URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 17 IUNIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Fostul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, actualmente şef peste şefii de post, se lăuda mai an că toate tronsoanele Autostrăzii Transilvania sunt atribuite. Dar când vine vorba de acest drum blestemat, e bine să nu zici "hop" nici dacă l-ai străbătut de cinci ori de la Oradea la Cluj, că precis apare ceva neprevăzut. De fapt, situaţia este dramatică şi are şanse să devină tragică.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Durerea nevindecabilă a căpeteniilor UDMR-iste nu e doar că Bolojan le-a zburat din funcţiile bine plătite din CJ Bihor un număr însemnat de politruci, ci că şefii acestui partid, începând cu Cseke Attila şi cu Szabó Ödön, îşi văd carierele serios periclitate. În ultimele patru cicluri electorale, UDMR Bihor a scăzut de la 7-8 consilieri municipali în Oradea la doar 4 şi de la 9-10 consilieri judeţeni la numai 6 sub "înţeleapta" conducere a unor personaje precum cei doi.
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
O nouă competiție europeană fără România (campionatul european, în cazul de față) nu ne mai supără așa cum ne-ar fi supărat în anii 90, semn că ne-am obișnuit deja. De fapt, ce zic eu că ne-ar fi supărat? Pe vremea aceea ni s-ar fi părut de-a dreptul imposibil! Dar construcțiile trainice și strategiile pe termen lung nu se mai practică în sportul românesc decât sporadic, organizațiile și finanțatorii nu mai au răbdare, își doresc rezultate imediate. În cele mai multe cazuri se practică un soi de agricultură sportivă debilă - se plantează azi și se culege mâine.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Primăria vrea să amendeze cu 2.500 lei şoferii care intră cu maşinile pe spaţiile pietonale din centrul Oradiei. Ce părere aveţi despre măsura propusă?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 mai 2021 a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 146/2021 privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale, cunoscută popular ca "legea brăţărilor electronice". Prin această lege se stabilesc condiţiile în care persoanele arestate la domiciliu sau aflate sub control judiciar, precum şi cele împotriva cărora s-a emis un ordin de protecţie, sunt obligate să poarte un dispozitiv electronic ce permite localizarea lor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul medicamentos al diabetului zaharat cuprinde antidiabeticele orale şi insulinele. Diabetul non-insulino-dependent care nu poate fi controlat prin regimul dietetic răspunde bine la grupa medicamentelor pe bază de derivate de sulfoniluree (cum este tolbutamidul sau glipizidul), care sunt uşor de folosit şi, după majoritatea specialiştilor, sigure. Vezi mai departe ce mediamente se folosesc și când este nevoie de tratament cu insulină...
11 Februarie 2016, 15:03

La doar 11 ani, pilotul orădean Antonio Cohuţ s-a remarcat la testele internaţionale pentru Scuderia Mach Racing Team din Austria

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pilotul orădean Antonio Cohuţ, legitimat la Palatul Copiilor şi Elevilor Oradea, a participat în perioada 3-5 februarie la testele internaţionale pentru Scuderia Mach Racing Team, pe pista Speed Arena din Rechnitz, în Austria 

Alături de alţi patru piloţi din Austria, Italia şi Spania, orădeanul a reprezentat Mach Racing Team, şi a fost singurul pilot de 11 ani, deoarece a testat pentru o grupă superioară vârstei sale.

Dacă în Romania, pilotul a concurat pe motoare de 60 cm şi 12 ps, în Austria, el a concurat pe motoare de 125 cm şi 28 ps, deşi întruna din cele trei zile s-au înregistrat doar 2 grade şi a plouat torenţial.

"A fost o zi foarte grea, mai ales că motorul era foarte puternic şi nu am mai condus până acum aşa ceva. Am muncit foarte mult în prima zi, până seara la ora 10. După ce toată lumea a plecat de pe pistă, părinţii şi echipa îmi luminau traseele cu lanternele de la telefon. Ziua următoare, dimineaţa la ora 8 am fost pe pistă, am început antrenamentele libere. Tur de tur am fost tot mai rapid. După-masă am avut 25 de tururi de pistă, însemnând circa 30 km, şi am reuşit să scot cel mai bun timp, convingându-i pe cei de la Mach Racing Team să îmi facă un loc în echipa lor. Astfel, am fost singurul pilot recrutat de ei", a declarat Antonio Cohuţ, la întoarcerea în ţară.

La jumătatea lunii martie, Antonio Cohuţ ar trebui să fie prezent pe pista din Lignano (Italia), însă deocamdată nu e sigur de participare. "Sper s[ se rezolve problema sponsorizărilor", a spus el.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.062 RON
  • 1 EUR = 4.9241 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON