URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 15 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Vă mai amintiți ce circ a fost cu construirea podului din zona Sovata? Sau ce scandal cu drumul expres, unde specialiști în trafic (probabil în traficul de țigări) estimau că pe acesta nu va circula nimeni, iar acum se merge aproape bară la bară? Dar despre inutilitatea pasajului Magheru, unde Primăria e acuzată că n-a făcut destul de larg subteranul, pentru parcarea mașinilor celor care își scot copiii de la Oltea Doamna?
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Mândria orădenilor (oricum umflată by default, căci bihorenii-s nialcoși încă din și prin născare) că au cea mai modernă Unitate de Primire a Urgențelor din țară poate suferi serios după ce, accidental, a ieșit la iveală că noua clădire are câteva beteșuguri. La fel și mândria Primăriei.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Potrivit noii reglementări, contestaţia este de competenţa instanţei ierarhic superioare, care o soluţionează în complet format din 3 judecători. Când procesul se judecă la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, contestaţia se soluţionează în completul de 5 judecători, iar când procesul îl judecă un complet de 5 judecători, contestaţia se soluţionează de un alt complet de 5 judecători.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Clima (de la grecescul klima care înseamnă înclinaţia razelor solare) reprezintă regimul caracteristic al vremii unei regiuni pe timp îndelungat. Regimul climatic se caracterizează printr-o relativă stabilitate, modificările putând fi urmărite numai prin observaţii îndelungate şi pe perioade lungi de timp.
23 Noiembrie 2021, 14:59

Se mișcă: proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor

Se mișcă: proiectul electrificării căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, pus în dezbatere de Ministerul Transporturilor foto arhivă BIHOREANUL
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică, postându-l pe propriul site, proiectul viitoarei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea studiului de fezabilitate a proiectului privind electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor ca lucrare de utilitate publică.

Persoanele interesate pot face propuneri și sugestii pe marginea proiectului de act normativ până la 29 noiembrie 2021, anunță site-ul Ministerului Transporturilor în legătură cu proiectul electrificării liniei pe 166,216 km, estimat la 9,49 miliarde lei, și care prevede, de asemenea, reabilitarea gărilor de pe traseul cuprins între Episcopia Bihor și Cluj Napoca.

Finanţarea investiției se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Planul electrificării căii ferate Episcopia Bihor - Cluj Napoca a fost inclus în Master Planul General de Transport al României în 2016, când orădeanul Marcel Boloș era secretar de stat în minister.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
CrisDumi aka KP
Ce ma intereseaza pe mine asta ca de cand era master-planul, ma intereseaza cine face si cand se face. Ca asa , si Burebista isi dorea aeroport la Zalau, planu e de pe atunci . Bolojan isi are meritul aici
Postat 24 Noiembrie 2021, 20:01 de Sandu2100
Master Planul pentru Transporturi (varianta finală) este realizat încă din 2004.
Atunci au fost încheiate actualizările și reactualizările unor studii și proiecte majore, care au făcut obiectul Programului General de Aderare a României la Uniunea Europeană. Nu mai bateți câmpii cu introducerea sau realizarea unui alt plan, după 2007 când toate au fost bătute în cuie la Bruxelles definitiv sau cu termen minim 2038. Marcel Boloș, când s-a inventat prima variantă a Master Planului de Transport (cu includere în Ten_EU în 1996), abia făcea ochi cum să se lipească ca bugetar pe la Primăria Oradea. În 2016, când ziceți voi că ar fi fost inclus studiul în MPT, Boloș tocmai ieșise de sub fundul lui Bolojan și mulțumea public, pentru numirea politică la Transporturi, lui Eduard Helvig. Bașca faptul că Boloș nu s-a ocupat nicio clipă de căile de transport, fiind pus șefuleț "de paie" la Autoritatea de Management și neavând niciun rol decizional, decât de evaluare decorativă a hârtiilor ce ajungeau și la Bruxelles.
Postat 24 Noiembrie 2021, 10:27 de KP
Dacă n-ar fi de râs, ar fi de plâns.
Proiectul de electrificare a căii ferate Oradea - Cluj-N. este redactat, îndosariat și arhivat pentru consultare tehnică, încă din anii '80. Ce să se mai dezbată, măi caraghioșilor?
Postat 24 Noiembrie 2021, 10:12 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.745 RON
  • 1 EUR = 4.8909 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON