URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
21 Mai 2024, 11:41

Tarom, adio monopol!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Tarom are un vechi monopol pe cursele București - Oradea, ba surse din industrie spun chiar că ruta este cea mai profitabilă a companiei. O informație intuită și din prețurile biletelor, exorbitante, și din faptul că se găsesc greu cu o zi - două înainte de zbor, iar adesea chiar deloc. 

Miercurea trecută, un orădean care trebuia să se întoarcă din Capitală n-a mai găsit bilet pentru cursa de dimineață, așa că a luat-o pe cea de Timișoara, de unde a venit adus cu mașina de un amic. Vinerea trecută, un bilet Oradea - București pentru miercurea aceasta, cu întoarcere în ziua următoare, costa 280 euro, respectiv 301 euro cu întoarcere a treia zi, sâmbătă.

Din toamnă, însă, Tarom va fi nevoită să coboare prețurile, pentru că nu va mai avea monopol, ci concurență, și încă una acerbă, din partea a două companii private. Prin însăși natura lor vor fi mai flexibile, adaptându-se rapid la piață (cu orare mai convenabile) și fiind mai ofertante (nu operează ATR-uri cu elice, ci jet-uri, deci vor fi mai confortabile și mai rapide).

Din octombrie, timp de cinci ani, HiSky va opera cinci zboruri săptămânal către și dinspre Capitală, în baza unei înțelegeri cu Air Oradea (adică Primăria și Consiliul Județean), asta pe lângă zborurile externe, pentru toate urmând să primească o subvenție de maximum 750.000 euro. 

Cu o lună mai devreme, din 15 septembrie, va zbura între Oradea - București și AnimaWings, zilnic, cu excepția sâmbetelor, la prețuri de 4 ori sub ale Tarom, cu începere de la 25 euro/sens pentru clasa economică, și fără subvenție, ceea ce atestă viabilitatea rutei. De altfel, un oficial al Christian Tour, acționarul majoritar al AnimaWings, declara recent că „Oradea a fost printre primele orașe în care un city-break a devenit relevant și pentru un oraș din România; în București există cerere pentru Oradea, pentru că este foarte ofertant orașul”. Orarul viitoarelor curse (decolare din București la ora 7.00 și aterizare la Oradea la 8.00, iar apoi retur cu decolare din Oradea la 8.45 și aterizare în Capitală la 9.45) dezvăluie că mare parte dintre pasageri vor fi bucureștenii (și nu numai) tot mai interesați să facă turism în Oradea, fără ca asta să excludă, firește, și transportarea orădenilor dinspre și către București.

Interesul pentru Aeroportul Oradea al unor companii private cu flote moderne (Boeing și Airbus) speculează atât șansa de a sparge monopolul Tarom, cât și oportunitatea că în următorii doi ani, până va fi gata modernizarea căii ferate spre Cluj, avionul se va consacra drept cea mai comodă și, iată, tot mai ieftină modalitate de deplasare spre Capitală. 

Tarom fie se va adapta, „democratizându-și” biletele, fie va păstra ruta cu prețul unor pierderi considerabile, poate până va fi nevoită să și renunțe la ea. Cum, însă, nici măcar statul nu poate abandona cea mai profitabilă afacere, pariez pe prima variantă: avionul între Oradea și București va fi, ani buni de acum înainte, tot mai accesibil tuturor.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
KP
Nu te plictisești??
Postat 21 Mai 2024, 22:04 de Sandu2100
Toate balivernele emise de vorbitorii gazetei PNL ...
... sunt la viitor. Rare și extrem de insistente mediatic sunt realizările de fapt. Iar dintre acestea, majoritatea țin de alți ordonatori de credite, principali ori secundari după caz.
Postat 21 Mai 2024, 16:55 de KP
Evident
Mihaita, nu vor fi toate scaunele 25€, cu doar primele ….xșpe locuri din avion. Si cu Ryan si Wizz ai zburat la 4,99€, 8,99, 10€. Luat fin timp, Nu de pe azi pe maine, adevarat. Dpdv asta comparatia era gresita, sa iau pretul maxim de la Tarom si ce minim de la Anima. Dar si 25 vs 90, tot e de 3x mai ieftin.
Postat 21 Mai 2024, 14:24 de unu
Bine punctat Maiketroll
Dar UE nu e america si se pare ca accepta monopoluri locale, cu captivitatea consumatorului, la fel cum cereau unii concurenta la CET
Postat 21 Mai 2024, 14:20 de unu
@unu
Ai dreptate, pe când un coment similar, o alternativă la RER?
Postat 21 Mai 2024, 13:56 de Maikeltroll
Aberezi unu
Fa un calcul unu, cu 25 euro nu scoti cheltuielile. Pana in Bucuresti un avion consuma cam 3 tone de carburat. Unde mai adaugi restul cheltuielilor.
Postat 21 Mai 2024, 13:15 de Mihaita
Nu sare la ochi, deja existau curse Oradea Bucuresti
Dar e foarte bine ca se sparge acest monopol, dupa cum bine prezinta analiza din articol! Nu ca ii doarim raul, retragerea din Oradea sau falimentul Tarom, insa concuranta e buna si e timpul ca Tarom sa se miste mai cu spor, sa faca reforme, sa ieftinteasca bilete, sa se adapteze la secolul 21. Inredt, sa rezoste cirsele negociate si anuntate si sa revina un low cost cu vreo 6 destinatii, sa mai adauge inca 220.000 pasageri pe an, ca si in 2018-2019. La 300€ cat costa Taromul plin pana la Bucuresti, zbori cu Lot prin WAW in orice capitala europeana. Concurenta pe piata libera e buna: ieftinire pana la chiar 25€ cu privatii.
Postat 21 Mai 2024, 12:47 de unu
Mai e pana in octombrie
Stati calmi, pana in octombrie se anuleaza . In ultimii 4 ani s-au promis zeci de curse cu nspe firme. Iar credeti in povesti de adormit copii?
Postat 21 Mai 2024, 12:12 de Mihaita
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON