URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 16 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă suntem prea prost îmbrăcați pentru Qatar Airways? Dacă sacoșele de rafie nu cadrează cu standardul lui Turkish Airlines? Dacă poziția prea apropiată de Debrețin nu e pe placul lui Wizz Air? Dacă Ryanair e un low cost la fel de scump ca orice companie de linie, dar mult mai imprevizibil? Dacă, dacă, dacă... Atunci mai bine zburăm de la Oradea cu frații noștri moldoveni de la HiSky!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
De nu puține ori, pe meleagurile noastre veștile „de bine” se lasă cu surprinzătoare reacții adverse. Dacă trece prin Oradea o vedetă sau un turist oarecare și comite imprudența să-i remarce frumusețea, apar imediat frustrați și nefericiți gata să facă orice vizitator să se simtă, post factum, nepoftit. Îi cer intrusului aspru, cu indignare, ba și cu suspiciune, socoteală. De ce nu s-a plimbat și prin cartiere, să le vadă mizeria...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
19 Februarie 2024, 00:00

Nu ratați noul BIHOREANUL tipărit! I.T.Mita, sistem de colectat șpăgi pe seama agenților „călcați” de controale

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Luni, 19 februarie, a apărut un nou număr din BIHOREANUL tipărit, cu un conţinut variat şi bogat în informaţii exclusive. Dintre subiectele noii ediţii:

I.T.Mita

BIHOREANUL vă dezvăluie, în exclusivitate, cum își târguiau şpăgile trei inspectoare ale ITM, prinse în flagrant cu mită şi condamnate pentru corupţie.

Ancheta și acordurile de recunoaştere a vinovăției semnate de Daniela Hriscu, Natalia Floruţa şi Aurica Buhaş arată că funcționarele percepeau „taxe de protecţie” ca la piață, punându-i pe cei controlați să le facă oferte în scris și împărțindu-se apoi pe pradă, cu scuza că „la nivelul instituţiei era o practică primirea de sume necuvenite”.

Interlopul din Poliţie

Valentin Potre, agent-şef la Poliţia Municipiului Oradea, şi fratele său, Gabriel, prinşi în flagrant cu bani şi bijuterii furate din casa unui om de afaceri, au fost trimişi în judecată, ambii fiind în arest la domiciliu. În același dosar ce vizează acuzaţii grave, de şantaj, fals în înscrisuri, trafic şi cumpărare de influenţă și furt calificat, procurorii au mai inculpat încă trei complici ai fraţilor Potre.

BIHOREANUL vă dezvăluie amănunte incredibile din rechizitoriul ce descrie isprăvile unui veritabil interlop în uniformă...

Blocați la semafor!

Vechi de peste două decenii, sistemul de semaforizare din Oradea este depășit de traficul aglomerat și a ajuns chiar să provoace ambuteiaje.

Prea depășite tehnologic pentru a mai putea fi reglate ori organizate în undă verde pentru a permite deplasarea cu viteza legală, semafoarele mai mult încurcă circulația pe mari artere precum Republicii, Dacia, Decebal și Ștefan cel Mare.

Jupân de Pietroasa

Primarul din Pietroasa, Alin Laza este acuzat că hărțuiește proprietarii pensiunilor de la Peștera Urșilor care le concurează pe cele ale propriilor neamuri.

Localnicii se plâng că edilul refuză să emită acte și dă amenzi concurenților propriei familii, dar închide ochii la ilegalitățile rudelor, ajutat de o subalternă pe care a promovat-o, cu scandal, după ce a și școlit-o pe banii comunei.

Sedii pentru regii

Societățile municipalității CAO și OTL vor să își ridice sedii de milioane de euro în Parcul Industrial II din strada Ogorului.

Compania de Apă Oradea, care deține un sediu ultracentral va cheltui 11 milioane de euro din banii orădenilor pe unul nou, unde să adune toți angajații risipiți prin oraș, iar Oradea Transport Local a început proiectarea unei autobaze de 16 milioane euro din bani europeni ca să elibereze depoul din strada Atelierelor, unde se vor face blocuri.

Refugiul dependenților

Oradea va avea un Centru Regional de Sănătate Mintală și Luptă Antidrog, care ar putea fi finalizat anul acesta.

Centrul va funcționa în clădirea secției de Psihiatrie a Spitalului Județean, iar în cadrul lui vor activa și voluntari, inclusiv un tânăr care s-a luptat din adolescență cu dependența de droguri și a cărui poveste a fost prezentată recent de BIHOREANUL.

Daruri de primăvară

Mărțișoarele de 1 Martie și florile de 8 Martie pot fi însoțite în acest an și de alte cadouri valoroase, care să marcheze debutul unui sezon înfloritor.

Multele evenimente plănuite la începutul lunii martie în Oradea au în prim-plan artiști locali, invitați din țară, precum și din străinătate, iar oferta muzicală este felurită.

OPINII

Mircea Chirilă: Pădure cu noroc

Până acum câțiva ani, puțini știau de existența unei păduri la capătul prăfuitei străzi Gh. Doja și aproape nimeni nu știa că jumătate din ea era proprietatea municipiului Oradea. Primul noroc al pădurii: noul stadion pică exact pe vechea Grădină Zoologică, așa că e nevoie de un nou amplasament.

Adrian Criș: Autostrada Crișana

Cam așa ar putea fi botezat drumul expres Oradea - Arad, de aproape 140 kilometri, în mare parte cu profil de autostradă, cel dintâi proiect de mare infrastructură rutieră asumat de autorități locale. Autostrada Bolojan n-o putem numi nici în glumă, să nu fim acuzați de idolatrie, deși reușita - iar asta e o realitate pe care n-o poate contrazice nimeni, dacă are un dram de bun-simț - lui îi aparține.

Mircea Ursuța: Cursul valutar te poate scăpa de pușcărie?

La o primă vedere întrebarea pare tembelă. Și la o a doua sau a zecea vedere, tot tembelă rămâne. Problema este, însă, că această întrebare a fost formulată de către doi judecători ai unei curți de apel și adresată Înaltei Curți de Casație și Justiție.

PREMIILE LUI BIHOREL

Directoarea chermezelor: Șefa Fundației pentru Protecția Monumentelor și ar pleca, și ar mai sta... Ungurul patriot român: De ce a „dezertat” un consiier UDMR taman la Partidul Patrioţilor Români: Gratis de la Ciolacu: Angajații din prefecturi și structurile de forță, momiți cu... vize de America: Despăgubiri de la CJ Bihor pentru că a lovit o ciută pe un drum nesemnalizat; S-au ales „cioburile” de proiectul fabricii de sticlă din Parcul industrial al Oradiei; Puşcărie din prostie: Cu ditamai cazierul, l-a „mâncat” să meargă la băut tot cu mașina

ACTUALITATE LOCALĂ

Micula, condamnat: 2 ani de închisoare cu executare, pentru că a tras cu o armă de asalt pe un pod din Oradea; „Vânătorul de bătrâni”. Investigație Recorder despre bihoreanul care se apropie de bătrâni singuri și le ia averile; Chartere spre 5 destinații de pe Aeroportul Oradea; Pădurar arestat după ce a împușcat câinele vecinului, trăgând de la fereastră; Aplicație pentru aparținătorii pacienților ajunși în Urgențele Spitalului Județean; Vladimir Pustan jr. a fost trimis în judecată; Au început lucrările la fabrica Stihl...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Iar ne explică bolnavii cu capul cum e cu DX-ul
BOLOJAN A PUS LUCRURILE IN MISCARE LA ACEST PROIECT. Dar unii comentatori se luptă cu o problemă psihică, și e greu pt ei sa înțeleagă.
Postat 19 Februarie 2024, 13:45 de Sandu2100
Ăsta cu "buda-n curte" vum se mai spune ...
... e idiot irecuperabil. Nimic nu a înțeles ... că Bolojan nu e în stare să pună pe hârtie, ca fost dascăl de aritmetică la o școală de copii cu dizabilități psihice, nici măcar un traseu de drum de la Birtin la Aleșd peste tarlaua fostului CAP ... nicidecum să gândească el un drum la sol între Oradea și Arad. Acest drum expres este în planurile europene Ten-T din 2004 încoace deja, odată cu primul val de extindere UE către fostul spațiu CAER, adică din perioada când "primul liberal al județului" se târa lunar pe la sediul finanțelor publice, cu falimentul la purtător pentru o simplă baracă unde vindea bomboane și gumă de mestecat aleșdanilor, ca să-l ierte de obligațiile de impozite neachitate ani la rândul. Auzi trăznaie, că Bolojan a pus lucrurile în mișcare la acest DX ... ha, ha, ha. Cât de tâmpit poate fi cineva ca să se ia după acest birtinez.
Postat 19 Februarie 2024, 13:36 de KP
La încep a fost ideea
Apoi a venit Bolojan, unii pe aici ne explică defapt ca acest DX e din anii '80, poate că e așa poate că nu, din păcate au trebuit sa treacă 40 de ani ca să vina Bolojan să-l pună pe hârtie. Asta e una din legăturile lui, a II-a legătură a lui Bolojan cu acest DX este ca primăria Oradea si Arad, CJ BIHOR si CJ ARAD au cotizat fiecare cu cate 1 million de € ca să fie sigur ca se face acest DX.
Postat 19 Februarie 2024, 11:22 de Sandu2100
Nu semafoarele blochează circulația, ci creierele fără circumvoluțiuni al edililor.
Semafoarele din Oradea sunt în bună regulă și astăzi, după atâția ani ... nu precum modelele noi, mult mai scumpe chiar dacă sunt făcute din plastic reciclat. Pentru sincronizarea lor este suficient să se monteze, pe conexiunile de alimentare electrică, senzori specifici de trafic și să fie schimbate sursele luminoase clasice, acolo unde mai sunt. Nu este nevoie de un nou "tun financiar" marca PNL Bihor, prin care să se cheltuie inutil o căruță cu bani, doar ca să te faci că lucrezi în slujba cetățenilor și a mobilității lor.
Postat 19 Februarie 2024, 09:45 de KP
Multe de comentat dar, când am citit de "autostrada Bolojan", m-a apucat greața și era să vărs cafeaua băută deja.
Drumul expres Oradea - Arad face parte din proiectul european al rețelei Ten-T, care să lege Europa de la nord la sud, cuprinzând trasee de la țările baltice până la cele balcanice. Nici o legătură cu vreun proiect local sau județean, inter-regional sau mini-național. Se va face pe fonduri europene, aprobate recent de către CE și enunțate luna trecută de către ministrul-cocălar Grindeanu. Bolojan, în imensul lui habarnism, ca să iasă și el în față și aflând anterior de acest demers, s-a apucat să cheltuie bani publici ai bihorenilor pe un studiu pe care l-a pus la dispoziție Ministerului Transporturilor. Studiu inutil, pentru că CNAIR urmează să-l reia, plecând de la zero, odată cu licitația proiectării întregului tronson, de la breteaua orădeană la A3 până la cea arădeană de la A1. Așadar, în loc să fie lăudat pentru nimic, Bolojan ar trebui să restituie din buzunarul propriu, milionul de euroi cheltuiți fără rost din bugetul județului pentru un SPF nerelevant și păgubitor chiar, pentru că traseul visat de președintele CJ este neconform și nu se potrivește cu cel pe care se vor face descărcările arheologice, expropierile și excavările pentru viitorul DX.
Postat 19 Februarie 2024, 09:33 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6664 RON
  • 1 EUR = 4.9737 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON