URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 22 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă până acum câteva luni marea problemă a orădenilor era dacă noul stadion trebuie să aibă 25.000 de locuri sau mai puţine, acum se pune problema dacă vom mai avea un nou stadion. Şi asta nu neapărat pentru că mulţi miniştri de la Bucureşti se întreabă la ce ne trebuie stadion pe foametea asta, din moment ce n-avem echipă de fotbal...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Controversele din ultima vreme pe tema virusului, a pandemiei şi a vaccinului au scos în evidenţă diferenţe între oameni într-un mod mai de speriat decât vremea primelor alegeri libere de după 1989. Cei care au traversat acea perioadă ca adulţi îşi amintesc cu siguranţă cât de adânc intrase zâzania între prieteni, vecini şi rude pe tema politicii. Politica era un subiect nou şi savuros, o preocupare interzisă mulţi ani, şi reuşise să trezească în foarte mulţi oameni pasiuni nebănuite.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hepatita cronică activă autoimună este o afecţiune caracterizată printr-un proces necrotic şi inflamator continuu cu evoluţie spre ciroză şi insuficienţă hepatică. Leziunile hepatice progresive sunt rezultatul unui atac imunologic asupra celulelor hepatice. Predispoziţia către autoimunitate este în general moştenită în majoritatea cazurilor, iar specificitatea hepatică a acestor leziuni este declanşată de factori chimici sau virali (se cunosc cazuri de hepatită acută virală A sau B, aparent cu evoluţie bună, care evoluează spre hepatită cronică activă autoimună, probabil datorită predispoziţiei genetice).
28 Octombrie 2018, 10:44

Facem noi documentaţiile! Primăria vrea să scurteze cu o jumătate de an execuţia drumului care va lega Oradea de Autostrada Transilvania

Facem noi documentaţiile! Primăria vrea să scurteze cu o jumătate de an execuţia drumului care va lega Oradea de Autostrada Transilvania foto generic, arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Local a aprobat, joi, protocolul prin care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va mandata Zona Metropolitană Oradea să elaboreze toate documentaţiile necesare pentru exproprierea terenurilor aflate în calea lucrărilor la drumul de legătură între sensul giratoriu din Calea Sântandreiului şi viitoarea autostradă Transilvania în zona comunei Biharia.

"Vom pregăti toate documentele"

ZMO şi-a asumat, la cererea municipalităţii orădene, realizarea tuturor formalităţilor premergătoare exproprierilor pentru a accelera ritmul de derulare a investiţiei.

"Avem un acord cu CNAIR prin care vom pregăti toate documentele necesare exproprierii, tot ceea ce înseamnă ridicări topografice, evaluarea terenurilor şi toate lucrările cadastrale, în aşa fel încât să scurtăm cu cel puţin 6 luni de zile perioada de exproprieri", a spus primarul Ilie Bolojan.

De altfel, tot ZMO a plătit şi studiul de fezabilitate al lucrării, pe care l-a predat CNAIR în vederea avizării prin Hotărâre de Guvern.

"Sper ca această hotărâre să se adopte cât mai repede, la final de an sau începutul anului viitor, pentru că de adoptarea ei este legată demararea procedurii de licitaţie", a declarat edilul.

Termen: doi ani!

Potrivit lui Bolojan, viitorul noului inel metropolitan va folosi tuturor localităţilor limitrofe, fapt pentru care primarii din zona afectată de lucrări şi-au manifestat tot sprijinul pentru proiect.

"Primarii localităţilor traversate de viitorul drum de legătură, Oradea, Sîntandrei, Borş şi Biharia, şi-au reînnoit angajamentul de a asigura toate aceste lucrări topografice, cadastrale şi identificări de proprietari, în aşa fel încât, în paralel cu licitaţia pentru selectarea viitorului constructor, să se deruleze şi partea de exproprieri", a spus Bolojan.

Primarul de Oradea şi-a exprimat speranţa că lucrările la drumul de Biharia vor începe anul viitor astfel încât să ajungă din urmă şantierul viitoarei autostrăzi.

"Sperăm că de data aceasta lucrările la Autostrada Transilvania vor începe şi se vor derula normal, astfel încât să avem în doi ani de zile o legătură a Oradiei măcar cu sistemul european, dacă nu cu cel românesc de autostrăzi", a spus primarul.

Până în prezent CAIR, a licitat doar porţiunea de autostradă până la intrarea în judeţul Sălaj.

Citiți și articolul

Licitația pentru reluarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, contestată de Strabag pe unul dintre loturile câştigate de Selina

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
?!
Care sa fie ,,urgenta"?! Chiar nu vede nimeni cum birtinezul investeste banii in afacerea privata a lui beni rus?! Aluia ii crapa buza sa aiba cat mai repede drum pt. a-si cara utilajele si materialele pt. a incepe lucrul la tronsonul castigat. L-a castigat (si) pt. ca a venit cu un pret mai mic decat competitorii, avand in spate intelegerea cu birtinezul. Nu-mi bag cheltuielile cu drumul ca mi-l faci tu! Daca l-ar face birtinezul din banii lui (cred ca are chiar de doua drumuri!), n-ar fi niciun bai, dar il face din banii altora. Vor veni unii si vor spune ca drumul e necesar, ca leaga Oradea la... la ce?! La santierul lui beni?!
Postat 29 Octombrie 2018, 07:48 de pinonel
cu supratraversarea caii ferate cum ramane?
Conexiunea cu autostrada ar trebui finalizata odata cu supratraversarea caii ferate spre Santandrei. Deja e haos acolo cand trec trenurile. Daca nu se face supratraversarea soferii vor opta pt varianta densusianu in cazul in care e "bariera" pusa si nu e bine!
Postat 28 Octombrie 2018, 21:01 de Kid
Ehei maica
De erau toti asa de guralivi cand a venit colectivu, canalu avea acuma 2 benzi pe sens. Cand au luat aia pamanturile de la oameni, animale si tot ce aveau nu a sarit nimeni. Acuma toti is liberi si dau aberatii in sistem diareic. Interes national se numeste. Si se poate dovedi. Iar legea au modificat-o pesedeii si acuma tot ei or sa sara. manguta manguta, repede iti sui c8iii la butoane.
Postat 28 Octombrie 2018, 19:28 de poiu
Terminator 3
In sfirsit avem un expropriator profesionist, stam da atitia ani fara autostrazi si ne codim pentru niste exproprieri,niste lilieci sau alte lighioane. Sa exproprieze naibii toata tara.Contestatiile se vor rezolva cu citiva ani de puscarie...pe noile santiere ale patriei.
Postat 28 Octombrie 2018, 14:53 de excalibur
Mastry
Corect ce zici, dar via Baltica e doar vorba , nu e in stadiu de proiect. Dar ar fi bună și aia și asta.
Postat 28 Octombrie 2018, 13:17 de Sandu1206
Mai bine la standard de autostradă
Ar fi mai oportună realizarea de la inceput a unui drum la standard de autostradă sau de de drum expres, conceput ca o bucata din viitoarea autostradă A11 Arad-Oradea (si din viitoarea Via Baltica) intre zona aeroportului si nodul Bihariei.
Postat 28 Octombrie 2018, 12:46 de mastry
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0148 RON
  • 1 EUR = 4.8738 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON