URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 04 FEBRUARIE 2023
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Studiu de caz. Centura Beiușului, în valoare de 270 milioane lei, bani buni, europeni, a fost scoasă la licitație acum 16 luni. În iunie 2022 licitația a fost contestată, iar după 7 luni justiția noastră a dat verdictul. Cum lucrarea e din fonduri europene și trebuie terminată la finele anului, hai să facem un calcul cât ne costă prostia umană...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Zic şi eu
Adrian Cris
La fel ca în bancurile cu olteanul care, atunci când nu are ce face, se dezbracă și își păzește hainele, Compania Națională Poșta Română - firmă de stat care, spre deosebire de oltean, are însă multe de făcut ca să iasă din înapoiere - a intentat BIHOREANULUI un proces pentru o serie de articole publicate în primăvară.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Probele medicale ar putea fi trimise cu drona de la Spitalul Județean la laboratorul din Rogerius. Ce părere aveți despre inițiativă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 16 ianuarie 2023, Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o hotărâre extrem de importantă, prin care, cel puțin pentru viitor, se repară unele nedreptăți evidente. În concret, Instanţa Supremă a stabilit că, în ipoteza unei privări de libertate în cursul unui proces penal finalizat prin soluţie definitivă de achitare, fără ca nelegalitatea măsurii privative de libertate să fi fost stabilită, soluţia de achitare este suficientă prin ea însăşi pentru acordarea de despăgubiri persoanei private de libertate şi, ulterior, achitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Gripa este o boală respiratorie acută determinată de infecţia cu virusuri gripale. Boala afectează căile respiratorii superioare şi/sau inferioare şi este frecvent însoţită de febră, cefalee, dureri musculare şi astenie.
10 August 2017, 16:52

Primăria Oradea va plăti CFR-ului o chirie de aproape 50.000 euro pentru terenul necesar finalizării drumului expres

Proiectul drumului rapid, care se opreşte în zidul fostei remize de vagoane, a fost deblocat, dar soluţia este usturătoare.

Consiliul Local a aprobat joi, cu unanimitate de voturi şi fără comentarii, contractul încheiat de municipalitate cu reprezentanţii CFR pentru închirierea celor 650 metri liniari de teren din fosta remiză de vagoane pentru finalizarea drumului expres pe tronsonul delimitat de strada Ecaterina Teodoroiu şi sensul giratoriu de la podul Teodor Neş.

Înrobitor, contractul, încheiat pe 5 ani, asimilează municipalitatea unui agent economic care îşi deschide o afacere pe terenul CFR şi taxează oraşul cu o chirie de circa 50.000 euro pe an.

Un contract impus

"Am avut o foarte mică marjă de negociere. Contractul a fost impus de SNCFR, iar cei de la Regionala Cluj nu au putut decât să pună în practică o hotărâre a AGA de la CFR Infrastructură SA. Ce e neplăcut este că am fost trataţi ca un comerciant care închiriază un teren pentru un chioşc", a declarat, joi, primarul Ilie Bolojan în conferinţa de presă care a precedat şedinţa de Consiliu Local.

Edilul a precizat că, deşi oraşul va plăti „o chirie cam de 50.000 euro pe an”, beneficiile pentru orădeni vor fi mult mai mari. "Astăzi pentru cei care locuiesc pe străzile Constanţei şi Bihorului şi le trece drumul pe sub geam nu este foarte plăcut", a spus edilul.

Potrivit contractului, municipalitatea va datora o chirie de 1,04 lei pe metrul pătrat plus TVA / lună, ceea ce înseamnă un total de 14.131 lei plus TVA, lunar, adică respectiv 169.572 lei pe an plus TVA, adică în jur de 45.000 de euro. Mai mult, municipalitatea s-a obligat să plătească o garanţie de 50.449 lei plus TVA, reprezentând chiria pe trei luni.

În două luni şi jumătate...

Potrivit primarului Ilie Bolojan, ordinul de începere a lucrărilor va fi dat în cel mult o săptămână, iar prelungirea drumului rapid peste terenul CFR va fi terminată în circa două luni şi jumătate. "Înainte de sfârşitul anului drumul rapid va fi dat în folosinţă în cele mai bune condiţii", a spus edilul.

După cum BIHOREANUL a mai scris, proiectul drumului expres s-a blocat în anul 2015, la când Regionala CFR Cluj nu şi-a mai dat acordul pentru derularea lucrărilor pe terenul său deşi constructorul selectat de municipalitate, Trameco în asociere cu Abed Nego, avea toate avizele.

În cei doi ani, primarul Ilie Bolojan a insistat pe lângă nu mai puţin de cinci minişti ai Transporturilor pentru deblocarea proiectului dar de câte ori a reuşit să îi convingă aceştia au fost înlocuiţi din funcţie. "Gândiţi-vă ce înseamană impotenţa la Ministerul Transporturilor şi la CFR...", a concluzionat edilul.

Primarul este hotărât să facă în continuare demersuri pentru preluarea terenului în proprietatea Oradiei, astfel încât oraşul să nu mai fie obligat să plătească chirie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
"..Înrobitor, contractul, încheiat pe 5 ani, asimilează municipalitatea unui..",birtinez,care-si deschide o afacere in Oradea Mare
Asta ar insemna 16957.2 lei/luna,deci cam 0.848 lei/luna/ contribuabil oradean. E mult, nu-i asa don'Primar ? La cati bani praduie Primaria Oradea in numele utilitatii publice si a "interesului " manifestat de edili pentru "nevoile si bunastatrea " cetateanului oradean ,aceasta suma,pretinsa de reprezentantii CFR, este un mizilic. Dar,ipocrizia conduce ... si Oradea nu numai Romania,prin reprezentantii nostri,cei alesi de noi... Deci daca le-am dat votul(cei ce l-au dat),sa-i lasam sa-si faca "treaba",masina de vot al CL(al primarului Bolojan)are "legitimitatea" oradenilor...nu-i asa ? Nu ati fost capabili sa concepti un proiect de la "cap la coada"(Drum expres/rapid....),cu toate avizele legale necesare,cu toate problermele rezolvate,asa cum predindeti de la un simplu cetatean oradean,dar asteptati pomana,indulgenta,tratamente preferentiate..... Pentru ce ? Pentru cine ? Relatii,pile,cunostinte,avand drept scop praduirea banului poublic, aceta este dezideratul care va conduce dragi edili,aceasta este ravna care va anima in absobtia de proiecte Europene,in "dezvoltarea urbei si properitatea cetatrenilor".Ura nedisimulata fata de proprietatea privata a oradeanului onest,reflectata aproape in toate proiectele,prin sumele derizorii oferite de reprezentatii primariei Oradea,drept de despagubire, compensatie baneasca atacata,de persoanele afectate, aproape in toate cazurile, la Instantele Judecatoresti.Deci,ceea ce face CFR-ul cu primarul Bolojan si cu Oradea este INROBITOR.Apropo: s-au gasit vinovatii pentru super lucrarea/investitia derulata acum pe Dealul Ciuperca ? INROBITOR !!??
Postat 12 August 2017, 17:45 de platona
mda...
1. Daca aveam eu casa acolo, deja erau buldozerele parcate si pregatite de demolare. Prostimea se exproprieaza, CFR nu. 2. Parca nu imi vine sa platesc chirie pe un teren al unei societati care DEJA este sustinuta din impozitele mele. Rusinica.
Postat 11 August 2017, 15:13 de seth
Gresit zis....
..primaria plateste..!Noi ,oradenii platim!!!In rest...birtinezul face demersuri!!!!!Dormi linistit oradene,big-ul face demersuri!Vaishamar oameni buni si frumosi!
Postat 11 August 2017, 12:33 de grigore
Exproprierea pentru catei, nu pentru dulai
De ce legea exproprierii nu se aplica si SNCFR-ului? Cand statul e mai presus de lege acesta nu mai este stat ci MAFIE.
Postat 10 August 2017, 22:33 de FaBULA
SNCFR se imbogateste cu un drum platit de oradeni, ceea ce poate fi de bine pentru activitatea DNA!
Legislatia romaneasca spune ca, orice constructie urmeza regimul terenului pe care este edificata. Cu alte cuvinte, peste 5 ani cat ar dura initial acest contract, poate veni CFR-istul sef de la Cluj sa spuna ca drumul e al lui, indiferent cine l-a facut pe terenul ce ii apartine legal si cadastral. Pentru oradeanul care va utiliza traseul asa-zisului drum expres, care suna precum acceleratul care intra-n gara un pic mai repede ca personalul, nici nu conteaza cine e administrator ori prorietar, pentru ca oricum se face totul din banul lui. Problema e insa cine va face prostia sa inceapa un lucru, nu ieftin si nici legal, care nu va fi al lui vreodata.
Postat 10 August 2017, 20:32 de WinDos
Primaria Oradea si HALATUL....."Scump doamna scump.dincolo era mai ieftin. Dar halatul cit e halatul ?
Pentru primarul Oradei,Bolojan Ilie,cred ca s-ar fi cuveni gratis.Nu-i asa ? Cate realizari marete,cate proiecte "destepte",cate fonduri Europene "absorbite", cata potenta la acest barbat,neremarcata inca de numai de ....ei uite ca nu am sa spun de cine.Dar gura pacatosului adevar graieste :"Gândiţi-vă ce înseamană impotenţa la Ministerul Transporturilor şi la CFR...", a concluzionat edilul.Deci, in concluzie :scump,scump...iata cum se praduie banul public,nu-i asa don' Primar ?
Postat 10 August 2017, 19:36 de platona
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4632 RON
  • 1 EUR = 4.9024 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON