URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 29 IULIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când cu Pasajul Magheru, s-a constatat că cei care vin de pe Ady Endre, trec prin centru pe Iosif Vulcan, ajung în Piaţa Libertăţii şi nu mai pot intra în pasaj, ci trebuie să facă obligatoriu dreapta, pe podul Dacia. Acesta este şi motivul pentru care strada Andrei Şaguna, de lângă Parchet, a devenit cu două sensuri. Acum, primarul Florin Birta propune ca aici să se dea mai multă atenţie pietonilor şi bicicliştilor, ceea ce înseamnă, practic, că traficul ar avea loc în principal prin Piaţa Libertăţii.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Sub conducerea lui Ilie Bolojan, căruia mai-marii partidului îi laudă performanţele obţinute ca primar al Oradiei şi, mai nou, ca preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, organizaţia PNL va fi cea mai numeroasă la Congresul partidului din 25 septembrie. În ciuda ofertelor şi promisiunilor pe care precis i le-au făcut, Bolojan s-a ferit să-şi declare sprijinul pentru unul dintre cei doi candidaţi la şefie, premierul Florin Cîţu şi actualul deţinător al funcţiei, Ludovic Orban.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Când am văzut ştirea cu elicopterul aterizat forţat în Bucureşti, am ştiut că va urma o avalanşă de glume pe subiect. Accesul rapid la informaţie, obligaţia de a avea o părere despre orice şi uşurinţa de exprimare individuală în spaţiul public au făcut ca elicopterul acela ghinionist să plonjeze direct într-o mare de glume şi miştouri. O să ziceţi că nu doar noi am fost, că şi Ambasada Suediei a comis-o. Staţi liniştiţi, şi acolo e tot un om la butoane, poate chiar românaş de-al nostru.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
04 Iulie 2017, 13:17

Deşi se dau preocupaţi de Autostradă, şefii judeţului au chiulit la dezbaterea noului acord de mediu pentru reluarea lucrărilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Absenţi pe linie

Niciun cetăţean (poate şi din cauza orei matinale ori a perioadei de concedii) şi, mai grav, niciun oficial al Consiliului Judeţean (instituţie care trebuie să emită certificatul de urbanism) ori vreun lider de partid (care au făcut promisiuni-gârlă pe această temă) nu a participat marţi dimineaţă la o întâlnire anunţată cu o lună în urmă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, pentru a dezbate noul acord de mediu în vederea reluării lucrărilor pe tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Ca urmare a faptului că în sala mare a Primăriei Oradea, care a găzduit evenimentul, au fost prezenţi doar oficialii CNAIR şi ANPM, plus reprezentanţii SC Unitatea de Suport pentru Integrare SRL Cluj, firma care a întocmit documentaţia, şi doi funcţionari ai municipalităţii, precum şi reporterii BIHOREANULUI, dezbaterea nu s-a putut desfăşura, aşa încât cei prezenţi au stat o oră, după care au consemnat în procesul verbal lipsa celor interesaţi.

„Nu are rost să facem nicio prezentare, în lipsa unui public”, a spus unul dintre reprezentanţii ANPM, Ciprian Şoavă, adăugând că „vom scrie în procesul verbal că nu a venit nimeni”.

„Nu comentăm”

BIHOREANUL a profitat, totuşi, de prezenţa angajaţilor CNAIR şi ANPM pentru a obţine informaţii referitoare la proiectul Autostrăzii Transilvania, început în 2004 şi abandonat complet din 2007 pe tronsonul bihorean, 3C, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Reprezentanţii celor două instituţii au explicat că acordul de mediu a trebuit actualizat deoarece înaintea aderării la UE România şi-a asumat anumite obligaţii de mediu, neprevăzute în proiectul iniţial, iar între timp, în 2011, pe traseul bihorean al Autostrăzii a fost instituit un sit Natura 2000 (Pajiştea Făget) pe teritoriul satului Fegernic, comuna Sârbi. „Situl are o suprafaţă de 280 hectare, dar este afectat doar tangenţial, pe 0,8 hectare”, a spus un reprezentant al CNAIR.

În ce priveşte stadiul pregătirilor pentru reluarea lucrărilor propriu-zise, angajatul CNAIR a afirmat că se pregăteşte documentaţia pentru o nouă licitaţie, iar conducerea Companiei estimează că un nou contract de execuţie va fi semnat „într-un scenariu optimist” până la finele anului, aşa încât în primăvara lui 2018 să înceapă munca pe şantier. Termenul de execuţie nu este, însă, stabilit.

De asemenea, întrebaţi cum apreciază absenţa oficialilor Consiliului Judeţean Bihor, care – la fel ca şi primăriile comunelor de pe traseu – trebuie să emită certificate de urbanism înainte de reluarea lucrărilor, reprezentanţii CNAIR şi ai ANPM s-au abţinut. „Nu comentăm!”, a zis unul dintre ei.

Documentaţia de mediu prealabilă reluării lucrărilor pe Autostrada Transilvania poate fi consultată de cei interesaţi pe site-ul ANPM, la adresa http://www.anpm.ro/documente-procedura-eim-si-ea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1624 RON
  • 1 EUR = 4.9197 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON