URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 21 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Voi nu simțiți că, încet, încet, sportul bihorean se duce la vale? Că, deși acum se dau mult mai mulți bani decât înainte, rezultatele sunt mai modeste? Ne-om fi prostit noi sau s-or fi deșteptat adversarii? Dacă la baschet am ajuns să tremurăm la meciurile cu Voluntarii, care joacă în sala căminului cultural din localitate, înseamnă că am făcut ceva greșit. Sigur, suntem în finală cu Clujul, dar parcă nu mai avem tăria de a aduce titlul acasă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Tarom are un vechi monopol pe cursele București - Oradea, ba surse din industrie spun chiar că ruta este cea mai profitabilă a companiei. O informație intuită și din prețurile biletelor, exorbitante, și din faptul că se găsesc greu cu o zi - două înainte de zbor, iar adesea chiar deloc. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 29 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare o lege care modifică Codul rutier și are o istorie interesantă. Legea va intra în scurt timp în vigoare și va permite deținătorilor de permis categoria B (valabil pentru autoturisme) să conducă și motociclete, în anumite condiții.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Martie 2023, 10:15

Vom avea, din nou, radare fixe (I)

Vom avea, din nou, radare fixe (I) Ilustraţie generică (arhivă)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La finalul anului trecut a fost adoptată fără mare publicitate o lege ce permite reinstalarea radarelor fixe, care de această dată vor avea mai multe „atribuții”, similar camerelor instalate pe drumurile din alte țări europene.

În concret, prin Legea nr. 383/2022 privind unele măsuri de eficientizare a monitorizării traficului rutier, se instituie un sistem integrat de monitorizare a traficului de pe șoselele noastre, denumit e-SIGUR.

Prin implementarea acestui sistem se urmărește reducerea cu 50%, până în anul 2030, comparativ cu anul 2019, a numărului persoanelor decedate, şi cu 50% a numărului persoanelor grav rănite în urma producerii accidentelor rutiere, iar operaționalizarea sistemului urmează să se facă în termen de 24 de luni de la data intrării în vigoare a legii, respectiv până la finalul anului 2024.

Legea prevede că, pentru colectarea datelor de monitorizare a traficului rutier, prin e-SIGUR se utilizează mijloace tehnice, deţinute cu orice titlu de CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere), ceea ce înseamnă că CNAIR va monta camere fixe de supraveghere a traficului.

În același sens, legea prevede că CNAIR se asigură că mijloacele tehnice fixe destinate măsurării vitezei care furnizează date către e-SIGUR sunt omologate şi verificate metrologic, potrivit normelor în vigoare.

Mijloacele tehnice sunt amplasate pe drumurile de interes naţional, administrate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), direct sau prin CNAIR, iar în cazul drumurilor naţionale şi autostrăzilor nou-construite, administrarea se poate realiza de către MTI şi prin alte persoane juridice, pe baza contractelor de concesiune încheiate în condiţiile legii, în toate cazurile fiind necesar avizul poliției rutiere.

CNAIR are obligaţia de a informa public, pe pagina de internet proprie, cu privire la existenţa mijloacelor tehnice fixe şi scopul prelucrării datelor de monitorizare a traficului rutier.

Mijloacele tehnice colectează automat următoarele date de monitorizare a traficului rutier: imagini, sunete, informaţii privind viteza de deplasare a vehiculelor, mase şi gabarit, informaţii privind condiţiile atmosferice, semnalizarea rutieră şi starea infrastructurii rutiere, precum şi informaţii privind locul şi timpul colectării.

Săptămâna viitoare vom vedea și ce fapte contravenționale pot fi constatate prin sistemul e-SIGUR.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Dacă s-ar învesti acești bani și muncă...
În a face naibii niște drumuri și după aia să iei taxe pt acele drumuri, Doamne bine ar fi...
Postat 24 Martie 2023, 05:58 de Vio_427
Pe bune, în Sântion și acum există 2...
De mulți ani e suspendat acolo, după ce au murit atâția oameni nevinovați edilii o fac și pe asta din nou. Nici nu trebuiau scoase, ci trebuia maui multe plantate, cât mai multe, că taxele de drum se plătesc în draci...
Postat 23 Martie 2023, 18:57 de Morometul
Domnule Ursuta, cu toata stima...
... dar stiti foarte bine ca cinemometrele nu sunt mijloace de preventie! Sunt niste simple aparate de taxare folosind ca criteriu viteza. Viteza mai mare, bani mai multi. Au primit lasere, tot felul de gadget-uri hitech, si? Mor mai multi ca inainte! Plus ca la radarele fixe detectoarele sunt imbatabile, stiti de ce, nu dezvolt. O banala ,,saritoare" face cat 100(o suta) de radare. Zece,douazeci isi busesc baia de ulei, suspensii, etc. Apoi trec intr-a-ntaia la relanti. Ca dovada ca acolo unde s-a scos saritoare dar asfaltul a ramas cu aceleasi dungi, toti franeaza. Dar cel mai bun mijloc de preventie e echipajul care patruleaza in trafic. Nu exista sofer pe planeta asta care cand vede autospeciala de politie sa nu ia piciorul de pe pedala de acceleratie si sa treaca tiptil, daca ar fi invizibil ar fi super. Concluzia: bani aruncati in firmele de casa ale penalilor, ca vin alegerile si orice leu e bun.
Postat 23 Martie 2023, 16:46 de pinonel
NU REZOLVĂ NIMIC
Aceste radare fixe sunt un pepsi pentru câți drogați și bețivi circulă pe drumurile publice. Să nu mai vorbim de alte categorii de șofeori mai sunt. Deci concluzia este că nu se rezolvă nimic și sunt bani aruncați în vânt.
Postat 23 Martie 2023, 12:03 de Acela
Era si timpul
E singura solutie sa tempereze nebunii de pe sosele.
Postat 23 Martie 2023, 11:45 de zorro
Pana la urma e nevoie si de asa ceva
Asa cum scrie in articol, si in restul tarilor din UE sunt pt ca dementi pe sosele, in societate sunt peste tot. Trebuie tinuti cumva din scurt
Postat 23 Martie 2023, 11:09 de OrbanKula
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5777 RON
  • 1 EUR = 4.9748 RON
  • 1 HUF = 0.0129 RON