URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
18 Octombrie 2022, 19:47

FOTO/VIDEO: Evoluție spectaculoasă pe legătura centura Oradea - Autostradă: 33% din lucrări sunt gata după 5 luni, pasajul din Șoseaua Borșului va fi subtraversat de tramvai

„Sper să o țineți tot așa”, a reacționat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, după ce a inspectat marți, pentru a doua oară, șantierul drumului de legătură care se construiește între centura Oradiei, din Calea Sântandreiului, până în Borș II, la autostrada Transilvania.

După cinci luni de la deschiderea lucrărilor, acestea sunt executate în proporție de o treime, iar surpriza e că pasajul noului drum peste Șoseaua Borșului va fi mai mare decât era prevăzut inițial, pentru a permite extinderea liniei de tramvai din Oradea până în comuna Borș.

„O evoluție bună”

Aflat marți la Oradea, unde dimineața a asistat la începerea lucrărilor pentru construirea unui nou drum de legătură dintre oraș și comuna Sânmartin, iar apoi a participat, împreună cu alți colegi, la ședința comisiei tehnice româno-ungare de transporturi pentru a consfinți modificarea proiectului Drumului Expres Oradea - Arad așa încât să prevadă și o extindere spre un nou punct de trecere a frontierei din Salonta, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, a inspectat șantierul drumului de legătură dintre centura Oradiei, din Calea Sântandreiului, și autostrada Transilvania, în zona Borș II (pe teritoriul comunei Biharia).

„Este o evoluție bună, 33% în 5 luni. Sper să o țineți tot așa, termenul să nu fie depășit, iar dacă se poate să fie finalizată mai repede, cu atât mai bine”, a spus Pistol, după ce managerul de proiect al companiei Strabag, cea care construiește șoseaua, i-a prezentat un raport privind progresia lucrărilor.

Se lucrează zi lumină

Potrivit managerului de proiect, Marius Mitrofan, Strabag a primit ordinul de începere a lucrărilor pe 20 aprilie, iar de la 1 mai pe șantier au fost mobilizați chiar și câte 400 - 500 de muncitori, precum și zeci de utilaje, care lucrează „zi lumină” la propriu, adică de dimineața și până se lasă întunericul, chiar și 7 zile pe săptămână, cu excepția unui week-end pe lună.

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, construirea drumului de legătură dintre centura Oradea și autostrada Transilvania, în valoare de 545,91 milioane lei (echivalentul a 110 milioane euro), este cel mai amplu proiect de infrastructură aflat în prezent în execuție în Bihor.

Drumul are o lungime de 19,07 kilometri, din care 13 km cu profil de autostradă și 6 km cu profil de șosea națională, pornind din Calea Sântandreiului (de care va fi legat printr-un pasaj), continuând peste drumul de legătură dintre Oradea și Sântandrei dat în folosință de Primăria Oradea în 2018 (pe care îl va traversa tot cu un pasaj), peste Crișul Repede cu un pod spectaculos (cu 8 deschideri), iar apoi peste Șoseaua Borșului (ce va fi traversată, de asemenea, cu un pasaj), până în Biharia, unde se va racorda la Autostrada Transilvania.

Tramvai până în Borș

Prezent alături de primarul Florin Birta la inspecția pe șantier, președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan (în al cărui ultim mandat de edil al Oradiei a fost lansat proiectul noului drum), a ținut să mulțumească reprezentanților CNAIR pentru două îmbunătățiri ale proiectului.

Prima, a spus Bolojan, este realizarea unui nod rutier în spatele Gării Ioșia, care va fi cel mai mare nod rutier din regiune, asta însemnând că în cadrul proiectul viitorului Drum Expres Oradea - Arad se va amenaja racordarea atât a drumului de legătură dintre centura Oradea și autostrada Transilvania, cât și a drumului de legătură dintre oraș și Sântandrei. Inițial, proiectul drumului de legătură dintre centură și autostradă prevedea doar o girație la intersecția cu drumul dintre Oradea și Sântandrei, ceea ce ar fi obligat șoferii să încetinească.

Pe de altă parte, Bolojan a mulțumit CNAIR și pentru că, în cadrul proiectului drumului de legătură dintre centură și autostradă, pasajul peste Șoseaua Borșului a fost optimizat așa încât din cele cinci deschideri una să fie mai largă, iar înălțimea să fie mai mare, pentru a permite ca pe sub el să treacă o viitoare... linie de tramvai.

Ca spre Aeroport

„În cursul săptămânii viitoare vom face o prezentare legat de acest proiect”, a spus, referitor la surpriza anunțată de Bolojan, primarul Oradiei. „Dar, la fel cum gândim o linie de tramvai extinsă care să lege din Calea Aradului Aeroportul de oraș, așa intenționăm și o extindere a liniei de tramvai de pe Șoseaua Borșului până în comuna Borș, un proiect care va fi făcut în parteneriat (n.r. - de către Primăria Oradea) cu Consiliul Județean Bihor și cu Primăria comunei Borș”, a spus Florin Birta.

După explicațiile tehnice și noutatea referitoare la posibila extindere a liniei de tramvai, jurnaliștii BIHOREANULUI au parcurs și ei cea mai mare parte a șantierului drumului de legătură dintre centura Oradiei și autostradă.

Imaginile surprinse cu această ocazie (primul video de jos) sunt spectaculoase, în primul rând prin structurile aflate în construcție, cum ar fi pasajul din zona Căii Sântandreiului, podul peste Crișul Repede și chiar așternerea unui strat de mixtură asfaltică de rezistență pe câțiva kilometri între cele două capete ale șoselei.

IMAGINI DIN DRONĂ: Vezi cum arăta lucrarea de sus în urmă cu o săptămână,pe 11 octombrie 2022:

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
Pinonel
Ia mai lasa dracului prostiile din capul tău, toate sunt cu dedicație in capul tău, nimic nu se face pt Orădeni, ești penibil de imaculat
Postat 19 Octombrie 2022, 18:31 de Sandu2100
@vio Nu-i pt. cine se pregateste, ci pt. cine se nimereste!
Drumul de legatura a fost cu dedicatie pt. fratele beni! La un moment dat acesta, beni, avea chiar doua bucati de autostrada. Birtinezul i-a facut cadou drumul de legatura. Cand a depus oferta pt. tronsoanele de autostrada beni a trecut si ,,cheltuieli cu drumul tehnologic", nu era sa duca prin aer materialele. Doar ca ,,drumul tehnologic" era deja platit de birtinez (citeste oradeni). Intre timp preturile au explodat, selina e in insolventa, beni a scapat de puscarie numai el si Dumnezeu stie cat l-a costat.... E ca in cazul lui nascase care se pregatea sa-i ia locul cucuvelei la Cotroceni. A dat legi cu dedicatie, si-a netezit drumul. Doar ca a venit marinelul si nascase a ajuns unde a ajuns! Beni a scapat. Si birtinezul. Deocamdata.
Postat 19 Octombrie 2022, 10:14 de pinonel
Totuși mi se pare amuzant
Facem un drum de 19 km ca să ajungem la o autostradă de 5 km. Da știu, acea autostradă îi foarte bună că face legătura cu Vestul. Și traficul prin Biharia e mare și trebuie redus. Dar tot mi se pare amuzant că facem 19 km de drum ca să ajungem la ciotul se autostradă :)
Postat 19 Octombrie 2022, 06:34 de Vio_427
Imagine.
Cat timp i se indeplineste orice fantezie, din motive evidente, acumulare de capital de imagine pentru a fi propulsat la Bucuresti, predecesorii nu suporta comparatie. Sunt în derulare in tara proiecte mai mari de infrastructura, dar care sunt scoase mai putin in evidenta. In cazul de fata avem un paradox, vor fi gata legaturile inaintea obiectivului. Cand va fi gata obiectivul, concret, nu se stie, dar “noi ne-am facut datoria”. Desigur, gramada de fonduri putea fi indreptata spre alte obiective, un Oras Verde de exemplu, ce nu e gatuit de trafic, dar facand asta, cum mai acumula capital de imagine pe vechea nazuinta a romanului, infrastructura? Na, “bine ca se face”, desi cum va spune orice absolvent de urbanism (din Europa), nimeni nu mai construieste pasaje, inele, in 2022, deoarece acestea vor crea probleme ulterioare.
Postat 19 Octombrie 2022, 04:58 de User anonimizat
CT
Mulțumim BOLOJAN , ca dacă era MANGO, LASZLO sau TU , nu se făcea nimic, cu tot cu CNAIR- MAX
Postat 18 Octombrie 2022, 22:13 de Sandu2100
asa da
felicitari
Postat 18 Octombrie 2022, 20:53 de Christa
In sinteza.
“multumim CNAIR”
Postat 18 Octombrie 2022, 20:52 de User anonimizat
Cred ca PSD se gândește cum sa puna piedică :::)))
Sa demonstreze ca Bolojan nu le face la timp , si ce mult sufera Orădenii ca Bolojan nu respecta timpul ::::))) exact asta a făcut PSD in ultimele luni exemplu MADAR si SIRCA ::::))))
Postat 18 Octombrie 2022, 20:28 de Sandu2100
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON