URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
04 Iulie 2017, 13:17

Deşi se dau preocupaţi de Autostradă, şefii judeţului au chiulit la dezbaterea noului acord de mediu pentru reluarea lucrărilor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Absenţi pe linie

Niciun cetăţean (poate şi din cauza orei matinale ori a perioadei de concedii) şi, mai grav, niciun oficial al Consiliului Judeţean (instituţie care trebuie să emită certificatul de urbanism) ori vreun lider de partid (care au făcut promisiuni-gârlă pe această temă) nu a participat marţi dimineaţă la o întâlnire anunţată cu o lună în urmă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, pentru a dezbate noul acord de mediu în vederea reluării lucrărilor pe tronsonul 3C al Autostrăzii Transilvania, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Ca urmare a faptului că în sala mare a Primăriei Oradea, care a găzduit evenimentul, au fost prezenţi doar oficialii CNAIR şi ANPM, plus reprezentanţii SC Unitatea de Suport pentru Integrare SRL Cluj, firma care a întocmit documentaţia, şi doi funcţionari ai municipalităţii, precum şi reporterii BIHOREANULUI, dezbaterea nu s-a putut desfăşura, aşa încât cei prezenţi au stat o oră, după care au consemnat în procesul verbal lipsa celor interesaţi.

„Nu are rost să facem nicio prezentare, în lipsa unui public”, a spus unul dintre reprezentanţii ANPM, Ciprian Şoavă, adăugând că „vom scrie în procesul verbal că nu a venit nimeni”.

„Nu comentăm”

BIHOREANUL a profitat, totuşi, de prezenţa angajaţilor CNAIR şi ANPM pentru a obţine informaţii referitoare la proiectul Autostrăzii Transilvania, început în 2004 şi abandonat complet din 2007 pe tronsonul bihorean, 3C, între Borş şi Suplacu de Barcău.

Reprezentanţii celor două instituţii au explicat că acordul de mediu a trebuit actualizat deoarece înaintea aderării la UE România şi-a asumat anumite obligaţii de mediu, neprevăzute în proiectul iniţial, iar între timp, în 2011, pe traseul bihorean al Autostrăzii a fost instituit un sit Natura 2000 (Pajiştea Făget) pe teritoriul satului Fegernic, comuna Sârbi. „Situl are o suprafaţă de 280 hectare, dar este afectat doar tangenţial, pe 0,8 hectare”, a spus un reprezentant al CNAIR.

În ce priveşte stadiul pregătirilor pentru reluarea lucrărilor propriu-zise, angajatul CNAIR a afirmat că se pregăteşte documentaţia pentru o nouă licitaţie, iar conducerea Companiei estimează că un nou contract de execuţie va fi semnat „într-un scenariu optimist” până la finele anului, aşa încât în primăvara lui 2018 să înceapă munca pe şantier. Termenul de execuţie nu este, însă, stabilit.

De asemenea, întrebaţi cum apreciază absenţa oficialilor Consiliului Judeţean Bihor, care – la fel ca şi primăriile comunelor de pe traseu – trebuie să emită certificate de urbanism înainte de reluarea lucrărilor, reprezentanţii CNAIR şi ai ANPM s-au abţinut. „Nu comentăm!”, a zis unul dintre ei.

Documentaţia de mediu prealabilă reluării lucrărilor pe Autostrada Transilvania poate fi consultată de cei interesaţi pe site-ul ANPM, la adresa http://www.anpm.ro/documente-procedura-eim-si-ea.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON