URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 30 NOIEMBRIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
După calculele edililor, iarna asta vom plăti mai mult la încălzire în sistem cetralizat, cu 40%. Iar Primăria va compensa creșterea gazului cu 25%. Problema nu e nici la Birta, nici la orădeni, nici măcar la Uniunea Europeană. Scumpirea gazului și a curentului se manifestă la nivel mondial, așa că nici Joe Biden nu ne-ar scuti de aceste măriri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Retrogradat de propriul partid dintr-un post de eurodeputat într-unul de consilier local în Oradea, PSD-istul Emilian Pavel a oferit vinerea trecută, în şedinţa "parlamentului" municipal, o mostră de satisfacţie pigmee. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre coaliţia între adversarii politici PSD şi PNL, care vor guverna România împreună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Practic, de pe o zi pe alta, după două săptămâni de vacanţă şcolară forţată în care nu au făcut absolut nimic, autorităţile au stabilit brusc că se vor deschide doar şcolile în care există o rată de vaccinare de peste 60% în rândul cadrelor didactice. Dincolo de faptul că măsura nu are o logică medicală, modul în care a fost dispusă nu are nicio legătură cu legea...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Campania de vaccinare gratuită a fetiţelor din clasa a IV-a reprezintă o şansă reală de prevenţie a cancerului de col uterin, boală a cărei mortalitate ne situează pe primul loc în Europa. Din păcate, politizarea şi informarea defectuoasă privind beneficiile acestei campanii, care s-a dorit a fi onestă şi benefică pentru sănătate, a determinat refuzarea vaccinării de către mulţi, mult prea mulţi părinţi, în necunoştinţă de cauză...
23 Noiembrie 2021, 14:59

Se mișcă: proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor

Se mișcă: proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică, postându-l pe propriul site, proiectul viitoarei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea studiului de fezabilitate a proiectului privind electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor ca lucrare de utilitate publică.

Persoanele interesate pot face propuneri și sugestii pe marginea proiectului de act normativ până la 29 noiembrie 2021, anunță site-ul Ministerului Transporturilor în legătură cu proiectul electrificării liniei pe 166,216 km, estimat la 9,49 miliarde lei, și care prevede, de asemenea, reabilitarea gărilor de pe traseul cuprins între Episcopia Bihor și Cluj Napoca.

Finanţarea investiției se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Planul electrificării căii ferate Episcopia Bihor - Cluj Napoca a fost inclus în Master Planul General de Transport al României în 2016, când orădeanul Marcel Boloș era secretar de stat în minister.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
CrisDumi aka KP
Ce ma intereseaza pe mine asta ca de cand era master-planul, ma intereseaza cine face si cand se face. Ca asa , si Burebista isi dorea aeroport la Zalau, planu e de pe atunci . Bolojan isi are meritul aici
Postat 24 Noiembrie 2021, 20:01 de Sandu2100
Master Planul pentru Transporturi (varianta finală) este realizat încă din 2004.
Atunci au fost încheiate actualizările și reactualizările unor studii și proiecte majore, care au făcut obiectul Programului General de Aderare a României la Uniunea Europeană. Nu mai bateți câmpii cu introducerea sau realizarea unui alt plan, după 2007 când toate au fost bătute în cuie la Bruxelles definitiv sau cu termen minim 2038. Marcel Boloș, când s-a inventat prima variantă a Master Planului de Transport (cu includere în Ten_EU în 1996), abia făcea ochi cum să se lipească ca bugetar pe la Primăria Oradea. În 2016, când ziceți voi că ar fi fost inclus studiul în MPT, Boloș tocmai ieșise de sub fundul lui Bolojan și mulțumea public, pentru numirea politică la Transporturi, lui Eduard Helvig. Bașca faptul că Boloș nu s-a ocupat nicio clipă de căile de transport, fiind pus șefuleț "de paie" la Autoritatea de Management și neavând niciun rol decizional, decât de evaluare decorativă a hârtiilor ce ajungeau și la Bruxelles.
Postat 24 Noiembrie 2021, 10:27 de KP
Dacă n-ar fi de râs, ar fi de plâns.
Proiectul de electrificare a căii ferate Oradea - Cluj-N. este redactat, îndosariat și arhivat pentru consultare tehnică, încă din anii '80. Ce să se mai dezbată, măi caraghioșilor?
Postat 24 Noiembrie 2021, 10:12 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3853 RON
  • 1 EUR = 4.949 RON
  • 1 HUF = 0.0134 RON