URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 28 IANUARIE 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De zeci de ani se vântură ideea că Oradea are cele mai mici salarii din ţară, plus, evident, cele mai mari taxe. Mitul ăsta a fost demontat de cifrele statistice care arată că Bihorul a trecut de pe locul 39 pe 25, iar, dacă trendul se păstrează, n-ar fi exclus ca în 7-8 ani să intrăm în top 10.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce românii "se râd" că ar merita o zi liberă ca să dezbată cazul Djokovic, chestiunea energiei ticăie ca o bombă, atât de eficientă încât poate tranşa noul război rece dintre fosta URSS şi NATO, la doi paşi de noi. Acribia şi competenţa cu care "analizăm" situaţia de la antipozi nu ne scuteşte, însă, de facturi la gaz şi electricitate, pentru a căror rezolvare, ce să vezi, nu avem nici minuţie, nici pricepere.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
A început vaccinarea anti-Covid a copiilor cu vârste între 5 şi 11. Vă veţi vaccina copilul?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În contextul în care în ţara noastră se petrec numeroase accidente rutiere soldate cu consecinţe tragice, guvernanţii noştri încearcă să îi determine pe conducătorii auto să fie mai atenţi în trafic, pentru a reuşi să evite astfel de evenimente nedorite printr-o atenţie sporită şi o conduită cu caracter preventiv.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). În mod normal, ficatul conţine 2-4% grăsimi.
23 Noiembrie 2021, 14:59

Se mișcă: proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor

Se mișcă: proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică, postându-l pe propriul site, proiectul viitoarei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea studiului de fezabilitate a proiectului privind electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor ca lucrare de utilitate publică.

Persoanele interesate pot face propuneri și sugestii pe marginea proiectului de act normativ până la 29 noiembrie 2021, anunță site-ul Ministerului Transporturilor în legătură cu proiectul electrificării liniei pe 166,216 km, estimat la 9,49 miliarde lei, și care prevede, de asemenea, reabilitarea gărilor de pe traseul cuprins între Episcopia Bihor și Cluj Napoca.

Finanţarea investiției se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Planul electrificării căii ferate Episcopia Bihor - Cluj Napoca a fost inclus în Master Planul General de Transport al României în 2016, când orădeanul Marcel Boloș era secretar de stat în minister.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
CrisDumi aka KP
Ce ma intereseaza pe mine asta ca de cand era master-planul, ma intereseaza cine face si cand se face. Ca asa , si Burebista isi dorea aeroport la Zalau, planu e de pe atunci . Bolojan isi are meritul aici
Postat 24 Noiembrie 2021, 20:01 de Sandu2100
Master Planul pentru Transporturi (varianta finală) este realizat încă din 2004.
Atunci au fost încheiate actualizările și reactualizările unor studii și proiecte majore, care au făcut obiectul Programului General de Aderare a României la Uniunea Europeană. Nu mai bateți câmpii cu introducerea sau realizarea unui alt plan, după 2007 când toate au fost bătute în cuie la Bruxelles definitiv sau cu termen minim 2038. Marcel Boloș, când s-a inventat prima variantă a Master Planului de Transport (cu includere în Ten_EU în 1996), abia făcea ochi cum să se lipească ca bugetar pe la Primăria Oradea. În 2016, când ziceți voi că ar fi fost inclus studiul în MPT, Boloș tocmai ieșise de sub fundul lui Bolojan și mulțumea public, pentru numirea politică la Transporturi, lui Eduard Helvig. Bașca faptul că Boloș nu s-a ocupat nicio clipă de căile de transport, fiind pus șefuleț "de paie" la Autoritatea de Management și neavând niciun rol decizional, decât de evaluare decorativă a hârtiilor ce ajungeau și la Bruxelles.
Postat 24 Noiembrie 2021, 10:27 de KP
Dacă n-ar fi de râs, ar fi de plâns.
Proiectul de electrificare a căii ferate Oradea - Cluj-N. este redactat, îndosariat și arhivat pentru consultare tehnică, încă din anii '80. Ce să se mai dezbată, măi caraghioșilor?
Postat 24 Noiembrie 2021, 10:12 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4182 RON
  • 1 EUR = 4.9453 RON
  • 1 HUF = 0.0138 RON