URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
18 Noiembrie 2018, 13:09

La ei se poate: Serbia construieşte, fără bani europeni, o autostradă prin munţi, într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului (FOTO / VIDEO)

Asociaţia Pro Infrastructură atrage atenţia, într-o postare pe Facebook, că, în vreme ce România nu reuşeşte să avanseze în acest domeniu, Serbia construieşte o autostradă prin munţi într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului, cu toate că nici măcar nu este în Uniunea Europeană şi nu beneficiază de fonduri nerambursabile.

"Deşi nu sunt în Uniunea Europeană şi nu beneficiază de fondurile nerambursabile pe care le are la dispoziţie România, vecinii noştri au reuşit să construiască aproape în totalitate o autostradă de la un capăt la celălalt al ţării", au scris reprezentanţii ONG-uului pagina de Facebook.

Potrivit HotNews.ro, autostrada A1 străbate ţara vecină de la un capăt la altul, iar din cei 554 de kilometri, doar 34 mai sunt în diferite etape de execuţie. Două dintre loturile aflate în construcţie sunt într-o zonă muntoasă, pe valea Moravei de Sud, în munţii Rodopi, iar autostrada în construcţie acolo are tuneluri şi viaducte lungi.

"Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului", spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

ONG-ul preia a o filmare aeriană realizată chiar de constructor, "dovadă de transparenţă cu care noi nu suntem obişnuiţi, nici din partea statului şi nici a antreprenorilor privaţi".

"Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului", potrivit API.

Lotul din imagini are 4,7 km, de la Predejane până la Caričina Dolina, este realizat de bulgarii de la Trace Group pentru circa 38 milioane de euro, iar investiţia este asigurată printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Cele două tuneluri din clipul video sunt construite separat şi au o lungime de 1,8 km. 

"Noi nu reuşim, la mai bine de 10 ani de la intrarea în UE, să facem studiile şi proiectele complete pentru un tunel forat de autostradă, darămite să şi licităm lucrările pentru asemenea structuri. Dăm vina pe urşi, nu putem stabiliza un deal cu o soluţie definitivă ceva mai complexă şi nu suntem în stare să aprobăm variante inteligente în puncte dificile (sensurile decalate de autostradă, de exemplu). Sârbii ne demonstrează că un plus de inteligenţă, strategia corectă şi oamenii profesionişti în posturi cheie pot produce proiecte grele şi spectaculoase într-un orizont de timp rezonabil, chiar în lipsa finanţării externe consistente", arată sursa citată.

Reprezentanţii ONG-ului critică, în final, că "la noi, fără aceste ingrediente cheie, autostrăzile montane rămân deocamdată doar pe hârtie, chiar dacă avem acces la miliarde de euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Dar de cind ne punem noi cu sirbi !
Noi patrihotii ! ne punem cu sirbii !Sa incepem cu sportul la cere ne bat si dupa zeciuiala nationala si teritoriala la toate sporturile cu obiect rotund (baschet ,fotbal,handbal,polo ,tenis de camp ,etc).Mananca jar cand este vorba de tara lor si pling cand aud imnul national !Asa sunt sirbii asa putin spus pe un blog de editorial !Nu sunt sirb dar am cunoscut multi sirbi si ma mandresc cu asta .
Postat 19 Noiembrie 2018, 17:12 de PETREI
A vorbit Ion, ca si el e om!
Daca ati sti pe banii cui se construieste ciotul ala de autostrada si daca ati sti ale cui interese le promoveaza, v-ati abtine!
Postat 19 Noiembrie 2018, 11:54 de pinonel
Tito
Pozitia acelui ONG nu este corect documentata si are grave lacune de istorie a infrastructurii. Cea mai mare parte a autostrazii Belgrad-Nis a fost facuta in timpul Iugoslaviei si a fost inceputa de Tito. Ce face acum Serbia de azi este tronsonul intre Nis si Macedonia, si se chinuie cu el de zeci de ani ca sa-l duca pana la granita, iar cateva tuneluri au finantare UE.
Postat 18 Noiembrie 2018, 21:46 de dan_daniel
Nebunul
Orice psihiatru in cazul TDS ar pune diagnosticul de paranoia in forma agravanta, practic nebun 100%. Orice alt comentatiu e fara rost
Postat 18 Noiembrie 2018, 20:10 de suporter_oradean
unom=Soricel=pisicarosievarga=cainerau=TDS= Sarca=protestatarul
Vezi de unde îmi dau seama că la 60 de ani stai pe , pensia lui moșu. Daca ai avea loc de muncă nu ai avea timp de corectat.
Postat 18 Noiembrie 2018, 18:59 de Sandu1206
blabla unom
cind nu mai argumente vii cu gramatica??? mare brinza estiiii
Postat 18 Noiembrie 2018, 17:10 de tepes
!!!
"Cu se poate mandriii ei" ? Întreabă-i după ce mai studiezi grama tică!
Postat 18 Noiembrie 2018, 17:06 de unom
unom
si amicii tai cu ce se poate mindriii???
Postat 18 Noiembrie 2018, 16:28 de tepes
Nu-i bai
Prețul corect in Romania ar fi 70 milioane/km, că sa fie mulțumiți PSD-isti, fără garanție.
Postat 18 Noiembrie 2018, 14:00 de Sandu1206
!!!
Ca podetul de la Universitate...China îl dădea gata în 7 zile....amicii lui Bolojan se tot chinuie de câteva luni!
Postat 18 Noiembrie 2018, 13:29 de unom
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON