URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 Iulie 2017, 13:59

Insulele de pe DN1 fac victime: Un motociclist ceh şi-a rupt piciorul după ce s-a izbit de o alveolă la Auşeu

Insulele de pe DN1 fac victime: Un motociclist ceh şi-a rupt piciorul după ce s-a izbit de o alveolă la Auşeu foto: facebook grupul Info Trafic Bihor
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un motociclist în vârstă de 41 ani din Cehia a ajuns la spital cu piciorul rupt, sâmbătă seara, după ce s-a izbit cu motocicleta de o alveolă de pe DN1, în localitatea Auşeu.

Accidentul a fost anunţat pe 112 la ora 18.15. „Bărbatul nu a adaptat viteza de deplasare la condiţiile de drum, pe un sector de drum unde se executau lucrări la carosabil, a pierdut controlul asupra direcţiei şi a căzut pe partea carosabilă”, se arată într-un comunicat de presă transmis, luni, de Poliţia Bihor.

În urma evenimentului rutier, motociclistul a ajuns la Unitatea de Primire a Urgenţelor din Spitalul clinic judeţean Oradea. "Pacientul a fost preluat la UPU cu contuzii şi o fractură a membrului inferior drept. Este internat la Secţia de ortopedie", a declarat şeful SMURD-UPU Bihor, dr. Hadrian Borcea.

De altfel, într-un articol publicat în numărul de luni, BIHOREANUL atrage atenţia asupra problemelor grave de proiectare care au transformat alveolele de calmare a traficului de pe DN 79 şi, mai nou, de pe DN 1, în adevărate capcane mortale.

CNAIR a comandat în Bihor amenajarea a nu mai puţin de 18 insule de calmare a traficului între Oşorhei şi Auşeu, periculoase deopotrivă pentru şoferi şi pietoni. Lucrările au fost realizate după acelaşi proiect vechi şi superficial, şi anume prea scurte şi prea înguste, cu borduri perpendiculare, deşi toate aceste neajunsuri fuseseră consemnate în documentele Companiei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
@ili3
Amice, ai puterea de deductie a musculitei de otet, Drosophila melanogaster, pentru "cunoscatori" :). Esti idiot? Ce argumente sa aduc? Dovada sunt postarile la care am facut referire si care toate denota aceeasi idee: alveolele sunt de kkt, asa ca piuneza se certa de unul singur. Era o simpla constatare. Ai sarit si tu ca susnumita diptera la kkt. In schimb esti tare la lozincareala! Ai bagat-o rapid pe aia cu "slujbasii" lui Ilie. Ai creierul neted, de-l poate folosi si Drosophila drept patinoar! In schimb, precum toti idiotii, ai doar certitudini, dovada fiind si faptul ca iti incepi comentariul cu "e clar". Asa ca, hai sictir!
Postat 11 Iulie 2017, 23:38 de User anonimizat
e clar
anticomunistule, dupa ce idiotenii indrugi, fara a aduce vreun argument, doar de dragul de a jigni, te banuiesc a fi una si aceeasi persoana cu cel ce isi zice florin ciucas sau moderator, un ratat in slujba lui nea ilie!
Postat 11 Iulie 2017, 21:45 de ili3
Piuneza
Clar te-a afectat caldura, de te certi de unul singur! Mai lampa, toate postarile de pana acum, enunta in principiu aceeasi idee, ca sunt cam de kkt alveolele *ulii, deci ce pupincuristi visezi?
Postat 11 Iulie 2017, 16:43 de User anonimizat
Astia ne decimeaza si noi stam ca oile sa ne vina randul!
Comenteaza pe aici tot felul de idi*ti, pupincuristi de serviciu! Problemele cu alveolele sunt mai multe, dar se desprind doua: 1.nu sunt necesare 2.sunt facute fara a se respecta normativele. Principalele deficiente se constata la raza de virare si la latimea caii de rulare. Raza mult prea mica, obligand autovehiculele inclusiv pe cele cu remorca/semiremorca sa se invarta in loc. Alt aspect este ca soferii fiind patiti, franeaza puternic inainte si asfaltul se valureste, ,,ajutand" astfel la producerea de accidente. Spuneam ca se fura din calea de rulare, fiind facuta mult mai ingusta decat ar fi necesar. Nici nu stii cand te trezesti ca ai iesit de pe asfalt si gata necazul. Nici economic nu se justifica, prin franare/accelerare creste consumul de combustibil. Dar toate astea sunt un fleac pt. cei care s-au abonat la banul public prin tot felul de inventii!
Postat 11 Iulie 2017, 07:56 de pinonel
....asa
....azi un motociclist, maine un TIR. Deja o parte din alveolele date in folosinta sunt praf. Adica, nu mai discutam despre oportunitatea lor, daca pana in prezent nimeni nu sa sesizat ca sunt "impotriva firii", sunt executate superficial, de ce? Partea largita dinspre sant, nu mai are fundament, a fost raschetat asfaltul si turnat altul. Rezultatele se vad deja, partea dinspre sant deja e afundata de la atatea tir-uri si nu va trece mult pana cand un tir se va rasturna din cauza denivelarii drumului. Ca baietii de CNAIR, au raschetat de o saptamana partea cu probleme si asteapta inca o luna sa o asfalteze. Asa a dat si motociclistu ghinionist, in alveola, nu a mai apucat sa ocoleasca rascheta si a dat peste "alveola". Ce cuvant tamp, dar cati bani ia de la prosti. Apropo, cred ca vineri, pe la pranz, in alveola din Alesd, un tinerel cu masina de Cluj a luat in plin o alveola si si-a facut praf, partea stanga de la masina. Vazandu-l cum sta rezemat de un gard, cu telefonul in mana ma-m gandit cu drag la neamurile celor care au facut aceste alveole. Si da, politia are dreptate, tot noi suntem de vina, PENTRU CA PERMITEM. DAR PANA CAND????
Postat 10 Iulie 2017, 22:57 de FLORIN64
O adevărate pacoste insulele astea
Măcar dacă aveau marginile înclinate și nu adevărate borduri de 20 cm care răsar pe neașteptate. După numărul și execuția lor, e clar că au existat și alte rațiuni, decât încetinirea traficului.
Postat 10 Iulie 2017, 15:59 de Oarecine
Niste tâmpenii
E clar că motociclistul a avut viteză chiar daca nu foarte mare de nu a vazut-o ziua însă acele construcții în mijlocul carosabilului sunt niste mizerii ordinare inventate probabil de un cretin și menținute de un cretin și mai mare te trezești noaptea cu alveola lu pește în fața stai ba cu radarul zi noapte cat vrei da amenzi vitezomanilor suspendatile permisul da luați mizeriile astea din mijlocul carosabilului câți oameni mai tre să piară din cauza lor.
Postat 10 Iulie 2017, 14:16 de sss
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON