URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
12 Noiembrie 2012, 18:22

Drum nou şi bun până la Padiş. Poate fi parcurs şi cu Maybach-ul (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Patru ani de "lălăială"

Proiectul de reabilitare şi modernizare a drumului forestier dintre Valea Aleului şi Padiş, sub denumirea de drum judeţean - DJ 763 - a fost iniţiat la sfârşitul anului 2008, având ca scop realizarea, cu fonduri europene, a unei legături rutiere pe cei 28,55 km care leagă comuna Sudrigiu de cabana Padiş.

Deşi bani existau, iar contractul de finanţare (pentru o valoare de 64,6 milioane lei, plus TVA) a fost semnat în octombrie 2009, licitaţia fiind câştigată de asocierea de firme MBS Group SRL Cluj Napoca - Alfarom SRL - Nemzetkozi Betonut Kft (Ungaria), lucrările au început, practic, doar în martie 2010, după care şantierul a progresat în ritm de melc, executanţii dând vina pe vremea nefavorabilă.

Acest mod de "lucru" a durat până în vara acestui an, când noua conducere a Consiliului Judeţean a dat un "cartonaş galben" firmei clujene, care este liderul asocierii şi astfel răspunde în faţa autorităţilor, avertizând că nu mai tolerează nicio tergiversare, cu atât mai mult cu cât al doilea termen de finalizare expira la 23 noiembrie, iar după această dată nu doar că lucrarea nu mai putea fi continuată cu fonduri europene, dar CJ ar fi trebuit şi să plătească penalizări pentru neîncheierea ei conform contractului de finanţare cu Comisia Europeană.

E gata!

Deşi astă-vară puţini ar fi pariat pe acest lucru, drumul a fost totuşi finalizat în proporţie de 98%, în cele 12 zile care au rămas până la termenul-limită rămânând doar de retuşat câteva porţiuni de acostament şi de realizat semnalizarea rutieră.

Pentru a convinge presa de ducerea la bun sfârşit a proiectului care părea grav compromis până acum câteva luni, preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, a prezentat finalizarea lucrărilor chiar la faţa locului, în prezenţa directorului tehnic al CJ, Filip Cheşeli, a şefului de şantier din partea MBS Cluj Napoca, Horaţiu Matiş, şi a managerului Selina, Beniamin Rus, firmă căreia, de fapt, i se datorează "salvarea" proiectului.

Conform datelor tehnice furnizate de Cheşeli, pe cei 28,55 km au fost turnaţi 80.000 de metri cubi de betoane, au fost realizaţi 13 km de ziduri şi gabioane de sprijin, s-au amenajat 143 de podeţe şi 11,5 km de parapeţi metalici, şi - de asemenea - pe toată lungimea drumului s-au executat şi rigole pentru scurgerea apei, iar reţelele electrice de medie tensiune au fost mutate pentru a nu rămâne în limita de siguranţă a drumului.

"A mai rămas de executat 2% din lucrare, adică partea de semnalizare, precum şi remedierea unor rigole", a explicat Cheşeli, precizând că acest tip de lucrări se pot face şi după darea în folosinţă a drumului, important fiind pentru beneficiari ca executantul lucrării să termine structura drumului şi asfaltarea acestuia, înainte de venirea iernii.

Pe de altă parte, preşedintele CJ, Cornel Popa, a afirmat că va semna recepţia drumului abia anul viitor, "ca să vedem cum se comportă peste iarnă, mai ales rigolele şi acostamentul".

"Curăţenie" după alţii

Ceea ce este şi mai surprinzător, dar în mod plăcut, e faptul că a fost rezolvată şi o problemă ce părea de nesoluţionat până în luna august. Este vorba despre repararea a 6,5 km de drum dintr-un tronson care, având statut de drum comunal, a fost "modernizat" cu fonduri SAPARD pe baza unui proiect al Primăriei Pietroasa, însă cu un rezultat dezastruos.

Motivul? Lucrarea a fost făcută de mântuială de Construct Mod Oradea, iar în prima primăvară asfaltul a dispărut de pe drum ca şi când nici n-ar fi existat vreodată, ba - mai mult - în fostul carosabil au apărut gropi de 20-30 cm. Iar cum regulile SAPARD interziceau orice intervenţie pe un drum teoretic reabilitat pe o perioadă de cinci ani, cei care voiau să meargă spre Padiş ar fi străbătut cei 6,5 km cam într-o oră, având în vedere că nicio maşină nu putea circula pe hârtoape cu mai mult de 10-15 km/oră.

Surpriza prezentată luni presei a fost, însă, că şi aceşti 6,5 km de drum arată acum ca-n palmă, după ce a fost refăcut de firma Selina, acesta fiind motivul prezenţei la faţa locului a managerului general, Beniamin Rus.

maybach beni rus.JPGDe altfel ca să demonstreze calitatea drumului, acesta a venit la Padiş cu o limuzină Maybach (foto), pe care şi-a cumpărat-o astă-vară, semn că Rus a pus zălog, în acest fel, cele câteva sute de mii de euro, cât a costat aceasta, pentru a demonstra că, deşi este un drum de munte, el poate fi parcurs lin cu limuzina.

"Amendaţi" pentru viteză

"Era păcat ca drumul al cărui beneficiar este Consiliul Judeţean să arate foarte bine, iar cei 6,5 km să compromită impresiile celor care doreau să ajungă repede şi sigur în Padiş, aşa că am hotărât să nu lăsăm această porţiune de drum impracticabilă", a spus şeful CJ, Cornel Popa.

"A fost mai greu de abordat partea de finanţare, pentru că aceşti 6,5 km s-au făcut pe SAPARD şi teoretic nu era voie să ne atingem de el cinci ani, dar am negociat schimbarea soluţiei tehnice pentru a aşterne şi pe această porţiune asfalt ca lumea", a mai spus Popa, fără a intra în amănunte, motivând că "rezultatul contează".

"Important este că ne-am încadrat în timp, că lucrarea s-a făcut de calitate şi că oricine va putea urca la Padiş în condiţii civilizate", a mai spus preşedintele CJ, care a precizat că asfaltarea celor 6,5 km de drum comunal s-a făcut în doar patru zile. Motiv pentru care, mai în glumă-mai în serios, Rus a intervenit, zicând că "la ce viteză de lucru am avut, ne-a amendat radarul".

Cale liberă pentru turism

Întrucât este pentru prima oară când la Padiş se poate ajunge pe un drum sigur şi rapid, preşedintele Consiliului Judeţean şi-a exprimat speranţa că în curând acest drum va aduce după sine o dezvoltare a zonei prin turism. "Acest drum ne va aduce bani, iar asta e foarte important" a spus Popa.

Totuşi, şeful CJ a afirmat că îşi doreşte ca dezvoltarea turismului să se facă în baza unui Plan Urbanistic Zonal care să împiedice construirea haotică, afirmând că pentru aceasta va iniţia discuţii cu conducerea Administraţiei Parcului Natural Apuseni, în aşa fel încât să existe reguli clare de "urbanizare". "Eu sunt de acord că unele zone trebuie conservate, dar unde este numai căpoşenia unora, nu văd de ce să stăm cu o zonă atât de frumoasă nedezvoltată", a spus Popa, referindu-se şi la încăpăţânarea cu care APNA refuză să-şi dea acordul pentru dezvoltarea turismului.

În context, Popa a afirmat că mai mult se distruge şi se fură, în special lemne, decât dacă în zonă s-ar realiza o staţiune turistică, şi a adăugat că şi-ar dori ca o viitoare asemenea staţiune să semene cu modelul austriac, unde se îmbină păstrarea nealterată a naturii cu dorinţa de dezvoltare a turismului.

Cu privire la furtul de lemne, despre care a declarat că deţine informaţii, şeful CJ a recunoscut că nu deţine nicio pârghie pentru a controla şi sancţiona acest fenomen, dar cere public implicarea "organelor în drept, Romsilva şi Poliţia, care au mijloace să se implice şi să facă ordine, iar dacă vor să demonstreze că îşi doresc acest lucru poate ar fi cazul să ne arate şi nişte chitanţe de amenzi".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
30 Comentarii
Părere
Când îi aud pe aceşti pseudo protecrori ai naturii îmi vine să le spun ceva urât de tot.Toţi dau vina pe automobilişti şi pe modernizare, însă aceştia îşi iau gunoaiele cu ei în pungi de plastic în timp ce turiştii per pedes nu o fac şi tocmai ei sunt aceia care lasă în urma lor mormane de gunoaie, după care fac pe marii apărători ai naturii. Toată lumea civilizată îşi dezvoltă infrastructura dând posibilitate să se petreacă timpul liber în locuri până acum inaccesibile, căci nu toată lumea este politician sau lipitor de afişe ca la noi, dispunând de vacanţe şi weekend-uri prelungite ca să se plimbe pe jos şi tocmai de aceea avem un turism dezastruos. Mai lăsaţi-ne cu teoriile acestea de protejare a naturii, că nu sunteţi voi cei mai conştiincioşi turişti, aflaţi ca mai sunt şi alţii şi ne dăm mari.
Postat 19 Martie 2014, 10:57 de Iulian
Bravo
Felicitari
Postat 23 Noiembrie 2012, 12:43 de Decun
Sugative
Bine-i sa te lauzi cu munca altuia.
Postat 23 Noiembrie 2012, 10:43 de ANONIM
un simplu turist
am citit comentariile de mai sus ,nu stiu nu comentez politica din judetul bihor ,simplu zic si eu un simplu turist care 3 ani la rand am fost in acel paradis mergeam acolo pentru salbatacia naturala ,pentru acel loc virgin putine acum in europa ar trebui sa fim mandri ,dar acum ma intrb oare va ramane asa? oamenii ca mine fugeam de masini de lux,de telefoane,de betoane,de manele ,de oameni cu fite,...la padis mergeau oameni ce le placeau muntele nu ca sa isi expuna bolidul si sa muzica la volum de spart timpane e adevarat drumul era destul de rau da am riscat sami bag masina pe acolo pentru ca imi place padisul chiar la nebunie, auzind si vazand acest articol cu asfaltarea drumului mia cazut ceva pe suflet ,ziceam gata sa dus si locul ala frumos spre modernizare ,de ce zic sa dus,pentru ca nu va mai fi acel loc salbatic ,natural ,PACAT sper sa ramana doar in acel drum asfaltat,nu la motele si hotele ,si fite.sunt un turist din alt judet nu am ineresele politice ce se zbat acolo sunt un turist ca oricare ,sper sa fie citit acest mesaj de cineva hotarat ce poate inerveni CONSERVATI NATURA VA ROG multe multumiri sami raspundeti la mesaj cei care cunteti de acord cu mine.
Postat 19 Noiembrie 2012, 21:22 de un simplu turist
Pt cei ce se afiseaza cu ce au facut altii!
_|_!
Postat 16 Noiembrie 2012, 23:38 de Cheloo
Demolarii nu ai dreptate
Hai spune-o pe aia buna, nu pentru nevoia viscerala de contopire cu natura vin turistii straini acolo ci pentru ca pot face absolut orice, isi pot face de cap oriunde si oricand vor fara a avea restrictiile de la ei de acasa. Am stat si eu de vorba cu astfel de turisti, vara trecuta in Padis si crede-ma, faptul ca la noi e sat fara caini, asta ii atrage. Faptul ca nu trebuie sa plateasca pentru colectarea gunoiului si pentru minime servicii de toaleta ci pot pur si simplu isi faca nevoie unde vor si sa faca baie in lacurile carstice, sa arunce gunoiul peste tot. Multi dintre ei vin fara niciun ban sau cin bai foarte putini, iar incasarile de pe urma lor sunt infime. Daca asta crezi tu ca e turism si ca in ritmul asta se poate continua, nu stiu ce sa zic. Dupa parerea mea de astfel de turisti nu prea avem nevoie. Avem nevoie de un concept modern, asa cum exista, de exemplu, in parcurile naturale din Kenia unde zonele de stricta conservare sunt bine delimitate si imprejmuite, nu se poate stationa acolo cu corturi sau altceva, se viziteaza doar contra unei taxe si in grupuri organizate, iar in afara acestor zone, adica in zonele de dezvoltare, exista facilitati de cazare pentru toti.
Postat 14 Noiembrie 2012, 20:36 de Dumi
a fost ..
ziceti-o pe slau, padisul nu mai , verile acolo vor ramane amintiri, totul se va duce dracului, azi maine punem scari rulante in cetatile ponorului, asa se pune in valoare ceva?
Postat 14 Noiembrie 2012, 20:03 de client fidel
Uni cauta, altii distrug...
Problema drumului era acuta, dar nu pentru iubitorii de munte ci pentru fitosi. Ca sa ma explic mai clar, in zona se putea face turism, zona fiind cunoscuta si vizitata anual de turisti din centru europei(germani, slovaci, cehi, unguri) in genul de turism cu cortul. Intrebandu-i personal, am primit ca raspuns, urmatorul motiv: asazisa salbaticie, lipsa de utilitati ultramoderne, lucruri care in centru Europei au cam disparut. Prin urmare organizarea unui turism, e drept de nișă-dar la un preț mai ridicat, ar fi fost soluția optimă. Prin creerea unor facilități ce duce zona în partea de turism comun (acces ușor, hoteluri, etc) face ca această zonă să devină UNA DINTRE MULTELE OPȚIUNI, deja existente și mult mai bine puse la punct la aceste aspecte. Este vorba de stațiunile din Austria, Germania, Cehia sau Slovacia.
Postat 14 Noiembrie 2012, 14:30 de Demolarii
selina...
nenorocitii de la Selina au tinut inchis drumul pentru lucrari si dupa ora 17, mai precis pana la ora 19:30, bine ca pentru asa ceva nimeni nu o sanctioneaza, poate sa faca ce vrea... fara semnal de telefon sa stai acolo dupa ei... intereseaza pe cineva? NU! Si atunci va mirati ce se intampla in aceasta tara mizerabila...
Postat 14 Noiembrie 2012, 08:40 de exim
Padisul infrumusetat
Lasand la o parte limbajul suburban practicat de unii in comentariile lor,ma intreb care este contributia lor constructiva la ceea ce se vede cu ochiul liber.Si noi in zona de vest ne dorim o statiune montana la standarde mai ridicate,sa ne bucuram de ceea ce ne daruieste natura ,sa nu mai punem atatea bete in roate.Oare cand s-au ridicat statiunile de pe valea Prahovei,nu au fost afectate frumusetile naturii?Va place oare modul haotic in care s-au ridicat constructiile de la Straja sau Arieseni?Daca putem practica un turism montan modern(ca in Austria sau Italia)de ce sa nu o facem si sa recunoastem meritele celor care au pus umarul la aceasta?Aud ca Viorel Popa este cel care a venit cu ideea acestei statiuni.Nu pot decat sa-l felicit pe el si oamenii care au crezut si cred alaturi de el ca si in ROMANIA se pot face lucruri de calitate.Carcotasi au fost si vor mai fi,dar nu cred ca in afara de a pune bete in roate sunt in stare de altceva.Din pacate sportul national al romanului este privitul peste gard la vecin si consumul de bicarbonat ca ne arde stomacul de invidie.Felicitari celor care s-au implicat in mod pozitiv in acest proiect. PS Nu voi da curs comentariilor rautacioase
Postat 13 Noiembrie 2012, 20:32 de aradeanul
Drumul minunilor!
Ce tare! Patru ani de lalaiala! Deci, TIrle a dus greul acestui drum, 4ani, iar acum vine POpa si se lauda ca el intr-o saptamana l-a finalizat! Sa va spun eu adevarul! Selina, mai precis beni rus trebuia sa isi recupereze cumva banii pe care i a dat in campania electorala la POpa COrnel si ia ghici cine a luat restul de bani care erau alocati pentru drumul de PAdis??? Cateva zeci de miliarde vor fi incasate de firma lui BEni Rus, SElina pentru ca a pus cireasa pe tort! Bineinteles, nici popa nu ramane cu buzunarele goale, doar stim stilul de lucru a lui Beni Rus!
Postat 13 Noiembrie 2012, 20:10 de Cunoscator
memorie
Popa Cornel vorbeste de furtul de lemne si de organul statului care ar trebui sa-si faca treaba de parca nu el ar fi numit la conducerea I.T.R.S.V. un personaj cu probleme , respectiv cu dosare penale ,pentru taieri ilegale si abuz in serviciu.Cum poate un individ ca acesta sa stopeze furtul de lemne ,cand el insusi este cercetat penal pentru aceeasi infractiune,ce tupeu trebuie sa ai s-a te faci ca nu stii nimic .Actorul principal i-si joaca bine rolul.BRAVO D-LE CORNEL POPA!!!!!!!
Postat 13 Noiembrie 2012, 17:31 de P.N.L.
pt unu de isi zice "eu"
pentru eu de la Gogu calitatea exprimarii mele este exact aceea pe care o meritati. din pacate in tara asta legile si regulule sunt calcate in piciore de indivizi precum alin mos. crede-ma stiu foarte bine despre ce vorbesc. am impresia ca tu esti cam pe langa. cat despre fratii respectivi - sa papi tu si familia ta exact atata paine cata am papat eu vreodata si familia mea de la ei. in rest dormi in pace in continuare...
Postat 13 Noiembrie 2012, 16:36 de Gogu
Cu podul Densusianu 1 cum ramane???
Rusine politicienilor acestui judet, bine ca pentru interesele celor bogati si fara D-zeu se fac autostrazi in mijlocul muntilor unde au ei interese meschine, insa podul Densusianu de pe centura Oradiei sta bine mersi abandonat, deja creste padurice pe el, si pe langa asta centura sta nefinalizata de ani de zile, in timp ce politicienii nostrii se cearta intre ei care sa ia ciolanul cel gros. La orele de varf traficul este sufocant si se desfasoara in ritm de melc pe Densusianu, si nu stiu daca exista vreo sansa ca cineva sa ia ceva masuri.......nu prea cred. RUSINE!!! p.s. EU NU VOTEZ
Postat 13 Noiembrie 2012, 16:04 de Raven
opinie
Popa este in campanie ,bun ca de obicei s-a taie panglica ,asta este contributia dansului la acest proiect.De 12 ani POpa cornel face doar teorie,12 ani de parlament=o pentru zona respectiva.Sa stiti ca v-am votat mereu din 2000 incoace (2000-20004- 2008- 2012)c dar acum regret!
Postat 13 Noiembrie 2012, 15:42 de liberal
Libeeeer
Campanie electorala! Ca de-aia e si KISS, MANG, POPA et Co.
Postat 13 Noiembrie 2012, 11:55 de Libeeeer
a
evident e campanie si prostul tre sa voteze...de 5 ani nu au fost sa il termine peticul ala de drum....ma deranjaza faptul ca toti politicienii ne cred niste prosti, rusineeee
Postat 13 Noiembrie 2012, 08:59 de a
Romanul simplu
Nu are sens ce spui tu. Cred ca interesul celor care fura lemne este ca drumul sa fie cât de prost posibil pentru a-si putea desfășura activitatea departe de ochii turiștilor.
Postat 13 Noiembrie 2012, 07:51 de Pentru
replica la articol
Adevarul si Dreptatea lucrurilor si faptelor este dincolo de intelegere bihorenilor a faptelor si lucrurilor din acest articol si daca ar fi stiut ar aduce mai multa multa suferinta si durere decit pace si impacare Interesant si cam suspect importanta care se da la acest prapadit de drum pecare merg doar cei imbuibati din democratie , merg la casele si vilele de vacanta de la munte ,si dece nu se reabiliteasza drumul Beius -Oradea ?:))=))Drumul acesta prapadit de 28,55 de kilometri a fost facut cu un scop ,vorba aceea `De desimea paduri ,nu se vede cit taiem din ea pina nu o sa mai fie padure !:))=))Scopul drumului acesta este de a cobora toata padurea (aurul verde) la prelucrare pina inTara Beiusului la Finis unde are geamanul Micula Fabrica de mobila ,nu degeaba primul lucru al presedintelui Consiliului Judetean Cornel Popa (tromful) a fost reabilitarea drumului pentru verii gemenii Ioan si Viorel Micula ca sa poata cobora lemnul la prelucrat , ca sa cam dus cu chimicalelel si sucurile ciuriburi!:))=)) Ce Parcul National Padis?Defrisam padurea pina la ultimul brad si lasaam muntii si dealuriule desert ca si in Afganistan!:))=)) Aceasta este opinia lui Romanul Simplu
Postat 13 Noiembrie 2012, 07:39 de Romanul Simplu
Ccc
Tot meritul pentru acest drum îl are Popa Viorel, dacă nu era el si proiectul Padis, nu avea nimeni nici un interes sa modernizeze acest drum. Din contra, Mos si Togor făceau si încă fac tot posibilul sa tina zona cât mai departe de ochii lumii pentru a-si putea vedea linistiti de afaceri ilegale. Felicitări d-lui Viorel Popa , RUSINE MOS SI TOGOR!!!
Postat 13 Noiembrie 2012, 07:22 de bbb
jiji
am crezut ca a venit jiji cu maibatchu la oile din padis...
Postat 12 Noiembrie 2012, 21:51 de jiji
pentru gogu
orice institutie din lumea asta functioneaza in baza unor legi si reguli care tu nu ai cum sa le stii iar de fratii nu ai ce sa zici pentru ca daca tu gogule nu furi lemne inseamna ca de la ei papi o paine tu si neamurile tale asa ca gurita pe jumate. de calitatea exprimarii tale nu am cuvinte sa ma cobor la nivelul tau.... Sa auzim de bine...
Postat 12 Noiembrie 2012, 20:56 de eu
Adrian CHIS ESTI UN LINGAU de POP
Asta vara am fost in Padis. Am ramas tampit cat beton s-a turnat pentru stabilizarea acestui drum. Se lucra la umplutura ce se pune sub asfalt. Ca sa fiu si mai precis putem face comparatie cu o casa. Aia dinaintea MINCINOSULUI de CORNEL POPA au facut fundatia, au construit toata casa, tencuit-o iar Cornel Popa a pus parchetul pe jos. O * DE OM MINCINOS. O POTAIE ORDINARA CARE N-A FACUT NIMIC in viata lui decat si-a aranjat neamurile si prietenii de partid la posturi de conducere. Fir-ati sa fiti ai dracului de manipulatori ordinari!
Postat 12 Noiembrie 2012, 20:46 de serban
pt toti ignorantii din bihor, mai ales pt veta
@ veta esti cel putin ignoranta ca sa nu zic proasta de-a binelea. nu e vorba de parcul natural apuseni ci de marea jogodie care il conduce si care are impresia ca i-a cumparat ma-sa parcul si se comporta ca si cum ar fi pe propria mosie. un astfel de specimen (da, la alin mos ma refer) ar fi trebuit sa fie de mult dupa gratii. dar atata timp cat fratii "izvorul min(ci)unilor" ii apara spatele, vitele ca tine vor trai cu impresia ca din cauza altora e Bihorul cu "picioarele in buda". sa va ia dreaq pe toti de prosti si ignoranti cu dobitocul vostru de alin mos in frunte
Postat 12 Noiembrie 2012, 20:27 de Gogu
frumos
28,55km, 80.000 metri cubi betoane,ziduri de sustinere , 143 podete, 11,5 km. parapeti metalici, rigole pe toata lungimea drumului, retele electrice mutate , greu de crezut dl.ziaaaaaaaarist ca s-au facut in sase luni fara nici o contributie a fostei conduceri... Probabil cand dl.dir.Cheseli o sa fie la pensie o sa spuna cine a dus greul acestei lucrari. Pana atunci FELICITARI la toti, bine ca s-a terminat...
Postat 12 Noiembrie 2012, 20:27 de d.t.
pietroasa -padis 25 minute
buna e greu de inteles in ce tara traim , cand nu se face nimic pe buna dreptate e o problema ca nu se face, daca se face ceva apar destepti care intreaba de ce sa facut , cum sa facut, e prea repede, e prea incet,toti idioti care in viata lor nu au pus 2 caramizi una pe alta dau din gura fara rost, pentru cei ce nu stiu va anunt ca in urma cu 2 ani drumul de la pietroasa la padis dura 2 ore si riscai sa dai pe reparatiile masini fff multi bani sau mai bine renuntai , cum o faceau neneumarati turisti care dupa 2 km se intorceau din drum, in momentul de fata faci lejer distanta in 25 min si tot nu e bine..??? recomand carcotasilor sa se abtina si daca nu sunt de acord sa nu il foloseasca. Recomnd tuturor sa viziteze zona PADIS , va garantez ca merita Oradea -Padis 100 km in max o ora jumate.
Postat 12 Noiembrie 2012, 20:22 de localnic
jos cu ei
Eu nu inteleg de ce nu-l desfiinteaza acest parc apuseni ca oricum numai ne incurca la furat de lemne si constructii ilegale asa ca fara ei ar fi tare bine...si ar putea da zona toata lui viorel popa, moca, iar el se ocupa de regimul de conservare al acestei zone unice in Europa. Iar este Bihorul cu picioarele in buda....
Postat 12 Noiembrie 2012, 19:23 de veta
rusine
dar amu a venit rus cu clica lui cornel si au lalaito in patru zile nu patru ani, ce bine ca avem campanii electorale..... de furtul de lemne ar trebui sa-i fie rusine sa vorbeasca, am crezut ca e mai capabil si pomeneste de lemne si el sata la masa si ia plocoane de la primarul de pietroasa care e cel mai mare hot de lemne in zona si a avut sprijin de la cornel in campanie tot pentru lemne furate. SI MAI ARE TUPEUL SA DESCHIDA GURA.....
Postat 12 Noiembrie 2012, 19:18 de nelu
Nesimtire pe banii cui?
Cita nesimtire la Rus, se plimba cu masini de fite si sute de firme care au prestat servicii asteapta cu lunile si anii sa isi incaseze banii de la Selina, face pe bogatul desi are credite colosale. Prin ce licitatie a ajuns sa asfalteze acel drum? Care a fost procedura legala, stie cineva?
Postat 12 Noiembrie 2012, 19:04 de Stiutor
astia fura tot
oare de maybach are nevoie aceasta zona???? oare de dezvoltarea acestei zone se poate ocupa Recidivistul Viorel popa alias cornel popa...Mi-e rusine de tigania ce a fost azi acolo pentru a vedea cum se scot bani pentru campanie si cum se platesc facturi catre selina pentru ca a pus asfalt peste mocirla....doar asa a terminat nici in patru zile....in ce tara traim oare sa nu vada nimeni hotia si ipocrizia de azi de la padis????
Postat 12 Noiembrie 2012, 18:44 de primar
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON