URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 15 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
08 Octombrie 2020, 10:48

Orădenii s-au pronunțat: Locuitorii cartierului Rogerius vor parcări, parcuri și piste pentru biciclete (FOTO)

Orădenii s-au pronunțat: Locuitorii cartierului Rogerius vor parcări, parcuri și piste pentru biciclete (FOTO) foto: PosadMaxwan
Orădenii s-au pronunțat: Locuitorii cartierului Rogerius vor parcări, parcuri și piste pentru biciclete (FOTO) foto: PosadMaxwan
Orădenii s-au pronunțat: Locuitorii cartierului Rogerius vor parcări, parcuri și piste pentru biciclete (FOTO) foto: PosadMaxwan
Orădenii s-au pronunțat: Locuitorii cartierului Rogerius vor parcări, parcuri și piste pentru biciclete (FOTO) foto: PosadMaxwan
Orădenii s-au pronunțat: Locuitorii cartierului Rogerius vor parcări, parcuri și piste pentru biciclete (FOTO) foto: PosadMaxwan

Orădeanul din Rogerius vrea în același timp atât loc de parcare pentru mașină, cât și zone verzi în care să se poată relaxa.

Parcuri și parcări

Sondajul realizat în cadrul studiului de regenerare urbană a cartierului Rogerius, făcut de firma olandeză PosadMaxwan la comanda municipalității orădene pentru suma de 97.000 lei plus TVA, a arătat că principalele probleme ale locuitorilor zonei sunt legate de locurile de parcare, spațiile verzi, pistele pentru biciclete și zonele pietonale.

„O statistică a răspunsurilor cetățenilor arată că cele mai importante teme în cartier sunt spațiul verde, disponibilitatea parcărilor, dar și spațiul public ocupat de parcare. Aceste teme sunt urmate de infrastructura pentru cicliști și pietoni, poluarea aerului, zgomotul, locurile de joacă și varietatea spațiilor comerciale și social-culturale”, se menționează într-un comunicat al municipalității.

Mai multă relaxare

Strategia de regenerare a cartierului creionată în urma sondajului la care au răspuns circa peste 500 de orădeni, dintre care 449 online și 100 de persoane în scris, prevede mai multe proiecte interconectate.

Orădenii își doresc, printre altele, un coridor verde pentru trafic lent între școli și punctele de atracție din cartier, cu prelungire spre malul Crișului Repede și spre zona dealurilor; inel protector pentru devierea traficului de tranzit din cartier cu rol de barieră împotriva poluării și o strategie de parcări în trepte cu vizitatorii la margine, iar riveranii cu mașinile în parcări etajate și pe stradă.

Riveranii își mai doresc reabilitare integrată a locuințelor colective și a spațiului public adiacent; eliminarea traficului auto de tranzit și mai mult spațiu pentru pieton, comerț, servicii, cultură și nod de transport în comun.

Potrivit chestionarelor, orădenii își doresc pentru strada Corneliu Coposu profil de bulevard cu linii de tramvai înierbate, piste de biciclete separate de carosabil și canale tehnice vizitabile pentru a evita spargerea asfaltului pentru orice intervenție la rețele.

De făcut până în 2023

Strategia de regenerare urbană realizată de olandezii de la PosadMaxwan urmează să fie supusă aprobării Consiliului Local în una dintre ședințele următoare.

Măsurile de regenerare urbană prevăzute ar urma să fie materializate etapizat până în anul 2032.

Documentul va sta la baza proiectelor de regenerare urbană pentru care municipalitatea orădeană va solicita finanțări europene în perioada următoare.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Glume proaste
Ce tot se pune accent pe prioritizarea tramvaiului? La ce viteză are (pentru că sunt limitate la 40km/h și se fac economii) această soluție va avea aport aproape zero. Dacă se vrea mărirea vitezei comerciale, să se circule ca în Vest cu demaraje maxime până la 50km/h, nu lălăială lejeră și parcurs din inerție cât mai mult posibil, introducerea unor grafice mai strânse, dinamice, diferențiate pe perioade (la 6 dimineața sau în weekend faci același traseu în mai scurt timp decât la ora 16 la ora de vârf). Infrastructura e praf pe Transilvaniei, mă mir că nu a deraiat încă tramvai acolo. Asta nu observă olandezii? Ce bulevard visează ăștia pe Coposu? Unde să mai faci încă două benzi? Bani aruncați aiurea pe studiu.
Postat 10 Octombrie 2020, 03:51 de zsizsi
Una e ce se vrea, alta e ce se poate
Nu stiu cati din cei care au participat la studiu locuiesc in Rogerius sau cati sunt oradeni dar par rupti complet de realitate. Rogerius e unul din cele mai aglomerate cartiere si este iesirea din oras spre Ungaria. Cati din locuitorii cartierului sunt dispusi sa renunte la masini si la parcarile care si asa sunt putine? Cat despre inele si bariere, hai sa fim seriosi: doar daca se darama niste blocuri. Apropo de daramat: inca sunt o gramada de garaje intre blocuri in Rogerius, exact acolo unde e bataie pe parcari. Țăranii transformati in oraseni au si garaje (pline de gujoaie) si parcari pe asfalt. Sa nu vorbesc de samsarii de masini care blocheaza zona caselor de schimb.. ce draqu cauta aia in oras? Hai sa disciplinam un pic zona, apoi mai vedem ce regeneram.
Postat 08 Octombrie 2020, 13:00 de oradeanbihor
Erata
2023 sau 2032? Intreb pt un prieten...
Postat 08 Octombrie 2020, 12:34 de SorinIoan
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON