URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 Septembrie 2015, 19:57

Terminat 75%: Lucrările de consolidare a viitorului drum rapid au fost finalizate (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumul expres înaintează rapid. "În acest moment, stadiul de realizare a lucrărilor este de 75%. Ceea ce este important e că toate lucrările ce ţine de consolidarea versanţilor, precum şi execuţia micropiloţilor foraţi şi a ancorelor pasive sunt realizate. De asemenea, toate grinzile pasajelor au fost instalate. Momentan se lucrează la placa de suprabetonare", a declarat viceprimarul Mircea Mălan, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurată în teren.

În prezent, constructorul finalizează lucrările de consolidare a dealului, paralel cu linia ferată, şi amenajează bretelele de legătură între străzi. Breteaua de legătură dintre străzile Piatra Craiului şi Calea Adevărului este finalizată în proporţie de 95%, cea către strada Graurilor este terminată în procent de 50%, iar breteaua dintre străzile Ecaterina Teodoroiu şi Louis Pasteur are un stadiu de realizare de 25%.

Termenul de predare a lucrărilor stabilit pentru 30 octombrie a fost amânat la cererea municipalităţii pentru data de 15 decembrie. "Noi sperăm să circulăm la sfârşitul anului pe acest drum", a spus viceprimarul.

Opriţi în depou

Singurul obstacol în calea constructorilor rămâne, în continuare, lipsa autorizaţiei pentru construirea drumului expres prin depoul CFR. Conform proiectului, viitoarea cale de rulare va înainta spre cartierul Rogerius de-a lungul străzii Ecaterina Teodoriul cu continuare, în linie dreaptă, prin depoul CFR până la podul Teodor Neş.

"Înainte de începerea lucrărilor, când am cerut acordul CFR, discuţiile au fost de genul "Puteţi să treceţi prin ampriză". Atunci nu puteam cere aviz de la CFR pentru că era înaintea depunerii cererii de finanţare, iar apoi nu l-am mai primit", a povestit Mălan.

Potrivit viceprimarului, tronsonul rămas de executat prin terenul CFR, lung de 660 de metri, poate fi terminat în circa două luni dacă municipalitatea primeşte avizele necesare. "Sperăm să primim acceptul să lucrăm şi să nu fim nevoiţi să aplicăm varianta de rezervă", a spus edilul.

Astfel, în cazul în care municipalitatea nu va obţine aprobarea să intre cu drumul rapid prin depoul CFR, până la lămurirea situaţiei circulaţia se va derula pe traseul străzilor Ecaterina Teodoriu, Depoului şi Izvorului pe sensul de mers către Rogerius şi revenire pe strada Constanţei pentru cei care vor să ajungă în zona centrală.

Pe cele două tronsoane circulaţia se va desfăşura însă cu viteză redusă având în vedere să drumul este îngust, iar traseul numără două curbe strânse amplasate în pantă.

Alternativa necesară

Investiţia în drumul expres, se ridică la 16 milioane euro din care 11 milioane euro alocate din bugetul local iar , diferenţa urmând să fie asigurată din fonduri europene, se doreşte o alternativă la traficul aglomerat din Bulevardul Magheru. Cu o lungime de 3,5 kilometri, drumul expres va începe la podul Mareşal Constantin Prezan şi va traversa străzile Făcliei, Piatra Craiului, Adevărului, Gheorghe Doja, Louis Pasteur, Ecaterina Teodoroiu, Izvorului, Teodor Neş, pe la baza dealurilor Pisicii şi Ciuperca.

Viitoarea cale de acces va avea câte o bandă pe sens, cu o lăţime de 3,5 metri, plus trotuarele, şi va traversa la o înălţime de 5 metri străzile Piatra Craiului - cu un pasaj lung de 33,3 metri, respectiv Gheorghe Doja şi Louis Pasteur - cu un pasaj de 157,7 metri.

Lucrările sunt realizate de asocierea firmelor Trameco, Selina, Drumuri Bihor, Abed Nego, Vega '93 Galaţi, Geotec Plant Iaşi, Instgat Timişoara şi subcontractorul ELM Electromontaj Cluj Napoca.

Citeşte pe aceeaşi temă şi articolul: Drum rapid, direct în zid! Construcţia drumului expres se blochează în depoul CFR

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
25 Comentarii
buna ziua
dealul o ia la vale paraul paris inunda gradinile oamenilor alo bolojan iara dormi
Postat 20 Septembrie 2015, 15:58 de pop2
@ anticomunist
Afla ca cei care atragem atentia asupra modului de realizare sau planificare a anumitor proiecte in Oradea suntem fie simpatizanti PNL, fie avem vederi de dreapta. Asta nu inseamna ca nu putem critica atunci cand e cazul! Intr-adevar nefiind membrii de partid (de nici o culoare) ne permitem sa criticam, spre deosebire de obedientii din primarie sau colegii de partid ai nebunului. PS: ai lacune la capitolul gramatica! incearca sa nu te faci de râs!
Postat 20 Septembrie 2015, 12:26 de User anonimizat
bolovan
ilie ti s o infundat la puscarie cu tine
Postat 20 Septembrie 2015, 11:30 de pop2
Stimati postaci PSD-isti
Constat ca aveti un "spirit civic" foarte dezvoltat cand criticati proiectele primariei, ceea ce in principiu este chiar bine, daca aceste critici nu ar fi facute cu rea voita. As vrea sa apelez la al vostru "spirit civic" si comentati doua proiecte (dintre foarte putinele de altfel) ale partidului vostru si ma refer aici la autostrada surpata (unde s-a constatat ca s-a furat fundatia-adica nu s-a mai facut) si DF76. Aceti cuvantul, dati cu civismul de pereti va rog si spuneti-mi ce proiecte s-au facut in aceste doua cazuri si cat au fost ele respectate. Ascult!
Postat 20 Septembrie 2015, 09:26 de User anonimizat
multumim
sens unic pe magheru cu bolojan politai in intersectie e solutia
Postat 20 Septembrie 2015, 09:08 de pop2
@EmzePerix
Cu parere de rau, dar daca nu vei invata sa scrii corect nu-ti voi mai raspunde. Eu sincer nu cred ca treci destul de des pe Magheru (tind sa cred ca nici permis n-ai), pentru ca daca ai trece n-ai fi scris asemenea aberatii. Traficul se "infunda" in turbogiratie (Independentei + Magheru + Averescu) si nu la semafoarele pietonilor. Din celalat sens, dinspre Centrul Civic spre gara, traficul se sufoca la intersectia Parcul Traian / Aleea Strandului si Magheru. Sincer nu vad ce legatura are Castanilor cu toata treaba.
Postat 20 Septembrie 2015, 03:59 de marius_ro
@ marius ro
A mai zis si altii,esti jalnic! Nu mi ai convins, nu meriti salarul.Trec destul de des prin Magheru, dar tu ai trecut vreodata prin depou ? Unde se poate vede proiectul"viabil" aprobat de la A la Z?
Postat 19 Septembrie 2015, 23:07 de EmzePerix
sa treacă peste depou cu drumul
să treacă peste depou... , că 600 m nu-i chiar asa de mult... să treacă peste tot depoul si peste ce trebuie pe acolo, :) cu ceva sosea supraterana, daca nu se obtin nicicum avizele necesare, e mai scump, dar e si mai de efect si pt orash
Postat 19 Septembrie 2015, 19:11 de vg
@EmzePerix
Daca tu crezi ca circulatia e ingreunata de semafoare... ce sa mai zic... Poate n-ai circulat pana pe magheru. Problemele apar la pod, unde se intersecteaza 2 artere principale. Castanilor nu rezolva defel problema, deoarece, cum am mai spus, problema apare mult mai jos. Si referitor la proiect, daca nu l-ai vazut tu nu-nseamna ca nu exista. Nu se aproba nici o finantare europeana daca nu exista un proiect viabil.
Postat 19 Septembrie 2015, 17:51 de marius_ro
@ marius ro
Si inainte de lucrari se putea ocoli Magheru fara sa cheltuie milioane.Este laudabil ca se lucreaza in Oradea . Dar cum am observat se apuca de lucru ,cind este gata lucrarea se face proiectul,normal ar trebui invers.(inca nu am vizut un proiect a drumului cum o sa arate intrarea sau iesirea in zona Doja -Pasteur, numai schite).Circulatia de la gara pina la pod este incetinit artificial(invers nu prea sunt probleme),aproximativ SAPTE semafoare sunt instalate pe portiunea respectiva.Doua treceri de pieton sunt in apropierea pasajelor,(gara si Crisul)circulatia dinspre Rogerius putea sa aduca pe Nicolae Jiga (Castanilor, dar a inchis ca pe cineva deranja zgomotul)si spre Rogrius linga parc cum a fost mai de mult.
Postat 19 Septembrie 2015, 17:23 de EmzePerix
@ marius
Eu cred ca problema e la tine: esti incurabil. Probabil ca nici nebunul nu da prea multe pe parerile tale dar tu continui sa insisti. Continua!
Postat 19 Septembrie 2015, 17:10 de User anonimizat
bolovan
malan unde ti e cascheta ? ai venit cu lingaii dupa tine
Postat 19 Septembrie 2015, 17:05 de pop2
@bihorean
Exact, asa cum ai spus chiat tu, cineva care are de obiectat fata de ORICE, e PSD-ist. Alta explicatie nu gasesc. Pentru voua astora cativa nu va convine nimic din ceea ce face Bolojan - ca e aquapark, ca e referendum, dealul ciuperca, drum express, piata, pasaj peste centura, si multe altele, nimic nu e bine. Eu cred ca problema e la voi, nu la administratie...
Postat 19 Septembrie 2015, 16:44 de marius_ro
CAND ?
Cand , ca ieri 17.09.2015 se montau inca cofraje, se turnau betoane si inca mai trebuiesc montate cofraje si turnate betoane.? Deci cand? Degeaba ne aburiti pe noi daca lucrarile nu se finalizeaza in termen si nu se incaseaza banii din fonduri !
Postat 19 Septembrie 2015, 16:41 de scortosul
@ marius: ca musca i lapte
Cand ai incecat sa porti vreo conversatie cu cei care isi dau cu parerea aici pe anumite subiecte? Ce faci tu se cheama monolog si nu faci decat sa arunci cu noroi in cei care au ceva de obiectat fata anumite proiecte ale primariei. Nici macar nu se discuta de politica dar daca cineva are o obiectie fata de orice, pentru este psd-ist. Chiar esti jalnic.
Postat 19 Septembrie 2015, 15:57 de User anonimizat
politica...
Ok... vad ca nu prea am cu cine purta o conversatie. Eu ma tot intreb de ceva timp oare cat va mai tine acest "razboi" mizerabil intre partidele politice, care nu ajuta la nimic. Speram ca romanii sa fie mai inteligenti de-atat, sa nu se lase manipulati de tertipurile partidelor de a pune bete-n roate celor care fac ceva, doar pentru ca culoarea nu coincide cu a lor. Intr-adevar e mai usor sa sabotezi decat sa construiesti. Dar eu speram, cum am mai spus, ca romanii nu mai pot fi atat de usor de manipulat ca si in trecut prin minciuna, deoarece acum exista acces la informatie. Dar se pare ca m-am inselat, si strategia functioneaza. Unii pun bete-n roate, iar romanii dau vina pe cel care construieste si nu pe cel care saboteaza. Asta e nivelul nostru de inteligenta. Si atata timp cat exista prosti pe care sa-i manipuleze, scumpii politicieni nu se vor opri din aceasta practica. Din fericire, spre deosebire de 1990, acum prostimea e in minoritate. Dar practicile de manipulare a maselor au ramas la fel. Nimeni nu construieste nimic, iar unde mai apre cate un petec de autostrada (ca deh, in 25 chiar nimic nu da bine) se fac delagatii oficiale sa se taie panglici si sa se bea sampanie. In schimb, daca cineva chiar vrea sa construiasca, clar aduce un prejudiciu de imagine partidului concurent. Asadar e mai usor sa saboteze decat sa construiasca si ei mai mult.
Postat 19 Septembrie 2015, 15:33 de marius_ro
@ marius: 'cine o pus cârciuma-n drum'?
Eu zic sa-i dam in judecata pe cei ce au proiectat Gara Mare acum 150 de ani si apoi pe cei ce au facut depoul langa! Mama lor de banditi! Cum nu s-au gandit sa lase loc pentru drumul accelerat construit de gibon.. Huuuuuu
Postat 19 Septembrie 2015, 14:29 de User anonimizat
bihoreanoradean
@bihorean tu ce-ntelegi prin esec ? Drumul acela se va face, indiferent daca acum sau la anul se va termina acea portiune pe proprietatea CFR. Dar ideea e ca se va face. Nici de returnarea banilor la UE nu se pune problema, deoarece drumul va fi gata in proportie de peste 80%. Deci despre ce esec vorbesti ? Eu prefer sa am un drum pe care sa pot ocoli Magheru, chiar cu riscul de a nu fi finalizat pana la sfarsitul anului in proportie de 100% decat sa nu-l am. Si daca n-ai vedea doar rosu in fata ochilor, poate ai realiza si tu ca vina nu apartine primariei ci CFR-ului. Dar cand esti pus doar pe denigrat, ca asa-ti ordona partidul, deisgur, orice realizare partiala e considerat esec. Ar fi cam trist sa ai aceeasi mentalitate si in viata de zi cu zi.
Postat 19 Septembrie 2015, 14:07 de marius_ro
@bihorean...
Nu-i vad bine, cel putin pe vice, daca vor nimeri cu tartacutele in gard! Toata ziua linge legile, ar trebui sa stie ca pe un santier nu umbli cu chelia-n vant, porti o casca, chiar daca n-are ce proteja (casca!!! la v-ati gandit?!)... da, dar cu casca poate nu stim cine da din maini in fotografie!
Postat 19 Septembrie 2015, 10:00 de pinonel
subiect 'indulcit'
Adica vreti sa spuneti ca nu s-a schimbat nimic si ca in continuare finalizarea drumului rapid se transforma intr-un esec. Singura diferenta e ca malan si bolovan vor da cu capul in gard in decembrie si nu octombrie asa cum era programat. Tineti-o tot asa baieti!
Postat 19 Septembrie 2015, 06:34 de User anonimizat
Laura
Dar Laura, tu chiar esti o postaca PSD-ista...
Postat 19 Septembrie 2015, 01:39 de marius_ro
Chichite avocatesti
Avocatul Malan gaseste mereu "cate o chichita" pentru a ne explica, de ce "caruta primariei" nimereste mereu cu oistea in gard. De data aceasta este vorba de gardul depoului. Alta data a nimerit in pavajul de la Vulturul Negru! Data viitoare ne va spune, ca eu sunt o postaca PSD-ista, care nu intelege ca vizitiul, care tinea haturile era Mang, iar el cu Bolojan erau doar inhamati la "caruta primariei" si trageau din greu...
Postat 19 Septembrie 2015, 00:27 de LauraD
buna ziua
masline nu a ti dat la praduitori
Postat 18 Septembrie 2015, 21:36 de pop2
bolovan
demisia bolojan
Postat 18 Septembrie 2015, 21:22 de pop2
SHAME
Toate lucrarile CE TINE de consolidarea....? Mai, Mirciulica, avocatii " NU STIE " gramatica? Pai cum " ISI FACE " avocatii pledoariile? SHAME!!!
Postat 18 Septembrie 2015, 20:16 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON