URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
07 Ianuarie 2016, 19:56

Incidentul aviatic de la Cluj Napoca: Discuţiile dintre pilotul avionului şi turn

Incidentul aviatic de la Cluj Napoca: Discuţiile dintre pilotul avionului şi turn foto: www.Mediafax.ro
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Digi 24.ro a făcut public un fragment din dialogul purtat în dimineaţa zilei de joi între pilotul avionului care a ieşit de pe pistă la aterizarea pe Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” din Cluj Napoca şi turnul de control.

Potrivit sursei citate, dialogul a avut loc imediat după incidentul în care a fost implicat un Boeing 737 aparținând Blue Air cu 116 pasageri şi membri ai echipajului la bord. Pasagerii s-au speriat cumplit, dar nimeni nu a fost rănit. Aeroportul a fost închis câteva ore, pentru cercetări, însă şi-a reluat activitatea în jurul orei 14.

Deocamdată nu sunt clare împrejurările accidentului, procurorii demarând o anchetă.

În vreme ce o parte dintre pasagerii aeronavei susţin că pista era acoperită cu zăpadă, directorul aeroportului, David Ciceo, susţine că avionul nu mai avea combustibil şi că pilotul s-a grăbit să aterizeze deşi utilajele de deszăpezire curăţau pista de zăpadă. Reprezentanţii companiei aeriene l-au contrazis şi dau vina pe pe turnul de control, care nu ar fi anunţat că sunt condiţii grele la Cluj-Napoca.

Iată dialogul, redat de site-ul digi24.ro:

Pilot: Turnule, 9301 - tocmai am ieşit din pistă.
Turnul de control: Confirm. Bine aţi venit! Continuaţi spre Delta (n.r. altă pistă), către poziţia de îmbarcare.

Pilot: Nu m-aţi înţeles! Am ieşit din pistă.
Turnul de control: Sunt turnul, confirm, mulțumesc!

Pilot: Suntem ieșiți din pistă, nu s-a întâmplat nimic, suntem pe sol. Motoarele încă funcționează. Ne uităm la situație și pe urmă vom proceda la o evacuare.
Turnul de control: Sunt turnul, confirmăm, anunțăm imediat solul! O să vină imediat utilaje pentru asistență.
Turnul de control: Toate stațiile de la sol au fost anunțate, o să vină pentru asistență. Dacă puteți să comunicați, ați ieșit din pistă? Aveți avarii? Să știu ce să comunic la sol.

Pilot: Deci, am ieșit din pistă, pe partea dreaptă. Suntem în proces de oprire a motoarelor. Și din câte vedem, e posibil să fi atins cu motorul. Confirm, fără victime.
Turnul de control: Am confirmat pe partea dreaptă, am să comunic la sol. Confirm, fără victime, acum o să vină asistența. Am considerat pista ocupată, blocată, până se eliberează.

Pilot: Așteptăm o mașină de la dumneavoastră, de la pompieri, să evalueze situația de prin afară, pentru că noi nu vedem tot avionul. Momentan noi suntem bine, nu avem pericol de foc. Dacă îi vom evalua pe slide-uri (n.r. tobogane) sau vom coborî pasagerii pe scări.
Turnul de control: Am confirmat, am vorbit cu dispecerul, prima mașină care a ajuns lângă dumneavoastră nu a observat daune ale aeronavei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON