URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 16 DECEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fraţii Micula au câştigat un proces cu Statul Român, în urma căruia acesta era obligat să le plătească despăgubiri de 84,5 milioane euro. Cum nimeni nu s-a sinchisit de această problemă, după calcularea dobânzilor şi penalităţilor suma a ajuns la aproape 400 milioane de euro.
Zic şi eu
Adrian Cris
Într-o societate ipocrită, vestea că aproape jumătate din adolescenţii României sunt analfabeţi funcţional (potrivit celei mai recente testări PISA, a Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică, 44% nu înţeleg un text, deşi cunosc literele care îi formează cuvintele) a fost întoarsă pe toate feţele câteva zile, după care, ca de obicei, a şi fost uitată pentru a face loc altor uimiri, nou-nouţe.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Un monstru în sine, birocrația creează la rândul ei alți monștri. Birocratul are infinit mai mult respect pentru o hârtie semnată și stampilată decât pentru un om în carne și oase. Din spatele unui birou sau baricadat în spatele unei tejghele cu geam termopan, birocratul se simte o ființă superioară, un supra-om, care va descalifica orice biped lipsit de hârtiile necesare pentru a dovedi ce are de dovedit.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre decizia Primăriei Oradea de a taxa eliberarea pe loc a documentelor la ghişeu şi de a încuraja, inclusiv prin reduceri fiscale, relaţia online între cetăţeni şi administraţie?



De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent, Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie cu privire la termenul în care se pot solicita despăgubiri în cazul provocării unei pagube printr-un act administrativ nelegal. Mai concret, s-a stabilit că termenul de un an pentru solicitarea de despăgubiri în instanță curge de la data la care persoana vătămată a luat cunoștință de paguba efectivă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
SIDA a fost recunoscută pentru prima dată în 1981 în SUA la emigranţii haitieni şi în grupurile de homosexuali din New York, Los Angeles şi San Francisco. Este determinată de virusul imunodeficienţei umane (HIV) şi reprezintă stadiul final al unui şir de boli care apar ca urmare a imunodeficienţei instalate prin infecţia cu acest virus. În majoritatea cazurilor se transmite prin contact sexual (vaginal şi anal), dar şi prin sânge sau produse de sânge infectate şi de la gravida infectată la făt.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
29 Ianuarie 2016, 17:41

De ce nu are Oradea, încă, zboruri internaţionale? Companiile aeriene: nu am crezut că modernizarea va fi gata la timp!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După luna aprilie, de la Oradea se va zbura în cel puţin două destinaţii internaţionale, dar Consiliul Judeţean Bihor şi conducerea Aeroportului sunt în tratative avansate şi pentru altele, pe care nu le poate dezvălui în acest moment din cauza... Wizz Air. De ce nu există acum, la două luni după încheierea lucrărilor de modernizare, asemenea curse? Pentru că pur şi simplu, spun chiar reprezentanţii companiilor aeriene, aceştia nu au crezut că lucrările vor fi gata la timp şi la standardele pretinse.

Acestea sunt concluziile discuţiilor purtate vineri în Băile Felix de către conducerea CJ Bihor şi a Aeroportului cu reprezentanţii mai multor companii aeriene – El Al (Israel), Blue Air (România), Carpat Air (România), LCG Denmark (care reprezintă interesele a cinci companii), Air Serbia şi Romanian Air Service (care reprezintă în ţara noastră peste 20 alte companii europene).

Fără Tarom

Deşi invitaţi să participe la întâlnirea de lucru, mai ales după ce astă-toamnă au enunţat intenţia de a opera zboruri între Oradea şi Israel, oficialii companiei naţionale Tarom au lipsit, motivul fiind – a aflat BIHOREANUL – faptul că în ultimele zile presa orădeană a criticat intens întârzierile cu care Taromul ajunge şi pleacă de aici dinspre şi către Capitală.

"În ce priveşte cursele interne are cine ne necăji", a comentat lapidar şi preşedintele Cornel Popa, la conferinţa de presă susţinută după întâlnirea cu reprezentanţii companiilor care au acceptat invitaţia de a discuta despre deschiderea de noi rute, externe. "Evenimentele din ultimul timp i-au făcut să dea înapoi", a mai spus şeful Consiliului Judeţean.

Un aeroport "de excepţie"

Pe lângă prezentarea intenţiilor companiilor participante în privinţa deschiderii unor curse internaţionale pe Aeroportul orădean, poate cea mai mare surpriză au fost felicitările adresate de reprezentanţii acestora pentru calitatea lucrărilor de modernizare desfăşurate anul trecut, concomitent cu recunoaşterea faptului că niciuna din companii nu s-a grăbit să planifice de aici curse externe deoarece nu au crezut că lucrările vor fi făcute la timp.

"Nu ştiu dacă dvs puteţi aprecia, dacă vă daţi seama, dar pe mine mă bucură foarte mult modificările fundamentale de infrastructură de aici", a spus Dorin Ivaşcu, directorul general al Romanian Air Service. "Vreau s-o spun din capul locului că felicit conducerea Consiliului Judeţean şi a Aeroportului pentru această realizare, e un lucru excepţional", a adăugat şi Radu Grigoriu, director divizionar Air Serbia, în timp ce Gheorghe Răcaru, directorul general Blue Air a arătat de-a dreptul că terminarea la timp a lucrărilor "ne-a luat pur şi simplu pe nepregătite, am fost surprinşi la programarea curselor noi. Ştiam ceva (n.r – despre modernizare), dar nu credeam că va fi gata la timp, după experienţele de la Suceava, de la Iaşi".

Minim două curse de Torino

Tot reprezentantul Blue Air a explicat că Aeroportul din Oradea are capacitatea să opereze "fără penalizare", ceea ce în jargon aviatic (spre deosebire de cel financiar-contabil) înseamnă că o aeronavă poate decola şi ateriza la şi de la Oradea cu încărcătură comercială maximă (189 pasageri) şi alimentat la maximum cu combustibil pentru a putea face legătura cu orice alt aeroport din Europa.

De altfel, oficialul Blue Air a fost şi primul care a dezvăluit intenţia companiei de a opera de la Torino un zbor direct la Oradea, cu un Boeing 737, de capacitate mare, fără însă a oferi mai multe detalii asupra datei de deschidere a liniei ori a tarifelor. "Suntem în analiză dacă să fie două sau trei (n.r. – curse) pe săptămână, dar în niciun caz nu va fi una singură. Cel mai probabil vor fi două", a spus Răcaru.

Tot el a amintit şi de negocierile cu tour-operatorul israelian Meshek pentru a-i pune la dispoziţie aeronava cu care acesta a anunţat că va aduce la Oradea, cu curse charter, 2.000 de turişti din Israel în această vară.

Avantaj faţă de Timişoara

În mod surprinzător, deoarece până acum această companie nu a fost vehiculată în rândul celor interesate să opereze la Oradea, directorul divizionar Air Serbia, Radu Grigoroiu, a declarat că şi aceasta "studiază serios o posibilă prezenţă în România şi pe un alt aeroport decât cel din Bucureşti", sugerând că acesta poate fi chiar cel orădean. "Poate fi şi în Oradea, urmează să se ia o decizie", a spus Grigoroiu, arătând că Air Serbia operează peste 40 de destinaţii europene de pe baza din Belgrad, care ar putea fi un hub din care să vină o aeronavă şi la Oradea pentru a prelua pasageri către aceste destinaţii, ba chiar şi pentru altele din Asia, Pacific şi chiar New York.

Reprezentantul Air Serbia a spus că Oradea este avantajată, de pildă, faţă de aeroportul internaţional din Timişoara, tocmai distanţei faţă de baza din Belgrad a companiei. "Între Oradea şi Belgrad sunt 324 kilometri, ceea ce înseamnă un zbor convenabil cu un ATR", a spus Grigoroiu.

El-Al: Oradea e "kosher"!

Un alt indiciu al atractivităţii aeroportului orădean l-a dezvăluit reprezentantul El-Al, Aurelian Cardaş, care a spus că responsabilii cu securitatea ai acestei companii israeliene (care are propriii angajaţi în acest domeniu) au încheiat chiar vineri un audit de securitate al Aeroportului din Oradea, cu concluzia că "îndeplineşte toate standardele din punctul nostru de vedere".

Oficialul El-Al a dezvăluit că şi această companie va analiza datele culese în teren şi "sper să nu fie decât o chestiune de timp să putem opera la Oradea". Într-o primă fază, însă, El-Al va avea aici, prin una din cele două subsidiare, curse charter, cu care intenţionează o frecvenţă de "două zboruri pe săptămână".

Bază daneză

Ştefan Runcan, preşedintele grupului LCG Denmark, care reprezintă cinci companii aeriene, a afirmat că "din a doua parte a sezonului de vară 2016 (n.r. – în aviaţie sezonul de vară începe în aprilie şi se încheie în octombrie) există posibilitatea ca o aeronavă să fie bazată la Oradea şi să opereze patru curse", fără însă a accepta să dezvăluie destinaţiile şi frecvenţa, ci doar faptul că decizia va fi luată în luna martie, precum şi faptul că segmentul de clientelă vizat ar urma să călătorească în scop de "afaceri, turism, sport şi medicale".

Deşi n-a dorit să spună motivul pentru care refuză precizarea celor patru posibile destinaţii, se pare că acesta constă în dorinţa ca planurile să fie date peste cap de Wizz Air, compania maghiară care şi-a făcut un obicei din a promite diverse parteneriate cu aeroporturile din România pentru deschiderea de noi curse pentru ca apoi să abandoneze discuţiile după ce se asigură că în acest fel a anulat socotelile concurenţei.

Patru companii, la secret

Pe lângă companiile ai căror reprezentanţi au fost prezenţi vineri la discuţiile cu conducerea Consiliului Judeţean şi a Aeroportului, directorul acestuia, Gheorghe Pasc, a adăugat că alte patru companii au cerut "discuţii confidenţiale", refuzând ca numele lor să fie făcut public.

Mai mult, Pasc a spus că una dintre aceste discuţii au şi avut loc joi, dar că, tot din raţiuni ce ţin de protecţia faţă de concurenţă, nu are voie să ofere mai multe informaţii.

În ce priveşte tarifele pe care le vor percepe companiile care intenţionează să deschidă curse externe de la Oradea, atât reprezentanţii acestora, cât şi preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa, au declarat că acest aspect încă nu a fost discutat, la fel ca şi subvenţiile pe care ele le-ar pretinde din partea autorităţilor locale. Totuşi, pe lângă zboruri low-cost se pare că vor fi operate şi zboruri smart-fly, la "preţuri medii accesibile" situate la niveluri intermediare între cele standard şi cele low-cost.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
mai bine-ar face...
...biletele la intern mai ieftine, Tarom-ul asta penibil ! Adica daca omul ar merge la Bucuresti, sau la Constanta, cu 50-60 de euro dus-intors, io cred ca ar fi curse berechet in tzara ! Da' nuuu, ca la Tarom e 150 de ieuro mancati-as beletu ! Pai cine dreaq merge cu avionu' la Bucuresti in afara de cioflingarii de parlamentari, care e niste hoti a-ntaia !?
Postat 30 Ianuarie 2016, 19:31 de AgentulTermic
Eternul director Pasc!
Cred ca am inteles cum sta treaba. Voi realizati ca d-l Pasc e director la aeroport din 1993? Ma si umfla rasu, au disparut mari companii aeriene in toti acesti ani doar Pasc ramane de neclinti. Eu cred ca are o experienta si o expertiza beton cu aceste companii aeriene care au zburat masiv din Oradea din 1993 incoace. Ma frate ardelene, cum poti sa tii pe unu sef 23 de ani si noi nu am avut un zbor direct Oradea-Europa, Asia, America, Africa sau Groenlanda sau oriunde pe globul asta pamantesc. Ghinion, tre sa dea faliment Wizz, Ryanair, Easyjet, Germanwings, Air Berlin ca astea-s companii digerate demult de eternul domn Pasc si nu sunt fezabile ptr aeroportul al carui director este.
Postat 30 Ianuarie 2016, 09:52 de Klaus_Sebastian
Adriane, felicitari pt. titlu! Treci pe la nea ilie sa-ti iei prima...dupa ceafa
Companiile aeriene: nu am crezut că modernizarea va fi gata la timp! Mare adevar, din pacate spus mult prea rar! Daca in capitala judetului nici un proiect nu a fost terminat la timp (despre calitatea lucrarilor nu discut! se vede cu ochiul liber!), previziunile companiilor aeriene sunt de bun simt
Postat 30 Ianuarie 2016, 06:27 de pinonel
4 companii la secret
Eu, adica subsemnatul as dori sa imi exprim admiratia ptr acele 4 companii care stau la secret. Cred ca sunt atat de importante ca si cum ar veni una din Burkina Faso alta din Papua Noua Guinee alta de la fratii Jderi si ultima e atat de secreta ca am uitat de unde vine. Cred ca o mare posibilitate ni se iveste de la danezi deoarece ei cat si suedezii au de expulzat vreo 60 000 de imigranti iar noua pista de la Oradea e perfecta. Normal ca Tarom nici nu s-a sinchisit sa vina adica la ce sa vina? La Cluj Wizz are alocate 5 sau 6 avioane, la Debrecen 1 avion iar Ryanair are 1 avion la Timisoara. Oare d-l Pasc in ce limba negociaza la secret? Mai bine ar face CJ sosea pe 2 benzi de la Oradea la Debrecen ca sa putem si noi calatori pana acolo civilizat ca d-l Pasc e plecat la negocieri. Apropo, felicitari ptr pista!
Postat 29 Ianuarie 2016, 22:06 de Klaus_Sebastian
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2746 RON
  • 1 EUR = 4.7786 RON
  • 1 HUF = 0.0145 RON