URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Noiembrie 2021, 14:59

Se mișcă: proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor

Se mișcă: proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică, postându-l pe propriul site, proiectul viitoarei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea studiului de fezabilitate a proiectului privind electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor ca lucrare de utilitate publică.

Persoanele interesate pot face propuneri și sugestii pe marginea proiectului de act normativ până la 29 noiembrie 2021, anunță site-ul Ministerului Transporturilor în legătură cu proiectul electrificării liniei pe 166,216 km, estimat la 9,49 miliarde lei, și care prevede, de asemenea, reabilitarea gărilor de pe traseul cuprins între Episcopia Bihor și Cluj Napoca.

Finanţarea investiției se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Planul electrificării căii ferate Episcopia Bihor - Cluj Napoca a fost inclus în Master Planul General de Transport al României în 2016, când orădeanul Marcel Boloș era secretar de stat în minister.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
CrisDumi aka KP
Ce ma intereseaza pe mine asta ca de cand era master-planul, ma intereseaza cine face si cand se face. Ca asa , si Burebista isi dorea aeroport la Zalau, planu e de pe atunci . Bolojan isi are meritul aici
Postat 24 Noiembrie 2021, 20:01 de Sandu2100
Master Planul pentru Transporturi (varianta finală) este realizat încă din 2004.
Atunci au fost încheiate actualizările și reactualizările unor studii și proiecte majore, care au făcut obiectul Programului General de Aderare a României la Uniunea Europeană. Nu mai bateți câmpii cu introducerea sau realizarea unui alt plan, după 2007 când toate au fost bătute în cuie la Bruxelles definitiv sau cu termen minim 2038. Marcel Boloș, când s-a inventat prima variantă a Master Planului de Transport (cu includere în Ten_EU în 1996), abia făcea ochi cum să se lipească ca bugetar pe la Primăria Oradea. În 2016, când ziceți voi că ar fi fost inclus studiul în MPT, Boloș tocmai ieșise de sub fundul lui Bolojan și mulțumea public, pentru numirea politică la Transporturi, lui Eduard Helvig. Bașca faptul că Boloș nu s-a ocupat nicio clipă de căile de transport, fiind pus șefuleț "de paie" la Autoritatea de Management și neavând niciun rol decizional, decât de evaluare decorativă a hârtiilor ce ajungeau și la Bruxelles.
Postat 24 Noiembrie 2021, 10:27 de KP
Dacă n-ar fi de râs, ar fi de plâns.
Proiectul de electrificare a căii ferate Oradea - Cluj-N. este redactat, îndosariat și arhivat pentru consultare tehnică, încă din anii '80. Ce să se mai dezbată, măi caraghioșilor?
Postat 24 Noiembrie 2021, 10:12 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON