Vrând-nevrând, orădenii care vor avea treabă la Pașapoarte sau Permise vor trebui să își lase mașinile în parcările supra și subterane din Oradea sau chiar acasă.
Primarul Florin Birta a anunțat joi că își dorește ca cele 150 de locuri de parcare de pe strada Dunărea să dispară, iar artera să devină în mare parte pietonală.
Mai bine deloc
Într-o conferință de presă susținută joi, Birta a declarat că strategia de a elibera parcările de pe carosabilul din centrul orașului prin suprataxarea lor a eșuat, așa cum de altfel și BIHOREANUL a scris în această săptămână.
„Cu toate că acest tarif a crescut la 8 lei ora și locurile de parcare din parcările supraterane sau subterane sunt 3 lei pe oră, oamenii preferă să parcheze pe aceste parcări de pe carosabil”, a declarat Birta, exemplificând cu garajul suprateran de pe strada Brașovului, care are 395 de locuri, dintre care cel puțin 150 sunt libere tot timpul.
În acest context, primarul a spus că preferă ca parcările de pe șosele să dispară. „Am ajuns la concluzia că, indiferent cât de mult ai scumpi parcările de pe carosabil, oamenii vor parca aici... De aceea transformăm strada Dunării într-o oarecare măsură pietonală, cu spații verzi, foarte multe flori, lăsând doar două benzi de circulație și o pistă de biciclete dus-întors”, a spus edilul.
Potrivit proiectului prezentat de Birta, pe strada Dunărea vor rămâne doar 10 locuri de parcare pentru taxiuri în capătul dinspre Republicii, 5 locuri de parcare în fața Casei de Pensii Bihor și alte 11 mai jos, înspre strada Mihai Eminescu, pentru proprietarii de case din zonă. În schimb, toate celelalte parcări, aflate acum între cele două drumuri cu sens unic, vor dispărea.
Uniformizare a zonei centrale
Imaginile prezentate de Birta arată că în fața instituțiilor publice (Direcția de Permise, cea de Pașapoarte și Casa de Pensii) zona va fi una pietonală, cu copaci și spații verzi, în timp ce prin fața Spitalului Militar ar urma să fie amenajată o șosea cu două benzi și o pistă pentru bicicliști.
„Am încercat să uniformizăm zona centrală și pavajul va fi cu porfir 80%, rigolele vor fi cele folosite ca în zona Alecsandri, Piața Unirii, Piața Ferdinand. Coșurile de gunoi vor fi montate cu mai multe fracții de colectare, cel puțin trei”, a explicat Birta.
Șoferii vor putea trece peste pavajul pietonal doar ca să ajungă în curțile instituțiilor din zonă.
Totodată, proiectul de modernizare prevede instalarea unui sistem de iluminat public cu LED și modernizarea stâlpilor, iar Birta a promis că și statuile din zonă vor fi protejate și scoase în evidență.
„Cred că este un proiect care arată bine, are foarte mult verde și va aduce un plus zonei respective”, a spus primarul.
Să spună orădenii!
Fără a putea oferi o estimare precisă, edilul a spus că lucrările vor costa între 5 și 6 milioane de euro și vor fi realizate din fonduri europene, în programe dedicate decongestionării traficului și reducerii poluării.
Birta a mai spus că începând de joi proiectul propus este supus consultării publice a orădenilor, așa că cel mai probabil toate informațiile vor fi publicate pe site-ul municipalității.
Un demers similar a inițiat primarul Oradiei în urmă cu o lună, când a lansat în dezbatere publică un proiect privind refacerea străzii pietonale Republicii prin restilizarea vechiului model circular.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.