URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 17 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă nu avem aeroport, de ce nu avem? Dacă am făcut aeroport, de ce nu avem avioane? Dacă avem avioane, de ce sunt așa de scumpe biletele? Dacă subvenționăm biletele, sigur în altă parte e mai ieftin. Dacă ar veni Birta și Bolojan să dea 10 euro fiecărui călător, precis vom afla că în alte locuri companiile lasă pasagerii să joace cruce cu pilotul automat, bașca asigură întâlniri romantice cu însoțitoarele de zbor...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
La momentul apariției acestui material, campania electorală pentru alegerile locale se va fi încheiat deja, iar localitățile României vor avea noi conduceri alese în urma alegerilor din 9 iunie 2023. Modul în care guvernanții noștri au procedat în ultimele luni în mimata „luptă” contra jocurilor de noroc la sate va produce, însă, consecințe pe termen lung și va putea afecta serios bugetul statului...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Prevenirea sindromului de burnout se poate face de către fiecare dintre noi dacă în cadrul muncii considerăm că există condiții care ne pot predispune la stres. Dacă vă simțiți suprasolicitați și aveți impresia că nu mai puteți face față condițiilor de muncă, este bine să faceți o listă cu responsabilitățile și sarcinile de serviciu în ordinea priorităților, stabilind astfel ceea ce efectiv puteți realiza...
18 Noiembrie 2018, 13:09

La ei se poate: Serbia construieşte, fără bani europeni, o autostradă prin munţi, într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului (FOTO / VIDEO)

Asociaţia Pro Infrastructură atrage atenţia, într-o postare pe Facebook, că, în vreme ce România nu reuşeşte să avanseze în acest domeniu, Serbia construieşte o autostradă prin munţi într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului, cu toate că nici măcar nu este în Uniunea Europeană şi nu beneficiază de fonduri nerambursabile.

"Deşi nu sunt în Uniunea Europeană şi nu beneficiază de fondurile nerambursabile pe care le are la dispoziţie România, vecinii noştri au reuşit să construiască aproape în totalitate o autostradă de la un capăt la celălalt al ţării", au scris reprezentanţii ONG-uului pagina de Facebook.

Potrivit HotNews.ro, autostrada A1 străbate ţara vecină de la un capăt la altul, iar din cei 554 de kilometri, doar 34 mai sunt în diferite etape de execuţie. Două dintre loturile aflate în construcţie sunt într-o zonă muntoasă, pe valea Moravei de Sud, în munţii Rodopi, iar autostrada în construcţie acolo are tuneluri şi viaducte lungi.

"Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului", spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

ONG-ul preia a o filmare aeriană realizată chiar de constructor, "dovadă de transparenţă cu care noi nu suntem obişnuiţi, nici din partea statului şi nici a antreprenorilor privaţi".

"Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului", potrivit API.

Lotul din imagini are 4,7 km, de la Predejane până la Caričina Dolina, este realizat de bulgarii de la Trace Group pentru circa 38 milioane de euro, iar investiţia este asigurată printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Cele două tuneluri din clipul video sunt construite separat şi au o lungime de 1,8 km. 

"Noi nu reuşim, la mai bine de 10 ani de la intrarea în UE, să facem studiile şi proiectele complete pentru un tunel forat de autostradă, darămite să şi licităm lucrările pentru asemenea structuri. Dăm vina pe urşi, nu putem stabiliza un deal cu o soluţie definitivă ceva mai complexă şi nu suntem în stare să aprobăm variante inteligente în puncte dificile (sensurile decalate de autostradă, de exemplu). Sârbii ne demonstrează că un plus de inteligenţă, strategia corectă şi oamenii profesionişti în posturi cheie pot produce proiecte grele şi spectaculoase într-un orizont de timp rezonabil, chiar în lipsa finanţării externe consistente", arată sursa citată.

Reprezentanţii ONG-ului critică, în final, că "la noi, fără aceste ingrediente cheie, autostrăzile montane rămân deocamdată doar pe hârtie, chiar dacă avem acces la miliarde de euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Dar de cind ne punem noi cu sirbi !
Noi patrihotii ! ne punem cu sirbii !Sa incepem cu sportul la cere ne bat si dupa zeciuiala nationala si teritoriala la toate sporturile cu obiect rotund (baschet ,fotbal,handbal,polo ,tenis de camp ,etc).Mananca jar cand este vorba de tara lor si pling cand aud imnul national !Asa sunt sirbii asa putin spus pe un blog de editorial !Nu sunt sirb dar am cunoscut multi sirbi si ma mandresc cu asta .
Postat 19 Noiembrie 2018, 17:12 de PETREI
A vorbit Ion, ca si el e om!
Daca ati sti pe banii cui se construieste ciotul ala de autostrada si daca ati sti ale cui interese le promoveaza, v-ati abtine!
Postat 19 Noiembrie 2018, 11:54 de pinonel
Tito
Pozitia acelui ONG nu este corect documentata si are grave lacune de istorie a infrastructurii. Cea mai mare parte a autostrazii Belgrad-Nis a fost facuta in timpul Iugoslaviei si a fost inceputa de Tito. Ce face acum Serbia de azi este tronsonul intre Nis si Macedonia, si se chinuie cu el de zeci de ani ca sa-l duca pana la granita, iar cateva tuneluri au finantare UE.
Postat 18 Noiembrie 2018, 21:46 de dan_daniel
Nebunul
Orice psihiatru in cazul TDS ar pune diagnosticul de paranoia in forma agravanta, practic nebun 100%. Orice alt comentatiu e fara rost
Postat 18 Noiembrie 2018, 20:10 de suporter_oradean
unom=Soricel=pisicarosievarga=cainerau=TDS= Sarca=protestatarul
Vezi de unde îmi dau seama că la 60 de ani stai pe , pensia lui moșu. Daca ai avea loc de muncă nu ai avea timp de corectat.
Postat 18 Noiembrie 2018, 18:59 de Sandu1206
blabla unom
cind nu mai argumente vii cu gramatica??? mare brinza estiiii
Postat 18 Noiembrie 2018, 17:10 de tepes
!!!
"Cu se poate mandriii ei" ? Întreabă-i după ce mai studiezi grama tică!
Postat 18 Noiembrie 2018, 17:06 de unom
unom
si amicii tai cu ce se poate mindriii???
Postat 18 Noiembrie 2018, 16:28 de tepes
Nu-i bai
Prețul corect in Romania ar fi 70 milioane/km, că sa fie mulțumiți PSD-isti, fără garanție.
Postat 18 Noiembrie 2018, 14:00 de Sandu1206
!!!
Ca podetul de la Universitate...China îl dădea gata în 7 zile....amicii lui Bolojan se tot chinuie de câteva luni!
Postat 18 Noiembrie 2018, 13:29 de unom
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6576 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON