URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nici bine nu s-au stins ecourile alegerilor locale, că deja zgomotul picamerelor redevine dominant. Cei care credeau că a venit vremea panseluțelor și a ștaifului să facă bine să citească planurile de viitor ale noului și totodată vechiului primar, Florin Birta.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat se definește ca un exces permanent de zahăr în sânge, adică hiperglicemie cronică, determinată de o rezistență progresivă a organismului la acțiunea insulinei, un hormon produs de către pancreas (care face să scadă glicemia).
13 Septembrie 2021, 20:08

Bihorel: Zece obiective din Oradea pe care primarul Florin Birta mai trebuie să le demoleze. Prietenii știu de ce…

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1. Demolarea sediului Transgex, pentru ca şi Casa Deutsch (fostă Gulliver) să aibă ieşire la Piaţa Unirii.

2. Lărgirea intrării în Pasajul Vulturul Negru, pentru ca toţi clienţii să ajungă mai uşor la fosta Consignaţie.

3. Îngroparea circulaţiei în zona Oradea Plaza, pentru ca întregul spaţiu să devină pietonal.

4. Dărâmarea Băilor Rimanoczy, pentru ca vechea clădire a Restaurantului Oradea şi terasa aferentă să aibă ieşire la malul Crişului.

5. Demolarea Podului Ladislau, urmând ca viitorul pod să treacă prin restaurantul Dock, în vederea sporirii numărului de clienţi.

Citeşte mai departe, pe blogul lui Bihorel!

Acest articol este un pamflet și va fi tratat ca atare

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Cat de subtire...
...judecam. Ne entuziasmam ca "se dezvolta" orasul, suntem dispusi sa "facem sacrificii" si "sa platim costurile". Oameni buni, cand veti inceta sa va multumiti cu jumatati de masura, care costa dublu? Cand veti intelege ca lucrurile trebuie facute bine, nu doar facute? Ati adus in discutie, ca pe exemple de mari realizari, pasajele peste centura de la iesirile din oras. Da, e bine ca s-au facut, e pacat ca s-au facut prost. Solutia tehnica aleasa, aceea cu sens giratoriu sub pod, n-a rezolvat problema cozilor de la orele de varf. De ce? pt. ca sensurile giratorii NU fluidizeaza traficul, atunci cand acesta este unul intens. Dimpotriva, o blocheaza. Priviti numai ce se intampla in Calea Aradului la orele de varf. Solutia tehnica optima ar fi fost aceea pe care o intalnim la autostrazi, cu bucle adiacente pt. schimbarea directiei de mers, solutie care permite circulatia fara opriri. Da, ar fi costat ceva mai mult. Dar daca tot ai decis sa incepi o lucrare adresata fluidizarii traficului, fa-o astfel incat sa rezolvi problema. Abia atunci e este cu adevarat utila si vom "beneficia" cu adevarat. Altfel ai aruncat banii degeaba si "s-a dezvoltat" doar firma care a executat-o. Eventual unele conturi conexe... Dar, nah, va veni momentul cand ne vom decide sa ne mai "dezvoltam" o data, printr-un nou proiect care il va corecta pe primul. Alti bani, alte "sacrificii". Un exemplu rapid este Turbogiratia din centrul civic, aflata la a treia varianta pe parcursul mandatelor aceleiasi administratii. O fi fost "dezvoltare", or fi fost bani ingropati cu buna stiinta? Ori incompetenta? Ce contreaza? Ne "sacrificam" pt. ca macar se face ceva. Si ne si place asa, sacrificati. Ba ii mai si certam pe cei care, totusi, observa ca imparatul e gol...
Postat 14 Septembrie 2021, 23:34 de Musti
Pasajul subteran din Centrul Civic...
La ce foloseste pasajul subteran din Centrul Civic...??? Sunt 3 si 4 benzi pe sens si chiar 6 pe sens se circula bine... mai bine asfaltau strazi pline de noroi in 2021 si parcari pentru blocuri...
Postat 14 Septembrie 2021, 23:25 de strada
Oradeanbihor
Uite unul ca tine pe indicativ KP, se opune ca si tine oricarui fel de dezvoltare cand e vorba de Bolojan, Birta, PNL, probabil ca daca era alt nume, alt partid nu ar fi facut nimic pt Oradea, si atunci ati fi comentat ca nu se face . Cat despre DEMOLARI voi sunteti afectati ca si majoritatea de 99,99% care beneficiati de acele drumuri, parcari , giratorii, parcuri etc. Din punctul meu de vedere acele firme de casa, fac ceva in folosul nostru , incearca Vaslui ssu Teleorman sa vezi in folosul cui se face. Cat despre DEMOLAREA ca si concept se intampla si in tarile dezvoltate, cat si in comunism sau Burkina , Afghanistan.
Postat 14 Septembrie 2021, 01:36 de Sandu2100
@ massimo
Podurile de pe centura sunt ok, nimeni nu s-a opus: s-a construit ceva util fara sa se demoleze. Restul e total inutil si nu aduce nici o dezvoltare. Sau ba aduce: bani in buzunarele firmelor de casa si deranj maxim in viata si in buzunarele oradenilor.
Postat 13 Septembrie 2021, 23:45 de oradeanbihor
@MASSIMO
Definește cuvântul DEZVOLTARE. Habar n-ai ce înseamnă, e clar. Dacă nu poți asta, poate definești DURABILITATE și EVOLUȚIE, în același context. Nu de alta dar, sinergia acestor noțiuni exclud DEMOLAREA, ca și concept. Așa că, mai bine abține-te dacă tot ești pe lângă subiect.
Postat 13 Septembrie 2021, 22:52 de KP
Drumul acela e oportun! Dar, ca la orice actiune noua, exista reacțiune.
Dar la fel ca si in cazul pasarelelor de pe centură sau a pietonalizării strazii Alexandri, rezistenta va exista. Orice e nou si bun primește rezistenta pentru ca e nou. ORADEA, NICI DUPA 13 ANI NU AI INTELES CA DEZVOLTAREA VINE CU UN COST? Ei bine, eu sunt in favoarea dezvoltării!
Postat 13 Septembrie 2021, 22:07 de MASSIMO
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6464 RON
  • 1 EUR = 4.9768 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON