URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 21 APRILIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E lungă şi tristă povestea cu dealul Ciuperca. Un proiect prost, o implementare superficială şi consecinţele nu au întârziat să apară. Sigur, constructorul se va apăra dând vina pe proiectant, iar acesta pe executant. Dar orice inginer cu puţină experienţă şi-ar fi dat seama că e riscant să pui în operă o lucrare cu studiul geo făcut pe genunchi, în birou.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu, titlul nu e o glumă! Dacă Sandu Lungu, carismaticul luptător care a pus Bihorul pe hartă cu pumnul său necruţător şi dimensiunile sale respectabile, s-a pus în fruntea unei "armate" de protestatari cu care a bătut străzile Oradiei, dacă a pus mâna pe megafon pentru a se adresa mulţimii, asemenea unui lider politic, nu e de glumă...
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce la Bucureşti pluseriştii înfuriaţi de mazilirea Arhanghelului Vlăduţ ameninţă cu ieşirea de la guvernare şi sunt iluminaţi de revelaţia că Ludovic Orban, până mai ieri personificarea "Ciumei galbene", este de fapt "partener de nădejde", nu ca rockerul Cîţu, cel degrabă vărsător de sânge de om nou nevinovat, în Oradea cele două formaţiuni îşi pregătesc în pace şi armonie, împreună cu UDMR, împărţirea instituţiilor deconcentrate din judeţ.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Când l-au numit la Sănătate a doua oară, Vlăduţ a fost asemenea unui ginerică intrat într-o familie mafiotă supraprotectivă cu tânăra mireasă, familie care deţine controlul total asupra vieţii tânărului cuplu, inclusiv asupra aspectelor intime dintre cei doi tineri însurăţei. Doar că în cazul acesta, Sănătatea nu e tinerică deloc, e mai degrabă o hoaşcă rămasă nemăritată până la adânci bătrâneţi, care a uitat vremurile în care era tânără şi frumoasă, şi căreia îi place acum doar să se lase mulsă pervers şi să consume tineri imberbi cu carnea rozulie şi fragedă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Considerați că după vacanța de Paști ar trebui reluate cursurile în şcoli, cu prezență fizică?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Odată cu publicarea deciziei în Monitorul Oficial, nicio persoană nu va putea fi încarcerată până la motivarea hotărârii definitive de condamnare, indiferent dacă vorbim de o decizie în ultim grad de jurisdicţie sau de o sentinţă de primă instanţă neatacată. Ca atare, în viitorul imediat apropiat, nicio sentinţă penală nu va putea fi pronunţată înainte de a fi motivată...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Campania de vaccinare gratuită a fetiţelor din clasa a IV-a reprezintă o şansă reală de prevenţie a cancerului de col uterin, boală a cărei mortalitate ne situează pe primul loc în Europa. Din păcate, politizarea şi informarea defectuoasă privind beneficiile acestei campanii, care s-a dorit a fi onestă şi benefică pentru sănătate, a determinat refuzarea vaccinării de către mulţi, mult prea mulţi părinţi, în necunoştinţă de cauză...
14 Iunie 2011, 11:29

OTL transfrontalier: Din toamnă vom avea zilnic 3 curse până la Biharkeresztes

OTL transfrontalier: Din toamnă vom avea zilnic 3 curse până la Biharkeresztes DU-TE, VINO. Achiziţionate în urmă cu doi ani de la reprezentanţa din Ungaria a fabricantului, cele mai noi autobuze ale OTL vor trece din nou graniţa la toamnă. Nu de tot, ci pentru a asigura naveta orădenilor stabiliţi dincolo de Borş
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Joia trecută, reprezentanţii orădenilor care s-au mutat în ultimii ani în satele maghiare din apropierea graniţei au participat la o dezbatere publică organizată în sediul Primăriei Biharkeresztes, împreună cu oficiali ungari şi cu reprezentanţi ai regiei orădene de transport în comun.

Ce căuta OTL în Ungaria? În condiţiile în care combustibilii s-au scumpit foarte mult în ultimii ani, iar salariile primite în ţară le-au scăzut la fel de mult, bihorenii de dincolo de Borş au solicitat regiei să înfiinţeze curse regulate de autobuz care să le faciliteze accesul la locurile de muncă, pentru ei, şi la şcoală, pentru copiii lor. Cu succes, spune managerul Csuzi Istvan, întrucât cererea le va fi satisfăcută chiar în această toamnă.

Dezbatere în deplasare

Primăria Biharkeresztes a găzduit săptămâna trecută primul "for civic" destinat cetăţenilor români care locuiesc în zonă, desfăşurat bilingv, în limbile română şi maghiară.

"Numai în Biharkeresztes şi Artand domiciliază oficial 471, respectiv 192 cetăţeni români, cu toţii veniţi din Oradea. Mai sunt câteva sute în alte localităţi din stânga şi din dreapta şoselei spre Debreţin, prin Puspokladany, Bedo, Mezopeterd...", spune Cristian Abrudan. De trei ani, bărbatul locuieşte în Artand împreună cu soţia şi fiul său, iar toţi vecinii sunt şi ei orădeni. "Am cumpărat case aici fiindcă sunt de patru-cinci ori mai ieftine ca la noi, dar toţi lucrăm în Oradea şi ne considerăm români", explică el.

Problema e, însă, transportul zilnic. "Când nu lucrez în aceeaşi tură cu soţia, o duc în zori la serviciu, apoi mă întorc să-l iau pe copil şi să-l duc la şcoală pe ora 8. La 12 sau la 13 îl iau din nou acasă, apoi merg eu la muncă, iar nevasta trebuie să aştepte până seara, când termin, pe la rude sau prieteni, ca să ne întoarcem împreună", povesteşte Cristi. Concluzia e limpede: pe lângă combustibili, familiile care au o singură maşină şi copii de şcoală cheltuie şi foarte mult timp.

OTL la "export"

01 Csuzi Istvan.jpgÎn asemenea situaţie, orădenii din satele maghiare au cerut ajutorul OTL, iar managerul regiei, Csuzi Istvan (foto), consideră că problema poate să le fie rezolvată.

"Încă de anul trecut se discuta despre integrarea transportului în comun pe relaţia Oradea-Debreţin, iar OTL şi conducerea Zonei Metropolitane Oradea au depus un proiect transfrontalier în cadrul Programului Ro-Hu, în valoare de circa 200.000 de euro, pentru realizarea unui studiu de trafic. Înainte de asta, Primăria Biharkeresztes a tatonat terenul cu societatea Hajdu Volan, dar aceasta nu a fost interesată", spune managerul OTL.

Cum, însă, viaţa bate birocraţia, conducerea regiei orădene a decis să ocupe culoarul liber, trecând la fapte chiar înainte de aprobarea proiectului, preconizată pentru această toamnă. "Am calculat că la un grad de încărcare a autobuzelor de 30% şi la un preţ al biletului de 5 lei pentru o călătorie, cursele regulate între Oradea şi Biharkeresztes pot fi viabile din punctul de vedere al economicităţii", afirmă Csuzi.

Ca atare, din septembrie, între Oradea şi Biharkeresztes va circula un autobuz al OTL de trei ori pe zi, urmând ca ulterior, dacă se dovedeşte util, numărul curselor să fie suplimentat la cinci pe zi.

Două ţări în opt staţii

La întocmirea graficului de circulaţie, OTL a ţinut cont de orele la care trebuie să facă deplasările majoritatea orădenilor de dincolo de Borş.

Potrivit spuselor lui Csuzi, prima cursă va porni din Oradea la 5.30 (ora României) pentru a aduce la 6.30 călătorii de la Biharkeresztes, urmând ca sosirea la Oradea să fie pe 7.30. A doua cursă va porni din Oradea la ora 16.00, iar o a treia la 21.00.

În ce priveşte traseul, acesta va avea capete de linie la autogara din Biharkeresztes, aflată în curs de amenajare lângă gara feroviară, iar în Oradea fie viitoarea autogară din Nufărul, fie actuala autogară din Velenţa, şi va avea opt staţii intermediare: două în Biharkeresztes, alte două în Artand, una în Borş, una în Sântion (lângă terenul de fotbal) şi una la intrarea în Oradea, pe bulevardul Dacia, în zona blocurilor în zigzag.


"Pe lângă orădeni, din zona Biharkeresztes vom avea şi pasageri unguri, cărora le e mai uşor să vină la oraş în Oradea decât la Debreţin. O categorie clară de clienţi vor fi producătorii de legume, care pot veni la noi şi care au preţuri mai mici decât agricultorii noştri"

Csuzi Istvan, managerul OTL

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Replica ptr Mariska
ptr maria ori ....mariska , cum vrei , daca imi citeai cu atentie comment-ul si daca ai intelege bine limba romana, ai fi inteles ce am vrut sa spun in acest comment, dar...se pare ca ai luat BAC-ul intr-un liceu fara videocamere de supraveghere !
Postat 07 Iulie 2011, 19:57 de Floricita Ingrozita
ptr. floricica
FLORICICA. traiesti pe alta lume, ungurii nu vin in Oradea pentru cumparaturi sau pentru a vinde noi mergem la cumparaturi ieftine pentru a vinde mai scump.CE TE SUPARASAU CE PROBLEME AI TU IN GENERAL CU OAMENII UNGURI ?
Postat 30 Iunie 2011, 22:50 de maria
ptr.ovidiu
Ovidiu,treci dincolo de granita sa fii putin mai culturat, iti lipseste, SI E PACAT SA MORI PROST.
Postat 30 Iunie 2011, 20:56 de levendula
ptr.ovidiu
Ovidiu,treci dincolo de granita sa fii putin mai culturat, iti lipseste, e pacat.
Postat 30 Iunie 2011, 20:52 de levendula
destepti....
Vai de voi...atat stiti:****...dar cand mancati produse unguresti si inundati parcarile la malluri si supermarketuri unguresti, mai va duceti aminte si de cateva cuvinte ungurest. Sunteti niste sovinisti si meritati niste porti de fier pe la hotare, cu mentalitatea asta aveti loc doar in BALCAN
Postat 24 Iunie 2011, 11:39 de iancu
Ingrozita
Ei bine,iata o noua mostra de tradare netaxata si nebagata in seama de nimeni : adica scrie clar in articol ca firma Hajdu Volan din Ungaria , nu era interesata - fantastic !!!! adica, chiar asa? daca ar fi fost o cursa rentabila dpdv financiar ar fi ratat-o ungurii? - niciodata , va garantez. Dar fiind director Csuszi bacsi, a zis ca hai sa ii ajutam pe "preamaiminunatii" nostri ....oradeni (unguri in general)- si asta numai si numai de dragul de a ne pune la dispozitie legumele lor unguresti si ....proaspete ! Multumim Csuszi bacsi, pe banii contribuabililor oradeni, ca iti faci tu relatii !!! A dracului pielea pe voi !
Postat 21 Iunie 2011, 08:33 de Floricita
un lucru bun
este un lucru bun ca se extinde otl dar ar trebui sa inceapa in jurul oradiei , pt ca in zonele rezidentiale precum grigorescu sau sintandrei sau la paleu stau mult mai multi oameni decat in artand sau biharkeresztes , si cred ca ar fi mai rentabile cursele astea , si cred ca nici drumurile nu sunt o piedica , inspre zonele amintite de mine drumurile sunt destul de bune.
Postat 16 Iunie 2011, 09:46 de zeus
manele
mai ghiusi ciusi, mai ai un pic si te dam afara intr-un tramvai in flacari, din ala pe care l-ai vopsit ungureste si ai scris timpenii indomongoloide, mizerie de **** nenorocit ce esti. auzi la el vrea sa faca o noua cursa nerentabila platita din bugetul orasului care finanteaza OTL, de parca bozgorilor de dincolo de fisie asta le lipsea ca sa ne inunde pietele cu mizeriile lor. huuuooo, mori vieeeerrrrrrmmme !!!!!!!!!!
Postat 15 Iunie 2011, 23:19 de ovidiu
Votez pentru Nufărul
Ar fi mai avantajos să plece autobuzul din Nufărul, că e mai accesibil. @anonimus Dacă vor fi aceiaşi controlori, uităm să-i mai luăm la întoarcere :D
Postat 15 Iunie 2011, 09:52 de The Fan
Aia da!
Transportul in comun nu merge prea bine la Oradea dar hai sa il extindem la fratii de peste granita... Tileagdu e la 20 de km de Orade si n'avem nici o cursa pana acolo, nici macar zona metropolitana nu e acoperita, decat de pirati si frme obscure cu autobuze de-o varsta cu bunica... Oare ce buszuri o sa trimita ? tot alea jegoase de prin oras ? alea pe care nu le-au spalat de la achizitie ? or sa fie acceasi controlori ?
Postat 14 Iunie 2011, 15:03 de anonimus
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0872 RON
  • 1 EUR = 4.9279 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON