URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
10 Decembrie 2021, 19:25

În sfârșit, începe electrificarea liniei ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca. CFR a lansat licitația pentru lucrările de aproape 2 miliarde euro

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, obiectiv despre care guvernele perindate la conducerea României au discutat de mai bine de două decenii, devine realitate. Directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a anunțat demararea licitației pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor, estimate la un total de aproape 2 miliarde euro, pentru primele două tronsoane.

Anunțul a fost făcut, potrivit site-ului clubferoviar.ro, cu ocazia unei mese rotunde dedicate situației infrastructurii feroviare din România desfășurate vineri. Cu acest prilej, Pintea a informat participanții că a fost urcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice licitația pentru modernizarea primelor două loturi ale legăturii feroviare dintre Cluj și Oradea, și anume Cluj Napoca – Aghireș și Aghireș – Poieni, ambele pe teritoriul administrativ al județului Cluj.

Celelalte două tronsoane, Poieni - Aleșd și Aleșd - Frontieră Ungaria, ar urma să fie scoase la licitație în prima parte a anului viitor.

Linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are o lungime totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).

Valoarea totală estimată a proiectului este de 9,49 miliarde lei (aproximativ 1,98 miliarde euro), investiția urmând să se deruleze pe parcursul a patru ani din fonduri nerambursabile (fiind prevăzută inclusiv în PNRR) și de la bugetul de stat.

Proiectul de electrificare a magistralei prevede modernizarea liniilor, electrificarea traseului și reabilitarea mai multor stații. Obiectivul, despre care politicienii au vorbit adesea în ultimele două decenii, motiv pentru care a și fost privit cu scepticism de-a lungul timpului, a fost inclus în Master Planul General de Transporturi al României în 2016.

De acest proiect este legată, de asemenea, realizarea la Oradea a unui terminal intermodal rutier-feroviar, în zona dintre Șoseaua Borșului și gara Episcopia Bihor, proiectarea și execuția acestuia urmând să fie scoase la licitație de Primăria Oradea la începutul anului viitor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Mă rog
Dacă se lansează doar procesul licitației eu nu aș spune că începe... Licitația se poate anula, câștigă și nu respecta, sau mai știu eu ce le dau în cap...
Postat 12 Decembrie 2021, 14:58 de Vio_427
Pe parcursul efectuării lucrărilor ...
... trenurile vor circula cu max. 50 kmh. Iar după consumarea celor 2 miliarde de euroi, o să urmeze schimbarea locomotivelor la Poeni, de pe electric pe fotoghin, făcând din acest traseu unul strategic ca să nu ne invadeze ungurii între Apuseni și Ținutul cu Secui. Bașca faptul că de la Poeni la Oradea ar mai fi nevoie de sârmă groasă și stâlpi noi care o să depășească alte 3 miliarde de euroi, dacă se bagă iar Cseke în seamă la dezvoltarea județului nostru.
Postat 11 Decembrie 2021, 10:28 de KP
Pt. optimisti
Probabil ca acești 4 ani cit durează lucrările vor fi mai dificili pt cei interesați de aceasta ruta, dar după aia inteleg ca o sa fie mai bine ca acum.Multumim anticipat.
Postat 11 Decembrie 2021, 07:50 de User anonimizat
se si dubleaza linia sau tot asteapta trenurile in gara pana trece cel care vine din sens opus?
pe ce pondere din traseu e linie dubla si pe ce sector e linie simpla? se dubleaza linia simpla? integral, sau macar partial pe vreo portiune?
Postat 10 Decembrie 2021, 19:34 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6699 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON