URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 27 IANUARIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De zeci de ani se vântură ideea că Oradea are cele mai mici salarii din ţară, plus, evident, cele mai mari taxe. Mitul ăsta a fost demontat de cifrele statistice care arată că Bihorul a trecut de pe locul 39 pe 25, iar, dacă trendul se păstrează, n-ar fi exclus ca în 7-8 ani să intrăm în top 10.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce românii "se râd" că ar merita o zi liberă ca să dezbată cazul Djokovic, chestiunea energiei ticăie ca o bombă, atât de eficientă încât poate tranşa noul război rece dintre fosta URSS şi NATO, la doi paşi de noi. Acribia şi competenţa cu care "analizăm" situaţia de la antipozi nu ne scuteşte, însă, de facturi la gaz şi electricitate, pentru a căror rezolvare, ce să vezi, nu avem nici minuţie, nici pricepere.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Spitalele Judeţean şi Municipal din Oradea fuzionează, în scopul oferirii unor servicii medicale mai bune şi folosirii mai eficiente a fondurilor publice. Cum vi se pare decizia?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În contextul în care în ţara noastră se petrec numeroase accidente rutiere soldate cu consecinţe tragice, guvernanţii noştri încearcă să îi determine pe conducătorii auto să fie mai atenţi în trafic, pentru a reuşi să evite astfel de evenimente nedorite printr-o atenţie sporită şi o conduită cu caracter preventiv.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). În mod normal, ficatul conţine 2-4% grăsimi.
13 Septembrie 2021, 20:08

Bihorel: Zece obiective din Oradea pe care primarul Florin Birta mai trebuie să le demoleze. Prietenii știu de ce…

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1. Demolarea sediului Transgex, pentru ca şi Casa Deutsch (fostă Gulliver) să aibă ieşire la Piaţa Unirii.

2. Lărgirea intrării în Pasajul Vulturul Negru, pentru ca toţi clienţii să ajungă mai uşor la fosta Consignaţie.

3. Îngroparea circulaţiei în zona Oradea Plaza, pentru ca întregul spaţiu să devină pietonal.

4. Dărâmarea Băilor Rimanoczy, pentru ca vechea clădire a Restaurantului Oradea şi terasa aferentă să aibă ieşire la malul Crişului.

5. Demolarea Podului Ladislau, urmând ca viitorul pod să treacă prin restaurantul Dock, în vederea sporirii numărului de clienţi.

Citeşte mai departe, pe blogul lui Bihorel!

Acest articol este un pamflet și va fi tratat ca atare

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Cat de subtire...
...judecam. Ne entuziasmam ca "se dezvolta" orasul, suntem dispusi sa "facem sacrificii" si "sa platim costurile". Oameni buni, cand veti inceta sa va multumiti cu jumatati de masura, care costa dublu? Cand veti intelege ca lucrurile trebuie facute bine, nu doar facute? Ati adus in discutie, ca pe exemple de mari realizari, pasajele peste centura de la iesirile din oras. Da, e bine ca s-au facut, e pacat ca s-au facut prost. Solutia tehnica aleasa, aceea cu sens giratoriu sub pod, n-a rezolvat problema cozilor de la orele de varf. De ce? pt. ca sensurile giratorii NU fluidizeaza traficul, atunci cand acesta este unul intens. Dimpotriva, o blocheaza. Priviti numai ce se intampla in Calea Aradului la orele de varf. Solutia tehnica optima ar fi fost aceea pe care o intalnim la autostrazi, cu bucle adiacente pt. schimbarea directiei de mers, solutie care permite circulatia fara opriri. Da, ar fi costat ceva mai mult. Dar daca tot ai decis sa incepi o lucrare adresata fluidizarii traficului, fa-o astfel incat sa rezolvi problema. Abia atunci e este cu adevarat utila si vom "beneficia" cu adevarat. Altfel ai aruncat banii degeaba si "s-a dezvoltat" doar firma care a executat-o. Eventual unele conturi conexe... Dar, nah, va veni momentul cand ne vom decide sa ne mai "dezvoltam" o data, printr-un nou proiect care il va corecta pe primul. Alti bani, alte "sacrificii". Un exemplu rapid este Turbogiratia din centrul civic, aflata la a treia varianta pe parcursul mandatelor aceleiasi administratii. O fi fost "dezvoltare", or fi fost bani ingropati cu buna stiinta? Ori incompetenta? Ce contreaza? Ne "sacrificam" pt. ca macar se face ceva. Si ne si place asa, sacrificati. Ba ii mai si certam pe cei care, totusi, observa ca imparatul e gol...
Postat 14 Septembrie 2021, 23:34 de Musti
Pasajul subteran din Centrul Civic...
La ce foloseste pasajul subteran din Centrul Civic...??? Sunt 3 si 4 benzi pe sens si chiar 6 pe sens se circula bine... mai bine asfaltau strazi pline de noroi in 2021 si parcari pentru blocuri...
Postat 14 Septembrie 2021, 23:25 de strada
Oradeanbihor
Uite unul ca tine pe indicativ KP, se opune ca si tine oricarui fel de dezvoltare cand e vorba de Bolojan, Birta, PNL, probabil ca daca era alt nume, alt partid nu ar fi facut nimic pt Oradea, si atunci ati fi comentat ca nu se face . Cat despre DEMOLARI voi sunteti afectati ca si majoritatea de 99,99% care beneficiati de acele drumuri, parcari , giratorii, parcuri etc. Din punctul meu de vedere acele firme de casa, fac ceva in folosul nostru , incearca Vaslui ssu Teleorman sa vezi in folosul cui se face. Cat despre DEMOLAREA ca si concept se intampla si in tarile dezvoltate, cat si in comunism sau Burkina , Afghanistan.
Postat 14 Septembrie 2021, 01:36 de Sandu2100
@ massimo
Podurile de pe centura sunt ok, nimeni nu s-a opus: s-a construit ceva util fara sa se demoleze. Restul e total inutil si nu aduce nici o dezvoltare. Sau ba aduce: bani in buzunarele firmelor de casa si deranj maxim in viata si in buzunarele oradenilor.
Postat 13 Septembrie 2021, 23:45 de oradeanbihor
@MASSIMO
Definește cuvântul DEZVOLTARE. Habar n-ai ce înseamnă, e clar. Dacă nu poți asta, poate definești DURABILITATE și EVOLUȚIE, în același context. Nu de alta dar, sinergia acestor noțiuni exclud DEMOLAREA, ca și concept. Așa că, mai bine abține-te dacă tot ești pe lângă subiect.
Postat 13 Septembrie 2021, 22:52 de KP
Drumul acela e oportun! Dar, ca la orice actiune noua, exista reacțiune.
Dar la fel ca si in cazul pasarelelor de pe centură sau a pietonalizării strazii Alexandri, rezistenta va exista. Orice e nou si bun primește rezistenta pentru ca e nou. ORADEA, NICI DUPA 13 ANI NU AI INTELES CA DEZVOLTAREA VINE CU UN COST? Ei bine, eu sunt in favoarea dezvoltării!
Postat 13 Septembrie 2021, 22:07 de MASSIMO
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.384 RON
  • 1 EUR = 4.9443 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON