URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
08 Iunie 2017, 16:55

Bolojan: Primăria Oradea închide traficul auto în Piaţa Unirii, în weekend-uri

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pleacă maşinile, rămân pietonii! Primăria va închide peste weekend Piaţa Unirii traficului auto. "Am luat decizia să închidem circulaţia auto la sfârşit de săptămână. Începând din 24 iunie, de sâmbătă dimineaţă până duminică seară traficul auto va fi restricţionat", a anunţat primarul Ilie Bolojan, joi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit edilului, măsura va fi aplicată în etape. "În prima etapă, până se vor obişnui orădenii cu modificările de trafic, taxiurile şi autobuzele vor mai circula, dar peste doi ani, când parcarea subterană din strada Independenţei va fi finalizată, şi şoferii vor avea unde îşi lăsa maşinile, va urma închiderea totală a pieţei", a declarat Bolojan.

Închiderea totală a pieţei va fi aplicată cel mai probabil din primăvara anului 2019, pe măsură ce se vor crea condiţii pentru rute alternative, precum şi parcări noi în zona centrală, şi va fi urmată cel târziu în toamnă de restricţionarea traficului auto inclusiv pe podul Sfântul Ladislau şi în Piaţa Ferdinand.

"În doi ani va avea loc închiderea totală a Pieţei Unirii. După finalizarea parcării din piaţa Independenţei, vei putea doar parca şi ieşi din zona centrală, dar tot pe strada Independenţei, pe lângă Palatul Fucs, numit popular fosta Dioda. După ce va fi terminat podul Centenarului, vom închide şi podul Ladislau şi Piaţa Ferdinand", a spus edilul.

Centrul... ca un mall

"Conceptul Primăriei Oradea este să trateze zona centrală ca pe un mall, ca pe o zonă care trebuie gândită unitar. De exemplu, este anormal să ai multe spaţii goale în centrul oraşului, pentru că proprietarii acestora nu le pun în valoare. Prin urmare, poprietarii de spaţii care nu le dau în folosinţă vor fi penalizaţi. Totodată, dorim să modificăm regulamentele de funcţionare a spaţiilor din centru şi să impunem un orar obligatoriu, astfel încât şi sâmbăta şi duminica, când oamenii au timp şi doresc să iasă în oraş, să găsească aceste spaţii deschise", a mai spus Bolojan.

Pe de altă parte, Bolojan a anunţat că Primăria a luat decizia de a extinde şi alte spaţii pietonale pe străzile de pe malul drept al Crişului Repede. Pentru a asigura continuarea circulaţiei pietonale şi a bicicletelor pe malul drept, s-a luat decizia ca strada Libertăţii să fie transformată în stradă pietonală, începând de la capătul dinspre centru al Parcului Libertăţii, pe malul Crişului, până la podul Sf. Ladislau.

Lucrări pe final

În aceeaşi conferinţă de presă, primarul Ilie Bolojan a vorbit şi despre lucrările din zona centrală.

El a afirmat, între altele, şi că amenajările la Palatul Vulturul Negru au avansat şi urmează să fie finalizate spre finalul lunii iunie, iar în prezent se continuă negocierile cu proprietarii de spaţii pentru a-şi înlocui toţi partea de feronerie, geamuri şi uşi, astfel încât să se contureze un aspect unitar al zonei.

"În urma unei negocieri cu proprietarii de baruri din Palatul Vulturul Negru, s-a stabilit ca pasajul să fie spălat,  pe cheltuiala acestora,  de patru ori pe săptămână. În rest, curăţenia va fi asigurată de oraş", a mai spus primarul.

Edilul a precizat şi că obiectivul principal al municipalităţii este ca în anul 2019 cel târziu, toate clădirile de pe Republicii-pietonal, Piaţa Ferdinand, Piaţa Unirii să fie reabilitate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
???
Cum putem determina o persoana publica sa comunice daca are probleme medicale ? Am idei dar vreau si altele !
Postat 09 Iunie 2017, 20:48 de TDS
EXEMPLE
“ Spoleto, celebru pentru istoricul sau centru vechi, a devenit unul din primele orase din Italia unde masinile nu mai au ce cauta iar rolul soselelor a fost preluat de subterane. A fost nevoie de curaj si inconstienta sa incercim asa ceva”, a admis arhitectul Giuliano Macchia, unul din promotorii acestui proiect gigant, care a durat 30 de ani, si care a costat peste 65 de milioane de euro. Insa acum, o serie de tuneluri, lifturi, scari rulante si culoare cu covoare rulante conecteaza orasul vechi de trei mari parkinguri, din care doua subterane, instalate in exteriorul acestui oras aflat pe o colina din Umbria (centrul tarii), si care abunda in vestigii si monumente . ”Aceasta a fost provocarea noastra: un oras verde, fara masini, deschis tuturor turistilor”, a declarat primarul Fabrizio Cardarelli.” FA ASA, MISTER B.I.G. ! Hai, nu tot orasul ( Spoleto are doar 40.000 locuitori ) dar in zona centrala, de ce nu ?
Postat 09 Iunie 2017, 14:41 de TDS
@ windos
nu-i da idei nebunului ca o sa inceapa sa faca acelasi lucru si in cartiere: de dragul de a deveni trendy va scoate traficul auto si va desfiinta parcari (ca doar e mai aglomerat la periferie de cand cu centru' pietonal).. eu zic sa mai darame si niste blocuri ca sa faca loc pentru bicicletele si pietonii care vor merge "perpedes" la munca in parcul industrial
Postat 09 Iunie 2017, 11:53 de User anonimizat
E rost de lucrari noi ...
Greseli peste greseli din punct de vedere urbanistic. Centrele urbane de tip "mall" inseamna nu vizitatori ci cumparatori, ceea ce necesita transport individual peste cel public. Primarul vorbeste despre lucruir pe care nu le intelege, cu atat mai mult cu cat acest concept se realizeaza "multiplan", adica tot cate o zona de acest fel la cca. 50.000 de locuitori, distribuite ca centre de cartiere. Astfel se asigura o mai buna distributie a circulatiei rutiere si pietonale, iar aglomerarile urbane se dezvolta echilibrat. Nu pui totul intr-un singur centru conceptual, iar acela deja aglomerat.
Postat 09 Iunie 2017, 11:08 de WinDos
VIENNA CALLING ! ARE YOU CRAZY ?
Întrebări pentru genialul întâi stătător ( dar poate și pentru city manager ori Birta ori Mălan ). 1. Dacă tot se va închide circulația pe Podul Ferdinand, de ce mai era nevoie de reabilitarea / consolidarea acestuia ? 2. Dacă tot se va renunța total la circulația prin Piața Unirii de c ear mai trebui lărgită strada Avram Iancu ?
Postat 09 Iunie 2017, 09:00 de TDS
baliverne bolojaniste
Auzi acolo.. "sa transformam zona centrala intr-un mall.." Pai in primul rand la mall te duci la cumparaturile pe care nu le faci zilnic la abc-ul de la colt, adica mergi cu masina sa-ti umpli portbagajul, ceea ce in centru nu va fi posibil. Apoi ca sa le impui patronilor un anumit program de functionare, ar trebui sa existe putere de cumparare si interes, deocamdata zona centrala e interesnta de doar pentru amatorii de second handuri, amaneturi sau birturi, cat despre muuulte muuuulte pietonale, no comment, urmeaza o pietonala care sa lege birtinul de primarie si totul va fi OK.
Postat 09 Iunie 2017, 08:42 de User anonimizat
Cami Katze
Deci ziceti ca in 2 ani parcarea subterana va fi gata in sen sul ca se vor putea parca masini acolo ? Raspuns : nici in 200 de ani daca nu va chemati niste asi in domeniu . de ex de la japonezi, ca vi-s prieteni si colaboratori stransi . Ia duceti-i sa vada acuma cu ocazia vizitei lor ,parcarea asta cum arata dupa atatea studii de rezistenta si d-astea si de-am-lulea, va vor ajuta, iti vedea.Numa ca atentie la seppuku, sa n-aiba arme albe la ei, perchezuitionati-i inainte de vizionarea gropoiului.
Postat 08 Iunie 2017, 22:36 de SM
VIENNA CALLING AGAIN ! AKH !
Nu cred ca e corect ca proprietarii acelor baruri ( chiar daca se numesc cum se numesc ). Salubrizarea cade in sarcina municipiului ! Ori in situatia descrisa municipiul este subiectul unei imbogatiri fara justa cauza ! Sper ca totusi exista un contract intre cele doua parti / unul sinalagmatic /. Sper ca barurile isi inregistreaza corect cheltuiala ( mai corect si-o vor inregiatra /. Altfel sunt probleme grave !
Postat 08 Iunie 2017, 18:47 de TDS
VIENNA CALLING
In doi ani se pot intampla multe, foarte multe ! Dar probabil asa o fi si in Japonia ! Terase, multe terase, cafenele ( se mai deschide una langa Primarie), tururi cicliste de valoare zero ! Suge rez montarea unor " ringispieluri "!
Postat 08 Iunie 2017, 17:18 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON