Care sunt asemănările între proiectul pentru reabilitarea mozaicului din Pasajul Vulturul Negru şi cel pentru reabilitarea DN 76? Ambele au fost finanţate cu bani europeni, ambele au prevăzut atât refacerea infrastructurii subterane, cât şi a suprafeţei, dar amândouă au dat chix, cu acelaşi risc, al pierderii fondurilor nerambursabile, din acelaşi motiv: firmele angajate să execute lucrările s-au dovedit inapte, iar beneficiarii, Primăria Oradea, respectiv Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, au tot amânat singura decizie raţională: rezilierea contractelor şi angajarea altor firme.
Între cele două proiecte există, însă, şi două deosebiri. Prima e că în Pasaj a fost totuşi rezolvată problema infrastructurii de apă, canalizare, termoficare, gaze etc., în vreme ce la DN 76, dimpotrivă, lipsa fundaţiei va fi ascunsă sub acelaşi preş de asfalt. A doua e că, dacă în ce priveşte eşecul refacerii mozaicului din Pasaj liderul PSD, Ioan Mang, este foarte gălăgios şi nu ratează nicio ocazie să demaşte impotenţa municipalităţii, în schimb e mut ca un guvid când vine vorba despre rateul, înmiit mai costisitor, al CNADNR.
Pe undeva, pesedistul nr. 1 al Bihorului e consecvent: l-aţi auzit vreodată măcar clamând necesitatea refacerii drumului dintre Oradea şi Beiuş? Nu. Abia recent, când Prefectura a anunţat că alte trei firme vor reface asfaltul şi numai pentru că l-au întrebat jurnaliştii la o întâlnire pe care el a organizat-o pentru chestii de partid, a catadicsit să le ureze constructorilor un neangajant spor la treabă. La fel a procedat şi în cazul Autostrăzii Transilvania. L-aţi auzit vreodată frământându-se pentru urgentarea lucrărilor, îngrijorându-se că nici după un an şi jumătate de la rezilierea pierdutului contract cu Bechtel propriii tovarăşi n-au pus nimic în loc, deşi s-au jurat pe roşu că la anu’-i gata? L-aţi văzut tocind clanţele miniştrilor ca să deblocheze lucrurile?
Vi-l amintiţi mâhnit că nici acum nu-i pusă piatra de temelie a blocurilor ANL, deşi bani pentru executarea lor există, iar licitaţia a fost făcută încă din 2012? Ori spunând altceva decât că Primăria este vinovată că Guvernul nu face sala polivalentă?
Comod din fire (ca să fiu elegant), şeful PSD Bihor s-a ferit ca de dracu’ să pună osul şi obrazul pentru vreun proiect serios al Bihorului, doar din frustrarea că judeţul şi municipiul sunt conduse de duşmani politici. Mai păgubos, nu s-a sfiit să plaseze şi-o talpă când a avut ocazia, fiind aproape gata să deschidă şampania şi la ratarea proiectului Oradea Mare, şi la amendarea CET-ului de către hoaverii udemerişti din Ministerul Mediului.
Săptămâna asta, pesedistul suprem al judeţului se pregăteşte să înceapă un nou mandat la comanda filialei. Habar nu am dacă şi-a făcut campanie în rândul camarazilor din zona Beiuşului, dar la anul, când va cerşi voturi de la cetăţeni, nu m-aş mira să fie trimis la plimbare pe vestitul Dezastru Naţional 76 şi să nu ajungă nicăieri.
Citiţi pe această temă articolul DN 76 la preţ de Autostradă! În locul reabilitării integrale, şoseaua Oradea-Beiuş va avea parte doar de lucrări de întreţinere (FOTO)
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.