URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 09 AUGUST 2022
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Pentru cei mai tinerei, puțină istorie. Pe vremea inenarabilului primar Petru Filip, în ciuda tuturor criticilor, totuși s-a mai făcut câte ceva. Bunăoară, s-a dat un tun de toată frumusețea cu bazinul olimpic, hidoșenia aia care seamănă cu o cutie de conservă. Pentru constructorul de atunci, MBS Group, duhnind prin toți porii a Partidul Democrat, a fost floare la ureche să câștige licitația...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Deşi practic meseria asta de trei decenii, azi, mâine, nu încetează să mă minuneze un fenomen permanent manifest în politica românească: modul în care se autodevorează coaliţiile de partide ajunse la guvernare, făcându-se cioburi înainte de-a apuca să furnizeze ceva substanţial naivilor de electori. A fost boala CDR-ului, a fost a USL-ului, este a guvernării de azi şi va fi, probabil, şi a celei de mâine...
Zic şi eu
Adrian Cris
Cu un an înainte să fie condamnat, în mai 2019, nu pentru marile tunuri, ci pentru un mizilic, cel al angajărilor fictive la DGASPC Teleorman, Liviu Dragnea, pe atunci șeful PSD și al Camerei Deputaților, avertiza, masacrând legile justiției și ale energiei, că „nu vreau să plec ca prostul din această viață și din această funcție”. 
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primarul Florin Birta propune reabilitarea pietonalei Republicii, prin pavarea cu porfir și revenirea la modelul estetic cu cercuri, din perioada comunistă. Ce părere aveți?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 19 iulie s-a publicat în Monitorul Oficial al României Legea 220/2022 privind valorificarea adaptată a unor măsuri dovedite benefice pentru instituţiile din domeniul justiţiei instituite pe perioada stării de alertă declarate în vederea prevenirii şi combaterii efectelor pandemiei de Covid-19. Legea este temporară, urmând a se aplica un an de la intrarea în vigoare, respectiv din data de 22 iulie 2022. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea alimentelor conțin sare în mod natural sunt legumele, fructele, carnea, peștele, ouăle, laptele și produsele lactate, cerealele, legumele uscate și grăsimile. Consumul crescut de sare joacă un rol important în creșterea tensiunii arteriale (mai ales la persoanele supraponderale și la cele obeze) și în favorizarea apariției osteoporozei (prin creșterea eliminări de calciu la nivel renal).
18 Noiembrie 2018, 13:09

La ei se poate: Serbia construieşte, fără bani europeni, o autostradă prin munţi, într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului (FOTO / VIDEO)

Asociaţia Pro Infrastructură atrage atenţia, într-o postare pe Facebook, că, în vreme ce România nu reuşeşte să avanseze în acest domeniu, Serbia construieşte o autostradă prin munţi într-o zonă asemănătoare cu Valea Oltului, cu toate că nici măcar nu este în Uniunea Europeană şi nu beneficiază de fonduri nerambursabile.

"Deşi nu sunt în Uniunea Europeană şi nu beneficiază de fondurile nerambursabile pe care le are la dispoziţie România, vecinii noştri au reuşit să construiască aproape în totalitate o autostradă de la un capăt la celălalt al ţării", au scris reprezentanţii ONG-uului pagina de Facebook.

Potrivit HotNews.ro, autostrada A1 străbate ţara vecină de la un capăt la altul, iar din cei 554 de kilometri, doar 34 mai sunt în diferite etape de execuţie. Două dintre loturile aflate în construcţie sunt într-o zonă muntoasă, pe valea Moravei de Sud, în munţii Rodopi, iar autostrada în construcţie acolo are tuneluri şi viaducte lungi.

"Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului", spun reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.

ONG-ul preia a o filmare aeriană realizată chiar de constructor, "dovadă de transparenţă cu care noi nu suntem obişnuiţi, nici din partea statului şi nici a antreprenorilor privaţi".

"Lucrările sunt într-o zonă foarte dificilă ca relief, asemănătoare din multe puncte de vedere cu Valea Oltului", potrivit API.

Lotul din imagini are 4,7 km, de la Predejane până la Caričina Dolina, este realizat de bulgarii de la Trace Group pentru circa 38 milioane de euro, iar investiţia este asigurată printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Cele două tuneluri din clipul video sunt construite separat şi au o lungime de 1,8 km. 

"Noi nu reuşim, la mai bine de 10 ani de la intrarea în UE, să facem studiile şi proiectele complete pentru un tunel forat de autostradă, darămite să şi licităm lucrările pentru asemenea structuri. Dăm vina pe urşi, nu putem stabiliza un deal cu o soluţie definitivă ceva mai complexă şi nu suntem în stare să aprobăm variante inteligente în puncte dificile (sensurile decalate de autostradă, de exemplu). Sârbii ne demonstrează că un plus de inteligenţă, strategia corectă şi oamenii profesionişti în posturi cheie pot produce proiecte grele şi spectaculoase într-un orizont de timp rezonabil, chiar în lipsa finanţării externe consistente", arată sursa citată.

Reprezentanţii ONG-ului critică, în final, că "la noi, fără aceste ingrediente cheie, autostrăzile montane rămân deocamdată doar pe hârtie, chiar dacă avem acces la miliarde de euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Dar de cind ne punem noi cu sirbi !
Noi patrihotii ! ne punem cu sirbii !Sa incepem cu sportul la cere ne bat si dupa zeciuiala nationala si teritoriala la toate sporturile cu obiect rotund (baschet ,fotbal,handbal,polo ,tenis de camp ,etc).Mananca jar cand este vorba de tara lor si pling cand aud imnul national !Asa sunt sirbii asa putin spus pe un blog de editorial !Nu sunt sirb dar am cunoscut multi sirbi si ma mandresc cu asta .
Postat 19 Noiembrie 2018, 17:12 de PETREI
A vorbit Ion, ca si el e om!
Daca ati sti pe banii cui se construieste ciotul ala de autostrada si daca ati sti ale cui interese le promoveaza, v-ati abtine!
Postat 19 Noiembrie 2018, 11:54 de pinonel
Tito
Pozitia acelui ONG nu este corect documentata si are grave lacune de istorie a infrastructurii. Cea mai mare parte a autostrazii Belgrad-Nis a fost facuta in timpul Iugoslaviei si a fost inceputa de Tito. Ce face acum Serbia de azi este tronsonul intre Nis si Macedonia, si se chinuie cu el de zeci de ani ca sa-l duca pana la granita, iar cateva tuneluri au finantare UE.
Postat 18 Noiembrie 2018, 21:46 de dan_daniel
Nebunul
Orice psihiatru in cazul TDS ar pune diagnosticul de paranoia in forma agravanta, practic nebun 100%. Orice alt comentatiu e fara rost
Postat 18 Noiembrie 2018, 20:10 de suporter_oradean
unom=Soricel=pisicarosievarga=cainerau=TDS= Sarca=protestatarul
Vezi de unde îmi dau seama că la 60 de ani stai pe , pensia lui moșu. Daca ai avea loc de muncă nu ai avea timp de corectat.
Postat 18 Noiembrie 2018, 18:59 de Sandu1206
blabla unom
cind nu mai argumente vii cu gramatica??? mare brinza estiiii
Postat 18 Noiembrie 2018, 17:10 de tepes
!!!
"Cu se poate mandriii ei" ? Întreabă-i după ce mai studiezi grama tică!
Postat 18 Noiembrie 2018, 17:06 de unom
unom
si amicii tai cu ce se poate mindriii???
Postat 18 Noiembrie 2018, 16:28 de tepes
Nu-i bai
Prețul corect in Romania ar fi 70 milioane/km, că sa fie mulțumiți PSD-isti, fără garanție.
Postat 18 Noiembrie 2018, 14:00 de Sandu1206
!!!
Ca podetul de la Universitate...China îl dădea gata în 7 zile....amicii lui Bolojan se tot chinuie de câteva luni!
Postat 18 Noiembrie 2018, 13:29 de unom
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.833 RON
  • 1 EUR = 4.921 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON