Proiectul drumului rapid, care se opreşte în zidul fostei remize de vagoane, a fost deblocat, dar soluţia este usturătoare.
Consiliul Local a aprobat joi, cu unanimitate de voturi şi fără comentarii, contractul încheiat de municipalitate cu reprezentanţii CFR pentru închirierea celor 650 metri liniari de teren din fosta remiză de vagoane pentru finalizarea drumului expres pe tronsonul delimitat de strada Ecaterina Teodoroiu şi sensul giratoriu de la podul Teodor Neş.
Înrobitor, contractul, încheiat pe 5 ani, asimilează municipalitatea unui agent economic care îşi deschide o afacere pe terenul CFR şi taxează oraşul cu o chirie de circa 50.000 euro pe an.
Un contract impus
"Am avut o foarte mică marjă de negociere. Contractul a fost impus de SNCFR, iar cei de la Regionala Cluj nu au putut decât să pună în practică o hotărâre a AGA de la CFR Infrastructură SA. Ce e neplăcut este că am fost trataţi ca un comerciant care închiriază un teren pentru un chioşc", a declarat, joi, primarul Ilie Bolojan în conferinţa de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.
Edilul a precizat că, deşi oraşul va plăti „o chirie cam de 50.000 euro pe an”, beneficiile pentru orădeni vor fi mult mai mari. "Astăzi pentru cei care locuiesc pe străzile Constanţei şi Bihorului şi le trece drumul pe sub geam nu este foarte plăcut", a spus edilul.
Potrivit contractului, municipalitatea va datora o chirie de 1,04 lei pe metrul pătrat plus TVA / lună, ceea ce înseamnă un total de 14.131 lei plus TVA, lunar, adică respectiv 169.572 lei pe an plus TVA, adică în jur de 45.000 de euro. Mai mult, municipalitatea s-a obligat să plătească o garanţie de 50.449 lei plus TVA, reprezentând chiria pe trei luni.
În două luni şi jumătate...
Potrivit primarului Ilie Bolojan, ordinul de începere a lucrărilor va fi dat în cel mult o săptămână, iar prelungirea drumului rapid peste terenul CFR va fi terminată în circa două luni şi jumătate. "Înainte de sfârşitul anului drumul rapid va fi dat în folosinţă în cele mai bune condiţii", a spus edilul.
După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul drumului expres s-a blocat în anul 2015, la când Regionala CFR Cluj nu şi-a mai dat acordul pentru derularea lucrărilor pe terenul său deşi constructorul selectat de municipalitate, Trameco în asociere cu Abed Nego, avea toate avizele.
În cei doi ani, primarul Ilie Bolojan a insistat pe lângă nu mai puţin de cinci minişti ai Transporturilor pentru deblocarea proiectului dar de câte ori a reuşit să îi convingă aceştia au fost înlocuiţi din funcţie. "Gândiţi-vă ce înseamană impotenţa la Ministerul Transporturilor şi la CFR...", a concluzionat edilul.
Primarul este hotărât să facă în continuare demersuri pentru preluarea terenului în proprietatea Oradiei, astfel încât oraşul să nu mai fie obligat să plătească chirie.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.