URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 Iulie 2017, 16:56

Românii, printre ultimii pe harta IQ-ului în Europa

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Richard Lynn, profesor de psihologie, şi Tatu Vanhanen, profesor de ştiinţe sociale, dezvăluie în cartea lor "Inteligenţa: Un concept unificator pentru ştiinţele sociale" cum arată harta IQ-ului în Europa. 

Potrivit acesteia, în Europa, România se află pe ultimele locuri, cu un IQ mediu de 91. Îi depăşim pe sârbi, albanezi, muntenegreni şi suntem la egalitate cu macedonii. În schimb, campioni sunt finlandezii, cu un IQ mediu de 101, urmaţi de Estonia, Olanda şi Elveţia, toate cu IQ mediu 100.

În lume, România ocupă locul 13 din 43, la egalitate cu Armenia, Georgia, Kazahstan şi Vietnam. Trebuie însă menţionat faptul că harta mondială a IQ-ului are o vechime de peste 10 ani, neexistând cercetări mai recente, ceea ce înseamnă că lucrurile ar putea arăta complet diferit astăzi, notează Digi24.ro.

Aceeaşi profesori arată că IQ-ul mediu în Europa este în scădere. Dacă din 1930 până în ultimii ani IQ-ul populaţiei europene a crescut pe fondul accesului la educaţie şi a condiţiilor mai bune de trai, mai multe studii realizate din 2013 până în 2017 arată că IQ-ul mediu este în scădere. Specialiştii pun acest trend pe seama unor "cauze biologice": îmbătrânirea populaţiei şi scăderea natalităţii, arată aceeaşi sursă.

Coeficientul de inteligenţă este, de multe ori, interpretat greşit drept acea inteligenţă genetică sau nativă a unei persoane. De fapt, o persoană cu studii este capabilă să rezolve corect şi mai rapid problemele de logică din testele de inteligenţă. 

Asta înseamnă că nivelul mediu al coeficientului de inteligenţă poate fi un indicator bun pentru calitatea sistemului de educaţie dintr-o ţară.

Aşa se explică şi de ce nivelul mediu al IQ-ului a fost în creştere în ultimele decade, pe măsură ce accesul la educaţie a crescut, iar ţări precum Finlanda, Danemarca sau Suedia au pus în mişcare reforme ale educaţiei, menite să crească numărul persoanelor care termină o facultate, comentează Digi24.ro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
24 Comentarii
citat de la D. Funeriu
M-am săturat ca toți nenorociții analfabeți științific să vină cu "păreri", pentru că, nu-i așa, toată lumea are dreptul la părere. Băbăieți: cine are părerea că 1+1 = 3 își exercită dreptul la cretinism, nu dreptul la părere. Și cine se ia după el... și mai și
Postat 31 Iulie 2017, 21:27 de sasi
@oarecine
Hai sa-ti citez cel mai bun ministru al educatiei ce a avut Romania, D. Funeriu:
Postat 31 Iulie 2017, 21:21 de sasi
@oarecine
Chiar esti asa de idiot sa crezi ca vaccinurile sunt vatamatoare? Voua ar trebui sa vi se ridice dreptul de vot pe motivul ca sunteti prea prosti ca sa intelegeti lumea. Sincer. Lumea vie este rezultatul evolutiei biologice prin selectia naturala. Selectia naturala, ca si gravitatia si celelalte forte naturale, ar putea fi rezultatul actului de creatie. dar sa crezi ca ai fost creat de catre un zeu, trebuie sa fii tembel/retardat, care ignora toata realitatea ce il inconjoara. Nu inteleg ce problema ai cu LGBTQI... mai ales ca tii de una din religiile fondate pe baza invaturilor unor "poponari".
Postat 31 Iulie 2017, 21:13 de sasi
" Tocmai ca am vrut sa va ridic"
sasi, tu n-ai de unde să mă ridici - eu sunt creația Lui Dumnezeu. Tu trage-te de șireturi din supa primordială din care au evoluat amoebele, paramecii, amfibienii, maimuțele, apoi tu. Auzi la el: crede în vaccinurile dovedite ca fiind clar vătămătoare. Cu ce ne vei mai lumina data viitoare, drepturile lgbtqi și cum naiba s-or mai numi ?
Postat 31 Iulie 2017, 20:58 de Oarecine
@oarecare
Si tu esti o maimuta. Ca orice om. Specia umana este o specie de maimute (primate). Este realitatea stiintifica incontestabila. Iar nu inteleg de ce spui ca am facut prost pe cineva? Tocmai ca am vrut sa va ridic (cu spui tu, dupa nivelul occidental). Faptul ca cei cu IQ scazut sunt religiosi este un lucru bine cunoscut, dovedit stiintific in repetate randuri. Deci a fost o constatare. Iar dupa constatare se cauta solutii. Evident, nimic nu este alb sau negru. Gasesti si persoane inteligente cu un anumit nivel de religiozitate - cei care spera sa existe ceva. Problema este ca religiosii fundamentalisti, adica toti care neaga realitatea stiintificica (fie big-bang, fie evolutie, fie vaccinurile), nici macar de atat nu au fost in stare sa-i multumeasca lui Darwin ca le-a salvat zeul lor. Au primit (sau mai mult zeul lor a primit) un colac de salvare in realitatea evolutiei biologice dar au fost si sunt prea prosti sa inteleaga, ca nici macar propria lor credinta nu cunosc.
Postat 31 Iulie 2017, 16:30 de sasi
@sasi - sunt pline cimitirele de atei
Tare și-ar mai dori acum să mai aibă o șansă, dar de unde se află sufletele lor, nu li se mai oferă una. O viață avem și scopul este mântuirea. Aaa..., scuze, vorbesc cu o maimuță, deci de unde suflet?
Postat 31 Iulie 2017, 14:24 de Oarecine
@sasi
Fii sincer:de la care mare filosof ateu citire ai ajuns la concluzia că cei spirituali sunt proști?La acel mare adevăr pe care se pare că nu poți să-l demonstrezi.Eu am vrut să-ți demonstrez că diferența întărește regula
Postat 31 Iulie 2017, 11:55 de crisan
@sasi
În occidentu ateu,dacă ești prost ăia nu râd de tine,ci îți dă o mână de ajutor,îți respectă opiniile,sunt corecți.La noi,nu contează de care suntem,atei sau spirituali,suntem yn popor stresat,corupt,mincinos în cea mai mare parte
Postat 31 Iulie 2017, 11:24 de crisan
@crisan
Nu, nu fac prosti pe altii. Constat un adevar. Exact cum se face si in occident :) ca acest adevar trebuie zis mai vehement? Da. Dawkins stie de ce ;) Te uiti si la acest studiu si iti dai seama ca in tarile agnostice nivelul intelectual mediu este mult mai ridicat. Atat. Concluziile se trag de la sine. Iar cat despre originea ateismului, gresesti profund. Darwin nu are treaba cu ateismul cum nici cel mai mare adevar stiintific, evolutia biologica nu are treaba cu zeitati. De exemplu idea selectiei naturale (termenul evolutie este un termen bisericesc) a fost adoptata intr-un mod distorsionat de catre capitalism (gresit, deja am explicat de ce) si de crestini (nazistii). Ateismul are radacini vechi, practic de cand apar persoane care incep sa gandeasca (sa inteleaga mai bine lumea), exista ateism. Termenul in sine, cred ca a inceput sa fie utilizata din anii 1700. Dar deja in India, pe langa scolile religioase deja existau scoli agnostice/ateiste unde exclusiv stiinta (filosofie) se facea. Cel putin stim ca acum de 2600 de ani funtionau aceste scoli.
Postat 31 Iulie 2017, 09:52 de sasi
@sasi
Cel puțin eu,nu l-am zeificat pe Ceaușescu,cel puțin îl înjuram,și ca mine mulți atei,degeaba încerca sistemu să-l zeifice.Tu se pare că nu prea ai cu ateismu occidental mare lucru,din moment ce faci proști pe alții.Ții mai mult de ateismu incisiv caracteristic sovietic,comunist.Ateii occidentali au o morală mult mai mare. Ateismu comunist și cel necomunist au aceleași rădăcini darwino-marxiste.Cu toate că Darwin am înțeles că era credincios.Aici,nu contează de care suntem,(ateu sau credincios)tot corupți,hoți și mincinoși suntem,tot mizerie peste tot facem,ne vindem pădurile pentru doi lei...
Postat 31 Iulie 2017, 09:28 de crisan
@oarecine
Hai sa presupunem, ca nu este corelata cu religiozitatea. Atunci ar insemna ca romanii sunt prosti din motive genetice. Este mai bine ce sustii tu? Cine denigreaza neamul? In afara ca am zis adevarul, am si salvat poporul roman de la "sunt astia prosti de la nastere." La boala numita religiozitate exista leac. Leacul se numeste educatie stiintifica. Vezi ca faci o cunfuzie intre ateism si comunism. Faptul ca comunismul incerca sa utilizeze (gresit) o ideologie, inca nu ii apartine. Tot asa este si co socio-darwinismul capitalistilor. Ce vezi in natura oarba la suferinte nu poti aplica (voit) la populatii umane (supravieturiea celui mai adaptabil - este gresit sa spui "puternic"). Comunismul in sine se baza pe cultul personalitatii (ou... cum seamana cu religia), unde il aveai pe Stalin sau Ceausescu in locul lui Iisus. Ceausescu sau Iisus. Nu exista diferente. Ateu nu inseamna ca nu crede in zeul inventat din Biblie, care este numai unu din sute de mii de alti zei inventati. Pana la urma toti crestinii sunt 99,(9)% atei fata de restul zeilor. Comunismul a avut un singur merit. Prin ateismul fals a facut posibil sa de dezvolte multe domenii stiintifice in Romania.
Postat 30 Iulie 2017, 23:12 de sasi
@sasi
Dacă trăia Ceaușescu sigur te țuca-n frunte,exact discursu specific ateismului comunist..Dar sper nu simpatizezi cu comunizmu.Doar așa avem ceva în comun.
Postat 30 Iulie 2017, 21:01 de crisan
@oarecine+crisan
Evident, studiile stiintifice mie imi dau dreptate. Nu voua. Asa ca cine are dreptate in aceasta discutie era clar de la bun inceput. Nu avea rost sa va bagati si sa va umiliti cu prostia voastra. Omul religios este prost, incult si lipsit de toleranta. Cum se vede clar si in cazul vostru. Oarecine sa stii, ca omul nu se trage din maimute. Omul este o maimuta. In cazul tau acets lucru se vede si mai evident. Atat. Sunteti exemplul cel mai bun de ce acel studiu are dreptate :)
Postat 30 Iulie 2017, 20:10 de sasi
Lăsați-l pe utilizatorul poiu
Sigur nu e român. Nici între cei mai tolomaci dintre noi nu prea găsești unul care să își denigreze neamul așa cum o face ăsta. E doar un conlocuitor și încă unul de speță joasă.
Postat 30 Iulie 2017, 14:45 de Oarecine
@sasi
Te-ai trezit din stupoare și ai "emis" ce și cum despre cei care știu sigur că nu se trag din maimuță. Ei, astăzi sunt generos: îți acord oficial Atestatul de urmaș direct al Cimpanzeului.
Postat 30 Iulie 2017, 14:41 de Oarecine
@sasi
Secolu trecut o fost unul eminamente ateu ,în România,mai precis a doua jumătate,dovedește-mi te rog ce aichiu ridicat avea poporu român în frunte cu toarășu Nicolae Ceaușescu,care,în predicile sale nu știa mai mult decât socializm și comunizm.Nu mai vorbim de și mai lunga perioadă atee în URSS.Ce aichiu ridicat avea poporu rus atunci?Îmi vei zice sigur că din cauza inerției ,că înainte au fost religioși și le-a rămas în genă....:)))
Postat 30 Iulie 2017, 14:38 de crisan
@anticomunist
Trebuia să strice IQu' pt. alte reich'uri mai cu pretenții, fiindcă el (poiu) o fi vreun teuton sau francez de baltă plin de ură de sine, mizantrop cu accente românofobe. Sper că ignorați propaganda antiromânească omniprezentă în articolele care apar cu o asemenea regularitate de poți să ți reglezi după ele tranzitul intestinal. Cel puțin 2 /zi, după cum recomandă și doctorii...
Postat 30 Iulie 2017, 12:19 de Vlaicu
@poiu
Tu esti unul dintre cei care "trage" IQ-ul in jos!
Postat 30 Iulie 2017, 10:31 de User anonimizat
religiozitate = IQ scazut
Este consecinta religioztatii. Se stie de mult ca popoarele religioase au IQ scazut. Evident genii atei gasesti, dar un ateu la zeci de mii de credinciosi nu va ameliora valoarea inteligentei medii...
Postat 29 Iulie 2017, 21:45 de sasi
@Oarecine
Vuia lucra la fabrica de motoare de avion de unde si-a adus piesele in tara. Paulescu nu a descoperit insulina. Efectul Coanda e o gluma si nu a descoperit el motorul cu jet. Vlaicu, la fel, inginer in aeronautica. Saligny nu era roman. Scriitorii acuma...ai uitat de cartarescu, blandiana... Nu ai nevoie de IQ sa bati la masina sau in condei visele umede si trairile si memoriile tale.
Postat 29 Iulie 2017, 21:19 de poiu
Dati asta si al bihon.ro
Dati si cekor dw la bihon, ca tot il ridica in slavi pe romanul Nakajima. Nu avem nici un olimpic, e gargara media. Nu avem romani la MIT decat bursieri si sunt sub media mondiala, la fel ca tot neamul romanesc. Trebuie sa invatam unde ne e locul. Stiinta dupa ureche nu exista. Iar toti aia pomeniti mai jos (Eliade, Eminescu, Pesamosca si altii) nu se pot numi oameni destepti. In afara de hotie, romanii nu au patentat nimic folositor. A, si insulina nu are nici o treaba cu Paulescu, wikipedia e gratis, hai sa citim
Postat 29 Iulie 2017, 21:17 de poiu
arond Oarecine
L-ai uitat pwe Ceauşescu.Mai cum-necum,atunci îl linşam la ce tîmbămbălău era-n ţara asta,eram fecior,toată lumea-l înjuraacum,se pare că totuşi socializmu a fost bun,cu toate că nime n-are curaj să deschidă un partid comunist,sau chiar cu numele său...DA!!!Un popor care nu ştim ce vrem cu buletinu-n mână;)))))
Postat 29 Iulie 2017, 20:08 de crisan
iiimposibil
fiindcă avem cei mai buni olimpici la mate,fizică,chimie..Dar şi cei mai stresaţi,tre să recunoaştem.Dar e un motiv care mă face să cred că e adevărată statistica:suntem o ţară bananieră:)))))))
Postat 29 Iulie 2017, 20:04 de crisan
Da, știu ei...
Traian Vuia, Nicolae Păulescu, Henri Coandă, Mihai Eminescu, Aurel Vlaicu, Anghel Saligny, Lucian Blaga, Nae Ionescu, Radu Gyr, Mircea Eliade, I.L. Caragiale, Alexandru Pesamosca... Ce mai, neam de idioți!
Postat 29 Iulie 2017, 19:34 de Oarecine
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON