URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă nu avem aeroport, de ce nu avem? Dacă am făcut aeroport, de ce nu avem avioane? Dacă avem avioane, de ce sunt așa de scumpe biletele? Dacă subvenționăm biletele, sigur în altă parte e mai ieftin. Dacă ar veni Birta și Bolojan să dea 10 euro fiecărui călător, precis vom afla că în alte locuri companiile lasă pasagerii să joace cruce cu pilotul automat, bașca asigură întâlniri romantice cu însoțitoarele de zbor...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
19 Decembrie 2018, 17:58

Cum arată DN 76, în Bihor: Şoferii şi-au pierdut orice urmă de încredere în autorităţi (VIDEO)

Cum arată DN 76, în Bihor: Şoferii şi-au pierdut orice urmă de încredere în autorităţi (VIDEO) captură Digi24 Oradea
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

 

În  ciuda promisiunilor făcute de şeful Companiei pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, cum că anul viitor vor reîncepe lucrările la drumul ce leagă Oradea de Deva, şoferii se declară neîncrezători.

Informaţiile apar într-un reportaj al Digi24.ro, care arată că, în ultimul deceniu, promisiunile făcute de politicieni nu s-au concretizat, iar refacerea DN 76 s-a transformat în cea mai lentă lucrare din istoria Bihorului.

Potrivit sursei citate, drumul este plin de gropi, noroi şi pietriş în loc de asfalt. Pe anumite porţiuni nu există nici măcar un strat de asfalt, iar zilele trecute, situaţia a fost cu atât mai greoaie cu cât a nins, iar carosabilul a fost acoperit de zăpadă. "Ieri am pornit la drum şi m-am întors, pentru că nici măcar nu erau plugurile pentru deszăpezire; aşa că am fost nevoit să mă întorc din drum", a povestit un şofer.

"Promisiuni deşarte, că de vreo zece ani cât lucrează pe el ar trebui să fie gata, nu? Dezastru! Dezastru! Pe kilometri pe care a fost asfalt au raşchetat asfaltul şi acum e dezastru", este supărat un şofer.

"Vom vedea dacă se şi ţin de cuvânt, dar îmi pare rău! Aşa ceva nu are voie să se întâmple, după părerea mea. Mai ales în halul ăsta", a spus un alt şofer, citat de Digi.

După cum se ştie, directorul CNAIR, Narcis Neaga, a promis că anul viitor vor reîncepe lucrările pe un tronson de 33 kilometri între Ştei şi localitatea arădeană Vârfuri, abandonat acum un an.

"Am circulat pe drumul acesta şi nu e normal ca un drum naţional practic a ajuns un drum de pământ. Considerăm că la anul va fi rezolvat. Aceasta este mai mult decât o asumare", a spus directorul CNAIR.

Informaţiile au fost făcute publice la Oradea, unde Narcis Neaga a semnat cu asocierea Trameco-Vahostav un contract pentru realizarea a 5,35 km din tronsonul bihorean de 60,25 km al Autăstrăzii Transilvania, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Narcis Neaga a fost solicitat de BIHOREANUL să răspundă la întrebări pe care le-au transmis, de fapt, locuitorii din zona Beiuş – Ştei, nemulţumiţi că pe tronsonul DN 76 dintre Ştei şi Vârfurile, lung de 33,3 km, nu s-a mai lucrat nimic de exact un an şi că, mai mult, şoseaua arată ca un drum forestier. De altfel, reporterul i-a oferit directorului general al CNAIR şi fotografii făcute de bihorenii din zonă, revoltaţi de starea drumului.

Modernizarea Drumului Naţional 76 a început acum 11 ani, iar termenul de finalizare a fost amânat de mai multe ori.

În condiţiile în care CNAIR a reziliat contractul încheiat cu firma orădeană Construct Mod pentru acest tronson al DN 76 încă în decembrie 2017, iar în luna martie a acestui an la Vârfuri a avut loc şi o alunecare de teren, bihorenii au vrut să ştie ce măsuri va lua şeful CNAIR pentru ca şoseaua să nu mai fie plină de gropi, ci să reintre în modernizare.

Explicaţiile date de Narcis Neaga nu sunt de natură, cel mai probabil, să îi bucure. "În momentul când s-a reziliat contractul, în 2017, trebuia făcută o expertiză tehnică şi financiară, ca să ştim ce scoatem din nou la licitaţie. În momentul de faţă suntem în faza de contractare a celui care va executa lucrarea", a spus Neaga, adăugând o nouă promisiune: "Considerăm că la anul va fi rezolvat (n.r. – tronsonul), aceasta este mai mult decât o asumare. Sunt multe cauze (n.r. – pentru faptul că de un an nu s-a mai lucrat nimic), cauze contractuale, conflicte între constructori pe care nu le-am putut gestiona de la Bucureşti".

În condiţiile în care şoferii vor să ştie ce va face CNAIR în această iarnă pentru a nu deveni victime ale accidentelor, directorul general le-a recomandat să respecte legislaţia rutieră. "DRDP Cluj (n.r. – Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Cluj) va asigura o semnalizare corespunzătoare. Facem un apel la participanţii la trafic să respecte indicatoarele şi să înţeleagă situaţia. Vă promit că la anul va fi rezolvată situaţia", a spus Neaga.

Vezi mai jos cum arată drumul! (Reportaj Digi24 Oradea)

 

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Șofer sau pieton ... același dubiu !?!
În autorități doar fraierii pot avea încredere, că sunt de nivel național sau local !?! Problema e că sunt tare mulți fraieri pe la noi ... îi vezi oriunde și te împiedici de ei, că sunt ca frunza și iarba.
Postat 19 Decembrie 2018, 19:02 de CrisDumi
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6576 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON