URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 29 IULIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când cu Pasajul Magheru, s-a constatat că cei care vin de pe Ady Endre, trec prin centru pe Iosif Vulcan, ajung în Piaţa Libertăţii şi nu mai pot intra în pasaj, ci trebuie să facă obligatoriu dreapta, pe podul Dacia. Acesta este şi motivul pentru care strada Andrei Şaguna, de lângă Parchet, a devenit cu două sensuri. Acum, primarul Florin Birta propune ca aici să se dea mai multă atenţie pietonilor şi bicicliştilor, ceea ce înseamnă, practic, că traficul ar avea loc în principal prin Piaţa Libertăţii.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste proastă pentru orădeni: Termoficare, care abia a înlocuit producția de energie termică pe bază de cărbuni cu cea pe gaz, mult mai puțin poluantă și mai eficientă, va trebui să plătească o sumă enormă pentru a-și cumpăra așa numitele certificate verzi, care îi dau dreptul să polueze. În cazul în care cele 60 de milioane lei necesare nu vor fi date de Guvern (din banii tuturor românilor), nota de plată o vor achita orădenii fie direct, prin inevitabila scumpire a gigacaloriei, fie indirect, prin subvenționarea de către Primărie (ceea ce înseamnă că o suportă toți locuitorii orașului, indiferent că sunt sau nu clienți ai Termoficare).
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Creatorii de filme şi cărţi de anticipaţie care au lansat scenarii cu epidemii globale ce loveau omenirea (un exemplu recent este "Contagion", din 2011, pe care multă lume l-a descoperit după izbucnirea crizei Covid) nu şi-au putut imagina că, într-o situaţie reală, oamenii vor refuza în număr mare leacul descoperit de cercetători. Dar viaţa bate filmul!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În regiunea ţării noastre, înţepăturile de insecte dau rareori fenomene grave de intoxicaţie; ar fi nevoie de 500-1000 de înţepături de albine pentru a produce moartea. În regiunile tropicale, în America de Nord şi de Sud, în Africa şi Asia Centrală se întâlnesc păianjeni veninoşi ("văduva neagră") şi scorpioni, care sunt foarte periculoşi atât pentru oameni, cât şi pentru animalele domestice.
13 Iunie 2014, 15:48

OTL vrea sens unic în Piaţa Unirii reabilitată pentru autobuzele societăţii (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

OTL a sărbătorit, vineri, Ziua Transportului Public Urban, organizând, între orele 10 şi 13, interval orar cam nepotrivit, Ziua Porţilor Deschise cu tururi prin depoul de tramvaie precum şi la Centrul de Mecatronică al societăţii.

Cu această ocazie, directorul OTL, Csuzi Istvan, a enumerat într-o conferinţă de presă câteva dintre realizările recente ale societăţii de transport în comun, precum finalizarea Centrului de Mecatronică, respectiv extinderea sistemului e-ticketing şi în comunele Borş şi Sînmartin, unde OTL a preluat transportul public.

Totodată, Csuzi a vorbit despre Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă, realizat de un institut din Bucureşti, pe bani europeni, la comanda OTL. "Este un document de peste 1.500 de pagini, primul document care se cere la accesarea oricăror fonduri europene pe viitor", a spus directorul OTL.

Ioan Purge, directorul economic al societăţii, a precizat că studiul prezintă situaţia actuală a transportului public din Oradea, o serie de statistici specifice, precum şi o serie de 90 de propuneri pentru îmbătăţirea acesteia. "OTL a acceptat 36 dintre măsurile propuse, care ar putea să fie implementate în următorii şase ani, şi care ar costa în total circa 70 de milioane de euro", a spus acesta.

Printre acestea se numără şi una, în urma căreia, autobuzele OTL ar putea circula prin Piaţa Unirii şi după ce aceasta va deveni zonă pietonală. "Vom propune ca de la colţul Primăriei, lângă Banca Transilvania, până la colţ cu strada Avram Iancu să fie sens unic utilizabil doar pentru transportul public local, iar în staţia de lângă Episcopia Greco-Catolică să oprească autobuzele mai multor linii (10, 12, 13, 14, 15, 16, 20, n.r.)", a afirmat Csuzi, motivând că altfel autobuzele ar trebui să folosească rute ocolitoare, iar oraşul trebuie să aibă curse directe de transport public până în centru. "Vă pot da zeci de exemple cu alte oraşe europene în care autobuzele intră în zone pietonale", a spus acesta.

Totodată, Csuzi îşi doreşte ca pe viitor cursele judeţene, precum şi cele speciale regulate să nu poată tranzita centrul urban al Oradiei, asta după ce şi autogările proiectate să fie construite lângă Blocurile ANL de pe Decebal, respectiv lângă Gara Centrală vor fi gata.

Pe de altă parte, OTL ia în calcul, pe viitor, chiar şi extinderea reţelei de şine de tramvai din oraş, una dintre opţiuni fiind din Decebal spre Grădina Zoologică, prin spatele Universităţii şi care să ajungă apoi la depou.

În perioada următoare, după ce societatea va prioritiza măsurile, Planul de Mobilitate va fi supus dezbaterii publice şi apoi votului Consiliului Local.

La Ziua Porţilor Deschise, vizitatorii au putut vedea, pe lângă parcul de autobuze şi tramvaie al OTL, şi Centrul de Mecatronică - unde a fost expusă o machetă cu zona Olosig - precum şi un omnibuz din lemn al societăţii. În această vară, societatea va pune din nou în circulaţie un autobuz Rocar semi-descoperit care va face curse din Nufărul până în Băile Felix.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
autobuze!!
accentul mai degraba ar trebui pus pe autobuze, nu pe tramvaie, nu se compara unul cu celalalt, autobuzul e mult mai eficient in Oradea. Tramvaiul e foarte lent si tot timpul are probleme.
Postat 14 Iunie 2014, 16:48 de Romi
OK
Oooops! se mai intampla si minuni! Nu ca sunt bune propunerile aratate aici, sunt chiar inteligente!
Postat 13 Iunie 2014, 18:32 de TDS
curat-murdar
vreau CURATENIE in tramvaie,vreau comfort,vreau si tot vreau,dar e ieftin si nimeni nu se incumeta la o asa licitatie, o spalatorie de tramvaie si autobuze exista? daca nu sunte-ti in stare de asa ceva , cereti de la cotribuabili donati, eu unul donez cu placere daca din obligatiile care le am nu sunteti in stare sa imi oferiti confortul. BAFTA!!!!
Postat 13 Iunie 2014, 17:01 de eucumine
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1624 RON
  • 1 EUR = 4.9197 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON