URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 27 SEPTEMBRIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Şefii Consiliului Judeţean al Elevilor i-au pus pe candidaţii la Primăria Oradea să se angajeze că vor da burse elevilor, aşa cum cerea un ordin al Ministerului Educaţiei de prin 2011. Culmea este că cei mai mulţi dintre viitorii primari a făcut primul exerciţiu în funcţie şi au semnat ca atare... Dar de ce trebuie Oradea să le dea elevilor bani? Ce câştigă oraşul din asta? Oricum elevii buni pleacă la facultate în alte oraşe, mulţi tineri o şterg din ţară cu prima ocazie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Asta e senzaţia mea, la finele unei campanii electorale "pandemice", cu totul atipice, lipsite de culoarea, zgomotul şi gargara mitingurilor mari, dar şi de dezbaterile dintre candidaţi, care ni i-ar fi putut prezenta în adevărata lor splendoare, cu sclipirile sau, dimpotrivă, stângăciile şi limitele lor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât de greu ar pica unora, pronostichez că în bătălia pentru Primăria Oradea şi pentru preşedinţia Consiliului Judeţean Bihor zarurile au fost aruncate. Cred, deci, cu variate argumente - politice, administrative, psiho-sociale, electorale - că viitorul primar se numeşte Florin Birta, iar viitorul preşedinte de judeţ Ilie Bolojan.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
În curând, numărul oamenilor care vorbesc va bate numărul celor care ascultă, iar într-un final târziu al umanității, numărul celor care nu vor avea nimic de spus va fi tot mai aproape de zero. Trăim vremuri în care aproape nimeni nu mai ascultă ce are de spus altcineva, cel mult tace până când celălalt se oprește din vorbit, pentru ca apoi să-și dea drumul la gură.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre obligativitatea purtării măştii de protecţie de către copii în şcoli?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit acestui cod, autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. În condiţiile legii, se pot constitui autorităţi ale administraţiei publice locale şi la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cum este situația Municipiului București, împărțit în sectoare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În cursul evoluţiei bolii, după faza septicemică urmează faza organică, în care reapare febra, simultan cu instalarea unor sindroame diferite. Dintre acestea, cele ma frecvente sunt meningita leptospirotică (manifestată prin dureri de cap, fotofobie, redoare a muşchilor cefei, simptome care se remit de cele mai multe ori), sindromul hepatorenal (cu icter şi mărire în volum a ficatului, cu posibilitate de evoluţie spre forme severe), manifestări hemoragice limitate (la nivelul gingiilor, conjunctivelor, mucoasei nazale etc.) sau grave (hemoragii digestive majore) şi insuficienţa renală.
13 Iunie 2014, 15:48

OTL vrea sens unic în Piaţa Unirii reabilitată pentru autobuzele societăţii (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL a sărbătorit, vineri, Ziua Transportului Public Urban, organizând, între orele 10 şi 13, interval orar cam nepotrivit, Ziua Porţilor Deschise cu tururi prin depoul de tramvaie precum şi la Centrul de Mecatronică al societăţii.

Cu această ocazie, directorul OTL, Csuzi Istvan, a enumerat într-o conferinţă de presă câteva dintre realizările recente ale societăţii de transport în comun, precum finalizarea Centrului de Mecatronică, respectiv extinderea sistemului e-ticketing şi în comunele Borş şi Sînmartin, unde OTL a preluat transportul public.

Totodată, Csuzi a vorbit despre Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă, realizat de un institut din Bucureşti, pe bani europeni, la comanda OTL. "Este un document de peste 1.500 de pagini, primul document care se cere la accesarea oricăror fonduri europene pe viitor", a spus directorul OTL.

Ioan Purge, directorul economic al societăţii, a precizat că studiul prezintă situaţia actuală a transportului public din Oradea, o serie de statistici specifice, precum şi o serie de 90 de propuneri pentru îmbătăţirea acesteia. "OTL a acceptat 36 dintre măsurile propuse, care ar putea să fie implementate în următorii şase ani, şi care ar costa în total circa 70 de milioane de euro", a spus acesta.

Printre acestea se numără şi una, în urma căreia, autobuzele OTL ar putea circula prin Piaţa Unirii şi după ce aceasta va deveni zonă pietonală. "Vom propune ca de la colţul Primăriei, lângă Banca Transilvania, până la colţ cu strada Avram Iancu să fie sens unic utilizabil doar pentru transportul public local, iar în staţia de lângă Episcopia Greco-Catolică să oprească autobuzele mai multor linii (10, 12, 13, 14, 15, 16, 20, n.r.)", a afirmat Csuzi, motivând că altfel autobuzele ar trebui să folosească rute ocolitoare, iar oraşul trebuie să aibă curse directe de transport public până în centru. "Vă pot da zeci de exemple cu alte oraşe europene în care autobuzele intră în zone pietonale", a spus acesta.

Totodată, Csuzi îşi doreşte ca pe viitor cursele judeţene, precum şi cele speciale regulate să nu poată tranzita centrul urban al Oradiei, asta după ce şi autogările proiectate să fie construite lângă Blocurile ANL de pe Decebal, respectiv lângă Gara Centrală vor fi gata.

Pe de altă parte, OTL ia în calcul, pe viitor, chiar şi extinderea reţelei de şine de tramvai din oraş, una dintre opţiuni fiind din Decebal spre Grădina Zoologică, prin spatele Universităţii şi care să ajungă apoi la depou.

În perioada următoare, după ce societatea va prioritiza măsurile, Planul de Mobilitate va fi supus dezbaterii publice şi apoi votului Consiliului Local.

La Ziua Porţilor Deschise, vizitatorii au putut vedea, pe lângă parcul de autobuze şi tramvaie al OTL, şi Centrul de Mecatronică - unde a fost expusă o machetă cu zona Olosig - precum şi un omnibuz din lemn al societăţii. În această vară, societatea va pune din nou în circulaţie un autobuz Rocar semi-descoperit care va face curse din Nufărul până în Băile Felix.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
autobuze!!
accentul mai degraba ar trebui pus pe autobuze, nu pe tramvaie, nu se compara unul cu celalalt, autobuzul e mult mai eficient in Oradea. Tramvaiul e foarte lent si tot timpul are probleme.
Postat 14 Iunie 2014, 16:48 de Romi
OK
Oooops! se mai intampla si minuni! Nu ca sunt bune propunerile aratate aici, sunt chiar inteligente!
Postat 13 Iunie 2014, 18:32 de TDS
curat-murdar
vreau CURATENIE in tramvaie,vreau comfort,vreau si tot vreau,dar e ieftin si nimeni nu se incumeta la o asa licitatie, o spalatorie de tramvaie si autobuze exista? daca nu sunte-ti in stare de asa ceva , cereti de la cotribuabili donati, eu unul donez cu placere daca din obligatiile care le am nu sunteti in stare sa imi oferiti confortul. BAFTA!!!!
Postat 13 Iunie 2014, 17:01 de eucumine
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1883 RON
  • 1 EUR = 4.8722 RON
  • 1 HUF = 0.0133 RON