URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 25 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum vom avea ocazia să vedem cum se relaxează unii cetățeni ai județului, sub ochii neputincioși ai polițiștilor. Vor apărea din nou plimbările pe la ghene, ședințele de cumpărături prin buzunarele călătorilor din tramvaie și sesiunile de donații la cap de pod. Și asta pentru că politicienii au dat liber la Covid, numai pentru a se răfui între ei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pentru o perioadă, cel puțin, vom avea câte două fețe - una originală, unică, prin care ne-am construit identitatea vizuală de până acum, și una neutră, fadă, impersonală, care ne va transforma pe toți în clone. Dar, printre atâtea neajunsuri, masca de protecție ne-a lăsat totuși ochii liberi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 13 mai a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 152/2020 a Curţii Constituţionale prin care s-a stabilit că textul legal în baza căruia s-au aplicat toate amenzile pe perioada stării de urgenţă este neconstituţional. Textul declarat neconstituţional prevedea că nerespectarea prevederilor art.9 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă [...], iar potrivit art.9 alin.(1) "conducătorii autorităţilor publice, ai celorlalte persoane juridice, precum şi persoanele fizice au obligaţia să respecte şi să aplice toate măsurile stabilite în prezenta ordonanţă de urgenţă, în actele normative conexe, precum şi în ordonanţele militare sau în ordine, specifice stării instituite".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
19 Decembrie 2018, 17:58

Cum arată DN 76, în Bihor: Şoferii şi-au pierdut orice urmă de încredere în autorităţi (VIDEO)

Cum arată DN 76, în Bihor: Şoferii şi-au pierdut orice urmă de încredere în autorităţi (VIDEO) captură Digi24 Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

 

În  ciuda promisiunilor făcute de şeful Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, cum că anul viitor vor reîncepe lucrările la drumul ce leagă Oradea de Deva, şoferii se declară neîncrezători.

Informaţiile apar într-un reportaj al Digi24.ro, care arată că, în ultimul deceniu, promisiunile făcute de politicieni nu s-au concretizat, iar refacerea DN 76 s-a transformat în cea mai lentă lucrare din istoria Bihorului.

Potrivit sursei citate, drumul este plin de gropi, noroi şi pietriş în loc de asfalt. Pe anumite porţiuni nu există nici măcar un strat de asfalt, iar zilele trecute, situaţia a fost cu atât mai greoaie cu cât a nins, iar carosabilul a fost acoperit de zăpadă. "Ieri am pornit la drum şi m-am întors, pentru că nici măcar nu erau plugurile pentru deszăpezire; aşa că am fost nevoit să mă întorc din drum", a povestit un şofer.

"Promisiuni deşarte, că de vreo zece ani cât lucrează pe el ar trebui să fie gata, nu? Dezastru! Dezastru! Pe kilometri pe care a fost asfalt au raşchetat asfaltul şi acum e dezastru", este supărat un şofer.

"Vom vedea dacă se şi ţin de cuvânt, dar îmi pare rău! Aşa ceva nu are voie să se întâmple, după părerea mea. Mai ales în halul ăsta", a spus un alt şofer, citat de Digi.

După cum se ştie, directorul CNAIR, Narcis Neaga, a promis că anul viitor vor reîncepe lucrările pe un tronson de 33 kilometri între Ştei şi localitatea arădeană Vârfuri, abandonat acum un an.

"Am circulat pe drumul acesta şi nu e normal ca un drum naţional practic a ajuns un drum de pământ. Considerăm că la anul va fi rezolvat. Aceasta este mai mult decât o asumare", a spus directorul CNAIR.

Informaţiile au fost făcute publice la Oradea, unde Narcis Neaga a semnat cu asocierea Trameco-Vahostav un contract pentru realizarea a 5,35 km din tronsonul bihorean de 60,25 km al Autăstrăzii Transilvania, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga a fost solicitat de BIHOREANUL să răspundă la întrebări pe care le-au transmis, de fapt, locuitorii din zona Beiuş – Ştei, nemulţumiţi că pe tronsonul DN 76 dintre Ştei şi Vârfurile, lung de 33,3 km, nu s-a mai lucrat nimic de exact un an şi că, mai mult, şoseaua arată ca un drum forestier. De altfel, reporterul i-a oferit directorului general al CNAIR şi fotografii făcute de bihorenii din zonă, revoltaţi de starea drumului.

Modernizarea Drumului Naţional 76 a început acum 11 ani, iar termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori.

În condiţiile în care CNAIR a reziliat contractul încheiat cu firma orădeană Construct Mod pentru acest tronson al DN 76 încă în decembrie 2017, iar în luna martie a acestui an la Vârfuri a avut loc şi o alunecare de teren, bihorenii au vrut să ştie ce măsuri va lua şeful CNAIR pentru ca şoseaua să nu mai fie plină de gropi, ci să reintre în modernizare.

Explicaţiile date de Narcis Neaga nu sunt de natură, cel mai probabil, să îi bucure. "În momentul când s-a reziliat contractul, în 2017, trebuia făcută o expertiză tehnică şi financiară, ca să ştim ce scoatem din nou la licitaţie. În momentul de faţă suntem în faza de contractare a celui care va executa lucrarea", a spus Neaga, adăugând o nouă promisiune: "Considerăm că la anul va fi rezolvat (n.r. – tronsonul), aceasta este mai mult decât o asumare. Sunt multe cauze (n.r. – pentru faptul că de un an nu s-a mai lucrat nimic), cauze contractuale, conflicte între constructori pe care nu le-am putut gestiona de la Bucureşti".

În condiţiile în care şoferii vor să ştie ce va face CNAIR în această iarnă pentru a nu deveni victime ale accidentelor, directorul general le-a recomandat să respecte legislaţia rutieră. "DRDP Cluj (n.r. – Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj) va asigura o semnalizare corespunzătoare. Facem un apel la participanţii la trafic să respecte indicatoarele şi să înţeleagă situaţia. Vă promit că la anul va fi rezolvată situaţia", a spus Neaga.

Vezi mai jos cum arată drumul! (Reportaj Digi24 Oradea)

 

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Șofer sau pieton ... același dubiu !?!
În autorități doar fraierii pot avea încredere, că sunt de nivel național sau local !?! Problema e că sunt tare mulți fraieri pe la noi ... îi vezi oriunde și te împiedici de ei, că sunt ca frunza și iarba.
Postat 19 Decembrie 2018, 19:02 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4424 RON
  • 1 EUR = 4.8422 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON