OTL a sărbătorit, vineri, Ziua Transportului Public Urban, organizând, între orele 10 şi 13, interval orar cam nepotrivit, Ziua Porţilor Deschise cu tururi prin depoul de tramvaie precum şi la Centrul de Mecatronică al societăţii.
Cu această ocazie, directorul OTL, Csuzi Istvan, a enumerat într-o conferinţă de presă câteva dintre realizările recente ale societăţii de transport în comun, precum finalizarea Centrului de Mecatronică, respectiv extinderea sistemului e-ticketing şi în comunele Borş şi Sînmartin, unde OTL a preluat transportul public.
Totodată, Csuzi a vorbit despre Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă, realizat de un institut din Bucureşti, pe bani europeni, la comanda OTL. "Este un document de peste 1.500 de pagini, primul document care se cere la accesarea oricăror fonduri europene pe viitor", a spus directorul OTL.
Ioan Purge, directorul economic al societăţii, a precizat că studiul prezintă situaţia actuală a transportului public din Oradea, o serie de statistici specifice, precum şi o serie de 90 de propuneri pentru îmbătăţirea acesteia. "OTL a acceptat 36 dintre măsurile propuse, care ar putea să fie implementate în următorii şase ani, şi care ar costa în total circa 70 de milioane de euro", a spus acesta.
Printre acestea se numără şi una, în urma căreia, autobuzele OTL ar putea circula prin Piaţa Unirii şi după ce aceasta va deveni zonă pietonală. "Vom propune ca de la colţul Primăriei, lângă Banca Transilvania, până la colţ cu strada Avram Iancu să fie sens unic utilizabil doar pentru transportul public local, iar în staţia de lângă Episcopia Greco-Catolică să oprească autobuzele mai multor linii (10, 12, 13, 14, 15, 16, 20, n.r.)", a afirmat Csuzi, motivând că altfel autobuzele ar trebui să folosească rute ocolitoare, iar oraşul trebuie să aibă curse directe de transport public până în centru. "Vă pot da zeci de exemple cu alte oraşe europene în care autobuzele intră în zone pietonale", a spus acesta.
Totodată, Csuzi îşi doreşte ca pe viitor cursele judeţene, precum şi cele speciale regulate să nu poată tranzita centrul urban al Oradiei, asta după ce şi autogările proiectate să fie construite lângă Blocurile ANL de pe Decebal, respectiv lângă Gara Centrală vor fi gata.
Pe de altă parte, OTL ia în calcul, pe viitor, chiar şi extinderea reţelei de şine de tramvai din oraş, una dintre opţiuni fiind din Decebal spre Grădina Zoologică, prin spatele Universităţii şi care să ajungă apoi la depou.
În perioada următoare, după ce societatea va prioritiza măsurile, Planul de Mobilitate va fi supus dezbaterii publice şi apoi votului Consiliului Local.
La Ziua Porţilor Deschise, vizitatorii au putut vedea, pe lângă parcul de autobuze şi tramvaie al OTL, şi Centrul de Mecatronică - unde a fost expusă o machetă cu zona Olosig - precum şi un omnibuz din lemn al societăţii. În această vară, societatea va pune din nou în circulaţie un autobuz Rocar semi-descoperit care va face curse din Nufărul până în Băile Felix.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.