URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 05 IUNIE 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Cel mai bun proverb care se potriveşte cu pandemia este: "Nu e lucru ca hodina, nici scaun ca la bufet". Asta pentru că, oricât te-ai muta în online cu serviciul, patul îţi face cu ochiul, frigiderul îţi arată obrazul, iar metabolismul tău şi al colaboratorilor aduce hibernare. În plus, deşi şpriţul e la un braţ distanţă, băutura fără poveste nu are niciun farmec. Altfel bei la tabla ondulată, din pahare de muştar, sau în faţa ABC-ului o bere de 2,5 litri la pet, decât în casă, sub ochii mustrători ai nevestei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Deloc moale nu le-a picat alegătorilor liberali din Bihor acuza adusă PNL-iştilor din Consiliul Judeţean de către Ioan Mang, cum că partidul lor favorit se pregăteşte de-o alianţă taman cu UDMR. Supărat că PSD nu mai are, alături de UDMR şi ALDE, majoritatea în "parlamentul" judeţean, Mang le-a reproşat PNL-iştilor, cu Ilie Bolojan în frunte, încălcarea unui protocol semnat anul trecut de şefii celor patru partide reprezentate în CJ, care prevedea o repartizare mai puţin dezechilibrată a banilor pentru primării.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Complicata relaţie cu legea a oamenilor are o mulţime de explicaţii ce ţin de psihologie, de educaţie, de bagajul de tare cărate în spate de fiecare în parte şi de mulţi alţi factori. Indiferent de gradul de civilitate al unei societăţi, oamenii tot se încruntă când vine vorba de reguli, regulamente şi legi, mai ales când apar şi pedepsele la buzunar.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 22 mai 2020, la ceas de seară, a fost publicat în Monitorul Oficial, Ordinul comun nr. 784/2020 al Ministrului Afacerilor Interne şi al Ministrului Sănătăţii, Ordin prin care se aprobă un regulament pentru purtarea măştii de protecţie în locurile publice. Deşi starea de alertă a fost instituită pe data de 15 mai a.c., la momentul încetării stării de urgenţă, iar legea cadru de reglementare a acestei situaţii excepţionale a fost publicată în aceeaşi dată şi a intrat în vigoare luni, 18 mai, obligaţia de a purta mască a fost doar o obligaţie morală până sâmbătă, 23 mai, ordinul fiind publicat vineri seara.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Fumatul este un viciu care produce numeroase boli şi decese, fiind considerat în ţările dezvoltate principala cauză a bolilor prevenibile şi a morţii premature. Numai în SUA apar în fiecare an peste un milion de noi fumători din rândul copiilor şi adolescenţilor. Majoritatea fumătorilor au mari dificultăţi în a renunţa la fumat...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
20 Mai 2020, 15:00

Digitalizarea e aici: Primăria Oradea eliberează Certificatele de Urbanism în regim online

Municipalitatea orădeană eliberează începând de această săptămână Certificatele de Urbanism în regim online. Toate formalităţile sunt făcute în premieră naţională în format digital.

"Traseul este integral digital"

Orădeanul depune documentaţiile în format PDF pe internet şi primeşte, în termenul legal, răspunsul în căsuţa de email.

"Traseul este integral digital. Solicitantul accesează ghişeul online de plăţi de pe portalul Primăriei, secţiunea Certificate de Urbanism şi completează toate câmpurile din formatul online. Avem secţiune pentru persoane fizice şi persoane juridice. Totul este interactiv. Completarea se face simplu", a declarat arhitectul şef al Oradiei, Radu Fortiş, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Potrivit arhitectului, odată completat formularul, solicitantul Certificatului de Urbanism îşi încarcă documentele doveditoare din secţiunea upload. Documentele trebuie să fie în format PDF şi să se încadreze într-o limită maximă de 5 megabiţi pentru a nu încărca inutil sistemul Primăriei.

"Când toate zonele sunt completate se acceptă termenele şi condiţiile, se trece pe zona de plată unde se introduce suprafaţa şi calculul sumei datorate se face automat şi se plăteşte", a spus Fortiş.

În două sau cinci zile

Odată făcută plata, solicitantul va primi un email pentru confirmarea cererii, după care biroul Gestionare Date din interiorul Primăriei preia solicitarea, verifică dacă datele sunt complet introduse, o transmite Serviciului Autorizări Construcţii şi îi trimite solicitantului un email cu numărul de înregistrare.

Eliberarea Certificatului de Urbanism se face în două zile în regim de urgenţă şi în cinci zile în regim normal.

În acest interval Serviciul Autorizaţii demarează procedura de emitere a Certificatului de Urbanism, ia legătura cu solicitantul în cazul în care sunt necesare documente suplimentare şi încarcă documentul în sistem.

Mai puţine hârtii

În faza finală a procesului, Compartimentul gestionare date expediază solicitantului documentul având pe el semnătura digitală a Primăriei. "Certificatul de urbanism este obţinut printr-un proces total digital care ne scapă de multe hârtii, e mult mai uşor de gestionat, iar pe servere vor fi păstrate toate documentele anexate", a spus arhitectul şef.

Primele Certificate de Urbanism digitale sunt deja în lucru. "Orădenii au văzut pe site posibilitatea de a solicita acest document pe internet, au completat formularele, iar noi le-am răspuns", a zis Fortiş.

Desigur, orădenii pot în continuare să depună cereri de Certificate de Urbanism la ghişeele din Primărie şi să îl primească documentul printat, dar procesul de eliberare rămâne unul digital.

Urmează Autorizaţia de Construire...

În completarea procesului de digitalizare a aparatului municipalităţii IAS pregăteşte eliberarea Autorizaţiei de Construire în format digital.

"Pe viitor dorim să eliberăm şi Autorizaţia de Construire în format digital chiar dacă la început doar pentru construcţiile de importanţă redusă cum ar fi garduri şi construcţii anexe, maxim locuinţe individuale", a declarat arhitectul şef.

Acest lucru va deveni posibil odată ce toţi specialiştii implicaţi în eliberarea unui astfel de document, de la verificatori de proiect la funcţionari, vor avea semnătură digitală.

Digitalizarea procesului de eliberare a documentelor este atât în favoarea solicitanţilor, care scapă de drumurile la ghişeele Primăriei, cât şi a funcţionarilor care nu mai umblă cu mapa de hârtii dintr-un birou în altul după semnături, procesul derulându-se digital.

Potrivit raportului de activitate al IAS pe anul 2019, numărul certificatelor de urbanism eliberate a fost cu 2,1% mai mare decât în anul anterior urcând la 7.385, iar cel al autorizaţiilor de construire a crescut la 2.822 reprezentând o creştere de 10% faţă de media anilor anteriori.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Certificatele astea..
Certificatele de urbanism sunt niste tidule pentru amarasteni, prostime caci in culise se rezolva problemele de "investitorii strategici".
Postat 20 Mai 2020, 15:32 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3203 RON
  • 1 EUR = 4.8387 RON
  • 1 HUF = 0.014 RON