URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 22 APRILIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E lungă şi tristă povestea cu dealul Ciuperca. Un proiect prost, o implementare superficială şi consecinţele nu au întârziat să apară. Sigur, constructorul se va apăra dând vina pe proiectant, iar acesta pe executant. Dar orice inginer cu puţină experienţă şi-ar fi dat seama că e riscant să pui în operă o lucrare cu studiul geo făcut pe genunchi, în birou.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu, titlul nu e o glumă! Dacă Sandu Lungu, carismaticul luptător care a pus Bihorul pe hartă cu pumnul său necruţător şi dimensiunile sale respectabile, s-a pus în fruntea unei "armate" de protestatari cu care a bătut străzile Oradiei, dacă a pus mâna pe megafon pentru a se adresa mulţimii, asemenea unui lider politic, nu e de glumă...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce la Bucureşti pluseriştii înfuriaţi de mazilirea Arhanghelului Vlăduţ ameninţă cu ieşirea de la guvernare şi sunt iluminaţi de revelaţia că Ludovic Orban, până mai ieri personificarea "Ciumei galbene", este de fapt "partener de nădejde", nu ca rockerul Cîţu, cel degrabă vărsător de sânge de om nou nevinovat, în Oradea cele două formaţiuni îşi pregătesc în pace şi armonie, împreună cu UDMR, împărţirea instituţiilor deconcentrate din judeţ.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Când l-au numit la Sănătate a doua oară, Vlăduţ a fost asemenea unui ginerică intrat într-o familie mafiotă supraprotectivă cu tânăra mireasă, familie care deţine controlul total asupra vieţii tânărului cuplu, inclusiv asupra aspectelor intime dintre cei doi tineri însurăţei. Doar că în cazul acesta, Sănătatea nu e tinerică deloc, e mai degrabă o hoaşcă rămasă nemăritată până la adânci bătrâneţi, care a uitat vremurile în care era tânără şi frumoasă, şi căreia îi place acum doar să se lase mulsă pervers şi să consume tineri imberbi cu carnea rozulie şi fragedă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Considerați că după vacanța de Paști ar trebui reluate cursurile în şcoli, cu prezență fizică?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 12 aprilie 2021, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a pronunţat una dintre cele mai discutabile decizii din întreaga sa istorie. Într-o decizie obligatorie, pronunţată în recurs în interesul legii, Instanţa Supremă a stabilit că "instanţa de judecată învestită cu soluţionarea plângerii contravenţionale formulate împotriva unui proces-verbal de contravenţie prin care s-a aplicat sancţiunea complementară a suspendării temporare a exercitării dreptului de a conduce un autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai, NU are posibilitatea să examineze proporţionalitatea acestei sancţiuni complementare".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ulcerul duodenal este o boală cronică ce afectează circa 10% din populaţie şi care prezintă o tendinţă de scădere, mai ales în ţările dezvoltate. Frecvenţa este asemănătoare la ambele sexe, iar evoluţia bolii este spre vindecare şi apoi reapariţie (aproximativ 60% din ulcererele duodenale vindecate reapar în decurs de un an, iar 80-90%  în decurs de 2 ani).
05 Martie 2021, 15:20

S-a decis traseul viitoarei șosele de centură Beiuș-Ștei: CNAIR a optat pentru cea de acum 10 ani, dar în două etape

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Judeţean Bihor a anunţat că în urma analizării celor trei variante de traseu propuse pentru şoseaua de ocolire Beiuş, comisia tehnico-economică a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a decis realizarea celei mai vechi, care a fost abandonată cu 10 ani în urmă. Într-o primă etapă, însă, va fi realizată doar o parte din vechiul proiect, cealaltă fiind reportată pentru viitorul exerciţiu financiar al UE, care asigură grosul finanţării.

Varianta 1 ar urma să fie împărţită în două sectoare, unul care ocoleşte doar municipiul Beiuş, iar altul care urmează să ocolească şi celelalte localităţi până la Ştei. Numai că finanţare există doar pentru primul sector.

Cea mai lungă şi scumpă

În varianta 1, propusă şi în 2010, dar abandonată de atunci de către CNAIR, aşa cum a explicat luna trecută preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, şoseaua ar urma să aibă o lungime de 27,2 kilometri, dar după analiza realizată recent de comisia tehnico-economică a Companiei s-a decis ca într-o primă etapă să fie executat doar un sector de 7,3 km.

Potrivit unui comunicat emis vineri de CJ Bihor, primul sector se va desprinde din DN 76 Deva - Oradea la kilometrul 120+019 şi revine pe drumul naţional la kilometrul 124+940, traversând Crişul Negru şi drumul comunal DC 231, virând apoi la dreapta şi continuând traseul paralel cu DN 76, pentru a ocoli pe la vest Beiuşul. În continuare, traseul traversează o cale ferată şi încă o dată râul Crişul Negru, apoi virează la dreapta şi merge aproximativ perpendicular pentru a reveni în DN76.

Proiectul şoselei ocolitoare prevede, aşadar, construirea a două poduri peste Crişul Negru şi a trei pasaje supraterane.

Pe sectoare

"Varianta 1 a fost aleasă datorită procedurilor avansate de exproprieri, fiind deja stabilit un culoar liber de sarcini pentru viitoarea centură", se explică în comunicatul CJ Bihor despre proiectul finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Infrastructură Mare- POIM 2014-2020.

Comunicatul mai precizează, citându-l pe preşedintele Bolojan, că CJ Bihor va actualiza indicatorii tehnico-economici ai proiectului din 2010. "După actualizarea documentaţiei, despre care estimăm că va dura trei luni, urmează lansarea licitaţiei pentru execuţia lucrărilor. Dacă lucrurile merg bine, lucrările ar putea începe în această toamnă, astfel încât la finalul anului 2023 să se poată circula pe noul drum care ocoleşte municipiul Beiuş", afirmă Bolojan.

În ce priveşte al doilea sector, în lungime de 20 km, acesta ar putea fi realizat ulterior, în viitoarele programe de finanţare, mai arată comunicatul CJ Bihor.

Proiectul iniţial presupunea realizarea şoselei de ocolire Beiuş - Ştei cu o lungime de 27,2 kilometri, un contract pentru realizarea acestuia fiind semnat în 5 octombrie 2016, cu o valoare uriaşă, de 257,413 milioane lei fără TVA, iar lucrarea urma să fie finalizată în 2019. Contractul a fost reziliat însă în octombrie 2019, la un stadiu fizic de 0%. În prezent, valoarea actualizată a acestei variante este echivalentă sumei de 154,3 milioane euro.

Mai scurte, dar respinse

Amintim că pe 8 februarie preşedintele CJ Bihor, instituţie care a încheiat un parteneriat cu CNAIR pentru realizarea centurii Beiuş-Ştei, a prezentat public trei variante.

Pe lângă cea din 2010, Bolojan a arătat că o a doua variantă ar fi urmat să aibă o lungime de 6,4 km şi o valoare estimată de 32,5 milioane euro, iar o alta o lungime de 6,8 km şi o valoare estimată de 32,7 milioane euro.

Aceasta din urmă a şi fost preferată de conducerea CJ Bihor chiar dacă ar fi traversat un teren al unei unităţi militare din Beiuş, deoarece ar fi permis şi realizarea unui parc industrial în acest municipiu.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1031 RON
  • 1 EUR = 4.926 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON