URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 13 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
03 Noiembrie 2015, 12:35

Compania Tarom şi Aeroportul din Oradea anunţă cu bâlbe reluarea curselor interne regulate de la 12 noiembrie

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La o zi după un comunicat al Aeroportului din Oradea ce arăta că Tarom va relua din 12 noiembrie zborurile regulate interne pe relaţia Bucureşti – Oradea – Bucureşti, dar şi retractarea comunicatului de către aceeaşi conducere a Aeroportului orădean, Consiliul Judeţean Bihor lămureşte lucrurile: cursele vor fi reluate, conform programului, din 12 noiembrie, dar după un alt orar.

Uite anunţul, nu-i anunţul!

"Privitor la zborurile pe ruta Oradea - Bucuresti şi retur facem următoarele precizări: în data de 30 octombrie operatorul aerian SC Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM SA a transmis o informare cu privire la reluarea zborurilor dinspre şi înspre Oradea cu începere din data de 12 noiembrie, cu titlul de program de zbor provizoriu, acesta putând fi modificat până la data efectivă de reluare a zborurilor. Astfel că ieri (n.r. – luni, 2 noiembrie), Aeroportul Oradea a transmis un comunicat de presă cu privire la reluarea zborurilor din data de 12 noiembrie şi publicarea unui program de zboruri provizoriu pe site-ul aeroportului. Ulterior acestui anunţ programul de zbor a suferit modificări, astfel că s-a transmis o nouă informare care solicita ignorarea primului anunţ până la definitivarea programului. În cursul zilei de azi va fi publicat noul program pe site-ul aeroportului Oradea www.aeroportoradea.ro", se arată în comunicatul de presă lămuritor, dat publicităţii marţi, de către purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, Horia Carţiş.

Lucrări încheiate...

În condiţiile în care reluarea zborurilor are loc după ample lucrări de modernizare ale infrastructurii Aeroportului orădean, dar până în prezent nici conducerea acestei instituţii, nici cea a CJ Bihor nu au anunţat dacă ele au fost finalizate ori nu, Carţiş a precizat în comunicat că "acestea au fost finalizate în 30 octombrie", adică în conformitate cu contractul semnat anul trecut cu asocierea de firme Porr Construct – Teerak – Asdaq Aktiengesselschaft (din Austria) şi Col Air Trading (din Bucureşti).

Acestea au câştigat anul trecut licitaţia pentru executarea lucrărilor de modernizare a infrastructurii Aeroportului orădean, în sumă de 99,090 milioane lei (cu TVA inclusă), cu cofinanţare prin Programul Operaţional Sectorial Transport.

Lucrările au constat în înlocuirea vechii piste şi extinderea ei de la 1.800 metri la 2.100 metri lungime şi de la 30 metri la 45 metri lăţime, realizarea a două noi căi de rulare – degajare a aeronavelor şi a unei platforme de îmbarcare – debarcare care să poată asigura staţionarea concomitentă a şase aeronave de tip C (adică mari, precum Boeing şi Airbus), realizarea unor sisteme de balizaj luminos noi, cu sisteme de telecomandă, precum şi a unei uzine electrice proprii care să asigure energia de bază şi de rezervă.

... plus un supliment

Pe de altă parte, însă, deoarece după începerea lucrărilor de modernizare contractate a intrat în vigoare o Directivă a Comisiei Europene (139) care obligă toate aeroporturile internaţionale din Europa să extindă zonele de siguranţă pentru toate suprafeţele rutiere (adică să realizeze, practic, zone laterale pistei pe care în cazul pierderii controlului direcţiei aeronavei aceasta să poată rula la fel ca o maşină pe acostamentul unei şosele), în prezent încă se lucrează "la finalizarea prevederilor Reglementării 139 a CE şi aducerea la starea iniţială a terenului folosit pentru organizarea de şantier".

Potrivit purtătorului de cuvânt al CJ, această lucrare este executată tot de asocierea care a câştigat şi licitaţia pentru modernizarea infrastructurii şi a costat 2,46 milioane lei, dar "costul este suportat din economiile contractului de finanţare", fiind incluse în capitole rezervate cheltuielilor "diverse" şi "neprevăzute", şi urmează să fie finalizate săptămâna viitoare.

"Implementarea Reglementării 139 (...) va face ca de săptămâna viitoare aeroportul din Oradea să fie primul din Europa cu standarde de siguranţă actualizate în această direcţie", se arată în comunicatul CJ.

Vizită de audit

În ce priveşte recepţionarea lucrărilor, Carţiş afirmă în comunicat că este "un demers separat, ce cuprinde în primul rând auditarea terestră şi din zbor a noilor suprafeţe construite şi a sistemelor de dirijare a aeronavelor de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română".

Potrivit comunicatului, acest audit, care va fi făcut de o comisie a AACR, "se va desfăşura în două etape, în zilele 4 şi 5 noiembrie pentru inspecţia terestră în vederea emiterii autorizaţiei pentru suprafeţe terestre, iar în 9 şi 11 noiembrie pentru inspecţia din zbor, pentru balizaj şi mijloace de dirijare a aeronavelor".

Citiţi şi articolul Unde vreţi să zburaţi? Conducerea Aeroportului a lansat un sondaj privind cursele aeriene internaţionale dorite de public

Programul primelor două săptămâni

Informaţia privind reluarea curselor interne regulate începând cu 12 noiembrie a fost publicată şi pe site-ul Aeroportului orădean.

Potrivit acestuia, programul Tarom pentru Oradea pe săptămâna 12-15 noiembrie include două plecări spre Bucureşti, joi şi vineri la aceeaşi oră, 18.50, cu aterizare pe Aeroportul Otopeni la 20.10, precum şi două sosiri din Capitală, joi şi vineri la ora 18.25, decolarea de pe Otopeni fiind programată pe ora 17.00 în ambele zile.

Săptămâna următoare, 16-22 noiembrie, programul Tarom include 9 curse cu plecare din Capitală şi tot atâtea cu plecare din Oradea. Astfel, luni vor fi două curse Oradea-Bucureşti, cu plecare la orele 9.50 şi 18.50 (aterizare în Bucureşti la 11.10 şi respectiv 20.10) şi alte două curse Bucureşti-Oradea, cu plecare de la Otopeni la orele 8.00 şi 17.00 şi aterizare pe aeroportul orădean la orele 9.25 şi 18.25.

Marţi, 17 noiembrie, şi miercuri, 18 noiembrie, programul va fi acelaşi: două plecări şi două sosiri în fiecare zi, la aceleaşi ore.

Joi, 19 noiembrie, şi vineri, 20 noiembrie, programul revine la câte o singură cursă pe zi, la fel ca în prima săptămână, cu plecare din Oradea la ora 18.50 şi aterizare la Otopeni la 20.10, respectiv decolare din Bucureşti la ora 17.00 şi aterizare la Oradea la 18.25.

În ce priveşte preţurile biletelor, în funcţie de cursă şi de momentul achiziţionării, acestea variază între 79,30 şi 172 euro. Pentru prima cursă Oradea - Bucureşti, de pildă, preţul unui bilet rezervat vineri prin Agenţia Tarom era de 412 lei, iar printr-o rezervare pe site-ului Tarom de 86,06 euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Așa!
Să-ți fie gura de aur, Roger! 250 RON/persoană ar fi super... Dacă avionul va bate trenul la prețuri, atunci poate că s-or trezi și ceferiștii să facă ceva cu sistemul feroviar din țara asta.
Postat 03 Noiembrie 2015, 18:52 de Shogun
oradea-bucuresti-constanta
un pret corect oradea-buc ar fi 250 lei/pers. neaparat ar trebui 3 curse saptamanale oradea-constanta, maxim 300lei/zbor. pt liniile externe, asteptam rezultatele studiului comandat legat de preferintele oradenilor in aceasta toamna.
Postat 03 Noiembrie 2015, 14:51 de roger
!
Măi, nu ne mai aburiți! Cât costă o cursă Oradea-București și retur? Zicea unul pe Facebook - și tind să-i dau dreptate - că o să coste mai mult sau aproape cât o cursă București-New York. Hei, Consiliul Județean, alo! Dați de pământ cu monopolul Tarom-ului pe aeroportul din Oradea ca nu cumva să fi făcut pista aia degeaba... De ce de la Cluj și Timișoara se poate să zboare mai multe companii, iar la Oradea nu se poate? Ei, cam știu și eu răspunsul la întrebarea asta, dar - na! - strig și eu în pustie...
Postat 03 Noiembrie 2015, 13:56 de Shogun
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON