspre Piaţa 100 şi au săpat la 8 metri adâncime pentru amplasarea unei conducte de canalizare.

În aceeaşi zonă, constructorii lucrează alert la prelungirea drumului din strada Anghel Saligni până la pasajul de la cartierul Grigorescu, pentru a permite devierea circulaţiei de pe centură când va începe construirea supratraversării în vecinătatea cimitirului municipal.

La fel se întâmplă cu lucrările de prelungire a liniei de tramvai, unde constructorii se pregătesc să iasă din Calea Aradului pentru a muta şantierul dinspre Universitate către centrele comerciale, dar şi în Piaţa Ferdinand. Aici, muncitorii au spart toaleta de la capătul podului Sfântul Ladislau pentru a evita să provoace vibraţii zilele următoare, după ce firma Lotus va fi montat geamurile noului restaurant din vecinătate.

Oportunităţi

Mircea Mălan, viceprimar OradeaCorona-criza oferă chiar şi oportunităţi. Îngrijoraţi de pandemie, pietrarii italieni care amenajează malul stâng al Crişului Repede s-au întors în Trento, la familii, şi nu se ştie dacă ori când vor reveni. Prin urmare, joia trecută, două firme de profil din ţară au dat probă de lucru cu contractantul Gavella. "Antreprenorul va decide săptămâna aceasta dacă firmele fac faţă lucrării", spune viceprimarul Mircea Mălan (foto). Dacă se descurcă, pietrarii români vor avea front de lucru în toată zona centrală.

Vad bun au şi constructorii care au câştigat licitaţiile pentru reabilitarea termică a clădirilor Liceului Ortodox Roman Ciorogariu, Colegiului Naţional Onisifor Ghibu, Şcolii Generale 11, Şcolii Gimnaziale Dacia şi Grădiniţei 20. "Încercăm să profităm de perioada în care şcolile şi grădiniţele sunt închise, pentru că se poate lucra fără să deranjăm procesul de învăţământ", spune vicele Mălan. Mai devreme sau mai târziu, pandemia va trece, dar "lecţiile" ei vor rămâne...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1226 RON
  • 1 EUR = 4.9242 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON