Veniţi să se întâlnească cu ministrul Transporturilor Dan Şova sau măcar cu directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Narcis Ştefan Neaga, pentru a le reclama starea deplorabilă a drumurilor din Bihor, demnitarii, aleşii şi constructorii bihoreni s-au trezit sâmbătă dimineaţă fără parteneri de dialog din partea autorităţilor naţionale.
Petra Szavics, secretar de stat în Ministerul Fondurilor Europene, a fost singurul reprezentant al unei autorităţi centrale cu atribuţiuni în domeniu care a îndrăznit să ia parte la lucrările conferinţei.
Deşi FPB a schimbat în mod repetat data celei de-a cincea ediţii a conferinţei naţionale în construcţii pentru a se conforma agendei ministrului Dan Şova, acesta, chiar dacă aflat la Oradea, a evitat să ia parte la lucrări. Ministrul Transporturilor le-a transmis, prin intermediului preşedintelui FPB, Ioan Lucian, participanţilor la conferinţă care doresc să îl întâlnească să se înscrie pe o listă urmând să îi primească duminică la... micul dejun.
La rândul său, directorul CNADNR, Narcis Ştefan Neaga, a anunţat încă de dimineaţă că este pe drum spre Oradea dar până la prânz nu s-a alăturat conferinţei, o dovadă cât se poate de clară a modului în care se circula pe şoselele bihorene.
În absenţa reprezentanţilor ministerului de profil, autorităţile şi constructorii prezenţi în sală au fost nevoiţi să se limiteze la un dialog în plan local.
De la prefect la simplu constructor, toţi participanţii la conferinţă s-au plâns de starea drumurilor bihorene. "Dacă aţi făcut greşeală să veniţi dinspre Marghita aţi venit în condiţii mai puţin europene, iar dacă aţi venit dinspre Hunedoara aţi călătorit pe cele mai proaste drumuri din ţară. Acesta este şi motivul pentru care am susţinut organizarea acestei conferinţe", le-a spus invitaţilor din ţară prefectul Claudiu Pop.
La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a vorbit despre starea jalnică a drumurilor din judeţ şi a arătat că deşi licitaţiile pentru atribuirea lucrărilor de amenajare a şoselelor de centură de la Aleşd şi Ştei au avut loc încă din august, anul trecut, CNADNR nu au desemnat nici acum un câştigător.
"Cei care vă deplasaţi pe acolo vă gândiţi la multe mame ale multor şefi, dar acest ţipăt de disperare nu se aude până la Bucureşti", s-a exprimar cât se poate de plastic preşedintele CJ Bihor trezind singurele zâmbete pe feţele asistenţei.
În absenţa factorilor de decizie, primarul Ilie Bolojan a preferat un dialog cu constructorii. Edilul le-a cerut să depună oferte cu preţuri realiste la licitaţiile de infrastructură organizate de municipalitate.
"Suntem la sfârşitul perioadei de finanţare şi trebuie să ne încadrăm în nişte termene stricte. Etapa prelungirii duratei lucrărilor şi a disponibilităţii din partea noastră s-a încheiat. Nu ne putem permite adjudecarea lucrărilor de către companii care nu le pot duce la bun sfârşit pentru că nu avem timp să reluăm licitaţiile şi să finalizăm lucrările până la sfârşitul lui 2015 şi pierdem banii", a spus Bolojan.
Primarul a arătat că la licitaţia pentru construirea pasajelor supraterane peste şoseaua de centură municipalitatea a înjumătăţit preţul estimat de CNADNR şi a avut surpriza să primească oferte reprezentând 50% din preţul anunţat. "Practic, avem oferte pentru construcţia pasajelor care sunt undeva la 30% din preţul iniţial ceea ce nu este normal pentru că există riscul să nu putem termina lucrările", a declarat edilul.
Desfăşurată în perioada 9-10 mai, cea de-a cincea ediţie a conferinţei naţionale în domeniul construcţiilor a reunit firme de profil şi furnizori de materiale din toată ţara.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.