URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă nu avem aeroport, de ce nu avem? Dacă am făcut aeroport, de ce nu avem avioane? Dacă avem avioane, de ce sunt așa de scumpe biletele? Dacă subvenționăm biletele, sigur în altă parte e mai ieftin. Dacă ar veni Birta și Bolojan să dea 10 euro fiecărui călător, precis vom afla că în alte locuri companiile lasă pasagerii să joace cruce cu pilotul automat, bașca asigură întâlniri romantice cu însoțitoarele de zbor...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
15 Octombrie 2019, 11:00

Oraş cu influenţă: „Influencerii” care au vizitat Oradea se declară impresionaţi de ce au descoperit

Oraş cu influenţă: „Influencerii” care au vizitat Oradea se declară impresionaţi de ce au descoperit VENIŢI LA ORADEA! Portugheza Luli Monteleone şi-a ademenit fanii spre Oradea inclusiv cu o fotografie făcută în jacuzzi-ul aflat pe acoperişul hotelului Ramada, de unde turiştii pot admira oraşul, relaxându-se...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea este "instagramabilă" şi perfectă pentru un city-break! Aceasta a fost concluzia celor 42 de "influenceri", adică vedete ale reţelelor de socializare care, în vară, au petrecut două zile în oraşul de pe Crişul Repede.

Musafirii au postat sute de poze pe Facebook, Instagram, Twitter sau blogurile lor şi le-au spus fanilor lor ce anume pot vedea în Oradea. Unii chiar au promis că vor reveni, într-o vacanţă mai lungă...

Din toată lumea

Iniţiat de un grup de agenţii de turism, hoteluri şi restaurante, proiectul #ExperienceRomania presupune aducerea în ţară a unor vedete ale internetului specializate în călătorii. Aceşti "guru" ai reţelelor de socializare sunt, fără dubii, buni agenţi de promovare turistică, pentru că au mulţi fani, care ţin cont de recomandările lor.

La jumătatea lunii iulie, 42 de "influenceri" din toată lumea au poposit la Oradea. Printre oaspeţi s-a numărat şi Lenka Josefiova, câştigătoare a unui premiu european oferit bloggerilor de călătorii, în 2018, dar şi a titlului de Miss European Tourism, în 2015. De asemenea, au mai fost Anna Sherchand, care are aproape 60.000 de urmăritori pe Instagram, ori Patricia Rojas (cu pseudonimul Lacosmopolilla şi peste 18.100 de urmăritori pe aceeaşi reţea), dar şi "influenceri" mai puţin virali pe Facebook sau Instagram, însă cu mulţi cititori pe blogurile lor.

Doar laude

În excursia din Oradea, "influencerii" au vizitat principalele obiective turistice ale oraşului, precum Cetatea, Catedrala Romano-Catolică, pietonala Republicii şi Sinagoga Sion, dar au avut şi libertatea să se plimbe singuri prin urbe.

Postările pe care le-au făcut apoi pe reţelele de socializare demonstrează că tuturor le-a plăcut Oradea, unii dintre ei spunând clar că vor să revină, pentru un sejur mai lung. Niciunul dintre mesaje nu conţine vreo critică, ceea ce, desigur, poate fi pus şi pe seama faptului că musafirii n-au vrut să-şi supere gazdele.

Indianul Arnav Mathur, care are blogul "Eat, Travel, Live, Repeat" (Mănâncă, Călătoreşte, Trăieşte, Repetă) a scris că a trăit în Oradea cea mai frumoasă aventură a vieţii sale, descoperind o bijuterie ascunsă a României, "care abundă în personalitate şi frumuseţe naturală". El a postat pe Facebook mai multe fotografii, comentând că oriunde îşi întoarce privirea găseşte ceva ce merită imortalizat.

Conaţionalul său, Jinson Abraham, a postat la rându-i o sumedenie de poze. Acestea ar putea fi surprinzătoare chiar şi pentru orădeni, deoarece Abraham, fotograf de profesie, a găsit unghiuri inedite, inclusiv în Catedrala Romano-Catolică (foto).

Ce merită vizitat

Musafirii au fost impresionaţi de arhitectura Art Nouveau din Oradea. Palatele Vulturul Negru, Stern, Moskovits au fost imortalizate în aproape toate postările lor, la fel cum şi Piaţa Unirii a fost lăudată ca fiind una dintre cele mai frumoase pe care le-au văzut, tot graţie clădirilor.

Selena Urso, influencer ItaliaDe asemenea, au primit laude chioşcul-florărie din Parcul Libertăţii, pe care italianca Selly Gherardi (foto) l-a pozat din multe unghiuri, promenada verde de pe malul Crişului Repede, dar şi farmacia mizericordienilor. Unii dintre bloggeri au aflat că Oradea a atras sume mari de bani din fondurile europene şi au punctat acest lucru în postările lor.

Luli Monteleone, din Portugalia, a remarcat că pasajul Vulturul Negru seamănă izbitor cu Vittorio Emanuele din Milano, şi le-a recomandat ferm fanilor ei să vină la Oradea.

O parte din "influenceri" au făcut şi liste cu ce e de făcut în Oradea. Verónica Boned Devesa, din Spania, a inclus aici Piaţa Unirii, Palatul Episcopal Greco-Catolic, Piaţa Regele Ferdinand,  Casa Poynar, pietonala Republicii, Casa Darvas La-Roche şi Muzeul Ady Endre.

Şi berlineza Sarah Plack a înşirat, pe blog, obiectivele turistice ale urbei. "Spune-mi că nu vrei să mergi instant în Oradea şi-ţi voi spune că eşti mincinos!", le-a scris fanilor, în final. Niciunul n-a "riscat"...


UN ORAŞ CA AFARĂ
Otravă "bună" pentru Oradea

Nu doar vedete din străinătate au lăudat Oradea. Săptămâna trecută, Cristian Şimonca, omul din spatele Blogului lu’ Otravă, urmărit de 350.000 de persoane, a publicat un text intitulat "Oraşul din România unde se trăieşte ca-n afară: 13 motive pentru care Oradea este un oraş superb!".

"Este pe primul loc în topul celor mai bune oraşe în ceea ce priveşte costul general al vieţii - accesul la instituţiile de sănătate publică, calitatea mediului înconjurător, curăţenia şi zgomotul din mediul urban, spaţiile verzi, situaţia transportului public sau accesul la instituţiile educaţionale -, este cel mai sigur oraş din ţară, are centură cu patru benzi, se construiesc parcări pe bandă rulantă, iar numărul de locuitori este în creştere, ajungând la 221.861 de persoane. Am auzit numai lucruri legate de linişte, bună înţelegere şi pace", a scris Otravă.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6464 RON
  • 1 EUR = 4.9768 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON