URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 28 FEBRUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oamenii nu ar trebui să fie nervoşi neapărat pe scumpire, ci pe faptul că Primăria, tot din banii lor, a plătit în patru ani aproape 6 milioane de euro penalizări pentru că nu colectăm aşa cum ne cere UE. Aici sunt banii noştri! Ne plac fondurile nerambursabile, dar detestăm să respectăm condiţiile de aderare asumate de Statul Român.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Diferenţa dintre Forin Cîţu şi Ludovic Orban e precum aceea dintr-un rocker veritabil şi ceea ce ilustrează porecla de Şică Mandolină ce s-a lipit de şeful liberalilor, de când cu prestaţiile sale artistice îndoielnice de prin emisiunile TV, menite să mai aducă o brumă de popularitate. E diferenţa între sunetul grav al unei chitare electrice şi acordul fals al unei mandoline prost manevrate, de un artist preocupat mai degrabă de reacţiile publicului decât de sonorităţile propriei creaţii...
Zic şi eu
Adrian Cris
E momentul să ne gândim la deschidere, nu la noi închideri. Nu doar pentru că economiile se clatină şi oamenii o iau razna, ci şi pentru că, pur şi simplu, situaţia epidemiologică s-a îmbunătăţit. De la peste 10.000 noi cazuri descoperite zilnic în toamnă, am coborât la 2.000-3.000/zi, cu mai puţin de 1.000 de pacienţi în ATI şi sub 100 de decese. În Oradea, de la 450 de pacienţi, în spitalul Covid sunt mai puţin de 200...
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Înainte de a fi nemulţumiţi de această nouă scumpire, ar trebui să înţelegem că ridicarea, transportarea, depozitarea şi reciclarea deşeurilor pe care le producem sunt operaţiuni din ce în ce mai costisitoare. În plus, cred că sunteţi cu toţii conştienţi că producem tot mai multe deşeuri şi pe undeva era normal să ni se ceară mai mulţi bani pentru a fi scăpaţi de ele. Dacă ar fi să plătim după cât poluăm, ar trebui să plătim facturi de 10 ori mai mari...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre faptul că elevii pot din nou să meargă la școală în format fizic?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 3 februarie a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 4/2021 prin care a fost modificat Codul administrativ în sensul în care funcţiile de prefect sunt definite ca funcţii de demnitate publică (politice), prefecţii nemaifiind înalţi funcţionari publici.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Astmul bronşic este o afecţiune a căilor respiratorii caracterizată printr-o reactivitate crescută a acestora la o multitudine de stimuli. Clinic se caracterizează prin paroxisme de dispnee (greutate în respiraţie apărută în crize), tuse şi wheezing (respiraţie ”şuierătoare”). Boala este episodică, manifestările acute alternând cu perioade asimptomatice.
01 Noiembrie 2018, 14:02

Metroul din Cluj, primii paşi concreţi: Se licitează studiul de prefezabilitate

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Se fac primii pași concreți pentru viitorul metrou între localităţile Florești și Apahida, care va deservi Clujul. Primarul Emil Boc a declarat joi, la începutul şedinţei de Consiliu Local, că în următoarele zile se va lansa anunţul pentru licitaţia privind studiul de prefezabilitate al viitorului tren subteran.

“Suntem foarte aproape să lansăm studiul de prefezabilitate pentru selectarea consultantului astfel încât să elaborăm un caiet de sarcini după toate rigorile viitorului unui metrou şi nu după ceea ce există astăzi în materie de realizare a unui metrou obişnuit. Sper ca în prima parte a lunii noiembrie, în primele 10 zile, să fim în măsură să lansăm în licitaţie publică pentru studiul de prefezabilitate. Pentru investiţii mai mari de 75 milioane de euro este nevoie şi de studiu de prefezabilitate şi de studiu de fezabilitate. Este o cerinţă legală. Evident, după aceea va continua cu licitaţia de execuţie”, a precizat Boc.

Hotnews scrie că, în premieră, în bugetul pe anul 2018 al Clujului, 3,4 milioane lei, dintr-un total de 10 milioane, vor merge pe diverse studii în vederea construirii viitorului metrou.

Emil Boc a declarat, joi, la şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, că metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va avea baterii electrice. "Am angajat un consultant care ne-a ajutat la redactarea caietului de sarcini, echipa tehnică a făcut o vizită la Bucureşti pentru a vedea situaţia metroului de acolo, iar ceea ce noi propunem ţine cont de evoluţia viitoare a tehnologiei, şi nu pe situaţia existentă a metroului din Bucureşti, deoarece metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va fi cu baterii electrice”, a spus Boc.

Tehnologia va ajuta autorităţile locale să reducă din costurile unui astfel de proiect, iar tunelul nu va mai fi atât de mare precum în cazul tunelurilor actuale de metrou.

În aprilie 2018, primarul Emil Boc a anunțat, în premieră, că japonezii sunt interesați de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida în următorii “10-15 ani”.

“Clujul, cu Floreștiul, zona metropolitană, cu tot ce intră şi ce iese în Cluj, aproape acum suntem la 500.000. Peste 10 ani Clujul nu va putea evita această discuție de a avea măcar o linie de metrou. Noi am decis la nivelul Primăriei să pornim un studiu de prefezabilitate care să ne spună traseul, costurile, modalitățile de finanțare și cum poate fi realizat acest lucru. Valoarea unui asemenea metrou este destul de ridicată, costă câteva sute de milioane de euro. Trebuie gândit un plan de finanţare multianual pe 20 - 25 de ani dacă se poate, o chestiune multianuală, în care să ai în vedere realizarea unei linii din Florești până în Apahida, asta să fie linia principală, iar după aceea, la un moment dat, să faci şi alte linii de conexiune”, spunea primarul Clujului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Piticul
din Răchițele a greblat cît a putut pt Cj. Pe noi (BH) ne a faultat tot timpul.... S a remarcat ca fiind un bun ascultător și cărător de geantă al șefului. Cam ceea ce făceau și odeon&păstorel pe vremea cînd Sanyi Chiș era tunarul șef al CJ Bh. Cît despre eficiența administratiei, a nost' e mult peste micul ŕăchițelean. Birtin vs. Răchițele 3 la 0, scor de neprezentare, zic...
Postat 02 Noiembrie 2018, 04:04 de Vlaicu
Parc OTL
Face si Clujul ce poate si ce-si permite in materie de achizitie pentru parcul CTP. Pentru Oradea, anul viitor, Primaria va achizitiona 10 autobuze electrice hibride (HEV -Hybrid Electric Vehicle) si 20 tramvaie. Atat autobusele cat si tramvaiele se vor achizitiona din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.
Postat 01 Noiembrie 2018, 22:59 de dan_daniel
Pinonel
Daca ar baga metroul in Oradea, oare ce ai avea de comentat?
Postat 01 Noiembrie 2018, 22:17 de Sandu1206
...
Parcul auto al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca include in prezent 11 autobuze electrice cumparate cu fonduri elvetiene, municipalitatea clujeana avand in plan cumpararea altor 30 de autobuze electrice din fonduri europene. In paralel, birtinezul cumpara pentru oradeni si pe banii lor autobuze diesel poluante si tramvaie. Cu tramvaiele e o problema, despre care nu se scoate o vorba: infrastructura! Linii de alimentare, sine, etc, etc. Plus ca un autobuz il pui unde e nevoie, un tramvai, chiar cu propulsie nucleara (glumesc!), merge numai pe sine! Explicatia e simpla: boc a fost premier, birtinezul.... profesor la Tileagd, la copiii cu nevoi speciale.
Postat 01 Noiembrie 2018, 18:52 de pinonel
lol
lol mai pune cineva botul la tampeniile lui boc? la un oras de 320.000 de locuitori, cluj napoca e prea mic pt metrou. nu mai zic de bugetul de investitii de vreo 100 milioane pe an. nu-i in stare sa faca un * de centura, dar el vrea sa bage metrou. in ultimii ani a facut o parcare supraterana intre blocuri si a asfaltat un pod in centru, in rest numa studii de fezabilitate si prefezabilitate. mori in trafic iar alternativa lui e sa bage autobuze pentru copii. ce efect a avut masura asta? niciunul ca mori in trafic in continuare.
Postat 01 Noiembrie 2018, 14:09 de leclick
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.9845 RON
  • 1 EUR = 4.8725 RON
  • 1 HUF = 0.0135 RON