URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 08 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 Noiembrie 2018, 13:09

La ei se poate: Serbia construieşte, fără bani europeni, o autostradă prin munţi, într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului (FOTO / VIDEO)

Asociaţia Pro Infrastructură atrage atenţia, într-o postare pe Facebook, că, în vreme ce România nu reuşeşte să avanseze în acest domeniu, Serbia construieşte o autostradă prin munţi într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului, cu toate că nici măcar nu este în Uniunea Europeană şi nu beneficiază de fonduri nerambursabile.

"Deşi nu sunt în Uniunea Europeană şi nu beneficiază de fondurile nerambursabile pe care le are la dispoziţie România, vecinii noştri au reuşit să construiască aproape în totalitate o autostradă de la un capăt la celălalt al ţării", au scris reprezentanţii ONG-uului pagina de Facebook.

Potrivit HotNews.ro, autostrada A1 străbate ţara vecină de la un capăt la altul, iar din cei 554 de kilometri, doar 34 mai sunt în diferite etape de execuţie. Două dintre loturile aflate în construcţie sunt într-o zonă muntoasă, pe valea Moravei de Sud, în munţii Rodopi, iar autostrada în construcţie acolo are tuneluri şi viaducte lungi.

"Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului", spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

ONG-ul preia a o filmare aeriană realizată chiar de constructor, "dovadă de transparenţă cu care noi nu suntem obişnuiţi, nici din partea statului şi nici a antreprenorilor privaţi".

"Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului", potrivit API.

Lotul din imagini are 4,7 km, de la Predejane până la Caričina Dolina, este realizat de bulgarii de la Trace Group pentru circa 38 milioane de euro, iar investiţia este asigurată printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Cele două tuneluri din clipul video sunt construite separat şi au o lungime de 1,8 km. 

"Noi nu reuşim, la mai bine de 10 ani de la intrarea în UE, să facem studiile şi proiectele complete pentru un tunel forat de autostradă, darămite să şi licităm lucrările pentru asemenea structuri. Dăm vina pe urşi, nu putem stabiliza un deal cu o soluţie definitivă ceva mai complexă şi nu suntem în stare să aprobăm variante inteligente în puncte dificile (sensurile decalate de autostradă, de exemplu). Sârbii ne demonstrează că un plus de inteligenţă, strategia corectă şi oamenii profesionişti în posturi cheie pot produce proiecte grele şi spectaculoase într-un orizont de timp rezonabil, chiar în lipsa finanţării externe consistente", arată sursa citată.

Reprezentanţii ONG-ului critică, în final, că "la noi, fără aceste ingrediente cheie, autostrăzile montane rămân deocamdată doar pe hârtie, chiar dacă avem acces la miliarde de euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Dar de cind ne punem noi cu sirbi !
Noi patrihotii ! ne punem cu sirbii !Sa incepem cu sportul la cere ne bat si dupa zeciuiala nationala si teritoriala la toate sporturile cu obiect rotund (baschet ,fotbal,handbal,polo ,tenis de camp ,etc).Mananca jar cand este vorba de tara lor si pling cand aud imnul national !Asa sunt sirbii asa putin spus pe un blog de editorial !Nu sunt sirb dar am cunoscut multi sirbi si ma mandresc cu asta .
Postat 19 Noiembrie 2018, 17:12 de PETREI
A vorbit Ion, ca si el e om!
Daca ati sti pe banii cui se construieste ciotul ala de autostrada si daca ati sti ale cui interese le promoveaza, v-ati abtine!
Postat 19 Noiembrie 2018, 11:54 de pinonel
Tito
Pozitia acelui ONG nu este corect documentata si are grave lacune de istorie a infrastructurii. Cea mai mare parte a autostrazii Belgrad-Nis a fost facuta in timpul Iugoslaviei si a fost inceputa de Tito. Ce face acum Serbia de azi este tronsonul intre Nis si Macedonia, si se chinuie cu el de zeci de ani ca sa-l duca pana la granita, iar cateva tuneluri au finantare UE.
Postat 18 Noiembrie 2018, 21:46 de dan_daniel
Nebunul
Orice psihiatru in cazul TDS ar pune diagnosticul de paranoia in forma agravanta, practic nebun 100%. Orice alt comentatiu e fara rost
Postat 18 Noiembrie 2018, 20:10 de suporter_oradean
unom=Soricel=pisicarosievarga=cainerau=TDS= Sarca=protestatarul
Vezi de unde îmi dau seama că la 60 de ani stai pe , pensia lui moșu. Daca ai avea loc de muncă nu ai avea timp de corectat.
Postat 18 Noiembrie 2018, 18:59 de Sandu1206
blabla unom
cind nu mai argumente vii cu gramatica??? mare brinza estiiii
Postat 18 Noiembrie 2018, 17:10 de tepes
!!!
"Cu se poate mandriii ei" ? Întreabă-i după ce mai studiezi grama tică!
Postat 18 Noiembrie 2018, 17:06 de unom
unom
si amicii tai cu ce se poate mindriii???
Postat 18 Noiembrie 2018, 16:28 de tepes
Nu-i bai
Prețul corect in Romania ar fi 70 milioane/km, că sa fie mulțumiți PSD-isti, fără garanție.
Postat 18 Noiembrie 2018, 14:00 de Sandu1206
!!!
Ca podetul de la Universitate...China îl dădea gata în 7 zile....amicii lui Bolojan se tot chinuie de câteva luni!
Postat 18 Noiembrie 2018, 13:29 de unom
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7282 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON