OTL înfiinţează trei noi trasee care să lege oraşul de parcul industrial Eurobusiness.
"Zona din Şoseaua Borşului a cunoscut o importantă dezvoltare. În fiecare perioadă a crescut numărul locurilor de muncă din parcul industrial, fapt pentru care va trebui să ne creştem şi noi capacitatea de transport în comun, frecvenţa acestuia şi numărul de trasee", a declarat primarul Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la OTL.
Conducerea municipalităţii se aşteaptă ca numărul angajaţilor care fac naveta în parcul Eurobusiness să crească în continuare, de aceea a hotărât înfiinţarea a încă trei linii de autobuz care să deservească platforma industrială.
Astfel, linia de autobuz 24 va porni de la podul rutier de pe şoseaua de centură şi va ocoli zona industrială prin spatele CET-ului, pe strada Uzinelor, pentru a deservi angajaţii Adeplast, Premagro, GMAB şi Proges, cu întoarcere în sensul giratoriu de lângă Sinteza, peste drum de parcul industrial.
Linia de autobuz 26 va lega intersecţia bulevardelor Dacia şi Decebal de zona industrială, cu întoarcere în interiorul parcului Eurobusines. Cursa va avea staţii în strada Spartacus, Dacia (Zig-Zag), podul CFR, Electrocentrale, prima intrare în parcul Eurobusiness, sensul giratoriu de la parcul industrial, iar în interiorul platformei Eurobusiness la SHC, Emerson şi Plexus.
"Linia 26 va intra în parcul industrial pe o stradă şi va ieşi pe o alta pentru a veni înapoi. Ne aşteptăm la un aflux mare de călători, mai ales la începutul şi sfârşitul schimbului de lucru", a explicat directorul OTL, Csuzi Istvan.
Reprezentanţii societăţii de transport local sunt de părere că această cursă va fi atât mai căutată cu cât mai multe companii şi-au anunţat intenţia de a face angajatări. Emerson, spre exemplu, a anunţat că va înfiinţa 500 de noi locuri de muncă până la sfârşitul anului.
Cea mai scurtă rută o va avea autobuzul de pe linia 27, care va lega capătul liniei de tramvai din Şoseaua Borşului de parcul industrial cu staţii la Faist, SHC, Emerson şi Plexus. "Va fi o cursă de tip pendul, care va asigura legătura între staţia de tramvai de la Sinteza şi parcul industrial. Aceasta va funcţiona mai ales când se face schimbul. Va prelua oamenii de la tramvai şi îi va duce la locurile de muncă, şi invers, astfel încât aceştia să nu mai fie nevoiţi să meargă între 2 şi 4 kilometri pe jos", a declarat Csuzi.
Directorul OTL a mai spus că, în timp, cursele regulate vor înlocui actualele curse speciale cu care firmele de pe platforma industrială îşi transportă angajaţii la locul de muncă şi înapoi. "Introducerea acestor curse va fi un avantaj pentru angajaţi. În locul autobuzului fix care îi ia din diferite locuri, aceştia vor putea beneficia de un card OTL cu care să circule pe toate traseele din oraş, cu atât mai mult cu cât companiile pot să îşi deducă din profit costurile de transport. Vom avea o ofertă cu reduceri pentru aceste firme", a spus Csuzi.
Primele autobuze de pe cele trei linii ar putea să intre în circulaţie încă de la începutul săptămânii viitoare.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.