URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 27 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu mă îndoiesc că din cartierul francez Voltaire al Oradiei până în comuna campioană la asistați, Lugașu de Jos, a notoriului primar Sorban Levente, asistații social îi închină imnuri de „pomenire” noului președinte al Consiliului Județean, Ilie Bolojan. Căci, la cum arată planurile lui Bolojan, asistații vor ajunge în șanțuri nu doar când vin de la cârciumă, ci și când vor trebui să plivească buruienile...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu despre un echilibru de putere este vorba când inventariem motivele pentru care partidele îşi doresc Prefectura Bihor, ci despre puterea de a stopa ceea ce face partidul cel mai activ, prin reprezentantul său din fruntea administraţiei judeţene. Nu se caută, de fapt, un prefect care să reprezinte Guvernul, cum spune legea sec, ci un prefect care să-l frâneze pe Bolojan.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Controversele din ultima vreme pe tema virusului, a pandemiei şi a vaccinului au scos în evidenţă diferenţe între oameni într-un mod mai de speriat decât vremea primelor alegeri libere de după 1989. Cei care au traversat acea perioadă ca adulţi îşi amintesc cu siguranţă cât de adânc intrase zâzania între prieteni, vecini şi rude pe tema politicii. Politica era un subiect nou şi savuros, o preocupare interzisă mulţi ani, şi reuşise să trezească în foarte mulţi oameni pasiuni nebănuite.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hepatita cronică activă autoimună este o afecţiune caracterizată printr-un proces necrotic şi inflamator continuu cu evoluţie spre ciroză şi insuficienţă hepatică. Leziunile hepatice progresive sunt rezultatul unui atac imunologic asupra celulelor hepatice. Predispoziţia către autoimunitate este în general moştenită în majoritatea cazurilor, iar specificitatea hepatică a acestor leziuni este declanşată de factori chimici sau virali (se cunosc cazuri de hepatită acută virală A sau B, aparent cu evoluţie bună, care evoluează spre hepatită cronică activă autoimună, probabil datorită predispoziţiei genetice).
01 Februarie 2010, 01:45

Firma Bechtel, invitată să construiască pe banii ei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor nu are bani pentru a plăti Bechtel să construiască jumătate din Autostrada Transilvania, respectiv tronsonul Braşov-Târgu Mureş, de 200 km. Soluţia propusă încă de anul trecut de către ministrul de resort Radu Berceanu şi anunţată oficial de premierul Emil Boc la finele săptămânii trecute este ca statul să concesioneze acest tronson, tot către Bechtel, pentru o anumită perioadă de timp, ceea ce înseamnă că americanii vor trebui să asigure ei finanţarea proiectului, cel mai probabil cu bani de la bănci.

"Pentru tronsonul Braşov-Târgu Mureş, nu avem, în acest moment, asigurată finanţarea. Dacă ar fi să construim autostrada strict după alocaţiile bugetare, cei 415 km vor fi gata abia în 2025", a declarat pentru Gândul Adrian Ionescu, directorul de Infrastructură din cadrul Ministerului Transporturilor.

El a precizat că situaţia a fost prezentată oficialilor de la Bechtel de către ministrul Radu Berceanu încă de anul trecut şi partenerii americani s-au arătat interesaţi de această propunere. În cazul în care Bechtel va accepta, contractul de concesiune ar putea semăna cu cel semnat recent cu francezii de la Vinci şi cu grecii de la Aktor pentru construirea şi administrarea pe o perioadă de 30 de ani a celor 55 km pe care îi va avea Autostrada Zăpezii Comarnic-Braşov, proiect în valoare totală de circa 4,7 miliarde de euro.

Practic, statul va asigura doar exproprierile şi mutarea reţelelor de utilităţi, urmând ca Bechtel să construiască autostrada cu bani de la bănci. Una dintre metodele prin care americanii şi-ar putea recupera banii ar putea fi şi aplicarea unei taxe de trecere pe această rută, fapt confirmat de directorul de la Transporturi, cu precizarea că este vorba despre o "posibilitate".

În cazul în care Bechtel nu va fi de acord cu propunerea Executivului, Ionescu a precizat că este posibil să se ajungă şi la "măsuri mai puţin fericite", cum ar fi anularea contractului cu Bechtel pe porţiunea de 200 km şi scoaterea lucrării la licitaţie internaţională pentru a semna cu un alt constructor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0195 RON
  • 1 EUR = 4.8746 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON