URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 31 IULIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când cu Pasajul Magheru, s-a constatat că cei care vin de pe Ady Endre, trec prin centru pe Iosif Vulcan, ajung în Piaţa Libertăţii şi nu mai pot intra în pasaj, ci trebuie să facă obligatoriu dreapta, pe podul Dacia. Acesta este şi motivul pentru care strada Andrei Şaguna, de lângă Parchet, a devenit cu două sensuri. Acum, primarul Florin Birta propune ca aici să se dea mai multă atenţie pietonilor şi bicicliştilor, ceea ce înseamnă, practic, că traficul ar avea loc în principal prin Piaţa Libertăţii.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Nu-i prima oară când Bolojan vrea să rezolve probleme gingașe cu metode... inginerești. Ideea trecerii actorilor și instrumentiștilor pe contracte de muncă pe durată determinată, pentru „eficientizarea” actului cultural, reflectă un reflex al stilului managerial cu iz dictatorial care l-a făcut celebru - dar, fără îndoială, și eficient - pe fostul edil al Oradiei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste proastă pentru orădeni: Termoficare, care abia a înlocuit producția de energie termică pe bază de cărbuni cu cea pe gaz, mult mai puțin poluantă și mai eficientă, va trebui să plătească o sumă enormă pentru a-și cumpăra așa numitele certificate verzi, care îi dau dreptul să polueze. În cazul în care cele 60 de milioane lei necesare nu vor fi date de Guvern (din banii tuturor românilor), nota de plată o vor achita orădenii fie direct, prin inevitabila scumpire a gigacaloriei, fie indirect, prin subvenționarea de către Primărie (ceea ce înseamnă că o suportă toți locuitorii orașului, indiferent că sunt sau nu clienți ai Termoficare).
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Creatorii de filme şi cărţi de anticipaţie care au lansat scenarii cu epidemii globale ce loveau omenirea (un exemplu recent este "Contagion", din 2011, pe care multă lume l-a descoperit după izbucnirea crizei Covid) nu şi-au putut imagina că, într-o situaţie reală, oamenii vor refuza în număr mare leacul descoperit de cercetători. Dar viaţa bate filmul!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Zborurile externe au fost reluate pe Aeroportul din Oradea. Ce părere aveţi despre destinaţiile operate de Ryanair (Milano, Bologna, Londra, Dusseldorf)?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
După 2 ani în care nu s-au organizat concursuri de admitere în magistratură, recent situaţia a fost deblocată şi se aşteaptă anunţurile oficiale pentru reluarea acestora. În concret, în urmă cu aproximativ 2 ani, Curtea Constituţională a declarat neconstituţionale prevederile legale care reglementau concursurile de intrare în magistratură, pe motiv că toate condiţiile de accedere erau prevăzute în regulamentele Consiliului Superior al Magistraturii, şi nu în lege.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Meningita West Nile este o boală infecţioasă transmisă la om prin înţepăturile de ţânţari, transmiterea directă de la om la om nefiind posibilă. Rezervorul de virus este reprezentat de păsările migratoare care sunt înţepate de ţânţari.
18 Iunie 2021, 16:35

Două noi proiecte imobiliare aprobate în Oradea, unul cu 17 etaje. Vezi despre ce este vorba!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Două noi proiecte imobiliare din Oradea au primit aprobare în şedinţa de joi Comisiei Municipale de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului (CMUAT) Oradea. Este vorba despre un hotel cu 7 etaje, care va fi construit în Nufărul, dar şi o nouă clădire de locuinţe, cu 17 etaje, după cum anunţă, vineri, un comunicat al Primăriei.

Conform sursei citate, au fost analizate în total 69 de lucrări, dintre care 31 în comisia mare CMUAT şi 38 în subcomisia operativă.

Între altele, a fost aprobată construcţia unui imobil cu funcţiune mixtă (hotel + spaţii comerciale şi birouri la parter) pe str. Nufărului nr. 16, colţ cu str. Meiului.

"Firma SC Ştefănuţ & Daria SRL a solicitat în cadrul CMUAT un aviz de oportunitate pentru construcţia unui imobil cu funcţiune mixtă (hotel + spaţii comerciale şi birouri la parter) pe str. Nufărului nr. 16, colţ cu str. Meiului. S-a solicitat regim maxim de înălţime, respectiv subsol + parter + mezanin + 7 etaje + 1 etaj retras. Comisia a emis aviz de oportunitate favorabil, cu condiţia elaborării unui PUZ pe aria delimitată de str. Nufărului – Pârâul Peţa – str. S. Vavilov – Spitalul NewMedics şi Parcul Salca", arată comunicatul.

Controlată de Marius Bogdan Fit și Elena Fit, SC Ştefănuţ & Daria SRL are ca principal obiect de activitate lucrari de constructii a cladirilor rezidentiale si nerezidentiale și ocupă locul 13 în topul constructorilor din Bihor, cu o cifră de afaceri de peste 13 milioane lei și un profit de peste 1 milion lei pe anul 2020.

Un alt proiect aprobat privește locuinţe colective cu spaţii comerciale la parter, pe strada Sovata nr. 20, la solicitarea firmei SC Euro Max Investment SRL, care a cerut aviz de oportunitate în acest sens.

"Proiectul a primit aviz favorabil pentru elaborare Plan Urbanistic Zonal de regenerare urbană pentru zona delimitată de str. Sf. Apostol Andrei - Crişul Repede - PUZ Vandana şi proiectul Primăriei Oradea "Coridorul de mobilitate urbană pietonal şi ciclistic dintre str. Sovata şi str. Tudor Vladimirescu". Regimul maxim de înălţime propus este de 17 etaje", arată comunicarea.

SC Euro Max Investment SRL îl are ca acționar majoritar pe omul de afaceri Kopanyi Ștefan, proprietarul grupului Prima, cel mai mare dezvoltator imobiliar orădean.

În ambele cazuri, prin Planul Urbanistic Zonal se va stabili regimul de înălţime maxim şi volumetria, care trebuie să se încadreze în contextul urban din zona studiată.

"Multe din aceste proiecte ne arată că există un interes evident al investitorilor pentru municipiul Oradea, sarcina acestei comisii fiind extrem de importantă, şi anume aceea de a nu se construi haotic, de a asigura o armonie din punct de vedere urbanistic şi de a dezvolta un oraş pentru viitor, cu tot ce înseamnă confort urban, zone rezidenţiale aerisite, infrastructura socială aferentă, scopul principal fiind creşterea calităţii vieţii orădenilor", a precizat viceprimarul Arina Moş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
18 Comentarii
@ 1X1, socrtosul
As vrea sa puneti si calculele in masini tinand cont de faptul ca bihoreanului i-i place minim 2 masini/familie. Asa dupa socotelile de familii vor fi intre 140-500 de masini(in functie de nr de familii) si astea vor crea simtitor extra trafic toata ziua. Pe de alta parte s-ar putea sa le faca debarcader sau tiroliele si sa ne taie piuitul ;).
Postat 21 Iunie 2021, 10:02 de nihil
70-150?
tot vorbim de numarul de familii hai sa facem o socoteala simpla. 17 etaje din care scadem 2(spatii comerciale + tehnice), raman 15 etaje cu apartamente. cam cate apartamente pe ejaj? Gresesc cand spun 10 nu si nici nu exagerez deci minim 130 de apartamente in cazul in care se face un singur bloc, daca vor fi doua ca in poza puteti imulti cu 2. Dintr-o lovitura 130x3= 330 de oameni daca nu 660.... cate sate mai au populatia asta?
Postat 20 Iunie 2021, 16:54 de scortosul
f I can make it there/I'll make it anywhere
Uitandu-ma mai bine la imagini, acolo nu e vorba de 70 de familii in plus, ci de vreo 150. Zona fiind extrem de inghesuita, proiectul pare o nebunie. Nu stiu daca viceprimarul a fost vreodata prin zona, dar daca da, atunci ar trebui sa stie ca acolo avianele zboara extrem de jos, locul ales fiind exact dedesubtul unui coridor pe unde avioanele se pregatesc sa aterizeze pe aeroport. Asa ca, daca tot vorbim de New York si afcem proiecte gen turnurile gemene, puteti pune pe cladire si o statuie a lui Bolojan in chip de King Kong, cum lupta cu avioanele , tinand-o in palma pe Arina Mos.
Postat 20 Iunie 2021, 15:06 de 1x1
hu!
asta si mie mi se pare o tampenie. Banuiesc ca e in locul fabricii metalica. Evident cei care viziteaza orasul ar zice ca e frumos insa cei care locuiesc acolo sau cunosc orasul va pot spune ca e bataie de joc. Strada Sovata e ingusta si chiar daca o poti cracana in unele locuri, in altele e la maxim. E adevarat ca intersectia de la decebal poate fi cracanata si mai tare dar toate celelalte strazi si intersectii sunt mici, sensul de la podul de laa pontoane e mic cat un ghiveci. nu am vazut nici la vandana dupa ce au facut magaoaia aia unde sunt locurile de parcare! Nu vad nici aici unde le face daca nu curata toate casele, si nu o vor face. Blocurile de pe sovata sunt enorm de mari si par jumatate din cat arata astea. Sunt mult prea mari. m-as pune de pe acum sa filmez cateva zile sa vedem cum arata traficul acum si cum va arata peste 3 ani. Mobilitate urbana my a$$!
Postat 20 Iunie 2021, 01:27 de nihil
scarbos, revoltator... nu mai bine un bloc de 37 etaje si 10 turnulete chiar langa primarie?
ne e scarba de cum stie sa unga mister kopany de la prima pe cei care ne conduc orasul - donatii apartamente, pardon, penthouse contra autorizatii. prea pute pana dupa Carpati! ce prevedere planul urbanistic general al orasului? - ca nu construiesc blocuri mai inalte de 10 etaje! asta trebuie sa fie regula, lege si fapta! daca tot is pusi pe ridicat, atunci mai bine demoleaza policlinica aia veche de langa primarie si ii trage kopany un building cu 37 de etaje + 10 turnulete din tabla haurita, cu dedicatie pentru primar, sa fie mandria de langa primarie, cum n-are nimeni in tara asta! absolut scarbos ce sunt in stare nerozii care conduc orasul sa aprobe!
Postat 19 Iunie 2021, 19:13 de roger
Mare grija la avioane!
In Nufarul demolam case pe motiv ca nu sunt locuri de parcare, iar aici aprobam proiecte care inghesuie inca vreo 70 de familii intr-o zona care e deja supra aglomerata si e evident ca n-ai cum sa faci destule locuri de parcare? Baietii din Primarie ori sunt tampiti(vazand delirul postacilor PMO nici asta n-ar fi de mirare), ori sunt corupti.
Postat 19 Iunie 2021, 14:30 de 1x1
Extinderea orasului/ingramadeala
Extinderea orasului e una ingramadeala este alta. Ca compari Oradea cu Noul York mi se pare o aiureala. Actualula zona cuprinsa intre Dacia si Cris este deja o ingramadeala fara spatii de parcare, dar ce vorbesc eu de parcare, fara drumuri de acces adecvate numarului de oameni, construit de Ceasca&compAnia pe principiul de cartier dormitor. Nu mai demult de 3 ani a fost o mare galceava cu blocul nou de pe Sovata cand dezvoltatorul a modificat apartamentele de 4 camere in 2-3 camere si toata conducerea pmo se perpelea de modificarea ingramadirii in zone(le-a trecut perpelela caci sigur s-a decontat pe persoana fizica cui trebuie) si acolo este vorba de o construire de doar p+2-3 etaje. Acum in cartierul dormitor fara drumuri de acces adecvate, cu un pod depreciat de la darea in folosinta de trafic se doreste(la cererea dezvoltatorului strategic...) infigerea in zona de mijloc a unei construiri de 17 etaje. Intreb si eu pentru un destept cam cate apartamenet vor fi, cati vor fi oamenii care se adoga ingramedelii si cam cate masini se adoga zonei deja depreciate de ingramadeala. Dupa cate am mai vazut asemenea construiri in tarile "civilizate" urbanistic se fac in zone de extindere urbanistica a cetatii si pe principii moderne de urbanism. O sa ajunga si Oradea ca si Clujul ca o sa sucombe in urbanismul de interes imobiliar pe persoana fizica. Nu mai spun faptul ca toata zona supusa super etajarii nu dispune de un spatiu verde adecvat ingramadirii existente. Zona o sa devina una super betonata.
Postat 19 Iunie 2021, 09:52 de scortosul
FaBULA
Esti sigur ca primesc pretul de vanzare, si nu despagubiri???? Acolo sunt doar 2 case care intradevar isi merita pretul pietei, de restul se ocupa avocatii sa le explice ca nu merita
Postat 19 Iunie 2021, 01:18 de Sandu2100
FaBULA
Esti sigur ca primesc pretul de vanzare, si nu despagubiri???? Acolo sunt doar 2 case care intradevar isi merita pretul pietei, de restul se ocupa avocatii sa le explice ca nu merita
Postat 19 Iunie 2021, 01:18 de Sandu2100
@Sandu: Exproprierea și des paguba propritarului
Sandule, proprietarii de pe Sovata primesc prețul de vânzare al caselor, nu despăgubiri! Și sunt sigur că prețul se stabilește printr-o ofertă de piață acceptată de părți. Cât despre minte și foloasele ei , cum ar fi să se lărgească orizontul exproprierilor și asupra proprietății intelectuale? Dar până să ajungem acolo, cum ar fi dacă aflat în lipsă acută de personal ADP, pe baza voinței unilaterale a consiliului local exprimat prin vot democratic, pentru justa utiliatea publică să fii pus tu, Sandu apărătorul exproprierii, să prestezi servicii de gropar? Iar în loc de salariu să primești o despăgubire stabilită de un evaluator independent. Ce naiba, ori facem exproprieri, ori nu mai facem?! Ce mi-e munca, ce mi-e capitalul, ce mi-e pământul? Tot un factor de producție, și unul și altul. Cel puțin asta zic economiștii.
Postat 19 Iunie 2021, 00:09 de FaBULA
unu
La care deal din SAN FRANCISCO te referi ?? Golden Gate Park, Golden Gate Bridge , Gary, Chinatown, Union Square, Emeryville , Oakland , San Brino , Daly City, Colma, Mission district, ?????
Postat 18 Iunie 2021, 23:07 de Sandu2100
adi13
Problema e ca sunt case acolo:::::)))) dar inainte sa arunci pe gat primariei, nu te gandesti ca primaria nu are treaba acolo, toate oameni si-au primit despagubiri si sunt fericiti. Sper ca esti destul de larg la mine, nu in partea opusa.
Postat 18 Iunie 2021, 21:14 de Sandu2100
Sandu
Care e problema Sandu? sunt case acolo, ce se intampla cu casele/ hai explica tu daca esti mai larg la minte?
Postat 18 Iunie 2021, 20:26 de adi13
adi13
Gândirea ta e limitată
Postat 18 Iunie 2021, 20:11 de Sandu2100
nu inteleg? demolari?
Pai acolo unde vin blocurile si hotelul sunt case. Casele sunt expropiate cu forta de primarie, oamenii alungati ca animalele? sau casele au fost cumparate la intelegere cu dezvoltatorul, pe cale amiabila. Eu cred ca iar e mana in mana cu primaria si ii expropiaza pe banii nostrii la bani de nimic, si terenul e dat gratis dezvoltatorilor imobiliari. Asta e abuz si DNA-ul ar trebui sa intre pe fir. Nu e legal sa dai gratis teren cuiva, teren platit din banii nostrii
Postat 18 Iunie 2021, 19:46 de adi13
@scortosul si David
extinderea NY, Hong-Kong e limitata de ocean ca peninsula. Totusi cresterea orasului inseamna si cresterea populatiei si inseamna si densitate mai mare (care aduce mai multa nevoie de civilizatie si reguli pentru traiul comunitar). Dat fiind ca populatia creste, poti urma strategia lui Bolojan de a construi infrastructura - ca sa nu devii supra-aglomerat si a permite noi dezvoltari - ca sa nu sara pretul la locuinte precum in Cluj (afectat de relief). Cei din SanFrancisco au facut urbanism pe idea lui Scortosul, si e incredibil de greu sa ridici densitatea, sa construieti mai inalt decat vecinul, sa demolezi si reconstruieti mai mult. Le plac casele, nu apartamentele in SF, dar pentru asta, au cea mai mare populatie de vagabonzi in corturi si cele mai scumpe case din toata America. Incet-incet, cu cresterea preturilor, cine vrea liniste, trebuie sa se mute odata de doua ori in viata mai la margine, spre suburbii, daca densitatea si preturile din centrul urban cresc.. Eu zic ca n-o sa fie perfect, dar tot e un compromis cu cele mai mici dezavantaje din toate perspectivele de implementat, si e posibil.
Postat 18 Iunie 2021, 19:15 de unu
@scortosul
era evident ca cineva trebuia sa vina cu contra. Nu stiu cum in New York pot fi zgarie nori cu 150 de etaje si la noi comenteaza cqte un destept la orice
Postat 18 Iunie 2021, 19:07 de David
vai si amar
Sa inghesui un imobil pe 17 etajemin Rogerius intre Sf.Ap.Andrei si cris mi se pare o crima imobiliara. Nu mai exista locuri de parcare pentru riverani, trafic greu din cauza densitatii deja exagerate in zona si tu vii cu o cladire cu 17 etaje? adica ca 4 blocuri normale? Intreb si eu cu cat a sponsorizat dezvoltatorul?
Postat 18 Iunie 2021, 17:43 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1443 RON
  • 1 EUR = 4.9209 RON
  • 1 HUF = 0.0137 RON