Începând de miercuri, 21 octombrie, Aeroportul Internaţional Oradea a lansat pe site-ul instituţiei, www.aeroportoradea.com, precum şi pe portalul oficial, www.aeroportoradea.ro, un chestionar "privind sondarea publicului larg referitor la realizarea curselor aeriene internaţionale permanente şi chartere de pe Aeroportul Internaţional Oradea", a anunţat conducerea Aeroportului, printr-un comunicat de presă.
Potrivit acesteia, "având în vedere că lucrările de modenizare care au fost efectuate în cadrul proiectului "Extindere şi modernizare suprafeţe aeroportuare la Aeroportul Oradea" se vor finaliza până la data de 31.10.2015", orice doritor este invitat să completeze chestionarul online, "deoarece opinia dumneavoastră este foarte importantă pentru noi, ajutându-ne să descoperim împreună destinaţiile internaţionale care facilitează mobilitatea populaţiei şi a bunurilor".
În comunicat se mai arată, de asemenea, că "rezultatele vor fi prezentate companiilor aeriene în vederea negocierii contractelor privind cursele ce vor fi operate de pe Aeroportul Internaţional Oradea".
Lucrările de modernizare a infrastructurii aeroportuare efectuate de o asociere condusă de firma austriacă Porr Construct se vor finaliza în câteva zile, prin darea în funcţiune a unei piste prelungite de la 1.800 metri la 2.100 metri şi extinse şi pe lăţime de la 33 la 45 metri, astfel încât Aeroportul din Oradea va putea primi inclusiv aeronave mari, de tip Boeing şi Airbus.
Însă, în pofida acestui fapt, viitoarele curse internaţionale nu au fost stabilite nici până în prezent, chiar dacă în cursul acestui an conducerea Consiliului Judeţean a avut mai multe întâlniri cu reprezentanţii mai multor companii aeriene (între care Tarom, Blue Air, Carpat Air, Wizz Air) şi a purtat corespondenţă cu mai bine de 20 de asemenea companii.
Pe de altă parte, este de menţionat că în 2012, la solicitarea CJ Bihor, Universitatea din Oradea a efectuat un studiu care a indicat preferinţa bihorenilor, dar şi a locuitorilor judeţelor învecinate, pentru destinaţii din Marea Britanie, Italia, Spania şi Austria. Tot în 2012, reprezentanţii principalelor companii din economia locală au răspuns unui chestionar cu rezultate similare, indicând, în plus, ca destinaţie dorită, şi Republica Irlanda. În plus, în luna aprilie a acestui an, Consiliul Judeţean a anunţat lansarea procedurilor de achiziţie publică pentru stabilirea viitoarelor curse internaţionale.
Pe de altă parte, inclusiv tradiţionalele curse Tarom, suspendate astă-primăvară până la încheierea lucrărilor de modernizare, continuă să nu fie operate, urmând ca reluarea lor să aibă loc abia luna viitoare, după redarea în funcţiune a aeroportului.
Lentoarea cu care conducerea Aeroportului şi cea a Consiliului Judeţean fac demersurile pentru stabilirea viitoarelor curse externe a fost criticată, tot astă primăvară, şi de către prefectul Claudiu Pop, care a explicat că pentru desemnarea unui operator sunt necesare cel puţin câteva luni, iar acest lucru ar putea să nu fie făcut la încheierea lucrărilor de modernizare, caz în care banii investiţi, de la Uniunea Europeană, de la Guvernul României şi de la CJ şi Aeroport, ar fi irosiţi.
"Ar fi păcat să avem aeroportul făcut, pista făcută, şi să avem în continuare numai cele două curse ale Tarom. Asta ar însemna că am aruncat pe geam banii", spunea prefectul în luna martie.
Citiţi pe această temă şi articolul "Pierdem "trenul"! Concurând Oradea, Aeroportul din Debreţin deschide patru noi curse externe"
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.