URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 29 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cele mai multe statui le veți găsi ori în țările mari, foste imperii, ori, paradoxal, în cele mai mărunte. Din prima categorie face parte, de pildă, Marea Britanie, unde personalitățile abundă și era păcat să nu fie imortalizate. La polul opus mi s-a părut a fi Macedonia de Nord, unde, la o populație de nici trei milioane de locuitori, sunt o grămadă de lucrări de for public...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Doi necăjiți din Bihor au devenit primii români pe care justiția noastră i-a condamnat la închisoare, ce-i drept cu amânare, pentru că în 2021 și-au retras copiii de la școala din Bratca. Cazul a ajuns în instanță după ce școala a anunțat Poliția și DGASPC, iar Parchetul Aleșd i-a inculpat pentru împiedicarea dreptului la educație.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pentru cine veți vota pentru a ocupa funcția de primar al Oradiei, la alegerile din 9 iunie?








De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 10 mai 2024, Președintele României a promulgat un proiect de lege inițiat în 2023 de doi celebri parlamentari (Ion-Marcel Ciolacu și Nicolae-Ionel Ciucă), prin care se schimbă radical regimul infracțiunii de evaziune fiscală, în sensul în care infractorul va plăti ca să nu mai meargă la închisoare - cu cât va plăti mai târziu, cu atât va plăti mai mult!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Epuizarea profesională, denumită și burnout, este definită de Organizația Mondială a Sănătății ca un sentiment de oboseală intensă și constantă, de pierderea controlului și de incapacitatea de a obține rezultate concrete la locul de muncă.
07 Martie 2024, 17:00

Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO)

Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
Terapie cu muzică, dans și povești, pentru copiii cu cerințe speciale din Oradea (FOTO) Foto: Paul Lelea / BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Peste o sută de copii orădeni cu cerințe educaționale speciale, provocate de dizabilitățile sau afecțiunile pe care le au, învață să-și exprime sentimentele printr-o terapie inovatoare, cea a artelor combinate.

În pași de dans, folosind diferite instrumente pentru a produce sunete sau devenind actori în povești „mișcătoare”, micuții învață să interacționeze unii cu alții, să spună cum se simt, dar și să urmărească firul unei povești.

Povești în mișcare

Inițiativa acestui proiect au avut-o profesorii Centrului Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea, care au cooptat în activități încă două școli speciale, CSEI Bonitas și CSEI Cristal, dar și patru grădinițe de masă, unde învață și copii cu cerințe educaționale speciale, cele cu numărul 30, 34, 50 și 52.

„În cadrul proiectului, ne-am propus dezvoltarea socio-emoțională a copiilor cu dizabilități, cu activități de terapie prin arte combinate, asta însemnând meloterapie, terapie prin dans și povești în mișcare”, a declarat pentru BIHOREANUL profesoara Maia Indrie, coordonatoarea proiectului.

Fiecare dintre aceste terapii îi ajută pe copii să-și dezvolte abilitățile sociale și emoționale. La povești în mișcare, micuții, alături de cadrele didactice, transpun o narațiune în gesturi, mișcări ori sunete. De exemplu, o poveste despre o pisică îi face pe copii să imite felul în care aceasta doarme, iar apoi îi face să miaune sau să alerge prin încăpere, așa cum felina fuge după un șoricel.

Terapia prin muzică

La atelierele de „Cadans”, o tehnică specială de terapie prin dans creată pentru elevii cu diferite afecțiuni sau dizabilități, ei transpun etapele vieții unui om în mișcări, începând cu o lentoare specifică nou-născuților, dezvoltarea din copilărie, haosul din adolescență ori lirismul de la finalul vieții. În timpul dansului, elevii primesc indicații de la cadrele didactice, dar au libertatea să se miște cum vor, tocmai pentru a-și explora sentimentele.

La meloterapie, în schimb, copiii și profesorii folosesc diferite instrumente sau propria voce, ca instrument. „Grupul este constituit din copii care au dizabilități severe, care nu se deplasează și care nici nu pot comunica prin limbaj verbal”, a explicat Indrie.

În schimb, la atelierele de dans și de povești în mișcare, participă copii cu dizabilități medii sau ușoare.

Vor să-l extindă

Terapia cu muzică și dans este dezvoltată în unitățile de învățământ cu o finanțare prin programul MOL România „Pentru sănătatea copiilor”, care se derulează din decembrie până în iulie.

Totuși, cadrele didactice de la CSEI nr. 1 Oradea vor să continue aceste terapii, dacă se vor dovedi benefice. „Vrem să facem și o cercetare în care să surprindem eficiența și eficacitatea acestor metode. Ne dorim chiar să extindem acest proiect, iar de anul viitor să integrăm mai multe grădinițe sau poate și școli de masă din învățământul tradițional, pentru că există un număr mare de copii cu cerințe educaționale speciale integrați în aceste unități de învățământ”, a mai spus Maia Indrie.

Pe lângă că îi ajută pe copiii cu CES, terapia prin arte combinate poate fi folositoare și pentru relația lor cu colegii sănătoși. „Dincolo de faptul că pot să învețe anumite lucruri despre corpul lor, despre modul în care se simt în relația cu ceilalți, aceste terapii vin să aducă stare de bine, și asta ne dorim”, a mai declarat profesoara.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5755 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.013 RON