URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 09 DECEMBRIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vai, ce tragedie! O firmă din Oradea a blocat programul Casa Verde, lansat cu mult tam-tam și foarte târziu de geniile din Ministerul Mediului. De fapt, firma în cauză n-a făcut decât să ceară să se respecte legea. Or, ea fusese exclusă din lista instalatorilor validați de Administrația Fondului de Mediu, pentru că slujbașii de la Stat nu au respectat procedura, așa că patronii au deschis proces...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
La fel cum mă uimește agresivitatea multor atei față de creștini, revărsată de pildă față de cei ortodocși de fiecare dată când calendarul arată câte-o Sfântă Paraschivă - când, culmea, cei dintâi îi acuză pe cei din urmă nu doar de înapoiere, ci și de intoleranță! -, nu înțeleg răutatea celor care „colindă” rechizitorii la adresa tuturor autorităților care „sparg bugetele” decorând artere, piețe și clădiri ori organizând târguri de Crăciun.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre proiectul de realizare a unei rețele de tram-tren în Oradea și Zona Metropolitană, cu 200 milioane de euro?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Realizarea Unirii la 1 Decembrie 1918 nu a însemnat automat că, din 2 decembrie, s-a realizat și o unificare a dreptului și a instituțiilor din Ardeal cu cele din Vechiul Regat. În realitate, procedura de unificare legislativă a fost una extrem de anevoioasă, pentru că sistemele de drept românesc și austriac sau austro-ungar erau foarte diferite, aproape incompatibile sub anumite aspecte, mai ales de procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Fumatul este un viciu care produce numeroase boli şi decese, fiind considerat în ţările dezvoltate principala cauză a bolilor prevenibile şi a morţii premature. Numai în SUA apar în fiecare an peste un milion de noi fumători din rândul copiilor şi adolescenţilor. Majoritatea fumătorilor au mari dificultăţi în a renunţa la fumat...
04 Iulie 2017, 13:17

Deşi se dau preocupaţi de Autostradă, şefii judeţului au chiulit la dezbaterea noului acord de mediu pentru reluarea lucrărilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Absenţi pe linie

Niciun cetăţean (poate şi din cauza orei matinale ori a perioadei de concedii) şi, mai grav, niciun oficial al Consiliului Judeţean (instituţie care trebuie să emită certificatul de urbanism) ori vreun lider de partid (care au făcut promisiuni-gârlă pe această temă) nu a participat marţi dimineaţă la o întâlnire anunţată cu o lună în urmă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, pentru a dezbate noul acord de mediu în vederea reluării lucrărilor pe tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Ca urmare a faptului că în sala mare a Primăriei Oradea, care a găzduit evenimentul, au fost prezenţi doar oficialii CNAIR şi ANPM, plus reprezentanţii SC Unitatea de Suport pentru Integrare SRL Cluj, firma care a întocmit documentaţia, şi doi funcţionari ai municipalităţii, precum şi reporterii BIHOREANULUI, dezbaterea nu s-a putut desfăşura, aşa încât cei prezenţi au stat o oră, după care au consemnat în procesul verbal lipsa celor interesaţi.

„Nu are rost să facem nicio prezentare, în lipsa unui public”, a spus unul dintre reprezentanţii ANPM, Ciprian Şoavă, adăugând că „vom scrie în procesul verbal că nu a venit nimeni”.

„Nu comentăm”

BIHOREANUL a profitat, totuşi, de prezenţa angajaţilor CNAIR şi ANPM pentru a obţine informaţii referitoare la proiectul Autostrăzii Transilvania, început în 2004 şi abandonat complet din 2007 pe tronsonul bihorean, 3C, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Reprezentanţii celor două instituţii au explicat că acordul de mediu a trebuit actualizat deoarece înaintea aderării la UE România şi-a asumat anumite obligaţii de mediu, neprevăzute în proiectul iniţial, iar între timp, în 2011, pe traseul bihorean al Autostrăzii a fost instituit un sit Natura 2000 (Pajiştea Făget) pe teritoriul satului Fegernic, comuna Sârbi. „Situl are o suprafaţă de 280 hectare, dar este afectat doar tangenţial, pe 0,8 hectare”, a spus un reprezentant al CNAIR.

În ce priveşte stadiul pregătirilor pentru reluarea lucrărilor propriu-zise, angajatul CNAIR a afirmat că se pregăteşte documentaţia pentru o nouă licitaţie, iar conducerea Companiei estimează că un nou contract de execuţie va fi semnat „într-un scenariu optimist” până la finele anului, aşa încât în primăvara lui 2018 să înceapă munca pe şantier. Termenul de execuţie nu este, însă, stabilit.

De asemenea, întrebaţi cum apreciază absenţa oficialilor Consiliului Judeţean Bihor, care – la fel ca şi primăriile comunelor de pe traseu – trebuie să emită certificate de urbanism înainte de reluarea lucrărilor, reprezentanţii CNAIR şi ai ANPM s-au abţinut. „Nu comentăm!”, a zis unul dintre ei.

Documentaţia de mediu prealabilă reluării lucrărilor pe Autostrada Transilvania poate fi consultată de cei interesaţi pe site-ul ANPM, la adresa http://www.anpm.ro/documente-procedura-eim-si-ea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.614 RON
  • 1 EUR = 4.9679 RON
  • 1 HUF = 0.0131 RON