URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 04 MARTIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cine a construit la viaţa lui orice înjghebare mai mare decât un coteţ de găini ştie cât de complicată şi grea e viaţa când ai de-a face cu şantieriştii. Ne plângem, pe bună dreptate, că şantierele oraşului nu se termină niciodată la timp, uitând de fapt că marea realizare a Primăriei este că s-a străduit să le înceapă. Un caz clasic: Piaţa Ferdinand...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, Consiliul Judeţean Bihor a respins, cu opoziţia grupului UDMR şi a unei părţi din PSD, plângerea celor 21 de primari UDMR împotriva Regulamentului pentru curăţenie adoptat în decembrie, ce impune primăriilor cosirea de trei ori pe an a marginilor drumurilor asfaltate care traversează localităţile. Chestiunea Regulamentului pentru curăţenie este, însă, doar una dintre direcţiile de atac ale UDMR Bihor.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Printre miturile perpetuate la nesfârşit despre poporul nostru drag şi nepereche, cel al îndemânării şi priceperii la treburile practice este în Top 3. Suntem harnici ca nimeni alţii, ne pricepem la orice şi găsim soluţii geniale de evitare a soluţiilor din manuale.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Situaţia sanitară din Franţa s-a degradat în ultimele zile. Între 15 şi 19 februarie numărul de cazuri pozitive a crescut cu 8 %, fapt explicat prin creşterea infecţiilor cu noile variante de virus. Actualmente varianta "britanică" are tendinţa de a deveni predominantă în marile oraşe (49% din testele RT-PCR pozitive, faţă de 6% pentru variantele "sud-africană" şi "braziliană").
17 Februarie 2016, 19:22

Aeroportul Oradea: în aprilie vin primele Boeing-uri din Israel, din august vor pleca primele curse regulate externe, posibil spre Barcelona, Milano, Londra, Stuttgart

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Tel Aviv - Oradea

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Cornel Popa, şi directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, au anunţat într-o conferinţă de presă susţinută miercuri că în această vară vor veni în Bihor, pe calea aerului, 2.000 de turişti israelieni interesaţi de turismul balnear în Băile Felix şi de cel montan în Munţii Apuseni.

Noutatea este că deja a fost stabilit oficial calendarul primelor zboruri, ce vor fi operate în regim charter de compania Air Bucharest, cu aeronave Boeing 737 (capacitate 126 locuri) care vor decola de la Tel Aviv. Prima cursă va ateriza la Oradea pe 21 aprilie la ora 19.00, iar o a doua în aceeaşi noapte, la ora 02.45. O a treia cursă de la Tel Aviv operată de Air Bucharest va ajunge la Oradea pe 1 mai.

Într-o a doua etapă, adică după 1 mai şi până spre finele sezonului estival, turiştii israelieni vor fi aduşi la Oradea cu aeronave ale Blue Air, o altă companie care a semnat în acest scop un contract cu tour-operatorul Mekesh, care va aduce în total la Oradea 2.000 de clienţi pentru turismul local.

Patru curse externe din 27 august

Tot în faţa jurnaliştilor, preşedintele CJ şi directorul Aeroportului orădean au semnat, împreună cu Ştefan Runcan, directorul societăţii LCG Denmark (ce reprezintă şase companii din Danemarca şi nu numai) un document ce stabileşte un aşa-numit "grafic de activităţi" pe care cele trei părţi le vor derula în cadrul unui contract cu scopul ca din 27 august de pe Aeroportul din Oradea să se zboare spre cel puţin patru linii externe (asigurate, aşadar, de curse regulate) din Europa.

Potrivit explicaţiilor furnizate presei, LCG Denmark – societate recomandată autorităţilor bihorene de Ambasada Danemarcei – îşi asumă evaluarea potenţialului de trafic al aeroportului orădean şi recomandarea a "cel puţin patru destinaţii de interes" până la 4 aprilie, iar până la 16 aprilie să comunice Consiliului Judeţean şi Aeroportului Oradea compania aeriană aptă "să efectueze zboruri regulate în patru destinaţii externe, cu o frecvenţă de două zboruri pe săptămână pentru fiecare destinaţie", implicit şi destinaţiile ce urmează să fie operate efectiv din 27 august.

Reprezentantul LCG Denmark a ţinut să precizeze că nu a solicitat şi nu va primi nicio sumă de bani de la Consiliul Judeţean sau de la Aeroportul Oradea decât, ca un fel de "comision de succes", dacă şi după ce vor fi stabilite şi anunţate oficial (pe baza unor contracte ferme) cele patru curse externe regulate, dar şi că în acest fel societatea, specializată în consultanţa în domeniul aviaţiei din 1988, a dezvoltat curse externe pe aeroporturile din Copenhaga şi Bilund, dar şi din alte ţări europene, inclusiv din România, precum cel din Târgu Mureş.

"Înfrăţiri" cu metropole europene

Deşi nici reprezentantul LCG Denmark, nici preşedintele CJ Bihor nu au nominalizat aeroporturile europene cu care Oradea vrea să fie conectată, directorul Aeroportului, Gheorghe Pasc, a spus că, potrivit unui sondaj făcut în toamnă şi iarnă (dar ale cărui rezultate nu pot fi deconspirate), s-au "conturat" ca destinaţii dorite şi posibile Barcelona (Spania), Milano (Italia), Londra (Marea Britanie) şi Stuttgart (Germania). Implicit, deşi nu şi automat, acestea sunt cele mai probabile destinaţii spre care LCG va încerca să convingă companiile pe care le reprezintă să deschidă curse externe.

În ce priveşte preţurile ce vor fi practicate, Runcan a arătat că acestea nu vor fi nici low-cost, nici standard "de linie", ci specifice regimului "smart-fly", adică "medii şi fixe, fără diferenţe între zile, ore sau clase de zbor", dar accesibile.

O idee interesantă expusă atât de reprezentantul LCG Denmark, cât şi de preşedintele CJ este că, pentru a mări potenţialul de călători, se intenţionează "înfrăţirea" Oradiei cu oraşele europene de care va fi legată prin aeroporturi, aşa încât din aceste zone să ajungă aici mai mulţi pasageri, fiind vizate colaborări între instituţii administrative, universităţi, unităţi medicale şi mediul de afaceri. Runcan chiar a dat exemplul industriei alimentare din Danemarca, interesată să proceseze carne de la animale crescute cu metode tradiţionale în Bihor.

Oradea, capitala aeroporturilor româneşti

Faptul că Aeroportul din Oradea, recent modernizat, devine tot mai interesant pentru companiile aeriene a fost evidenţiat şi de directorul Gheorghe Pasc, care a spus că pe 25 februarie întâlnirea bianuală a şefilor aeroporturilor din România va avea loc în Băile Felix.

La această întâlnire nu doar că va participa şi Tarom (care în ultimele două luni şi-a nemulţumit clienţii din zona de nord-vest a ţării prin dese întârzieri şi anulări de curse), ci – mai mult – compania naţională îşi va prezenta aici strategia de dezvoltare pentru aeroporturile româneşti. În contextul în care, mai nou, Tarom are concurenţă privată pe cursele interne, este de aşteptat să anunţe măsuri prin care să îşi facă mai accesibile preţurile pentru a nu pierde clientela tot mai tentată de serviciile unor companii precum Wizz Air, care operează de pe Aeroportul din Cluj către Capitală, urmând să facă acelaşi lucru şi de la Timişoara.

Citiţi pe această temă şi articolul Curse cu secrete: BIHOREANUL dezvăluie unde vom putea zbura de pe Aeroportul Oradea

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Degeaba
Atât timp cât CJ Bihor nu dotează aeroportul cu me mai trebuie(ambulanță și încă vreo 2autospeciale de pompieri) +personal angajat aeroportuar (în condițiile în care 1angajat face muncă a doi oameni), nu va fi nimic d'astea. Vom avea câteva zboruri după care se va renunța la acest aeroport și din cauza politicii biletelor(care nu sunt low cost). Jenant, demisia tuturor din conducerile instituțiilor cu pricină. Nu se știe negocia. Crește CJ,TM, mai urmează, parcă văd, și Baia Mare. Și uite așa adio aviație la Oradea. Acum trebuie tras tare cu tarife ff accesibile. De la mine, s-aveti baftă, deși nu prea cred.
Postat 18 Februarie 2016, 17:12 de Antofle
Oradea, capitala aeroporturilor româneşti !!!
Mai tare ca acest subtitlu e numai pista lui Pasc, aia pe care alunecă din când în când ... Ţiriac Air !!!
Postat 18 Februarie 2016, 11:15 de WinDos
Nea ciordele, uite cum arata ceva concret !
Ryanair va începe să opereze zboruri din 1 noiembrie 2016 și va pune la dispoziția pasagerilor șase rute internaționale către Berlin (2 zboruri pe săptămână), Bruxelles Charleroi (3 zboruri pe săptămână), Londra Stansted (un zbor pe zi), Milano Bergamo (cinci zboruri pe săptămână), Dusseldorf Weeze (2 zboruri pe săptămână) și Frankfurt Hahn (2 zboruri pe săptămână). Marea noutate este, însă, deschiderea unei rute interne, către București, Ryanair urmând să efectueze două zboruri pe zi către această destinație. Sa nu uit un amanunt: e vorba despre aeroportul din Timisoara
Postat 18 Februarie 2016, 10:30 de pinonel
....
Daca toate aeroporturile din jur sunt pline de curse low cost cum cred cei de la cj ca vor atrage pasageri din alte orase care sa decoleze din Oradea daca vom avea cele mai scumpe zboruri ca numai din Oradea nu vor umple nici rutele acum pomenite ca eventuale extinderi ulterioare sunt excluse din start in conditiile date.Incep sa cred ca orasul asta e blestemat ca dupa ce ca avem cele mai mari impozite,gigakaloria printre cele mai scumpe,bilete otl cele mai scumpe si lista mai poate continua de venituri nici nu mai vorbesc mai vine si asta.Ma intreb oare cand se va intampla ceva bun si pe la noi? Macar ceva marunt pentru care sa spui ca e mai bine sa fii oradean si nu clujean sau timisorean.Probabil never
Postat 18 Februarie 2016, 01:35 de Robert
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0341 RON
  • 1 EUR = 4.8768 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON