LUNI, 21 SEPTEMBRIE 2020

Sunt situații în viață în care pur și simplu simți că nu ai soluții de a ieși din criză. Priviți ce se întâmplă la Școala Oltea Doamna! Șoferii se enervează că traficul se blochează atunci când părinții vin să-și scoată copiii de la ore. Pe lângă nenorocirea asta cu traficul, mai sunt și lucruri care țin de lipsa noastră de organizare. Mergeți la amiază la orice școală și veți vedea puhoi de părinți, înghesuiți unul în altul ca-n noaptea nunții, în așteptarea odraslelor. Adică îi chinuim pe micuți cu distanțare fizică, cu măști, băști și dezinfectanți, dar marele pericol planează asupra părinților și bunicilor care socializează fără să vrea.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu cred că există zi în care diverşi politicieni şi colegi de-ai lor din administraţie să nu cadă acest examen. Iar liberalii - zic de ei fiindcă ei sunt acum la butoane - nu fac, din păcate, excepţie. Prima zi a anului şcolar a fost cea în care şi-a luat un 4 chiar şeful Inspectoratului Şcolar Bihor, Virgil Blage, prin interdicţia stupidă de a permite accesul jurnaliştilor în unităţile de învăţământ...
Oricât ai încerca să-ţi păstrezi firea, nu poţi să nu constaţi că pentru câteva voturi, cred că şi acelea iluzorii, există politicieni care îşi fac campanie la modul greţos. Unul dintre ei, de altfel fruntaş în întrecerea pe ramură, este şeful PSD Bihor, Ioan Mang, vicepreşedinte la Consiliul Judeţean.
Vorba lu' Lulu
Alegerile de anul acesta mă duc cu gândul la modelul şi actriţa Farrah Fawcett, o frumuseţe celebră în anii '70-'80, a cărei plecare în lumea celor drepţi a trecut aproape neobservată. De ce? Pentru că a avut ghinionul să moară în aceeaşi zi cu Michael Jackson, când internetul era să se blocheze la nivel global din pricina căutărilor despre subiect. Aşa sunt şi alegerile de anul acesta - au neşansa să se întâmple în anul Covidului.
Pe cine veţi vota în funcţia de primar al Oradiei pentru mandatul 2020-2024?

Potrivit acestui cod, autonomia locală se exercită de către autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor. În condiţiile legii, se pot constitui autorităţi ale administraţiei publice locale şi la nivelul subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, cum este situația Municipiului București, împărțit în sectoare.
Leptospiroza este una dintre cele mai răspândite zoonoze (boli infecţioase ale animalelor care se pot transmite la om), existând cazuri în toate continentele, dar mai ales la tropice. Există cazuri de boală şi la noi. Boala este produsă de leptospire, care aparţin grupului de spirochete (bacterii spiralate), responsabile şi de alte boli, cum ar fi sifilisul, febra recurentă şi altele.
07 Noiembrie 2018, 12:39

Kids’ Dino Dig: ERA Park Oradea te invită în lumea dinozaurilor! (FOTO)

Eşti curios de cum arăta lumea acum 100 milioane de ani? De felul în care stăpâneau dinozaurii Pământul? Te preocupă arheologia sau paleontologia? Ai vrea să devii un descoperitor de relicve ale trecutului? Acum e şansa ta!

Centrul comercial ERA Park Oradea, din Calea Aradului, se transformă într-un veritabil tărâm al dinozaurilor. În perioada 9-21 noiembrie, sub cupola centrului comercial, copiii sunt invitaţi la Kids’ Dino Dig, o expoziţie interactivă, în care prichindeii nu doar că vor învăţa despre dinozauri, dar vor lua parte şi la expediţii şi aventuri fabuloase!

Este vorba despre o expoziţie interactivă, care va fi deschisă zilnic, între orele 12 şi 20. Vizitatorii vor fi invitaţi la un tur de circa 45 de minute, în care, după ce vor "săpa" pentru a ajunge efectiv la fosile dinozauri, se vor putea bucura împreună de marea descoperire: un dinozaur.

Supravegheaţi de specialişti care le vor oferi informaţii, dar şi echipamente şi utilaje pentru săpat, copiii se vor transforma în paleontologi, implicându-se activ în descoperirea animalelor. Potrivit scenariului, un grup de oameni de ştiinţă are nevoie de ajutor, în cadrul unui proiect de săpături început acum mai bine de 10 ani. Într-un final, cercetătorii au descoperit un strat de fosile, despre care bănuiesc că aparţin unei specii de dinozauri ce a trăit în Era Cretacică, în urmă cu 120 milioane de ani. În demersul lor, oamenii de ştiinţă au nevoie de o echipă de mici paleontologi care să-i ajute.

Practic, zona cupolei ERA Park se va transforma într-un mini-şantier. Copiii vor avea ocazia să intre sub poarta jurasică, dar şi să facă expediţii, să sape în zona de excavare şi să descopere fosile de dinozauri îngropate în nisip. În plus, vor putea admira exemplare de dinozauri precum T-Rex (7 metri), Ankylosaurus (5 m), Pterosaurs (2,5 m), dar şi un schelet gigantic Allosaurus  (8 x 3 m) şi o replică a unui cuib de dinozauri (2.5 m).

De asemenea, cei mici vor putea să exploreze lumea dinozaurilor şi urmărind filmuleţe în zona de documentare.

Expoziţia se adresează copiilor cu vârste între 5 - 12 ani, iar participarea este gratuită.

Este foarte important de reţinut, însă, că intrarea se face în grupuri organizate a câte 20 - 25 de copii şi durează aproximativ 45 de minute.

"Programările se vor face în zona expoziţiei, începând cu data de 9 noiembrie, ora 12. Vă aşteptăm cu drag!", au transmis reprezentanţii ERA.

Ultimele Comentarii