URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 04 AUGUST 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când cu Pasajul Magheru, s-a constatat că cei care vin de pe Ady Endre, trec prin centru pe Iosif Vulcan, ajung în Piaţa Libertăţii şi nu mai pot intra în pasaj, ci trebuie să facă obligatoriu dreapta, pe podul Dacia. Acesta este şi motivul pentru care strada Andrei Şaguna, de lângă Parchet, a devenit cu două sensuri. Acum, primarul Florin Birta propune ca aici să se dea mai multă atenţie pietonilor şi bicicliştilor, ceea ce înseamnă, practic, că traficul ar avea loc în principal prin Piaţa Libertăţii.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Trei miniştri (dacă nu-l punem la socoteală şi pe bihoreanul Cseke Attila, venit acasă sâmbătă, când a vizitat şantierul Sălii Polivalente, a câta oară?) s-au perindat săptămâna trecută prin Oradea, fără să fie clar - public - de ce anume.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
E un poliţist tânăr pe care îl ştie deja o ţară întreagă în urma unei postări plină de umor făcută în 2018, pe un grup de pe Facebook, în care şoferii se avertizează reciproc de radare şi controale. Mesajul "Echipaj pe Şoseaua Borşului, lângă Peugeot. Ora 13:05", împreună cu un selfie în uniformă alături de colegul său, a făcut mii de oameni să zâmbească şi să răspândească postarea.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Meningita West Nile este o boală infecţioasă transmisă la om prin înţepăturile de ţânţari, transmiterea directă de la om la om nefiind posibilă. Rezervorul de virus este reprezentat de păsările migratoare care sunt înţepate de ţânţari.
01 Februarie 2010, 01:45

Firma Bechtel, invitată să construiască pe banii ei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor nu are bani pentru a plăti Bechtel să construiască jumătate din Autostrada Transilvania, respectiv tronsonul Braşov-Târgu Mureş, de 200 km. Soluţia propusă încă de anul trecut de către ministrul de resort Radu Berceanu şi anunţată oficial de premierul Emil Boc la finele săptămânii trecute este ca statul să concesioneze acest tronson, tot către Bechtel, pentru o anumită perioadă de timp, ceea ce înseamnă că americanii vor trebui să asigure ei finanţarea proiectului, cel mai probabil cu bani de la bănci.

"Pentru tronsonul Braşov-Târgu Mureş, nu avem, în acest moment, asigurată finanţarea. Dacă ar fi să construim autostrada strict după alocaţiile bugetare, cei 415 km vor fi gata abia în 2025", a declarat pentru Gândul Adrian Ionescu, directorul de Infrastructură din cadrul Ministerului Transporturilor.

El a precizat că situaţia a fost prezentată oficialilor de la Bechtel de către ministrul Radu Berceanu încă de anul trecut şi partenerii americani s-au arătat interesaţi de această propunere. În cazul în care Bechtel va accepta, contractul de concesiune ar putea semăna cu cel semnat recent cu francezii de la Vinci şi cu grecii de la Aktor pentru construirea şi administrarea pe o perioadă de 30 de ani a celor 55 km pe care îi va avea Autostrada Zăpezii Comarnic-Braşov, proiect în valoare totală de circa 4,7 miliarde de euro.

Practic, statul va asigura doar exproprierile şi mutarea reţelelor de utilităţi, urmând ca Bechtel să construiască autostrada cu bani de la bănci. Una dintre metodele prin care americanii şi-ar putea recupera banii ar putea fi şi aplicarea unei taxe de trecere pe această rută, fapt confirmat de directorul de la Transporturi, cu precizarea că este vorba despre o "posibilitate".

În cazul în care Bechtel nu va fi de acord cu propunerea Executivului, Ionescu a precizat că este posibil să se ajungă şi la "măsuri mai puţin fericite", cum ar fi anularea contractului cu Bechtel pe porţiunea de 200 km şi scoaterea lucrării la licitaţie internaţională pentru a semna cu un alt constructor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1388 RON
  • 1 EUR = 4.9183 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON