URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
16 Decembrie 2018, 14:29

Drumul nou dintre Oradea şi Sântandrei, deschis circulaţiei. Cei doi primari au anunţat noi investiţii în traficul dintre cele două localităţi (FOTO/VIDEO)

Drumul nou de legătură între Oradea şi Sântandrei, făcut de Zona Metropolitană Oradea din banii celor două primării, a fost deschis circulaţiei duminică.

Înainte de prânz, după ce utilajele au deszăpezit şoseaua, traficul a fost deschis fără nicio panglică tăiată şi fără fast. La ora 12, însă, la jumătatea drumului, lângă un pod nou construit, a avut loc o conferinţă de presă la care au participat primarul Oradiei, Ilie Bolojan, omologul său din Sântandrei, Ioan Mărcuş, viceprimarul municipiului, Florin Birta, directorul ZMO, Adrian Foghiş, reprezentanţi ai firmelor Aqua Cons şi Drumuri Bihor, care au făcut lucrarea, dar şi consilierii locali din Sântandrei.

Lung de 3,5 kilometri, din care 1,9 km pe teritoriul Oradiei şi 1,6 km în Sântandrei, drumul porneşte din Sântandrei, din zona străzii Râturi, şi ajunge în Oradea, pe lângă adăpostul Grivei, la trecerea peste calea ferată de la Sântandrei. Lat de 7 metri, drumul are, pe o parte, şi pistă de biciclete cu o lăţime de 3 metri, care însă la inaugurare nu a fost vizibilă, acoperită fiind cu un strat de zăpadă.

„O lucrare de referinţă în această investiţie este reprezentată de un pod oblic, de 75 de grade, cu o lungime de 28,6 metri şi care într-adevăr reprezintă o alternativă la partea de legătură între relaţia Oradea - Sântandrei - Giriş - Toboliu - Sânnicolau Român”, a declarat directorul ZMO, Adrian Foghiş. Anumite retuşuri vor mai trebui făcute, a precizat directorul, dar asta doar pentru că vremea nu a permis executarea lor.

Pod pe drumul de Santandrei

În total, lucrările au costat 9 milioane lei, bani pe care cele două primării i-au plătit, din bugetul local, către ZMO, structura care a derulat, de fapt, proiectul. „La nivel de ţară, este primul proiect de infrastructură publică, conectivitate rutieră, executat de o asociaţie tip zonă metropolitană”, a precizat Foghiş.

În plus, a subliniat el, lucrările au fost realizate în opt luni şi s-au finalizat cu două luni înainte de termenul prevăzut în contract, adică 14 februarie 2019. Acest lucru, după cum a explicat în aceeaşi conferinţă de presă directorul Drumuri Bihor, Dorin Crăciun, se datorează şi celor două primării, care au plătit la timp lucrările.

Noi investiţii

Lucrarea a fost lăudată deopotrivă de Ilie Bolojan şi Ioan Mărcuş. „Pentru comuna Sântandrei este un lucru foarte benefic, având în vedere ceea ce s-a întâmplat din punct de vedere urbanistic şi a condus la creşterea populaţiei. Acest drum va fi o alternativă la drumul judeţean 727, deocamdată pentru traficul uşor. Cu siguranţă nu se rezolvă definitiv această problemă, dar avem în viitor planuri pentru alte proiecte”, a declarat Mărcuş.

Despre ce investiţii este vorba a explicat primarul Bolojan: o centură pentru comuna Sântandrei, pe care să o folosească bihorenii care trec pe aici în drum spre Oradea, şi un pasaj rutier pe sub calea ferată şi şoseaua de centură a Oradiei, dinspre Sântandrei spre municipiu. Practic, acest pasaj ar urma să fie făcut ori la intersecţia cu strada Meşteşugarilor, ori la sensul giratoriu de la capătul străzii Cazaban, şi va asigura o fluenţă pentru traficul rutier de pe drumul inaugurat chiar duminică.

Primarul Oradiei a explicat că o firmă de proiectare trebuie să propună, până la primăvară, cea mai bună variantă dintre cele două, ţinând cont nu doar de costuri, ci şi de complexitatea lucrărilor şi de diferenţa principală dintre cele două străzi ale municipiului: Cazaban are doar două benzi, Meşteşugarilor patru.

„Aceste două proiecte (n.r. centura Sântandreiului şi pasajul subteran) vor fi realizate în axele viitoare care vor permite finanţarea europeană a drumurilor din municipiile reşedinţă de judeţ către zonele metropolitane sau, dacă nu, am căzut de acord asupra unei finanţări din bugetele locale, astfel încât aceste proiecte să fie realizate”, a declarat Bolojan. Cel mai devreme, cele două investiţii ar urma să înceapă în anul 2020.

Pe de altă parte, edilul Oradiei a reamintit că municipiul mai are proiecte similare de conectare rutieră cu Oşorhei şi Paleu.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
sânge peste tot
Oare ce mai face familia C.? V.C.și L.C.? Mă refer la jurnalistul de excepție V.C. și scriitoarea de excepție a planetei L.C.? Că locuiesc în comună....
Postat 19 Decembrie 2018, 18:40 de prostea
RE: sânge peste tot
Prostea, ce potrivit nickname ti-ai ales! Ce legatura au comentariile tale cu articolele noastre? De ce nu te muti, totusi, pe alt site, sa-i enervezi pe altii?
Postat 19 Decembrie 2018, 18:47 de Florin Ciucas
FELICITARI!
Felicitari , felicitari , numai ca ar fi bine ca pe viitor inca un drum adiacent paralel cu drumul 727 in partea opusa spre Livada si o trecere supraterana a cai ferate in dreptul sensului giratoriu , asa cei de la Raturi vor circula pe drumul acesta si restul din ZMO tot pe drumul 727 vor circula. Ca si pinguinii in frig apa si zapada bat din palme bucurosi ca au drum .@Unulgalben
Postat 16 Decembrie 2018, 19:52 de Unulgalben
Buna ar fi si un indicator ...daca tot exista drumul
Nu toti stim unde e adapostul grivei, un indicator spre Santandrei ne-ar ajuta
Postat 16 Decembrie 2018, 18:45 de Traian
Felicitări
.
Postat 16 Decembrie 2018, 18:28 de Sandu1206
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.585 RON
  • 1 EUR = 4.9704 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON