URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 18 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
03 Martie 2024, 11:21

Zborul, între rușine și nevoie

Zborul, între rușine și nevoie Sursa foto: Pixabay
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Departe de ce ar fi crezut părinţii sau bunicii noştri, zborul cu avionul este o parte integrantă a vieţii moderne. Fie că e vorba de vacanţă, vizitarea unor rude sau o călătorie de afaceri, urcarea în avion pare o modalitate banală de a ajunge rapid la destinaţia dorită. Tocmai banalitatea acestei practici a născut mişcarea socială cunoscută în toată lumea drept "Flight Shame", adică ruşinea de a zbura.

Apărută în Suedia în 2017, când cântăreţul Staffan Lindberg s-a angajat să renunţe la zboruri şi a îndemnat şi alţi suedezi să facă la fel, pe fondul preocupărilor pentru schimbările climatice, mişcarea a câştigat rapid popularitate în Europa. Folosind date care arată cât de mult poluează un singur zbor cu avionul, susţinătorii ei militează pentru abandonarea zborurilor pe distanţe mici şi a călătoriilor în aer inutile, în acelaşi timp promovând alternative mai durabile, precum trenul, autobuzul sau feribotul.

Fireşte, criticile nu au întârziat să apară, mişcarea fiind considerată elitistă şi, în acelaşi timp, ipocrită, pe motiv că în lume ar exista industrii mult mai poluante. Fără dubiu, ambele părţi au argumente valabile. 

Emisiile avioanelor au un impact real şi semnificativ asupra mediului. Un zbor dus-întors de la Bucureşti la Londra produce aproximativ o tonă de dioxid de carbon, care contribuie la încălzirea globală. La fel de adevărat este că zborul nu poate fi eliminat din viaţa oamenilor de azi, iar în multe situaţii este singura opţiune viabilă.

"Flight Shame" nu este o mişcare extremistă, ci o invitaţie la reflecţie. Ea provoacă oamenii să îşi reevalueze priorităţile şi să ia în considerare alternative mai durabile, atunci când călătoresc. Zborul nu ar trebui să fie o sursă de ruşinare, la fel cum a fi conştient de impactul poluării produse de un zbor şi a lua măsuri pentru a-l reduce este un gest de responsabilitate. Echilibrul între nevoia de a călători şi necesitatea de a ocroti mediul este un calcul pe care fiecare ar trebui să îl facă...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
.
Oradea nu are dilema asta, in Oradea dilema e cati copaci taiem si cat porfir punem. Nimic altceva nu stie demolatorul sef, sa curga betonul
Postat 03 Martie 2024, 21:38 de vasi13
Dacă mi-aș permite doar cu avionul as călători
Sa fac o ora pa la București cu avionul sau 12 cu trenul. Doar prețul cvadruplu ma împiedică sa iau avionul. Apropo, Dioxidul de carbon e aproximativ 0.03% din atmosfera pământului, ca să aveți ce rumega legat de cât de mult afectează acest gaz atmosfera.
Postat 03 Martie 2024, 18:35 de CivisUlpianum
propaganda
E doar propaganda, nu mai puneti botul :)
Postat 03 Martie 2024, 12:36 de mr_right
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6739 RON
  • 1 EUR = 4.9754 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON