URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 26 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pentru o perioadă, cel puțin, vom avea câte două fețe - una originală, unică, prin care ne-am construit identitatea vizuală de până acum, și una neutră, fadă, impersonală, care ne va transforma pe toți în clone. Dar, printre atâtea neajunsuri, masca de protecție ne-a lăsat totuși ochii liberi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Nu trebuie să poarte mască persoana care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută, etc). Dincolo de faptul că nu se prevede ce înseamnă umiditate crescută sau temperatură ridicată, agentul trebuie să constate contravenția cu termometrul și barometrul? Mai mult, cum îl constată Agentul 007 pe „etc.”?!
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
13 Iunie 2014, 15:48

OTL vrea sens unic în Piaţa Unirii reabilitată pentru autobuzele societăţii (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL a sărbătorit, vineri, Ziua Transportului Public Urban, organizând, între orele 10 şi 13, interval orar cam nepotrivit, Ziua Porţilor Deschise cu tururi prin depoul de tramvaie precum şi la Centrul de Mecatronică al societăţii.

Cu această ocazie, directorul OTL, Csuzi Istvan, a enumerat într-o conferinţă de presă câteva dintre realizările recente ale societăţii de transport în comun, precum finalizarea Centrului de Mecatronică, respectiv extinderea sistemului e-ticketing şi în comunele Borş şi Sînmartin, unde OTL a preluat transportul public.

Totodată, Csuzi a vorbit despre Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă, realizat de un institut din Bucureşti, pe bani europeni, la comanda OTL. "Este un document de peste 1.500 de pagini, primul document care se cere la accesarea oricăror fonduri europene pe viitor", a spus directorul OTL.

Ioan Purge, directorul economic al societăţii, a precizat că studiul prezintă situaţia actuală a transportului public din Oradea, o serie de statistici specifice, precum şi o serie de 90 de propuneri pentru îmbătăţirea acesteia. "OTL a acceptat 36 dintre măsurile propuse, care ar putea să fie implementate în următorii şase ani, şi care ar costa în total circa 70 de milioane de euro", a spus acesta.

Printre acestea se numără şi una, în urma căreia, autobuzele OTL ar putea circula prin Piaţa Unirii şi după ce aceasta va deveni zonă pietonală. "Vom propune ca de la colţul Primăriei, lângă Banca Transilvania, până la colţ cu strada Avram Iancu să fie sens unic utilizabil doar pentru transportul public local, iar în staţia de lângă Episcopia Greco-Catolică să oprească autobuzele mai multor linii (10, 12, 13, 14, 15, 16, 20, n.r.)", a afirmat Csuzi, motivând că altfel autobuzele ar trebui să folosească rute ocolitoare, iar oraşul trebuie să aibă curse directe de transport public până în centru. "Vă pot da zeci de exemple cu alte oraşe europene în care autobuzele intră în zone pietonale", a spus acesta.

Totodată, Csuzi îşi doreşte ca pe viitor cursele judeţene, precum şi cele speciale regulate să nu poată tranzita centrul urban al Oradiei, asta după ce şi autogările proiectate să fie construite lângă Blocurile ANL de pe Decebal, respectiv lângă Gara Centrală vor fi gata.

Pe de altă parte, OTL ia în calcul, pe viitor, chiar şi extinderea reţelei de şine de tramvai din oraş, una dintre opţiuni fiind din Decebal spre Grădina Zoologică, prin spatele Universităţii şi care să ajungă apoi la depou.

În perioada următoare, după ce societatea va prioritiza măsurile, Planul de Mobilitate va fi supus dezbaterii publice şi apoi votului Consiliului Local.

La Ziua Porţilor Deschise, vizitatorii au putut vedea, pe lângă parcul de autobuze şi tramvaie al OTL, şi Centrul de Mecatronică - unde a fost expusă o machetă cu zona Olosig - precum şi un omnibuz din lemn al societăţii. În această vară, societatea va pune din nou în circulaţie un autobuz Rocar semi-descoperit care va face curse din Nufărul până în Băile Felix.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
autobuze!!
accentul mai degraba ar trebui pus pe autobuze, nu pe tramvaie, nu se compara unul cu celalalt, autobuzul e mult mai eficient in Oradea. Tramvaiul e foarte lent si tot timpul are probleme.
Postat 14 Iunie 2014, 16:48 de Romi
OK
Oooops! se mai intampla si minuni! Nu ca sunt bune propunerile aratate aici, sunt chiar inteligente!
Postat 13 Iunie 2014, 18:32 de TDS
curat-murdar
vreau CURATENIE in tramvaie,vreau comfort,vreau si tot vreau,dar e ieftin si nimeni nu se incumeta la o asa licitatie, o spalatorie de tramvaie si autobuze exista? daca nu sunte-ti in stare de asa ceva , cereti de la cotribuabili donati, eu unul donez cu placere daca din obligatiile care le am nu sunteti in stare sa imi oferiti confortul. BAFTA!!!!
Postat 13 Iunie 2014, 17:01 de eucumine
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4406 RON
  • 1 EUR = 4.8396 RON
  • 1 HUF = 0.0138 RON