Electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, obiectiv despre care guvernele perindate la conducerea României au discutat de mai bine de două decenii, devine realitate. Directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a anunțat demararea licitației pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor, estimate la un total de aproape 2 miliarde euro, pentru primele două tronsoane.
Anunțul a fost făcut, potrivit site-ului clubferoviar.ro, cu ocazia unei mese rotunde dedicate situației infrastructurii feroviare din România desfășurate vineri. Cu acest prilej, Pintea a informat participanții că a fost urcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice licitația pentru modernizarea primelor două loturi ale legăturii feroviare dintre Cluj și Oradea, și anume Cluj Napoca – Aghireș și Aghireș – Poieni, ambele pe teritoriul administrativ al județului Cluj.
Celelalte două tronsoane, Poieni - Aleșd și Aleșd - Frontieră Ungaria, ar urma să fie scoase la licitație în prima parte a anului viitor.
Linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are o lungime totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).
Valoarea totală estimată a proiectului este de 9,49 miliarde lei (aproximativ 1,98 miliarde euro), investiția urmând să se deruleze pe parcursul a patru ani din fonduri nerambursabile (fiind prevăzută inclusiv în PNRR) și de la bugetul de stat.
Proiectul de electrificare a magistralei prevede modernizarea liniilor, electrificarea traseului și reabilitarea mai multor stații. Obiectivul, despre care politicienii au vorbit adesea în ultimele două decenii, motiv pentru care a și fost privit cu scepticism de-a lungul timpului, a fost inclus în Master Planul General de Transporturi al României în 2016.
De acest proiect este legată, de asemenea, realizarea la Oradea a unui terminal intermodal rutier-feroviar, în zona dintre Șoseaua Borșului și gara Episcopia Bihor, proiectarea și execuția acestuia urmând să fie scoase la licitație de Primăria Oradea la începutul anului viitor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.