URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Septembrie 2015, 08:27

Drum rapid, direct în zid! Construcţia drumului expres se blochează în Depoul CFR

Drum rapid, direct în zid! Construcţia drumului expres se blochează în Depoul CFR STOP! După ce traversează o bună parte din oraş pe un traseu săpat la baza dealurilor şi trece pe două poduri peste străzile ce urcă la Spitalul Judeţean, la final drumul rapid se blochează la marginea Depoului CFR, de unde va şerpui lent pe drumuri ocolitoare...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Bani sunt, front de lucru este, muncitorii lucrează zi-lumină, dar chiar dacă ar lucra non-stop tot nu ar putea termina la timp construcţia drumului rapid!

Cea mai importantă investiţie în infastructura rutieră a oraşului va rămâne nefinalizată din cauză că municipalitatea nu are aprobarea Ministerului Transporturilor pentru a lucra în actualul triaj astfel încât să ajungă la podul Teodor Neş în linie dreaptă, aşa cum prevede proiectul. "Gândim mai multe variante de deblocare a proiectului", spune secretos viceprimarul Mircea Mălan.

Drumul de Rogerius

Alături de viitorul CET pe gaz şi de viitorul aquaparc Nymphaea, drumul expres care va travesa tot oraşul pe la poalele dealurilor Oradiei este unul dintre cele mai ambiţioase proiecte derulate în ciclul bugetar european care se încheie la sfârşitul anului.

Gândită ca alternativă la ruta din Bulevardul Magheru, unde se circulă de mulţi ani bară la bară, drumul expres, lung de 3,7 kilometri, leagă podurile Mareşal Prezan din Dragoş Vodă şi Thodor Neş din Rogerius. În valoare totală de 16 milioane euro, din care 11 milioane euro contribuţie locală, executarea investiţiei a fost câştigată prin licitaţie, în octombrie 2014, de o asociere de firme condusă de Trameco. Dat fiind termenul strâns de finalizare, stabilit pentru decembrie 2015, constructorii s-au apucat de muncă încă din iarnă. Pentru a economisi timp, au atacat în paralel patru tronsoane diferite şi se pare că le-a ieşit.

"Astăzi suntem cu 75% din stadiul fizic al drumului realizat, consolidările dealului au fost făcute 100%, iar pasajul peste strada Gheorghe Doja e finalizat. În mare, mai avem de montat grinzile pe podul din zona străzii Piatra Craiului, de turnat stratul de asfalt de uzură şi de finalizat porţiunea din triajul CFR delimitată de străzile Ana Ipătescu şi Teodor Neş", spune inginerul Marian Duşescu, manager de proiect din partea Trameco. Atâta tot că ultima parte nu se poate face...

Când da, când ba...

Potrivit proiectului, drumul rapid înaintează în linie dreaptă paralel cu linia ferată pentru ca în dreptul pasarelei metalice de la Gara Oradea să continue prin triajul CFR, să traverseze pe un podeţ Pârâul Sălbatic şi să urce pe podul Theodor Neş. De aici, şoferii vor putea alege fie să intre în oraş pe Bulevardul Ştefan cel Mare, fie să continue spre Episcopia pe strada Bihorului.

Având în vedere că în cei 660 de metri cât înaintează prin triaj artera intersectează linia ferată ce asigură accesul vagoanelor la depoul de reparaţii, aici urmează să fie amenajată o trecere la nivel, cu toate semnalizările menite să garanteze siguranţa circulaţiei. Dar asta dacă se mai face! Regionala CFR Cluj nu şi-a dat nici acum acordul pentru derularea lucrărilor pe terenul său, deşi Abed Nego, constructorul selectat, are toate avizele necesare.

"Discuţiile cu CFR durează de un an. Anul trecut ne-au spus să facem demersurile pentru transferul terenului la municipalitate, anul acesta ne-au comunicat că va trebui să plătim o chirie, pentru ca în final să ne anunţe că terenul aparţine statului şi trebuie să ne adresăm proprietarului", spune Annamaria Sava (foto), manager de proiect din partea Primăriei.

Legionara CFR

De altfel, relaţia municipalităţii cu Regionala CFR Cluj a fost tensionată de la bun început. Primăria a obţinut greu avizele pentru a putea lucra în vecinătatea căii ferate, iar după demararea lucrărilor a fost somată să se retragă cu 5 metri de la şină pentru a lăsa loc electrificării liniei de Cluj.

Mai mult, în luna martie, CFR a pus constructorii să plătească 3.400 lei pentru că în timpul lucrărilor la pasajul peste strada Gheorghe Doja au rupt din greşeală un cablu de fibră optică. "În mod normal nu trebuia să plătim. Cablul nu apărea pe niciun plan, dar am ţinut să avem relaţii bune cu CFR", zice inginerul Duşescu de la Trameco. Chiar şi aşa, coordonatorii lucrărilor şi muncitorii riscă acum dosar penal pentru distrugere. "Sper să nu se ajungă până acolo. Pentru ce am greşit, am plătit", spune inginerul.

Proiect născut mort

După zeci de drumuri la Cluj şi la Bucureşti pentru avizarea lucrărilor din zona liniei ferate şi pe fondul unei relaţii tensionate cu CFR, pe care a amendat-o pentru bălăriile din gară, primarul Ilie Bolojan vrea să rezolve problema la nivel guvernamental.

La cererea edilului, Consiliul Local a făcut săptămâna trecută primul pas pentru adoptarea unei Hotărâri de Guvern, care să prevadă trecerea celor 13.600 metri pătraţi de teren din triaj din proprietatea statului şi administrarea Ministerului Transporturilor în proprietatea municipiului.

Deşi adoptată cu unanimitate de voturi de toate grupurile politice, hotărârea aduce a literă moartă. Doar naivii pot crede că Guvernul Ponta sau orice alt guvern PSD îl va ajuta pe primarul liberal să puncteze o realizare în prag de an electoral. Mai mult, iniţierea unei HG durează cam două luni dacă toate lucrurile merg şnur, ceea ce nu este cazul, iar lucrările ar dura alte două luni. Or, până la sfârşitul anului mai sunt doar trei luni şi jumătate.

Varianta abandonului

Surprinşi, reprezentanţii Primăriei caută soluţii de avarie. "Într-un fel sau altul tot vom rezolva problema", spune viceprimarul Mircea Mălan. Deşi oficialii evită să recunoască, BIHOREANUL a aflat că municipalitatea ia în calcul abandonarea lucrărilor în aşteptarea unor vremuri mai bune şi, chiar dacă din 31 decembrie nu mai poate cheltui din banii europeni, poate termina tronsonul din bugetul propriu la anul. Investiţia ar fi de 300.000 euro, aşa că teoretic nu ar pune mari probleme vistieriei oraşului.

În tot acest interval, drumul expres ar urma să fie dat în funcţiune pe actualul traseu, cu viraj la dreapta pe strada Ana Ipătescu, urcarea dealului în rampă şi viraj la stânga pe strada Depoului, pentru a ieşi apoi în drumul care coboară de la Spitalul TBC pe strada Izvorului.

Desigur, având în vedere vecinătatea grădiniţei de pe Ipătescu, virajele strânse şi îngustimea carosabilului pe această porţiune, numai de drum rapid nu mai poate fi vorba. Dimpotrivă, se va circula bară la bară, dar măcar proiectul se poate închide ca realizat şi Primăria nu poate fi pusă de finanţator să returneze banii. "Nu vor fi corecţii financiare. Cum peste 80% din indicatorii din proiect sunt realizaţi, acesta poate fi considereat încheiat", confirmă directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloş.

Atâta tot că drumul rapid devine lent şi incomod, taman pe ultimul şi cel mai important tronson. Încă o confirmare a vechii vorbe cu ţiganul înecat la mal...


"E greu de crezut că Oradea va reuşi să obţină în timp util adoptarea unei Hotărâri de Guvern care să-i transfere terenul din triajul CFR pentru a finaliza lucrările până la sfârşitul anului. Primăria ar trebui să găsească variante alternative"

Marcel Boloş, directorul ADR Nord-Vest


VA URMA!
17,8
la sută din drumul rapid ar putea rămâne neterminat


REFĂCUT
(O)misiune imposibilă

Amenajarea drumului rapid a început cu stângul. Viceprimarul Mircea Mălan (foto) a descoperit anul trecut, chiar înainte de licitarea lucrării, că proiectul era, de fapt, nefuncţional. "Era absurd! Cei care coborau de pe strada Spitalului nu puteau s-o ia la stânga spre Dragoş Vodă, iar cei dinspre Episcopia nu puteau vira spre zona de deal", povestea atunci Mălan.

Refăcut, proiectul este pus în operă acum cu o intersecţie semaforizată în dreptul străzii Graurilor, benzi de stocaj în dreptul intersecţiilor, două sensuri giratorii în vecinătatea străzii Louis Pasteur şi a podului Teodor Neş, pentru ca şoferii să poată merge în direcţia în care vor, plus bretele de acces pe pod.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
37 Comentarii
referendum
cat de prost e sa fii primar ?
Postat 20 Septembrie 2015, 11:18 de pop2
bolovan
pt noi bolojan este ceausescu 2
Postat 18 Septembrie 2015, 16:44 de pop2
Gardul depoului...
"Caruta orasului" trasa de cei doi zmei Bolojan si Malan...iar a nimerit cu oistea in gard!...
Postat 18 Septembrie 2015, 12:04 de LauraD
bolovan
demisia bolovan
Postat 18 Septembrie 2015, 09:24 de pop2
@ marius
Tu chiar nu poti sa intelegi asa cum nici incompetentii care au facut proiectul nu vor sa inteleaga, ca terenul pe care ar vrea sa continue drumul prin depou nu e liber. Acolo exista sine de cale ferata, cladiri. Daca citesti articilul o a vezi ca intentia era montarea de bariere care sa opreasca traficul auto atunci cand se fac manevre pe calea ferata: curata nebunie! drum rapid printr-un depou/ triaj unde poate din 10 in 10 minute se fac manevre.. stiu este peste puterea ta de a intelege.
Postat 18 Septembrie 2015, 07:14 de User anonimizat
Lozinca" lucrului bine facut" la Oradea , incepe sa-si arate adevarata fata.
Incep sa se confirme toate sesizarile si temerile multora dintre oradenii necontaminati de virusul Bolojan cel "harnic", legat de modul de gestionare a proiectelor initiate pentru "dezvoltarea ,progresul si prosperitatea " urbei.Inspectoratul de Stat in Constructii Oradea ce a pazit ?Dar Institutia Arhitectului Sef ? Institutii fara coloana vertebrala,fara principii,la mana unor diletanti pusi pe praduirea banului public.Cine mai vegheaza la respectarea Legii in Oradea ? Spunea un director,de la o institutie de control, ca a renuntat sa se mai lupte cu Sistemul!!!??? Ati intubat un parau (Paris) pentru a ascunde lucrari de canalizare care nu se vor realiza niciodata,in total dispret fata de protejarea mediului,a sanatatii oradenilor,dar si fata de disciplina in constructii(atat de invocata cetateanului "de rand").Aceasta se cheama,elegant spus,abuz in serviciu.Potrivit noului Cod penal, procurorii pot declanşa acţiunea penală din oficiu pentru abuzul în serviciu, nefiind necesară formularea unei plângeri sau a unui denunt prealabil de către persoana vătămată.
Postat 18 Septembrie 2015, 01:56 de platona
@bihoreanoradean
Daca tu crezi ca doar depoul ala a stat in calea drumului expres te cam inseli. Evident din start proiectul era sa treaca pe-acolo, dar probabil nimeni nu si-a pus problema ca aceasta situatuatie sa nu se poata rezolva nici dupa un an. Daca ateptau 3-5 ani sau cat va dura sa se primeasca acel teren in administratia municipiului nu mai pupam nici o finantare europeana. Poate tu si cu gasca ta erati mai fericiti, aveati mai putine realizari ale primarului de demontat si injurat, in favoarea idolului mang. Eu am mai zis-o, dar simt nevoia sa ma repet. Voi astia ofensati de orice se construieste pentru noi oradenii meritati un oras doar al vostru, in care sa stati in ruine si sa va bucurati de o viata mediocra. Stei-ul cred ca vi se potriveste perfect. E un oras exact cum v-ati dori voi sa devina Oradea. Si-l luati si pe Mang, sa aveti la cine duce ofrande. Si acolo puteti voi astia cativa sa nu construiti nimic niciodata, sa traiti in noroi pana-n gat si sa circulati cu caruta. Ca doar constructiile va provoaca disconfort, si de ce sa construiesti ceva de ce se vor folosi generatii intregi cand va provoaca dragilor de voi disconfort ?. Si-l veti avea si pe Mang ca lider spiritual, sa va indrume catre lumina.
Postat 18 Septembrie 2015, 01:33 de marius_ro
bolovan
de piata unirii doar samp viitoare pe prima pagina stire bomba piata unirii e piata umilintei
Postat 17 Septembrie 2015, 23:59 de pop2
@ marius
Adica sa inteleg ca PSD-ul a pus depoul in drumul proiectat de niste incompetenti? Si ce daca o sa ramana drumul neterminat? Cum bine zicea anterior cineva: important e ca firmele de casa ale primariei si-au luat banii pe lucrari! Apropo: ai circulat vreodata pe E Teodoroiu in aceea zona? Sunt convins ca nu! altfel ti-ai fi dat seama de penibilul situatiei! Acolo singura varianta sa legi drumul expres de Rogerius e sa construiesti un pod peste depou sau un pasaj pe sub pamant. nebunul impreuna malaiu' ar fi in stare de asa ceva!
Postat 17 Septembrie 2015, 23:10 de User anonimizat
greu la citire
Vad ca unii au citit doar titlul si eventual subtitlurile articolului dar isi dau cu presupusul. Nu se puna problema ca banii sa fie returnati UE, ci sa nu se faca acea portiune de drum... "Dimpotrivă, se va circula bară la bară, dar măcar proiectul se poate închide ca realizat şi Primăria nu poate fi pusă de finanţator să returneze banii. "Nu vor fi corecţii financiare. Cum peste 80% din indicatorii din proiect sunt realizaţi, acesta poate fi considereat încheiat", confirmă directorul ADR Nord-Vest, Marcel Boloş". Dar e bine sa poti da in Bolojan pentru ca PSD-ul pune bete-n roate Oradiei. LauraD, sincer esti cam degeaba.
Postat 17 Septembrie 2015, 22:11 de marius_ro
CUVINTE
@Dan Simai: Formuarea " legionara CFR" nu este usor nefericia? Mai ales in contextul acestor zile cu garduri pe la granite, caini si gaze..Zic si eu...
Postat 17 Septembrie 2015, 16:47 de TDS
AVIOANE DE HARTIE
@TC: Ce-mi place cliseul : " Ce-ai facut pentru oras? " .Pai ce poate sa faca un contribuabil obisnuit? Cum zice bihoreanoradean : Imi platesc la termen impozitele! Asta este principala obligatie a oricui! In rest sa pastrez curatenia orasului, sa nu vandalizez cosurile de gunoi, mijloacele de transport in comun, de-astea, banale! Restul e apanajul Primarului si consilierilor! Ca de-aceea au fost alesi! EI AU VRUT, nu i-a obligat nimeni! Au vrut din dragoste de oameni, din obligatie fata de partid, din dragoste pentru buzunarul propriu, NU STIU! Realizarile marete de la ei trebuie sa vina!
Postat 17 Septembrie 2015, 16:42 de TDS
multumim
la puscarie dj sava a
Postat 17 Septembrie 2015, 14:07 de pop2
buna ziua
propun sa se numesca orasul selina si beni sa fie primar si chereches preoteasa sefa
Postat 17 Septembrie 2015, 14:06 de pop2
@ TC
1. De injurat nu injur (nici aici nici in alta parte) 2. De aproape 20 de ani muncesc si platesc taxe in acest oras, daca tot iti peemiti sa ma intrebi ce am facut pentru Oradea (parintii mei au muncit o viata intreaga in Oradea - asa ca sunt mai mult oradean si apoi bihorean) 3. Faptul ca se face sau nu drumul rapid ma lasa rece, asa cum ma lasa rece toate lucrarile incepute dar neterminate de 'minunata' noastra primarie.
Postat 17 Septembrie 2015, 14:06 de User anonimizat
bolovan
bolojan demisia
Postat 17 Septembrie 2015, 14:04 de pop2
mai mult bihorean decat oradean
..ia zi ceva maret ce ai facut tu pt. orasul asta in afara de trancanit pe siturile tuturor...si mare atentie!! daca e gata drumul pana la iarna, o sa poti circula si tu chiar daca esti artist la injuraturi.
Postat 17 Septembrie 2015, 13:54 de TC
!!!!!
@pinonel: Bun comentariu, absolut corectă observație cu dreptul de proprietate asupra terenului!
Postat 17 Septembrie 2015, 13:31 de TDS
@ci_vita
1.Am spus-o demult si de multe ori: nu sunt simpatizant/votant pnl (mare, mic) si votant/simpatizant psd nici pe-atat! 2. Daca te doare o masea te duci sa ,,te cauti" la cel mai bun croitor?! Daca tu spui ca asa faci, e ok, eu te cred, toti mintim, mai mult sau mai putin! 3. Sper ca nu sugerezi prin postarile tale ca suntem un popor de tampiti si nu conteaza pe cine in ce demnitate alegem sau pe cine in ce functie punem, ca rezultatele tot alea vor fi, sau mai corect, nu vor fi?! Eu si ca mine zeci de mii de oradeni nu putem INCEPE o constructie pana nu umplem un dosar MAAREEE cu tot felul de aprobari, inclusiv dovada ca detinem, intr-o forma prevazuta de lege, dreptul asupra terenului, in schimb astia, mai cu doua perechi de c***e, AU PUTUT/POT ORICE, n-o fac pe banii lor, o fac pe banii nostri! Si nu in ultimul rand, cum de pe prapaditii aia care le ,,stateau" in drum i-au zvarlit dandu-le niscai bani de buzunar, iar cand dau peste o nuca tare, li se inmoaie elanul?! P.S. Somn usor, d-le procuror MAN Ciprian Florentin! O sa ne spuneti in urmatorii o suta de ani cine dintre colaboratorii d-voastra a ,,uitat" sa ,,bage" recurssul in pricina hotilor de la casa de sanatate si cum a fost rasplatit?! Nu sugerez nimic, doar va intreb!
Postat 17 Septembrie 2015, 13:27 de pinonel
Plata clientelei poltice
Nici nu este asa de important, daca se va circula pe drumul expres. Important este sa se plateasca facturile clientelei politice! Nu are importanta daca vin sau nu vin banii europeni. Telul a fost deja atins! Clientala a primit deja destui bani! Mai are importanta, daca PMO mai recupereaza ceva de la UE? Cine mai are interesul?!.....Aaaa....cetateanul.....
Postat 17 Septembrie 2015, 13:02 de LauraD
@ TC
Am o intrebare: cum o sa termine drumul rapid? Mai construieste un pod, ca sa treaca pe deasupra depoului? Sau expropriaza si demoleaza case? Asa cum e strada E. Teodoroiu in zona depoului, clar nu permite continuarea drumului rapid! Daca lucrarile nu sunt gata la termen si se pierde finantarea europeana, de unde va plati primaria? P.S. atentie la exprimare! anonimatul nu te scapa de penibil! chiar esti jalnic. Sunt sigur ca a e plin de bubite dosul primarului de la cat il...
Postat 17 Septembrie 2015, 12:21 de User anonimizat
VOT UNINOMINAL...
În privința numărului de parlamentari avea totuși dreptate marinarul. Numai că tot el este creatorul numeric al actualului Parlament prin tâmpenia numită vot uninominal. Cică prin alegerea uninominală parlamentarii răspund DIRECT în fața alegătorilor! BASME! Deputata F.C. este deputata mea pe care nu poiți să o atingi nici cu o floare! Dacă zici ceva despre faptul că favorizează un anumit grup religios imediat sare cât casa că e discriminare! Deci este evident că numărul parlamentarilor trebuie redus DAR SĂ NU SE RENUNȚE LA BICAMERALISM!
Postat 17 Septembrie 2015, 12:20 de TDS
LA OFERTA
@OradeaCivitas: OK, toate partidele au oameni incompetenți! Dar atunci ar trebui ca toți SĂ TACĂ! Degeaba îmi vine Gorghiu sau pe plan local Bolojan cu exemple din PSD pentru că în secunda 2 vine și PSD-ul cu contra exemple din PNL! Nu sunt de acord nici cu explicația subțire că alegătorii sunt de vină pentru ce aleg. Alegătorii au în față o ofertă făcută de partide. În momentul votului fiecare crede că a făcut o alegere cât de cât bună. Imediat constată că nu e așa!.Cel mai recent exemplu este Oprescu! Păi era pe val! Puteai zice ceva despre el? Nu, că te acuza de calomnie imediat! Sau mai știu eu ce! Dacă zici despre Bolojan lucruri mai mult decât evidente imediat sar câțiva în apărarea lui! Și uite-așa se va perpetua o stare de lucruri! O mamă de personaj celebru susține pe pagina ei de FB că Bolojan și echipa de consilieri liberali e cea mai bună din țară. Ei, nu zău! Dar asta e părerea ei! Ce o recomanda pe coana Florica să ajungă în Parlament? NIMIC! Ce îl recomanda pe Roman ( PSD ) să ajungă în Parlament? NIMIC. Ce îl recomanda pe seralist-ul Ghilea să devină parlamentar? NIMIC! Dar pe cei de la UDMR? Tot NIMIC! Deci totul pleacă de la oferta partidelor!
Postat 17 Septembrie 2015, 12:15 de TDS
...mare va fi mirarea!!!
..ascultati bine, toti latrai postaci de pe ebihoreanul. Mare va va fi mirarea sa vedeti la sfarsitul anului drumul si celelalte obiective realizate suta la suta!!! Pe ce ma bazez? Nu pe vorbele vostre goale si venele incordate, ci tocmai pe cel ce il considerati "nebun". Omul asta va face drumul asa cum trebuie si le va termina si pe celelalte, si chiar daca nu va reusi sa dea de pamant cu banditii de la guvern si structurile comuniste psd ce sunt pe la cfr, tot va face ca oradenii sa nu aibe de pierdut - ci numai de castigat. "Nebunul" , face asta pt. ca iubeste orasul asta, si-a neglijat sanatatea, confortul si locul caldut care l-ar fi putut avea, sa faca Oradea un oras atractiv, sper cu ceva viitor - nu ingropat de toti banditii psd si altii care s-au perindat prin primarie... Va fi mult ma bine in decembrie, pt. ca stim si noi cu ce greutati se confrunta administratia. Lupta Bolojan, oradenii adevarati sunt de partea ta!!!
Postat 17 Septembrie 2015, 11:45 de TC
@TDS 2
@TDS: CA sa nu ma inteelgi gresit..IAR. in RO, TOATE partidele au oameni incompetententi. Dar nici macar ala nu e baiul suprem. Ci ca acesti oameni gandesc TOTUL in chei politice ..de gasti. Ca dovada si situatia cu CFR-ul.
Postat 17 Septembrie 2015, 11:43 de OradeaCivitas
@TDS
@TDS: Un alt mare om obiectiv. Daca tu crezi ca PSD are oameni mai competenti in diverse posturi decat alte partide te inseli. Nu esti decat sclavul mental deturnat de antipatiuile vremelnice. Nu ma inetlege gresit, nu ma astept ca partidele sa aduca doar genii im pozitiile cheie, dar ce se intampla in RO e prea de tot. Aprop de genii. Ioana Popescu, propusa de PSD iti spune ceva? :=))))). Si vb de posturi cheie repet, ce influenteleza o tara pe termen mediu si lung, nu niste functionari locali anonimi... Hahah!
Postat 17 Septembrie 2015, 11:41 de OradeaCivitas
@ Pintea Ionel 2
Completare: Am subliniat faptul ca Iulian Matache, desii are studii in domeniul aferent portofoliului insitutieie pe care o conduce, experienta lui reala, practica si adevarata in campul muncii e APROAPE 0. Stim cu totii cum se munceste la bugetari, indiferent daca vb de politisti, profesori, casiera de la Electrica etc etc. A fost si este un miscator de hartii subordonat partidului. E ok..se mai spala niste mega bani si e totul ok. Intre timp, DN 76 e victima INCOMPETENTEI tuturor partidelor, culminad cu cea a PSD care acum il ingroapa definitiv. Ca reciclarea si plombarea care vor sa o faca dupa 2 ierni e varza. Plus bani europeni pierduti. TOTI si de TOT!
Postat 17 Septembrie 2015, 11:39 de OradeaCivitas
ALTE EXEMPLE
@OradeaCivitas: inginer constructor pe post de arhitect șef, inginer mecanic deputat cu aptitudini în învățământ, avocat specializat în construcții și exemplele pot continua!
Postat 17 Septembrie 2015, 11:38 de TDS
@ Pintea Ionel
@Pintea Ionel.. ce "obiectiv" esti. Te pomeni ca alternativa musteste de competenta..cel mai bun exemplu: omul in care a stat muult timp soarta Autostrazii Transilvania: Ioan Rus - 1982 - absolvent al Universitatii Tehnice din Cluj-Napoca, Facultatea de Mecanica. Vad ca asta care e acum, Iulian Matache, macar are proiectare şi Execuţie lucrări drumuri şi poduri. Doar ca TOATE experientele de lucru reale pe care le-a avut au fost la INSTITUTII PUBLICE...unele mai importante, altele mai putin. Si atentie, vb de un inalt functionar care are in mana fraiele dezvoltarii infrastructurii in toata Romania, nu niste amarati de functionari locali. Nu ne lua de prosti. Traim in Romania, iar amicii tai rosii, socialistii de 2 lei care numai pomeni stiu da, nu sunt CU NIMIC mai buni decat galbenii sau verzii sau alte culori cu conotatii politice. Despre ce vb?
Postat 17 Septembrie 2015, 11:34 de OradeaCivitas
Mirati-va ca nu-i mai rau!
Suntem buni de plata, noi, oradenii! De ce?! Va rog sa trageti singuri concluziile: director tehnic, Mircea GHITEA, specializarea c-tii hidrotehnice(!!!), coordonator vice Malan, avocat, directia juridica, d-na Borbely, absolventa la ff, coordonatot secretarul Vila (n-are rost sa mai spun CE si CAND a terminat! La revolutie era alt om), arhitect sef al municupiului, d-na ing. (nu arhitect!)Lipovan. Si sa nu-l uitam pe dirijorul acestei orchestre dezacordate, pe nea ilie, cu ultimul loc de munca cinstit: profesor de matematica la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Tileagd, instituţie specială de îngrijire şi educare a copiilor cu dizabilităţi. Q.E.D.
Postat 17 Septembrie 2015, 11:23 de pinonel
@TDS @ Scortosul
@TDS: era un exercitiu de logica. De 25 de ani, Romania este tara rafuielilor politice, cetateanul fiind mereu prins la mijloc. Orice proiect din RO, fie el de interes national - precum sistemul educational, fie de interes local - precum acest drum expres, sunt mereu contrate de schimbarile mareelor politice, de interese personale ale celor vremelnici la putere si in viata, in timp ce fraierii de cetateni, care platesc taxe sunt prinsi MEREU la mijloc, victime colaterale. Daca Regionala Cluj era bine intentionata, ar fi cercetat problema prompt si clar, nu ar fi dat amanari si invarteli TIMP DE 1 AN. Intr-o tara civilizata, INSITUTIILE COLABOREAZA INTRE ELE in INTERESUL CETATENILOR din a caror bani sunt acele insitutii, colaborarea nefacandu-se pe consderentul: "ala e din alt partid deci hai sa il sabotez la MAXIM!". Exact asa e si situatia de fata. E tipic politicienlor de duzina, acelasi gen de poltiticieni ca si Mang fiind si la conducerea acestor insitutii gen CNADNR Cluj si Regionala CFR Cluj, care, pe langa faptul ca stiu ca la Oradea e alt partid decat PSD, nici nu se inghesuie sa ajute zona noastra. Tot ce conteaza pentru ei e Clujul. Oricum e clar ca sunt niste incompetenti. La fel s-au comportat cei de acolo si cu terminjalul intermodal CFR- Aeroport CLJ... .Comparatia cu ponta era pentru a sublinia faptul ca, daca enul asta de tergiversari si interventii politice se intampla si la centru, e clar ca la nivel mai mic e mai intensa treaba... @ SCORTOSUL............TIE TI SE PARE NORMAL ca timp de 1 AN, 1 AN!!! o insitutie publica plattita din banii tai sa nu dea un feedback unei administratii locale, care face ceva bun pt cetateii sai, pe un tern pe care CFR lasa sa creaca DOAR AMBROZIA si alte buruieni, prietene. Si inca mai vin cu DUMA de electrificarea Cluj Oradea carfe de 25 de ani nu s-a facut. Spune-nte tu cand trebuie demarate proiecte in Romania asta mereu schimbataore si instabila legislativ si politic. Cu 10 ani inainte? Cu 15, ca sa fim siguri ca avem toate hartiile. 1 an era suf timp intr-o tara normala pt lamurirea acestei probleme. Dai in Bolojan si PMO ca nu ai ce face. Sunt sigur ca "Maestrul Mang" care are aceeasi gena de "combinator sef" ca si Cornel Popa, ar fi rezolvat promtp problema. HAHAHAH! Eram doar inronic, fireste!
Postat 17 Septembrie 2015, 11:14 de OradeaCivitas
Daca mai ere nevoie !
Daca mai era nevoie ! Inca un exemplu de prostie si impotenta a tehnicienilor PMO !!!!!! Au inceput lucrari pe fonduri europene fara a avea toate actele semnate ...... CINE plateste ???????? Acum lucrariel , din ce bani, din taxe si impozite?????????
Postat 17 Septembrie 2015, 10:04 de scortosul
????????????
@OradeaCivitas Adică terenul nu aparține municipalității dar pentru că Regionala CFR nu-l cedează e de vină PONTA? Hai dă-mă naibii! Păi să-l dea BOLOȘ! Că tot e director în MT
Postat 17 Septembrie 2015, 09:42 de TDS
@PSD Oradea
Exact ca si CNADNR Cluj, si Regionala CFR Cluj nu face altceva decat sa puna bete in roate Oradei. Timp de 1 an, de cand Mun Oradea a depus toate actele necesare schimbarilor legale pt destinatia terenului, nimeni de la Cluj nu si-a batut capul sa vada exact despre ce e vb. E exact aceeasi atitudine ca sis a lui Ioan Mang pe plan local." Discuţiile cu CFR durează de un an. Anul trecut ne-au spus să facem demersurile pentru transferul terenului la municipalitate, anul acesta ne-au comunicat că va trebui să plătim o chirie, pentru ca în final să ne anunţe că terenul aparţine statului şi trebuie să ne adresăm proprietarului", spune Annamaria Sava (foto), manager de proiect din partea Primăriei." ASA IUBESTE PSD ORADEA!!!!!!!!!!! Bine ca pt moscheea de la Bucuresti imediat s-a rezolvat problema cu aprobarile legate de teren. Multumim Ponta Co.
Postat 17 Septembrie 2015, 09:25 de OradeaCivitas
Electrificare?
Gluma zilei:De altfel, relaţia municipalităţii cu Regionala CFR Cluj a fost tensionată de la bun început. Primăria a obţinut greu avizele pentru a putea lucra în vecinătatea căii ferate, iar după demararea lucrărilor a fost somată să se retragă cu 5 metri de la şină pentru a lăsa loc electrificării liniei de Cluj. HAHAHAHAH ..Electrificarea Oradea - Cluj. :))))))))))) Cea cuprinsa in marele master plan a lui Dragnea. Cine mai crede in basme!!!!
Postat 17 Septembrie 2015, 09:19 de OradeaCivitas
PILE
Cum să începi ceva când din start sunt probleme? Este peste puterea mea de înțelegere așa ceva! Toate problemele ar fi trebuit rezolvate înainte de demararea lucrărilor! Plu că Bolojan mai are teoretic și pile în Ministerul Transporturilor! Guvern PSD, director în M.T. PNL! DIACONUL CELIB!
Postat 17 Septembrie 2015, 09:11 de TDS
tap ispasitor
Ca de obicei, administratia bolovan gaseste tap ispasitor pentru esecurile la care este predispusa! Cum sa te apuci de ditamai proiectul cand tu nu stii daca toata portiunea pe care vrei sa faci drum, este sau nu, disponibila?!? Cum sa te apuci sa cheltui bani pe ceva ce nu poti termina? Doar ca sa vada prostii de oradeni ca 'se lucreaza' ? E strigator la cer!
Postat 17 Septembrie 2015, 09:01 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON