URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă nu avem aeroport, de ce nu avem? Dacă am făcut aeroport, de ce nu avem avioane? Dacă avem avioane, de ce sunt așa de scumpe biletele? Dacă subvenționăm biletele, sigur în altă parte e mai ieftin. Dacă ar veni Birta și Bolojan să dea 10 euro fiecărui călător, precis vom afla că în alte locuri companiile lasă pasagerii să joace cruce cu pilotul automat, bașca asigură întâlniri romantice cu însoțitoarele de zbor...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
02 Martie 2023, 12:15

Permis de conducere digital valabil în UE și perioadă de probă de doi ani pentru șoferii începători. Propuneri făcute de Comisia Europeană

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Comisia Europeană a prezentat miercuri propuneri de modernizare a normelor privind permisele de conducere, inclusiv introducerea unui permis de conducere digital valabil în întreaga UE, precum și noi dispoziții pentru a facilita aplicarea normelor de circulație la nivel transfrontalier.

Propunerile sunt făcute în contextul în care, în 2022, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața pe drumurile din UE, iar majoritatea victimelor au fost pietoni, bicicliști și utilizatori de scutere și motociclete. România s-a aflat pe primul loc în ceea ce privește numărul de decese pe șosele raportate la un milion de locuitori.

Doi ani de probă

„Noile norme vor îmbunătăți siguranța pentru toți participanții la trafic și vor ajuta UE să își realizeze „Viziunea zero” – fără decese pe drumurile din UE până în 2050. Ele vor pregăti mai bine conducătorii auto pentru vehiculele cu emisii zero și pentru conducerea pe drumurile urbane, alături de un număr tot mai mare de biciclete și vehicule cu două roți, precum și de pietoni”, se arată într-o informare publicată pe site-ul oficial al Comisiei Europene. 

Acestea vor permite, de asemenea, tinerilor conducători auto „să dobândească experiență prin intermediul unui sistem de conducere acompaniată – începând cu vârsta de 17 ani, tinerii vor putea învăța să conducă și vor putea obține un permis de conducere”. Cei care urmează un astfel de program de la 17 ani vor putea conduce singuri când împlinesc 18 ani și chiar să lucreze ca șoferi profesioniști de îndată ce un anumit loc de muncă permite acest lucru. „Acest lucru va contribui la abordarea penuriei actuale de conducători auto”, transmit reprezentanții CE. 

„Propunerea privind permisele de conducere modifică legislația UE existentă și se inspiră din cele mai bune practici deja în vigoare în mai multe state membre”, se mai arată în informare. 

Măsurile propuse de CE cuprind: 

- O perioadă de probă de cel puțin doi ani pentru conducătorii auto începători după trecerea examenului auto și o normă de toleranță zero pentru conducerea sub influența alcoolului. Acest lucru este esențial deoarece, chiar dacă șoferii tineri reprezintă doar 8 % din totalul conducătorilor auto, 2 din 5 coliziuni mortale implică un conducător auto sau un motociclist cu vârsta sub 30 de ani.

- Oferirea posibilității tinerilor de a-și susține examenul pentru obținerea permisului de conducere și de a începe conducerea acompaniată de autoturisme și camioane începând cu vârsta de 17 ani, pentru a dobândi experiență de conducere auto.

- Adaptarea formării și examinării conducătorilor auto pentru o mai bună pregătire a acestora cu privire la prezența utilizatorilor vulnerabili pe șosea. Acest lucru va contribui la îmbunătățirea siguranței pentru pietoni, bicicliști, precum și pentru utilizatorii de scutere electrice și biciclete electrice, pe măsură ce UE trece la o mobilitate urbană mai durabilă.

- O evaluare mai bine direcționată a aptitudinii din punct de vedere medical, luând în considerare progresele înregistrate în tratamentul medical pentru boli precum diabetul. Conducătorii auto vor fi, de asemenea, încurajați să își actualizeze aptitudinile și cunoștințele de conducere pentru a ține pasul cu evoluțiile tehnologice.

Cu permis digital 

Totodată, CE dorește ca la nivelul Uniunii Europene să fie introdus un permis de conducere digital, valabil în toate țările membre. „Pentru a simplifica recunoașterea permiselor de conducere între statele membre, Comisia propune introducerea unui permis de conducere digital, în premieră mondială. Înlocuirea, reînnoirea sau preschimbarea unui permis de conducere vor fi mult mai ușoare, deoarece toate procedurile vor fi online. În aceeași ordine de idei, pentru cetățenii din țări din afara UE cu standarde comparabile de siguranță rutieră va fi mai ușor să își schimbe permisul de conducere cu unul UE”, se arată în informarea făcută de Comisia Europeană. 

Totodată, normele de examinare actualizate vor ține seama de tranziția către vehicule cu emisii zero. Acestea vor evalua, de exemplu, cunoștințele și competențele legate de sistemele avansate de asistență la conducere și de alte tehnologii automatizate.

Șoferii începători vor fi, de asemenea, informați cu privire la modul în care stilul lor de conducere are un impact asupra emisiilor lor – de exemplu, momentul schimbării treptelor de viteză. În cele din urmă, masa permisă a unui vehicul din categoria B va fi ajustată pentru vehiculele alimentate cu combustibili alternativi, deoarece vehiculele cu emisii zero care funcționează pe bază de baterii pot fi mai grele.

Nereguli pedepsite

Reprezentanții Comisiei spun că legislația actuală „acoperă unele dintre cele mai frecvente și mai flagrante infracțiuni, cum ar fi excesul de viteză și conducerea sub influența alcoolului”, însă noile propuneri extind domeniul de aplicare al infracțiunilor rutiere la: „nemenținerea unei distanțe suficiente în raport cu vehiculul din față; depășirea periculoasă; parcarea periculoasă; traversarea uneia sau mai multor linii albe continue; conducerea pe sens interzis; nerespectarea normelor privind utilizarea coridoarelor de urgență; utilizarea unui vehicul supraîncărcat”. 

„Pachetul de propuneri de astăzi vizează simplificarea normelor privind permisele de conducere, adaptându-le în același timp la progresul tehnologic și medical; acesta urmărește să se asigure că șoferii începători sunt bine pregătiți și sprijiniți; că sunt eliminate obstacolele din calea mobilității transfrontaliere; și că nu va mai exista impunitate pentru cei care încalcă normele de siguranță rutieră la nivel transfrontalier, printr-un schimb transfrontalier mai bun de informații cu privire la încălcările normelor de circulație și la decăderea din drepturi a conducătorilor auto pentru încălcările cele mai grave. Conducerea în condiții de siguranță este esențială în eforturile noastre de a reduce la jumătate decesele și vătămările grave cauzate de accidente rutiere până în 2030”, a transmis Adina Vălean, comisar european pentru transporturi.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Suna bine....
... dar conducerea motocicletelor cu motor de 125 cmc si 11kw/15CP cu cat. B va fi permisa si romanilor? Am condus un Benelli Tornado in Belgia si ajungeam la serviu in jumatate de timp fata de autoturism. Observatie: nu exista, cel putin in codul rutier romanesc, parcare periculoasa/necorespunzatoare/etc. Parcarea, prin insasi definitia ei (loc anume amenajat pt. stationarea mai indelungata a vehiculelor) este intotdeauna corecta. Stationarea e altceva....
Postat 02 Martie 2023, 15:22 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6576 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON