URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 27 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu mă îndoiesc că din cartierul francez Voltaire al Oradiei până în comuna campioană la asistați, Lugașu de Jos, a notoriului primar Sorban Levente, asistații social îi închină imnuri de „pomenire” noului președinte al Consiliului Județean, Ilie Bolojan. Căci, la cum arată planurile lui Bolojan, asistații vor ajunge în șanțuri nu doar când vin de la cârciumă, ci și când vor trebui să plivească buruienile...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Guvernul Orban n-a făcut, de fapt, mare lucru. Nici măcar propagandă. A fost o mână de spoturi, bannere şi machete care au rulat din inerţie, invitând doar la răsfoire, zapare şi skip. Iar alegerile şi deznodământul schimbării guvernamentale au perpetuat această incoerenţă, fix când nu era cazul...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu despre un echilibru de putere este vorba când inventariem motivele pentru care partidele îşi doresc Prefectura Bihor, ci despre puterea de a stopa ceea ce face partidul cel mai activ, prin reprezentantul său din fruntea administraţiei judeţene. Nu se caută, de fapt, un prefect care să reprezinte Guvernul, cum spune legea sec, ci un prefect care să-l frâneze pe Bolojan.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Amenajarea culoarului Nufărul-Cantemir, în paralel cu săpăturile din Centrul civic, va genera un şantier amplu ca întindere, atât în spaţiu cât şi în timp, ceea ce va testa din nou nervii şi răbdarea orădenilor. Există destule variante ocolitoare, e drept, dar chiar şi aşa, deranjul prin zonă va fi major. La fel ca în alte situaţii, publicul se va împărţi în două: cei care vor blestema şantierele cu betonul lor cu tot şi cu cine le-a făcut, respectiv cei care vor lăuda hărnicia edililor. Nu exclud apariţia unei a treia categorii...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hepatita cronică activă autoimună este o afecţiune caracterizată printr-un proces necrotic şi inflamator continuu cu evoluţie spre ciroză şi insuficienţă hepatică. Leziunile hepatice progresive sunt rezultatul unui atac imunologic asupra celulelor hepatice. Predispoziţia către autoimunitate este în general moştenită în majoritatea cazurilor, iar specificitatea hepatică a acestor leziuni este declanşată de factori chimici sau virali (se cunosc cazuri de hepatită acută virală A sau B, aparent cu evoluţie bună, care evoluează spre hepatită cronică activă autoimună, probabil datorită predispoziţiei genetice).
19 Decembrie 2018, 17:58

Cum arată DN 76, în Bihor: Şoferii şi-au pierdut orice urmă de încredere în autorităţi (VIDEO)

Cum arată DN 76, în Bihor: Şoferii şi-au pierdut orice urmă de încredere în autorităţi (VIDEO) captură Digi24 Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

 

În  ciuda promisiunilor făcute de şeful Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, cum că anul viitor vor reîncepe lucrările la drumul ce leagă Oradea de Deva, şoferii se declară neîncrezători.

Informaţiile apar într-un reportaj al Digi24.ro, care arată că, în ultimul deceniu, promisiunile făcute de politicieni nu s-au concretizat, iar refacerea DN 76 s-a transformat în cea mai lentă lucrare din istoria Bihorului.

Potrivit sursei citate, drumul este plin de gropi, noroi şi pietriş în loc de asfalt. Pe anumite porţiuni nu există nici măcar un strat de asfalt, iar zilele trecute, situaţia a fost cu atât mai greoaie cu cât a nins, iar carosabilul a fost acoperit de zăpadă. "Ieri am pornit la drum şi m-am întors, pentru că nici măcar nu erau plugurile pentru deszăpezire; aşa că am fost nevoit să mă întorc din drum", a povestit un şofer.

"Promisiuni deşarte, că de vreo zece ani cât lucrează pe el ar trebui să fie gata, nu? Dezastru! Dezastru! Pe kilometri pe care a fost asfalt au raşchetat asfaltul şi acum e dezastru", este supărat un şofer.

"Vom vedea dacă se şi ţin de cuvânt, dar îmi pare rău! Aşa ceva nu are voie să se întâmple, după părerea mea. Mai ales în halul ăsta", a spus un alt şofer, citat de Digi.

După cum se ştie, directorul CNAIR, Narcis Neaga, a promis că anul viitor vor reîncepe lucrările pe un tronson de 33 kilometri între Ştei şi localitatea arădeană Vârfuri, abandonat acum un an.

"Am circulat pe drumul acesta şi nu e normal ca un drum naţional practic a ajuns un drum de pământ. Considerăm că la anul va fi rezolvat. Aceasta este mai mult decât o asumare", a spus directorul CNAIR.

Informaţiile au fost făcute publice la Oradea, unde Narcis Neaga a semnat cu asocierea Trameco-Vahostav un contract pentru realizarea a 5,35 km din tronsonul bihorean de 60,25 km al Autăstrăzii Transilvania, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga a fost solicitat de BIHOREANUL să răspundă la întrebări pe care le-au transmis, de fapt, locuitorii din zona Beiuş – Ştei, nemulţumiţi că pe tronsonul DN 76 dintre Ştei şi Vârfurile, lung de 33,3 km, nu s-a mai lucrat nimic de exact un an şi că, mai mult, şoseaua arată ca un drum forestier. De altfel, reporterul i-a oferit directorului general al CNAIR şi fotografii făcute de bihorenii din zonă, revoltaţi de starea drumului.

Modernizarea Drumului Naţional 76 a început acum 11 ani, iar termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori.

În condiţiile în care CNAIR a reziliat contractul încheiat cu firma orădeană Construct Mod pentru acest tronson al DN 76 încă în decembrie 2017, iar în luna martie a acestui an la Vârfuri a avut loc şi o alunecare de teren, bihorenii au vrut să ştie ce măsuri va lua şeful CNAIR pentru ca şoseaua să nu mai fie plină de gropi, ci să reintre în modernizare.

Explicaţiile date de Narcis Neaga nu sunt de natură, cel mai probabil, să îi bucure. "În momentul când s-a reziliat contractul, în 2017, trebuia făcută o expertiză tehnică şi financiară, ca să ştim ce scoatem din nou la licitaţie. În momentul de faţă suntem în faza de contractare a celui care va executa lucrarea", a spus Neaga, adăugând o nouă promisiune: "Considerăm că la anul va fi rezolvat (n.r. – tronsonul), aceasta este mai mult decât o asumare. Sunt multe cauze (n.r. – pentru faptul că de un an nu s-a mai lucrat nimic), cauze contractuale, conflicte între constructori pe care nu le-am putut gestiona de la Bucureşti".

În condiţiile în care şoferii vor să ştie ce va face CNAIR în această iarnă pentru a nu deveni victime ale accidentelor, directorul general le-a recomandat să respecte legislaţia rutieră. "DRDP Cluj (n.r. – Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj) va asigura o semnalizare corespunzătoare. Facem un apel la participanţii la trafic să respecte indicatoarele şi să înţeleagă situaţia. Vă promit că la anul va fi rezolvată situaţia", a spus Neaga.

Vezi mai jos cum arată drumul! (Reportaj Digi24 Oradea)

 

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Șofer sau pieton ... același dubiu !?!
În autorități doar fraierii pot avea încredere, că sunt de nivel național sau local !?! Problema e că sunt tare mulți fraieri pe la noi ... îi vezi oriunde și te împiedici de ei, că sunt ca frunza și iarba.
Postat 19 Decembrie 2018, 19:02 de CrisDumi
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0195 RON
  • 1 EUR = 4.8746 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON