URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 20 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Indiscutabil că piețele volante din Oradea au succes. Poate și pentru că tradiționalele piețe încep să dispară, Nufărul și Ioșia fiind deja două mari cartiere lipsite de așa ceva. Pe de altă parte, nici piețele care au mai rămas încă în picioare nu sunt întotdeauna pe placul mușteriilor. Mare parte dintre țăranii care vând în Rogerius sau la Cetate nu sunt decât niște reselleri, adică revând cu un preț mai mare marfa adusă de la West Market...
Zic şi eu
Adrian Cris
Controversele asupra Inelului Metropolitan de Nord al Oradiei au revenit în actualitate, așa cum era de așteptat, după ce în campania pentru alegerile locale un grup de proprietari din Podgoria și Paleu au organizat nu mai puțin de 5 proteste, lacom instrumentate politic de USR și PSD.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Octombrie 2018, 13:44

Oraş... cu priză: Până în anul 2020, Oradea va avea cel puţin 33 de staţii de încărcare a maşinilor electrice

Oraş... cu priză: Până în anul 2020, Oradea va avea cel puţin 33 de staţii de încărcare a maşinilor electrice UNICĂ ŞI GRATUITĂ. Singura staţie de încărcare a maşinilor electrice care există în Oradea este în parcarea magazinului Kaufland de pe Calea Borşului. Graţie unei iniţiative naţionale a acestei companii, care încearcă să-şi demonstreze grija faţă de mediu, şoferii pot să-şi facă aici "plinul" gratuit. Cum numărul proprietarilor de maşini electrice din Oradea este mic, nici "promoţia" nu este prea căutată...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria îi încurajează pe orădeni să strângă bani pentru o maşină electrică! Municipalitatea vrea să stimuleze folosirea maşinilor electrice, pentru reducerea poluării şi creşterea calităţii vieţii în Oradea, prin înfiinţarea unei reţele cu cel puţin 33 de staţii de încărcare a acestora cu energie electrică până la 1 ianuarie 2020.

Cu fonduri de la Ministerul Mediului, Primăria va construi 13 astfel de staţii, iar alte 20 ar urma să fie amenajate de companiile subordonate Consiliului Local, de hoteluri şi de hypermarketuri. Care, vrând-nevrând, vor trebui să ofere această facilitate...  

Pe banii Ministerului

Intenţia Primăriei a fost anunţată public de viceprimarul Mircea Mălan, care a explicat că municipalitatea va accesa fonduri guvernamentale, printr-un program naţional derulat de Ministerul Mediului, prin Administraţia Fondului de Mediu, privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Mircea Mălan, viceprimar Oradea"Am decis să accesăm această finanţare şi să instalăm în Oradea, în cadrul unei reţele, cel puţin 13 staţii cu încărcare rapidă. Numărul lor exact urmează să fie stabilit în perioada următoare, în funcţie de locaţii şi preţul pe fiecare staţie în parte", a declarat Mircea Mălan (foto), într-o conferinţă de presă. Potrivit viceprimarului, municipalitatea va trage pentru această investiţie circa 2,5 milioane lei. Contribuţia proprie în proiect se va ridica la 10%, plus cheltuielile neeligibile.

Trei maşini simultan

Staţiile de încărcare vor fi amplasate în zone precum curtea Primăriei, Arena Antonio Alexe, în preajma Universităţii, a aquapark-ului Nymphaea, a blocului BancPost sau a complexului Oradea Plaza. Locurile exacte vor fi stabilite în urma unei consultări cu orădenii, care va avea loc la sfârşitul anului.

"O staţie va avea două prize cu curent continuu a câte 50 kilowaţi şi o priză cu curent alternativ de 45 kilowaţi, astfel încât să poată fi încărcate simultan trei maşini", a spus Mălan. Potrivit edilului, încărcarea până la 80% a unei baterii de maşină va dura circa 30 de minute. "Sperăm ca în primăvară să putem încheia contractul de finanţare, iar anul viitor să montăm aceste staţii", a mai spus viceprimarul.

De voie, de nevoie...

Alte 20 de staţii similare ar urma să mai apară în oraş din pricina unei obligaţii pe care Primăria vrea să o impună societăţilor din subordinea Consiliului Local, precum Termoficare, Compania de Apă, Oradea Transport Local şi Administraţia Domeniului Public, dar şi hotelurilor şi hypermarketurilor.

"Am avut deja o întâlnire cu societăţile cărora vrem să le impunem prin Hotărâre de Consiliu Local să înfiinţeze cel puţin un punct de reîncărcare. Ideea a fost să îi anunţăm din timp, să îşi poată cuprinde în bugetul pe anul viitor sumele necesare acestor investiţii. De aici este şi ideea să stabilim ca termen limită data de 1 ianuarie 2020", a spus Mălan.

Sub ce formă va fi prevăzută această obligaţie nu este încă clar. În schimb, zice viceprimarul, reprezentanţii firmelor cu care a discutat nu s-au opus. "Am discutat cu hotelierii, cu cei de la Lotus Center, şi toţi au spus că au mult mai multe cereri decât s-ar fi aşteptat. De multe ori, cei care vin din Vest, atunci când îşi caută un loc unde să oprească, introduc în GPS ca şi condiţie obligatorie existenţa unei staţii de reîncărcare", a explicat edilul.

Curent pe bani

Potrivit viceprimarului, investiţia pentru un punct de încărcare este între 2.000 şi 5.000 euro pentru o staţie normală, respectiv între 25.000 şi 45.000 euro pentru una cu încărcare rapidă. "Staţiile de reîncărcare montate de către agenţii economici vor fi amenajate pe cheltuiala lor şi vor rămâne în proprietatea lor, aceştia urmând să stabilească ce politică de tarifare doresc, dacă va fi gratis sau vor cere un anumit preţ", a spus Mălan.

În schimb, la staţiile sale, Primăria va permite accesul doar contra cost. "Acest serviciu nu trebuie să fie gratuit. Plata va putea fi făcută printr-un card pe care îl putem comercializa prin OTL sau vom institui o plată prin telefon", a declarat viceprimarul.

Mălan este convins că existenţa acestei reţele îi va determina pe orădeni să ia în calcul achiziţia unei maşini electrice. În prezent, în tot Bihorul există doar două staţii de încărcare: cea de pe Calea Borşului şi încă una în Aleşd. "Nu avem date exacte privind numărul de maşini electrice din oraş, dar în mod cert numărul este mic şi pentru că nu există infrastructura de încărcare", a spus edilul. Totuşi, viitorul Oradiei pare că va fi electric...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4504 RON
  • 1 EUR = 4.9744 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON