URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 15 AUGUST 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Am tot ezitat să vorbesc despre proiectul cu ţepi de deasupra parcării din Centru pentru că, sincer, la fel ca şi colegul meu Lulu Cremeneanu, nu prea pricep proiectul. Nu că nu ştiu citi nişte planşe, dar nu mă dumiresc nicicum cum va să funcţioneze instalaţia aceea. Din start văd o hibă uriaşă din punct de vedere al punerii în operă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
I-am zis-o, încă din faza în care încă oscila (sau nu voia să confirme ce plănuiește), că e condamnat să candideze la Consiliul Județean. Bolojan era condamnat să preia Județul fiindcă doar el poate să repare, într-un timp record și cu barda, ceea ce au stricat acolo o serie de nepricepuți, corupți și ticăloși, dintre care nu cei din urmă sunt chiar înaintașii săi liberali (liberali după carnetul de partid, căci nu aveau decât anvergura unor popi de țară).
Zic şi eu
Adrian Cris
Am ajuns de unde am plecat, dar cu un preţ mare: resurse materiale şi umane irosite, doar pentru că nu vrem să purtăm o mască, să nu ne îmbulzim unii în alţii şi să ne spălăm pe mâini.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Cu cariera politică limitată de la centru, Ilie Bolojan pare să-şi fi atins poziţia maximă în partid. Popularitatea sa la nivel naţional ca primar harnic acţionează parcă împotriva sa în PNL. Sondajele spun că nu ar fi avut probleme să câştige un nou mandat la primărie şi să tragă după el o majoritate confortabilă în Consiliul Local, dar nu cred că-şi doreşte să ajungă cel mai longeviv primar din România...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre candidatura surpriză a lui Ilie Bolojan la președinția Consiliului Județean Bihor?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Legea nr. 136/2020, cunoscută popular ca legea carantinei şi izolării la domiciliu, adoptată în urma unei decizii din 25 iunie a.c. a Curţii Constituţionale, prevede că se poate institui carantina zonală în cazul în care există anumiţi indici care arată că există o răspândire comunitară a epidemiei în anumite zone.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când apa are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului străbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
22 Decembrie 2009, 12:32

Un an cu Csuzi la OTL, economii de câteva zeci de miliarde

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Instalat ca manager al OTL pe 22 decembrie 2008, chiar după o grevă generală, Csuzi Istvan a declarat, marţi, că este mulţumit de ceea ce a făcut până acum. "Am creat condiţii de lucru mai bune, am sporit dotările şi reabilitările, am menţinut structura de personal, deşi a fost un an de criză, şi chiar am reuşit ca, de Sărbătorile de Paşte şi de Crăciun, să asigurăm o răsplată pentru salariaţi", a spus Csuzi.

Managerul a explicat că "nimic nu ar fi fost posibil dacă nu stopam risipa şi nu urmăream permanent rentabilitatea" şi că "la jumătate de preţuri, am făcut dublu faţă de cât ne-am propus", dând în acest sens mai multe exemple.

"S-a demonstrat că din forţe proprii reuşim să facem lucrări de infrastructură pentru care în trecut regia exeternaliza activităţi sau angaja firme private, ca de exemplu reparaţiile la curbele Avântul, Făt-Frumos şi capul de linie din Ioşia, precum şi pe Calea Aradului, unde am economisit în acest fel câteva zeci de miliarde de lei", a spus Csuzi.

În ce priveşte parcul de vehicule, managerul OTL a arătat că în acest an s-a finalizat conform legii licitaţia începută în 16 martie 2007 (!) pentru achiziţia de autobuze. "La acea vreme, licitaţia a pornit de la 210.000 euro pentru un autobuz, iar noi am făcut achiziţia la 160.000 de euro", realizându-se în acest fel o economie de 40% faţă de nivelul stabilit de fosta conducere a regiei.

De asemenea, referitor la parcul de vehicule auto, Csuzi a precizat că, în urma studiilor şi statisticilor făcute, OTL renunţă la achiziţia unor autobuze mari, preferând să cumpere aşa-numitele autobuze "midi" (de clasă mijlocie), care vor fi utilizate în afara orelor de vârf, deoarece consumă mai puţin combustibil şi, totodată, acest lucru va permite scăderea timpilor de aşteptare în staţii, noile maşini urmând să circule cu o frecvenţă mai mare decât autobuzele lungi de 12 metri.

Referitor la parcul de tramvaie, managerul OTL a declarat că specialiştii regiei au făcut un studiu care demonstrează eficienţa unei investiţii pentru schimbarea sistemelor de tracţiune ale tramvaielor Tatra, vechi de 30 de ani. "Dacă vom pune sisteme de tracţiune cu recuperare de energie pe tramvaiele vechi, investiţia va fi amortizată în 7 ani, iar acestea nu vor trebui înlocuite. Sigur, am vrea să avem doar tramvaie noi, însă costurile unui tramvai nou de tip Siemens sunt atât de mari încât nici regia şi nici oraşul nu şi le permite în viitorul apropiat", a precizat Csuzi.

Directorul a vorbit şi despre instaurarea unor "relaţii corecte" cu furnizorii de combustibili şi de piese auto, care a dus la alte economii pentru OTL. "În condiţile în care anul acesta euro a fost mai scump, deci şi accizele şi preţul la petrol, noi am reuşit să achiziţionăm combustibil pentru autobuze cu peste 5% mai ieftin decât anul trecut", a spus Csuzi, adăugând că şi piesele cumpărate în acest an au fost luate mai ieftin cu circa 10% faţă de nivelul prevăzut în contractele încheiate anii trecuţi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0836 RON
  • 1 EUR = 4.8344 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON