URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 18 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Recent, PSD-iştii bihoreni au repus pe tapet, şi bine au făcut, situaţia corecţiilor financiare aplicate de autoritatea de management din Ministerul Dezvoltării pentru două proiecte ale Oradiei pe fonduri europene. Numai pentru noua linie de tramvai riscăm să dăm din buzunarul nostru 58,7 milioane lei. Lecţia e cam scumpă, chit că aşa avem ocazia să simţim pe propria piele ce ar fi însemnat ca toate investiţiile să le fi plătit din bugetul local.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
Avem în faţă 4 ani pe care analiştii îi numesc „de pace”, prezumând că noii aleşi vor lucra decent, nu cu gândul la următoarea campanie. Din păcate pentru visata pace, realitatea nu prea justifică, totuşi, optimismul. Ca dovadă, negocierile, formarea şi primii paşi ai noii şi heteroclitei coaliţii PNL, USR-PLUS, UDMR, partide care până mai ieri se detestau plenar: liberalii erau Ciuma Galbenă pentru pluserişti, aceştia sexo-marxişti pentru penelişti, singurul lucru ce-i unea şi pe unii, şi pe ceilalţi fiind certitudinea că udemeriştii sunt magyar PeSzeDe.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Avem un nume nou de stradă în Oradea - strada Sucevei a devenit Strada Evreilor Deportați. Nu e o denumire prea fericită, însă nici una care să poată fi combătută cu prea multă tărie, fiindcă, la aproape 80 de ani de la acele evenimente oribile, sentimentul generalizat de vină încă există... Dar, rememorând la nesfârșit oribilitățile trecutului, ne facem oare un viitor mai frumos? Putem spera că viața copiilor noștri va fi mai liniștită și lipsită de pericole dacă le picurăm întruna în creiere amintiri despre felurile îngrozitoare în care au murit părinții și bunicii lor?
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
13 Iunie 2014, 15:48

OTL vrea sens unic în Piaţa Unirii reabilitată pentru autobuzele societăţii (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL a sărbătorit, vineri, Ziua Transportului Public Urban, organizând, între orele 10 şi 13, interval orar cam nepotrivit, Ziua Porţilor Deschise cu tururi prin depoul de tramvaie precum şi la Centrul de Mecatronică al societăţii.

Cu această ocazie, directorul OTL, Csuzi Istvan, a enumerat într-o conferinţă de presă câteva dintre realizările recente ale societăţii de transport în comun, precum finalizarea Centrului de Mecatronică, respectiv extinderea sistemului e-ticketing şi în comunele Borş şi Sînmartin, unde OTL a preluat transportul public.

Totodată, Csuzi a vorbit despre Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă, realizat de un institut din Bucureşti, pe bani europeni, la comanda OTL. "Este un document de peste 1.500 de pagini, primul document care se cere la accesarea oricăror fonduri europene pe viitor", a spus directorul OTL.

Ioan Purge, directorul economic al societăţii, a precizat că studiul prezintă situaţia actuală a transportului public din Oradea, o serie de statistici specifice, precum şi o serie de 90 de propuneri pentru îmbătăţirea acesteia. "OTL a acceptat 36 dintre măsurile propuse, care ar putea să fie implementate în următorii şase ani, şi care ar costa în total circa 70 de milioane de euro", a spus acesta.

Printre acestea se numără şi una, în urma căreia, autobuzele OTL ar putea circula prin Piaţa Unirii şi după ce aceasta va deveni zonă pietonală. "Vom propune ca de la colţul Primăriei, lângă Banca Transilvania, până la colţ cu strada Avram Iancu să fie sens unic utilizabil doar pentru transportul public local, iar în staţia de lângă Episcopia Greco-Catolică să oprească autobuzele mai multor linii (10, 12, 13, 14, 15, 16, 20, n.r.)", a afirmat Csuzi, motivând că altfel autobuzele ar trebui să folosească rute ocolitoare, iar oraşul trebuie să aibă curse directe de transport public până în centru. "Vă pot da zeci de exemple cu alte oraşe europene în care autobuzele intră în zone pietonale", a spus acesta.

Totodată, Csuzi îşi doreşte ca pe viitor cursele judeţene, precum şi cele speciale regulate să nu poată tranzita centrul urban al Oradiei, asta după ce şi autogările proiectate să fie construite lângă Blocurile ANL de pe Decebal, respectiv lângă Gara Centrală vor fi gata.

Pe de altă parte, OTL ia în calcul, pe viitor, chiar şi extinderea reţelei de şine de tramvai din oraş, una dintre opţiuni fiind din Decebal spre Grădina Zoologică, prin spatele Universităţii şi care să ajungă apoi la depou.

În perioada următoare, după ce societatea va prioritiza măsurile, Planul de Mobilitate va fi supus dezbaterii publice şi apoi votului Consiliului Local.

La Ziua Porţilor Deschise, vizitatorii au putut vedea, pe lângă parcul de autobuze şi tramvaie al OTL, şi Centrul de Mecatronică - unde a fost expusă o machetă cu zona Olosig - precum şi un omnibuz din lemn al societăţii. În această vară, societatea va pune din nou în circulaţie un autobuz Rocar semi-descoperit care va face curse din Nufărul până în Băile Felix.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
autobuze!!
accentul mai degraba ar trebui pus pe autobuze, nu pe tramvaie, nu se compara unul cu celalalt, autobuzul e mult mai eficient in Oradea. Tramvaiul e foarte lent si tot timpul are probleme.
Postat 14 Iunie 2014, 16:48 de Romi
OK
Oooops! se mai intampla si minuni! Nu ca sunt bune propunerile aratate aici, sunt chiar inteligente!
Postat 13 Iunie 2014, 18:32 de TDS
curat-murdar
vreau CURATENIE in tramvaie,vreau comfort,vreau si tot vreau,dar e ieftin si nimeni nu se incumeta la o asa licitatie, o spalatorie de tramvaie si autobuze exista? daca nu sunte-ti in stare de asa ceva , cereti de la cotribuabili donati, eu unul donez cu placere daca din obligatiile care le am nu sunteti in stare sa imi oferiti confortul. BAFTA!!!!
Postat 13 Iunie 2014, 17:01 de eucumine
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0172 RON
  • 1 EUR = 4.8737 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON