URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În urma validării alegerilor parlamentare, mandatul Guvernului în funcție încetează și este nevoie de învestirea unui nou Guvern. Președintele României desemnează un candidat la funcția de prim-ministru în urma consultărilor cu partidele politice reprezentate în Parlament. Nu este obligatoriu ca acest candidat să provină de la partidul cu cele mai multe mandate în Parlament, desemnarea lui fiind atribuția exclusivă a Președintelui.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
02 Februarie 2021, 20:08

Dedicaţie pentru Lupşea? Primăria a scos la concurs postul de director al Muzeului oraşului Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria a scos, luni, la concurs postul de director al Muzeului oraşului Oradea. Potrivit anunţului de concurs publicat pe site-ul municipalităţii, pe lângă studiile de specialitate în istorie, cum se pretează în cazul unui muzeu, candidaţii pot fi absolvenţi de drept sau management, deschizând o portiţă pentru actuala directoare, Angela Lupşea, contestată de o parte a muzeografilor.

Se poate şi jurist...

"(Candidatul) are studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă într-unul din domeniile: istorie, economie (management), ştiinţe juridice, administrativ", se menţionează în anunţ.

În plus, candidaţii trebuie să aibă minim trei ani de experienţă pe un post de conducere şi cinci ani de muncă în domeniu.

Condiţiile pentru participarea la concurs au fost aprobate de Consiliul Local în şedinţa din luna aprilie anul trecut, la propunerea conducerii Primăriei. BIHOREANUL a avertizat încă de atunci că postul ar fi unul cu dedicație, iar fostul primar Ilie Bolojan a dispus anularea procedurii de selecție a anului manager până după alegeri.

Marţi, noul primar al Oradiei, Florin Birta, a negat faptul că postul ar fi pregătit. "Candidaţii trebuie să fie absolvenţi de studii superioare în discipline precum istorie, ştiinţe juridice sau management. Nu cred că aceste condiţii contravin vreunei legi sau normativ în vigoare", a spus Birta.

"Nu sunt condiţii limitative..."

Potrivit primarului, condiţii similare au fost stabilite şi în primăvara anului 2016. "Nu cred că aceste condiţii sunt limitative. Data trecută postul a fost câştigat de o persoană din Bucureşti", a declarat edilul.

Diferența dintre cele două proceduri de selecție este însă că atunci municipalitatea a scos la concurs postul de manager al Cetății Oradea, iar acum pe cel de director al Muzeului orașului Oradea, care funcționează în incinta monumentului istoric.

De altfel, numită în funcție la jumătatea anului 2016, bucureşteanca Gabriela Arghiroiu nu a rezistat la conducerea fortificaţiei mai mult de jumătate de an. Managerul a părăsit conducerea Cetăţii prin demisie, iar funcţia i-a venit cu titlu interimar actualei directoare Angela Lupşea.

Lupşea se află în conflict deschis cu muzeografii din subordine care au reclamat-o la DNA pentru abuz în funcţie, iar acum îi sancţionează pentru a-i forţa să plece din instituţie înainte să fie confirmată ca director cu puteri depline.

Potrivit anunţului de concurs de pe site-ul municipalităţii, candidaţii îşi pot depune proiectele de management şi dosarele de concurs la Primărie până pe 22 februarie, notele obţinute urmând să fie comunicate până pe 8 martie.

Proba de interviu, privind susţinerea proiectelor de management, va fi organizată pe 9 martie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
crisdumi
Daca tu la scoala de soferi ai invatat cum sa conduci o institutie, inseamna ca la facultate ai nvatat cum sa conduci masina.
Postat 03 Februarie 2021, 18:23 de B90
De pompier am uitat...
SE, multumesc pentru reinprospatarea memoriei... Chiar ma gandeam, dupa ce terminau astia din inchizitie de ars contestatarii, oare cine se facea de ras in curtea cetatii cu tulumba, dupa 10 beri, incercand sa stearga urmele...
Postat 03 Februarie 2021, 17:39 de Torqemada
CrisDumi
Tu ai studii pe GOAGLE si comentarii
Postat 03 Februarie 2021, 17:32 de Sandu2100
B90 ... pe ideea ta ar fi suficient, pentru calitatea de manager de muzeu, niște studii aprofundate de conducere auto !?!
Muzeul orașului Oradea are un număr foarte mic de angajați. Într-o structură redusă de personal ca în acest caz, coordonatorul trebuie să facă atât muncă de manager cât și activitate de specialitate, pentru că nu prea are ce conduce de fapt !?! Așadar, organigrama acestui muzeu trebuie să fie de tip "circular", nicidecum "ierarhic" tradițional doar cu metehnele bolșevice din această țară de "neterminați". Cu alte cuvinte, candidatul de acum are neapărată nevoie de studii în domeniu ... altfel ar "șoma" pe bani publici necuveniți !?!
Postat 03 Februarie 2021, 11:21 de CrisDumi
!?
cat timp grija principala a doamnei a fost, in plina pandemie, sa acorde contracte lunare de design si promovare in valoare de vreo 120000 lei unei firme a carei manager este sotia primarului, tind sa cred ca competenta este ultima cerinta pentru aceasta functie. orice muzeu care se respecta are la conducere un “meserias” , ajunge comparatia cu cel de la judetean, absolvent de istorie si filozofie, doctor in istoria artei, muzeograf din 1975. evident la municipal cercul este vicios, pentru cine vrea sa vada, alte sunt criterile. jurist, mecanic, pompier, favorabil sa fie. in conditiile astea nu ma mir ca avem colectii incropite de dragul promovarii fara sa fie exploatat in totalitate patrimoniul cetatii. troneaza kitsch-ul, desi, asta nu e o noutate pentru orasul asta.
Postat 03 Februarie 2021, 11:13 de User anonimizat
Nu o cunosc personal pe femeie
Asa cum sunt sigur ca nu o cunosc nici astia de mai jos. Unii vorbiti fara sa stiti. Pt a fi directorul unei institutii, nu trebuie sa fie neaparat de specialitatea respectiva. Pt a fi directorul muzeului nu trebuie sa stii toate datele istorice, etc. Trebuie sa fii un bun manager. Sa atragi finantari, sa ai o buna organigrama, si eventual sa cunosti legile, daca nu ai un jurist. De istorie se ocupa directorul adjunct, sau cel din schema institutiei care este insarcinat cu acest aspect. Problema directorului nu este sa stie in ce an au migrat ungurii, gotii, vizigotii, etc in Europa. Problema directorului este sa asigure bunul mers al muzeului. Ex (Utilitatile, asigurarile, planul de evacuare in cazul incediilor, etc, etc, etc. Tot ceea ce tine de buna desfasurare a institutiei. Totul trebuie supervizat. Sunt lucruri diferite.
Postat 03 Februarie 2021, 09:20 de B90
!?
organizarea muzeului este un dezastru, prezentarea haotica, e nevoie de o schimbare.
Postat 03 Februarie 2021, 08:38 de User anonimizat
de ce nu si in alte domenii???
adica istorie, juridice (pentru ce???) si management (nici macar nu este domeniu....)... atunci de ce nu si in domenii ca economice, muzica, arte, litere ????? OK, nu ceri sa fie de stiinte, ca astia cu minte nu vor sa fie sefi...
Postat 03 Februarie 2021, 07:55 de sasi
3 ani experiență de conducere și 5 în domeniu ... ca să ai calitatea de director de mic muzeu !?!
Surprinzător din moment ce există miniștri în "guvernul lui", care nu au condus în viața lor decât mașina ... iar experiența în domeniu e cât de la portieră la ușa ministerului !?!
Postat 02 Februarie 2021, 20:44 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON