URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
10 Decembrie 2021, 19:25

În sfârșit, începe electrificarea liniei ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca. CFR a lansat licitația pentru lucrările de aproape 2 miliarde euro

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Electrificarea căii ferate Episcopia Bihor – Cluj Napoca, obiectiv despre care guvernele perindate la conducerea României au discutat de mai bine de două decenii, devine realitate. Directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a anunțat demararea licitației pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor, estimate la un total de aproape 2 miliarde euro, pentru primele două tronsoane.

Anunțul a fost făcut, potrivit site-ului clubferoviar.ro, cu ocazia unei mese rotunde dedicate situației infrastructurii feroviare din România desfășurate vineri. Cu acest prilej, Pintea a informat participanții că a fost urcată în Sistemul Electronic de Achiziții Publice licitația pentru modernizarea primelor două loturi ale legăturii feroviare dintre Cluj și Oradea, și anume Cluj Napoca – Aghireș și Aghireș – Poieni, ambele pe teritoriul administrativ al județului Cluj.

Celelalte două tronsoane, Poieni - Aleșd și Aleșd - Frontieră Ungaria, ar urma să fie scoase la licitație în prima parte a anului viitor.

Linia de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are o lungime totală de 166,216 km, fiind cuprinsă între km 500 + 608 (semnal Cap X, Stația CF Cluj-Napoca) şi km 660 + 852 (semnal Cap Y, Stația CF Episcopia Bihor), la care se mai adaugă intervalul Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria, cu lungimea de 5,983 km (între km 1+117 = Cap Y Stația Episcopia Bihor şi km 7+100 = Frontiera Ungară).

Valoarea totală estimată a proiectului este de 9,49 miliarde lei (aproximativ 1,98 miliarde euro), investiția urmând să se deruleze pe parcursul a patru ani din fonduri nerambursabile (fiind prevăzută inclusiv în PNRR) și de la bugetul de stat.

Proiectul de electrificare a magistralei prevede modernizarea liniilor, electrificarea traseului și reabilitarea mai multor stații. Obiectivul, despre care politicienii au vorbit adesea în ultimele două decenii, motiv pentru care a și fost privit cu scepticism de-a lungul timpului, a fost inclus în Master Planul General de Transporturi al României în 2016.

De acest proiect este legată, de asemenea, realizarea la Oradea a unui terminal intermodal rutier-feroviar, în zona dintre Șoseaua Borșului și gara Episcopia Bihor, proiectarea și execuția acestuia urmând să fie scoase la licitație de Primăria Oradea la începutul anului viitor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Mă rog
Dacă se lansează doar procesul licitației eu nu aș spune că începe... Licitația se poate anula, câștigă și nu respecta, sau mai știu eu ce le dau în cap...
Postat 12 Decembrie 2021, 14:58 de Vio_427
Pe parcursul efectuării lucrărilor ...
... trenurile vor circula cu max. 50 kmh. Iar după consumarea celor 2 miliarde de euroi, o să urmeze schimbarea locomotivelor la Poeni, de pe electric pe fotoghin, făcând din acest traseu unul strategic ca să nu ne invadeze ungurii între Apuseni și Ținutul cu Secui. Bașca faptul că de la Poeni la Oradea ar mai fi nevoie de sârmă groasă și stâlpi noi care o să depășească alte 3 miliarde de euroi, dacă se bagă iar Cseke în seamă la dezvoltarea județului nostru.
Postat 11 Decembrie 2021, 10:28 de KP
Pt. optimisti
Probabil ca acești 4 ani cit durează lucrările vor fi mai dificili pt cei interesați de aceasta ruta, dar după aia inteleg ca o sa fie mai bine ca acum.Multumim anticipat.
Postat 11 Decembrie 2021, 07:50 de User anonimizat
se si dubleaza linia sau tot asteapta trenurile in gara pana trece cel care vine din sens opus?
pe ce pondere din traseu e linie dubla si pe ce sector e linie simpla? se dubleaza linia simpla? integral, sau macar partial pe vreo portiune?
Postat 10 Decembrie 2021, 19:34 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON