URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 12 IULIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când suntem stațiune turistică, edilii fac tot posibilul ca să ne simțim veșnic în vacanță. Avem dealuri de vizitat în împrejurimi, iar dacă nu mergem noi la ele, vin ele la noi. Apă termală este din belșug și ne-ar mai lipsi doar o deltă pentru ca peisajul să fie complet. Și atunci ce și-au zis slujbașii din Primărie? Dacă Peța și Crișul nu pot forma o deltă, măcar să avem țânțarii aferenți!
Zic şi eu
Adrian Cris
Dar nu despre candidaţi aş vorbi acum, că pentru asta va fi timp destul, ci vreau să acord o „bulină roşie” UDMR Bihor pentru meritul de a-l fi retras pe actualul preşedinte al CJ, Pásztor Sándor, din cursa pentru un nou mandat. Sigur, i s-a dat şansa să anunţe că el nu şi-l mai doreşte, la fel ca în urmă cu 4 ani, când şi Alexandru Kiss a fost lăsat să declame acelaşi text. Dar numai cine l-a crezut atunci pe Kiss îi dă crezare acum lui Pásztor!
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Un jurnalist bun nu este acela care gândeşte la fel ca tine, care îţi împărtăşeşte valorile şi credinţele, la fel cum un jurnalist rău (sau prost, dobitoc, javră, cum se mai zice în popor) nu este acela care îţi contrazice modul de a gândi şi te scandalizează cu părerile sale, nici acela care abordează subiecte care nu-ţi sunt pe plac. Există multe alte criterii de jurizare în afară de tabăra în care activează...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre restricțiile impuse de autorități în contextul pandemiei de Covid-19?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul administrativ reglementează atribuțiile prim-ministrului României în calitatea sa de conducător al Guvernului. Astfel, conform articolului 28 din cod, prim-ministrul conduce Guvernul şi coordonează activitatea membrilor acestuia, cu respectarea atribuţiilor pe care aceştia le exercită.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Pancreatita acută este o inflamaţie a pancreasului cu manifestări diferite, de la forma edematoasă, care este o afecţiune uşoară şi reversibilă în majoritatea cazurilor, la forma necrozantă, foarte severă.
12 Ianuarie 2017, 16:34

Investiţie de 10 milioane de euro. Extinderea liniei de tramvai din Oradea ar urma să înceapă în 2017

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul societăţii de transport în comun, Csuzi Istvan, a anunțat, joi, că în 2017 vor începe lucrările la extinderea liniei de tramvai în zona de sud a oraşului, din Calea Aradului spre Depoul din strada Atelierelor, studiul de fezabilitate pentru această lucrare fiind finalizat. Conform documentului, investiţia se ridică la 10 milioane euro.

"Pot să vă anunţ că a fost finalizat studiul de fezabilitate pentru extinderea liniei de tramvai pe traseul: Calea Aradului, zona centrelor comerciale Jumbo şi Auchan, pe lângă piaţa de vechituri care se transformă în arenă sportivă, pe strada Făgăraşului, continuând pe lângă Universitate (tot pe strada Făgăraşului), pe lângă Jandarmerie, ajungând până la Podul Reagan, urcând pe strada Atelierelor până la Depou. Acest circuit se va realiza şi se întinde pe 7-8 kilometri", a spus Csuzi Istvan într-o conferinţă de presă.

Directorul OTL a afirmat că indicatorii tehnico-economici care reies din studiul de fezabilitate vor fi supuşi aprobării Consiliului Local probabil în următoarea şedinţă ordinară. "Eu spun că până în vară vom porni extinderea liniei de tramvai. Prima lucrare va fi însă refacerea buclei de la intersecţia Bulevardului Decebal cu Calea Aradului, astfel încât şi tramvaiele care vin dinspre Decebal să poată coborî pe Calea Aradului. Împreună cu extinderea, acest lucru ne va permite să regândim transportul local", a mai afirmat Csuzi.

Proiectul de extindere a liniei de tramvai din Oradea va fi gestionat de Direcţia de Management Proiecte cu Finanţare Internaţională şi de societatea Oradea Transport Local, întrucât autorităţile locale speră să obţină cofinanţare europeană pentru acest proiect. "Este o probabiltate foarte mare să începem prin fonduri proprii", a spus, însă, directorul OTL. Potrivit acestuia, linia de circa 7 kilometri ar putea fi terminată în 2019.

În aceeaşi conferinţă de presă, Csuzi a declarat că proiectul va fi gestionat alături de municipalitate deoarece ghidul de accesare a fondurilor din Programul Operaţional Regional arată că societăţile de transport nu sunt eligibile pentru a realiza astfel de proiecte mari, ci doar primăriile.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
"viziune" marca otl
Intreb si eu.. nu ar fi fost mai simplu si rentabil sa se in troduca trolebus-e? E tot electric, nu polueaza, foloseste infrastructura auto, e mai ieftin decat o garnitura de tramvaie si poti sa te extinzi oriunde fara sa investesti sume astronomice pe calea de rulaj si fara sa dai peste cap traficul atunci cand faci lucrari de .. orice fel la calea ferata... cat despre tramvaele care stau in trafic din cauza aglomeratiei..hmm.. sa mearga domnu' csuszi in oricare zi din saptamana de la dacia pana la gara, sa vada ce coada de masini se face dupa tramvai si cum se deplaseaza tramvaiul cu viteza 'melcului turbat' pe aceea portiune fara sa aiba masini in fata.. asta apropo de planurile aberante de a-i convinge (fortat) pe oradeni sa renunte la masini in favoare otl.
Postat 13 Ianuarie 2017, 16:36 de User anonimizat
!!!! :(
Si uite asa v-a disparea Peta cu oaza de verdeata ce stabate orasul !!! Altii ar sti sa'i poarte de grija , sa o amenajeze sa fie un parc fara prea mari investitii........ muuuuuuuuuuuuuult mai mici decat pentru cele de la Ciuperca !!!
Postat 12 Ianuarie 2017, 21:43 de scortosul
La proiect nou, faliment nou ... neterminatul tot dumnealui !?!
Mai vorbim dupa 31 decembrie 2019, data anuntata de vatmanul sef. O sa spuna atunci ca nu e gata contractul de alimentare cu energie electica a liniei, ca sarma nu e conductor bun ci una de rufe mai groasa, ca fierul liniei se vinde prea scump, ca banii sunt prea putini, ca nu e momentul istoric din cauza alegerilor locale din 2020, s.a.m.d. Deocamdata, nici un proiect demarat in ultimii ani nu a fost finalizat la termenele prevazute. De fapt, nici nu a fost veunul finalizat.
Postat 12 Ianuarie 2017, 21:33 de WinDos
OK
Asta chiar e un proiect bun ! Cred ca e al lui Bolojan ! Stiam de el ! Evident unii vor sari sa spuna ca laud din interes ! Nu zic ca nu imi e si mie de folos dar....clientii care vor ajunge mult mai usor la A., pasionatii de CSM la Polivalenta, studentii la Universitate... Mai ca as fi facut traseul prin fata cimitirului astfel incat si doritorii sa aiba acces mai facil acolo !
Postat 12 Ianuarie 2017, 20:12 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2716 RON
  • 1 EUR = 4.8408 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON